Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 789
75 839
113
Legújabb kép a 30-as hajtómű repülő próbapadjáról, a 052-es Szu-57-esről.
Ahogy már az Aktyubinszki Putyin-vizit hatgépes kötelékénél is látszott, ez a példány már jóideje nem tesztel semmit.
117-es hajtómű van mindkét oldalon, így valószínű más feladatot kapott, a 30-as projekt meg eszerint megállt.

251964.jpg

Vagy reszelnek rajta.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 577
5 985
113
Ez a másik opció, de akkor minek reptetik a teszt platformot üresben?
.
.
Egyaltalan nem biztos, hogy a gep csak hajtomuvet tud tesztelni es anelkul nem jo semmire. Siman el tudom kepzelni, hogy valami uj belsö reszegyseget, vagy eppen ujabb verzioju software-t tesztelnek rajta igy is. Ma mar a software adja az orosz gepeknel is a munka nem kis reszet.
.
A 30-as hajtomuvet pedig valoszinuleg eppen kenytelenek attervezni, modositani a tapasztalatok alapjan. Az, hogy eppen rendeltek 76 darabot a gepböl, pont nem arrol szol, hogy a hajtomuproject kifulladt, leallt volna!
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 170
113
.
.
Egyaltalan nem biztos, hogy a gep csak hajtomuvet tud tesztelni es anelkul nem jo semmire. Siman el tudom kepzelni, hogy valami uj belsö reszegyseget, vagy eppen ujabb verzioju software-t tesztelnek rajta igy is. Ma mar a software adja az orosz gepeknel is a munka nem kis reszet.
.
A 30-as hajtomuvet pedig valoszinuleg eppen kenytelenek attervezni, modositani a tapasztalatok alapjan. Az, hogy eppen rendeltek 76 darabot a gepböl, pont nem arrol szol, hogy a hajtomuproject kifulladt, leallt volna!
Olyan biztos, hogy a 30-as hajtóművel lesznek leszállítva?
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 365
113
.
.
Egyaltalan nem biztos, hogy a gep csak hajtomuvet tud tesztelni es anelkul nem jo semmire. Siman el tudom kepzelni, hogy valami uj belsö reszegyseget, vagy eppen ujabb verzioju software-t tesztelnek rajta igy is. Ma mar a software adja az orosz gepeknel is a munka nem kis reszet.
.
A 30-as hajtomuvet pedig valoszinuleg eppen kenytelenek attervezni, modositani a tapasztalatok alapjan. Az, hogy eppen rendeltek 76 darabot a gepböl, pont nem arrol szol, hogy a hajtomuproject kifulladt, leallt volna!

Azért a tesztgép státusz eléggé eltérő tartalmat, jelent - a külső ugyan az csak, mert az aerodinamikai forma az adott.
Annyira nem egyszerű egy adott feladatra épített testbed-et másra használni - mondjuk egy statikus tesztre szánt gép teljesen más, mint az, amit a belső berendezések interferencia tesztjeire meg más műszerek paramétereinek vizsgálatára használnak. Ezekbe a testekbe csak az erre szánt részeket építik be, hogy ne legyen drága.

A magam részéről kevés értelmét látom ilyen készültségi fázisban (már ha ott tartanak, ahol állítják) nem végleges hajtóművel repülni.

Olyan biztos, hogy a 30-as hajtóművel lesznek leszállítva?

Kérdés: a gép képes értékelhető IOC-ra vagy kiképzésre az új hajtómű nélkül? (persze ez függ attól, hogy a hajtómű-e az egyetlen shortage, amit kétlek, mivel modern eszközöknél 90% inkább software a késés oka...)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 789
75 839
113
Azért a tesztgép státusz eléggé eltérő tartalmat, jelent - a külső ugyan az csak, mert az aerodinamikai forma az adott.
Annyira nem egyszerű egy adott feladatra épített testbed-et másra használni - mondjuk egy statikus tesztre szánt gép teljesen más, mint az, amit a belső berendezések interferencia tesztjeire meg más műszerek paramétereinek vizsgálatára használnak. Ezekbe a testekbe csak az erre szánt részeket építik be, hogy ne legyen drága.

A magam részéről kevés értelmét látom ilyen készültségi fázisban (már ha ott tartanak, ahol állítják) nem végleges hajtóművel repülni.



Kérdés: a gép képes értékelhető IOC-ra vagy kiképzésre az új hajtómű nélkül? (persze ez függ attól, hogy a hajtómű-e az egyetlen shortage, amit kétlek, mivel modern eszközöknél 90% inkább software a késés oka...)

Nem készült el a 30-as időre,valamit bele kellett rakni.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 577
5 985
113
Olyan biztos, hogy a 30-as hajtóművel lesznek leszállítva?
.
.
Visszakerdezek. :) Mi szol ellene? Az, hogy kiszedtek a tesztelesre hasznalt gepböl? Ez meg azt sem igazolja garantaltan, hogy gond van vele, lehet, csak a teszteles adott szakasza befejezödött.
.
Mondjuk szerintem is inkabb valami gond van vele, de az, hogy rendeltek 76 gepet es minimum egy evtizedre elöre alairtak a tipus jövöjet, szerintem nem törtent volna meg sulyos es megoldhatatlan hajtomugond mellett, akkor inkabb vartak volna meg, vagy csak valami kis mennyiseget rendelnek most, mint a Mig-35-böl is eleg szimbolikus lett a beszerzes.
 

