Soryu / 16 SS osztály (Japán)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 312
17 432
113
A Japán Tengerészeti Védelmi Erő legmodernebb dízel-elektromos támadó tengeralattjárója, amely levegő független AIP meghajtással rendelkezik. A 84 méter hosszú, 9,1 méter széles tengeralattjárók lemerülve 4200 tonna vízkiszorításúak. Fegyverzetüket 6 db 533 mm-es torpedó vetőcső alkotja, amelyből Type 89 torpedók és Harpoon hajó elleni rakéták indíthatóak, a javadalmazás összesen 30 darab.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 312
17 432
113
Október 12-én a Mitsubishi Heavy Industries kobei hajógyárában ünnepélyes keretek között vízre bocsátották a JMSDF legújabb tengeralattjáróját, a Soryu-osztály kilencedik tagját, a JS Seiryu-t (SS-509).

1xf4f27pop6us0ytjbpd.jpg
ed79qu51224vykeshn0y.jpg
zh6vi38a8jarz4mmcq04.jpg
8qbaozkvuh9qnd7r5swe.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: endre

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 312
17 432
113
Február 27-én, 20 év után kivonták a szolgálatból az utolsó Harushio-osztályú tengeralattjárót, az Asashio-t. Az elmúlt 15 évben elvileg az AIP meghajtás teszt platformjaként szolgált.
HG5fdD5.jpg
NyRM8hx.jpg
q9HXlhm.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: endre

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 312
17 432
113

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 070
9 190
113
Hogyaszondja:

Japanese Chief Cabinet Secretary Katsunobu Kato told members of the press that the commercial vessel had reported to the Japan Coast Guard that no impact was felt, and it does not appear to have sustained any damage. So far, there have been no reports of injuries to any of the crew of the commercial vessel.
A teherhajón nem is érezték az ütközést.

The damage to the antenna mast seems to have resulted in a total loss of communications and the submarine was required to navigate to a location where the crew could contact their base headquarters using mobile phones. This resulted in a delay of three and a half hours before the crew of the Soryu could report the accident.
Ezzel szemben a Szórjú antennái annyira megsérültek, hogy állítólag mobiltelefonon tudtak csak kommunikálni - miután olyan részre értek, ahol volt már lefedettség.
 

yangwenli

Well-Known Member
2015. június 19.
1 209
2 689
113
Ez nagyon fura szitu. Valami hattere kell, hogy legyen. Anno amcsi tengeralattjarok probaltak meg nekimenni valamiyen illegalis halaszhajonak, hogy elkergessek fegyverhasznalat nelkul. Legalabbis valami regi hir volt. Ezt probaltak volna meg ok is csak nem jott ossze? De egy kinai vaserc-szallitot?? Azert meglepne hogy, "nem hallottak" ha pont felettuk robogott.

En arra tippelek az alapjan, hogy "rutin gyakorlat" volt, hogy valami olyasmit gyakorolhattak, hogy nagy meretu teherszallito hajo "alatt" annak zajkelteset kihasznalva surranjanak be kikotobe. Aztan valami felremehetett . . . jobb otletem nincs
 

yangwenli

Well-Known Member
2015. június 19.
1 209
2 689
113
Mindenestre rendre kiderül, hogy a civil hajózás masszívabb technika, alkalmasabb a tengeri hadviselésre. :D Hány eset volt az elmúlt tizenöt évben? :D Melyikben jött ki jobban a dologból a haditechnika? :D
Jah, az iraniak is emiatt csinalnak inkabb teherszallitohajobol "helikopterhordozot". Kielemeztek a trendet. . . :D
 

yangwenli

Well-Known Member
2015. június 19.
1 209
2 689
113
Kidobta nekem a YT, gondoltam beteszem. Erdekes elemzes:


Az egyik komment talan megis adja a magyarazatot az esemenyre. Majdnem ugyanaz a szitu allt elo, csak sikerult elkerulni az utkozest:

"
Dave Burks 6 days ago

Morning to ya fellow submariner! As a former chief of the watch, I remember an incident with us and a large merchant. Sonar had the contact but was reporting it at least 5 times farther away than it was actually. It's course was exactly 90 degrees off our course, bow straight on. The contact was reported and tracked by FC (Fire Control). When the scope broke the water, the OOD (Office of Deck) screamed "emergency deep", right full rudder! GET US DOWN! There were additional orders to the engine room which I will not go into, but needless to say, speed cranked up quickly! As Chief of the watch, I flooded two variable ballast tanks as hard and fast as I could. We pasted 150 feet going down fast as the tanker past directly over us. The wake generated by the bow of the tanker rolled us over 40 degrees. We were not struck but the pucker factor was off the chart! Review of all data showed that the configuration of the hull of the tanker was wide and flat bottomed and with a 90 degree bow directly on to us, the hull masked the prop noise. No one was deemed at fault. So, I have to wonder about Soryu if that might have happened to them. Thanks for a super report!
"

Rovid forditaskent, en ugy ertettem, hogy 90fokos talalkozonal a teherhajo aljanak a formaja "kitakarhatja" a hajocsavarja alltal keltett zajt, igy a tengeralattjaro szemelyzete tavolabbinak hiheti a teherhajot mint valojaban.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Nope, a Soryu osztálynál kezdték el a Stirling-motor licenszet, majd a két utolsó egységnél (Oryo és Toryo) a Stirling motor helyére is lítium-ion aksi került (ahogy a "sima" aksik helyére is). Az új Taigei-osztálynál sehol sem említik a Stirling-motort, de a Lítium-ion aksikat igen, tehát alapvetően az Oryo-alosztályhoz hasonló lehet a kiépítése.

A miértre csak tippelni tudunk. Hpasp anyagában a francia Scorpéne adatok alapján nagyon kevésnek tűnik a Li-Ion aksi hatótávolsága a többi AIP-hez képest, de azért én ennél jobb adatokkal számolnék a Oryo, és pláne a Taigei esetén. Az a tippem, hogy a Taigei igen nagy, mondjuk 1200-1400 tengeri mérföldet is megtehet olyan 4-6 csomós sebességgel - de ami lényegesebb, hogy képes nagy sebességgel is akár egy napig haladni, ie.: mondjuk 20 csomóval egy napig (20x 24 = 480 tengeri mérföldes hatótávolság). A Scorpéne esetében van egy olyan adat is, mely szerint 12 csomóval képes egy napot megtenni Li-ion aksi esetén (12x 24 = 288 tengeri mérföldes hatótávolság.

A másik dolog, hogy a Taigei fejlesztése még 2004-ben kezdődött meg, külön diesel-erőforrást fejlesztettek hozzá (mérlegelték a Type-212A-nál használt MTU motort, de elégtelennek tartották), zajcsökkentési megoldásokat és egyebeket.

A japánoknak sem ismeretlen az üzemanyag-cella, lásd Toyota Mirai, és más járműfejlesztéseknél is asztalon van, tehát nem hinném, hogy nem került volna szóba adott esetben az üzemanyagcella-opció. Mivel általánosságban pragmatikus, de előre mutató megoldásokat preferálják, élnék a gyanúval, hogy nagyon alapos tesztelések után jutottak oda, hogy jobb nekik a gigászi Li-ion aksi, mint az üzemanyag-cella vagy a Stirling-motor.

Próbáltam egy gyors becslést számolni a Ōryū képességeiről, a Wiki alapadatait figyelembe véve.
hossz: 84m
átmérő: 9,1m
tömeg: 2900t
meghajtás: 6000kW (8000Le)

A meghajtás általában a teljes tömeg ¼-ét teszi ki, így 725t LiFePo4 akkuval számolok, amik energia kapacitása: 139kWh/t
Az általam becsült összkapacitás: 725t x 139kWh/t = 100MWh

A fenti adatokból 4 csomó sebességnél 31 nap üzemidő, 8 csomó esetén 11 nap jön ki.
A maximális sebesség 25 csomó, amit 16 órán át képes tartani.

Hatótáv 750nm. (4 csomó esetén)

A hátrány itt a bevetés után pár napos akku töltögetés, amit csak a saját kikötőben lehet megtenni.
(Ha a kikötőbe vezető távvezetékeket vagy csak a trafóparkot szétcsapod, annyi a flottának...)
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Próbáltam egy gyors becslést számolni a Ōryū képességeiről, a Wiki alapadatait figyelembe véve.
hossz: 84m
átmérő: 9,1m
tömeg: 2900t
meghajtás: 6000kW (8000Le)

A meghajtás általában a teljes tömeg ¼-ét teszi ki, így 725t LiFePo4 akkuval számolok, amik energia kapacitása: 139kWh/t
Az általam becsült összkapacitás: 725t x 139kWh/t = 100MWh

A fenti adatokból 4 csomó sebességnél 31 nap üzemidő, 8 csomó esetén 11 nap jön ki.
A maximális sebesség 25 csomó, amit 16 órán át képes tartani.

Hatótáv 3000nm. (4 csomó esetén)

A hátrány itt a bevetés után pár napos akku töltögetés, amit csak a saját kikötőben lehet megtenni.
(Ha a kikötőbe vezető távvezetékeket vagy csak a trafóparkot szétcsapod, annyi a flottának...)
hatótáv jav.