Rotten878

Active Member
2018. november 21.
211
181
43
Legújabb kép a 30-as hajtómű repülő próbapadjáról, a 052-es Szu-57-esről.
Ahogy már az Aktyubinszki Putyin-vizit hatgépes kötelékénél is látszott, ez a példány már jóideje nem tesztel semmit.
117-es hajtómű van mindkét oldalon, így valószínű más feladatot kapott, a 30-as projekt meg eszerint megállt.

251964.jpg

Nem lehet hogy a tesztek után a gépből kivették a 30-ast és apró darabokra szedték?
Ellenőrizni hogy minden úgy működött és viselte a terhelést ahogy kell?

Nem értek hozzá ez még mennyire szokás, de ha tutira akarnak menni akkor kinézem a történetből.

Onnan meg akár a módosítások, esetleg javított alkatrészek gyártása, előzetes tesztelése mielőtt ismét a repülő próbapadra kerül.
Ez azért már elég jelentős időnek tűnhet az én agyamban ahhoz, hogy egy gépet ezen idő alatt is reptessék akár a régi hajtóművel is.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 170
113
Nem lehet hogy a tesztek után a gépből kivették a 30-ast és apró darabokra szedték?
Ellenőrizni hogy minden úgy működött és viselte a terhelést ahogy kell?

Nem értek hozzá ez még mennyire szokás, de ha tutira akarnak menni akkor kinézem a történetből.

Onnan meg akár a módosítások, esetleg javított alkatrészek gyártása, előzetes tesztelése mielőtt ismét a repülő próbapadra kerül.
Ez azért már elég jelentős időnek tűnhet az én agyamban ahhoz, hogy egy gépet ezen idő alatt is reptessék akár a régi hajtóművel is.
Dehogynem, ráadásul ez még mindig így megy.
Csak azt nem értettem, hogy addig miért reptetik 117-esekkel a gépet.
Biztos megvan az oka.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 577
5 985
113
Dehogynem, ráadásul ez még mindig így megy.
Csak azt nem értettem, hogy addig miért reptetik 117-esekkel a gépet.
Biztos megvan az oka.
.
.
Mennyi lehet eddig a teljes Szu-57 tesztflotta repult oraszama? Feltehetöleg nem tul sok a feladat nagysagahoz merten, kellhet nekik a repult oraszam. En azt tippelnem, hogy software tesztelesre pl minden tovabbi nelkul hasznalhatjak, vagy akar a fentebb targyalt uj, egykepernyös muszerfal tesztelesere is minden tovabbi nelkul jo lehet ez a gep.
Szerintem itt mar reg nem az van, mint 30-40-x eve, hogy a repulö döntöen csak aerodinamika volt, meg egy nagy hajtomu, es ha igy epitettek a vasat, akkor az csak erre vagy arra volt jo.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 365
113
Szánalmas ez a Su-57 program

Nincs választásuk, aki nem 5.th gent fejleszt, az 10 év múlva labdába sem rúg.
Más kérdés, hogy Oo középhatalom szintje gazdaságilag és R&D szinten, vagyis ez már túl nagy falat nekik (ahogy Európának is, helyezkedik is mindenki). Még úgy is, hogy aránytalanul nagy erőforrás megy hadi fejlesztésekre.
Ma csak az USA meg Kína tud valóban nekiesni egy ilyen gépnek, a sok kis fejlesztő (török, koreai) nekem komolytalan (főleg, hogy mind külső segítséget kér ehhez).

Szerintem amit csinálnak, helyzetükben a legjobb. R&D fenntartva (mint az USSR. szétesése után is tették), valami produktumuk azért lesz a jövőre (ha igény/pénz lesz van egy kaszni), de azért bele sem rokkannak és fejlesztenek olyasmit nagyobb pénzből, ami kell inkább (ICBMek, raksik, etc...).
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 789
75 839
113
.
.
Ennek a kontenernek a tartalmat miert nem a gep belsejebe terveztek? Ekkora celzokontenerrel a "stealth" kifejezes eleve eselytelen

Mert elsősorban vadászgép és TPG nélkül is van prec csapásmérő képessége.A Lézervezérelt eszközölnek az a hátrányuk,hogy egyszerre csak egy cél támadható velük ami kecskebaszók ellen nem hátrány de egy konvencionális háborúban azért jobb ha egyszerre több célt tudsz támadni.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 577
5 985
113
Mert elsősorban vadászgép és TPG nélkül is van prec csapásmérő képessége.A Lézervezérelt eszközölnek az a hátrányuk,hogy egyszerre csak egy cél támadható velük ami kecskebaszók ellen nem hátrány de egy konvencionális háborúban azért jobb ha egyszerre több célt tudsz támadni.
.
.
Inkabb a Glonass rendszert is tovabbfejlesztve, a muholdas vezerlesu fegyverekböl latna többet az ember naluk is...
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider