Orosz repülőgép-hordozó tervek

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 478
14 750
113
Talán a filozófiában rejlik a dolog nyitja.
Az amerikaiak a hordozók köré építik a flottát.
Az oroszok a flottához terveznek egy hordozót.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 226
17 084
113
Ok, de akkor is kell modern romboló a flottába. Lehet nem ártana azzal kezdeni.
A Super Gorskov már alulról karcolja méretben, kapacitásban a modern AA rombolókat. Ha lesz új orosz horodozó, akkorra már épülnek majd azok is.
Talán a filozófiában rejlik a dolog nyitja.
Az amerikaiak a hordozók köré építik a flottát.
Az oroszok a flottához terveznek egy hordozót.
Egyrészt filozófia, másrészt lehetőségek. Kis pénz, kis foci, viszont a hajóelhárító fegyverzetet egy hordozón például nagyon gyorsan el kellene felejteniük.
40.000 tonna legfeljebb egy helikopter hordozónak lenne elég.
Azért messze nem, a CdG és a Vikramaditya kicsivel vannak 40 000 tonna fölött teljes terhelés mellett.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 226
17 084
113
Új építésű hajóknál már csak arra lesz elég.
Miért? Nem nő a gépek mérete. Annyiban módosítom, amit írtam, hogy nem 35-40, hanem 40-45 000 tonna a minimum. Ez természetesen komoly kompromisszumokat követel, de ez kb az a méret, ami mellett stobar vagy catobar üzem biztonságosan lehetséges maximum 2 század vadászbombázó mellett. Új építésre is van példa, az indiai Vikrant. Ha több századot, rugalmasabb, nagyobb rádiuszt szeretnél, akkor természetesen nő a méret (a franciák és az indiaiak is minimum 60 000 tonna irányba mozdulnak el), de ha nincs pénzed, kapacitásod nagyobbra, ennyiből már építhetsz egy korlátozott hatótávolságú, ellátmányt hordozni képes, 1,5, 2 repülőszázadot viszont már kiszolgálni képes hordozót.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 534
113
Projekt Lamantin(modernizált Uljanovszk)
3TfMXI7kMxE.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and fip7

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 033
24 590
113
Szinte csak a torony változik.
Az oroszoknak több nagy hordozóra lenne szükségük, ha komolyan gondolják a kékvizi flottát és ehhez a 40.000 tonnásak kicsik lennének. Legalább 10 évig ez szóba sem jöhet, ezért szerintem kár erőltettni a meketteket is.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 576
5 981
113
Projekt Lamantin(modernizált Uljanovszk)
3TfMXI7kMxE.jpg
.
.
Kb 40 évvel a Kuznyecov után ez elég vékony, konkrétan ez egy Kuznyecov-M, bizonyos részei sima copy-paste. És ugyanaz a koncepciós hiba, megint a böhöm Szu-huszonharmincak, és megint a béna ugrósáncos kialakitás marad félig.
Csalódás, a kinaiak is kiröhögik.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and Roni

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 427
18 841
113
Kb 40 évvel a Kuznyecov után ez elég vékony, konkrétan ez egy Kuznyecov-M, bizonyos részei sima copy-paste. És ugyanaz a koncepciós hiba, megint a böhöm Szu-huszonharmincak, és megint a béna ugrósáncos kialakitás marad félig.
Csalódás, a kinaiak is kiröhögik.

+
A sziget is óriási :)
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 892
18 278
113
A Super Gorskov már alulról karcolja méretben, kapacitásban a modern AA rombolókat. Ha lesz új orosz horodozó, akkorra már épülnek majd azok is.

Szerintem Oroszország nem tud normális, óceáni hadviselére alkalmas méretű és kellően korszerű haditengerészeti erőt kiépíteni. Nincs rá pénze és több évtizedes lemaradásban van technológiában is e téren. Egy, egy hajót összehoznak, de egy komplett flottát nen nagyon fognak. A régi hajóikat korszerüsítgetik, de nem biztos hogy ez célra vezet később. Repülőgéphordozóban pedig bukás volt az eddigi szereplés. Lásd Szíriai bevetések veszeteségei, bakijai. Oroszország fő ereje az atomfegyverekben rejlik és a komoly szárazföldi haderőben. Légierő, haditengerészet, úgy gondolom nem olyan ütős mondjuk a NATO erőket figyelembe véve.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 576
5 981
113
+
A sziget is óriási :)
.
.
Négy éve éve a Projekt 23000E Storm, szintén ugyanilyen makettig jutó terv sokkal előremutatóbb koncepció volt, ez a mostani Kuznyecov upgrade inkább valami blöff a média felé, csak mutatni, hogy ők is léteznek, és nem csak a kinaiak terveznek hordozókat. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Roni

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Ez a poszt-szovjet izolált tervezőiroda koncepció átka.
Ezt próbálta megtörni az UAC és UEC, illetve a Rosztvertol a különféle repülőgép, hajtómű és helikoptergyárak, tervezőirodák egyesítésével, harmonizációjával.
Több-kevesebb sikerrel.
Jól látszik ezen az épp aktuális maketten, hogy a hajótervezők is izoláltan beragadtak oda, ahol a hetvenes-nyolcvanas években hagyták őket.
Ugrósánc, Szu-33, MiG-29K, Jak-44(!)...

Az oroszoknak jóelőre ki kellene találni, hogy hány darab hajót akarnak építeni. Eleve hajóosztályban kéne gondolkodniuk. Ahogy az amerikaiak és a kínaiak teszik. Csak így éri meg.
Az ugrósáncot, Szu-33-ast és a MiG-29K-t is el kell felejteni.
Szu-57K kell, meg egy kombinált AWACS/tanker típus (egy ilyen kategóriájú gépük sincs még kósza gondolat szintjén se - nagy hiba)
Nukleáris meghajtás, EMALS, lehetne egy nagy katamarán törzs, hatalmas fedélzettel, bár ennek több hátránya, mint előnye van (nehezebben manőverezik, kettéosztódik az értékes hangárfedélzet, stb).
Szóval, szimpla hajótest kell, de akkora, mint a Ford osztályé, hogy értelme is legyen.
Na erre kéne nekik pénz...
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Ez a poszt-szovjet izolált tervezőiroda koncepció átka.
Ezt próbálta megtörni az UAC és UEC, illetve a Rosztvertol a különféle repülőgép, hajtómű és helikoptergyárak, tervezőirodák egyesítésével, harmonizációjával.
Több-kevesebb sikerrel.
Jól látszik ezen az épp aktuális maketten, hogy a hajótervezők is izoláltan beragadtak oda, ahol a hetvenes-nyolcvanas években hagyták őket.
Ugrósánc, Szu-33, MiG-29K, Jak-44(!)...

Az oroszoknak jóelőre ki kellene találni, hogy hány darab hajót akarnak építeni. Eleve hajóosztályban kéne gondolkodniuk. Ahogy az amerikaiak és a kínaiak teszik. Csak így éri meg.
Az ugrósáncot, Szu-33-ast és a MiG-29K-t is el kell felejteni.
Szu-57K kell, meg egy kombinált AWACS/tanker típus (egy ilyen kategóriájú gépük sincs még kósza gondolat szintjén se - nagy hiba)
Nukleáris meghajtás, EMALS, lehetne egy nagy katamarán törzs, hatalmas fedélzettel, bár ennek több hátránya, mint előnye van (nehezebben manőverezik, kettéosztódik az értékes hangárfedélzet, stb).
Szóval, szimpla hajótest kell, de akkora, mint a Ford osztályé, hogy értelme is legyen.
Na erre kéne nekik pénz...
Hagyni kell az egészet a csába.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Mackensen

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 226
17 084
113
Mennyi lehetne egy ilyen program, két hajóra, minden fejlesztésre vetítve? 30-40 milliárd dollár?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Az ugrósánc beégett nekik, mint valami kötelező dizájnelem.
Mintha a csak katapultos indítás felérne nekik egy szégyenteljes beismeréssel, hogy a sánc egy zsákutca.
A kínaiak zokszó nélkül el fogják hagyni a nukleáris egységeiken.
Nem csinálnak belőle presztízskérdést, hanem elmozdulnak a logikus irányba.

Hogy kell-e orosz nukleáris meghajtású repülőgéphordozó?
Egy középhatalomnak?
A válasz a darabszám és a hordozott gépmennyiség szerint dől el.
Oroszország földrajzi kiterjedése és geopolitikai ambíciói okán csak akkor van értelme tengeren mozgatott repülőtechnikát és ehhez hordozó platformot kifejleszteni, ha ez négy (plusz egy opcionális) hajóegységet és az eköré épített flottaköteléket jelenti. Két-két ilyen nagy egység kell az északi tengeri és a csendes óceáni flottába.
Ez az a rentábilis darabszám, amihez érdemes fejleszteni reaktort, hajtást, hajógyárat, acéltermelést, repülőgépeket, személyzetet, kisérő egységeket, fegyverrendszereket, szárazföldi bázisokat, kikötőket, miegyebet.
És mindezt legalább negyven-ötven évig fenn is kell tudni tartani.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Az ugrósánc beégett nekik, mint valami kötelező dizájnelem.
Mintha a csak katapultos indítás felérne nekik egy szégyenteljes beismeréssel, hogy a sánc egy zsákutca.
A kínaiak zokszó nélkül el fogják hagyni a nukleáris egységeiken.
Nem csinálnak belőle presztízskérdést, hanem elmozdulnak a logikus irányba.

Hogy kell-e orosz nukleáris meghajtású repülőgéphordozó?
Egy középhatalomnak?
A válasz a darabszám és a hordozott gépmennyiség szerint dől el.
Oroszország földrajzi kiterjedése és geopolitikai ambíciói okán csak akkor van értelme tengeren mozgatott repülőtechnikát és ehhez hordozó platformot kifejleszteni, ha ez négy (plusz egy opcionális) hajóegységet és az eköré épített flottaköteléket jelenti. Két-két ilyen nagy egység kell az északi tengeri és a csendes óceáni flottába.
Ez az a rentábilis darabszám, amihez érdemes fejleszteni reaktort, hajtást, hajógyárat, acéltermelést, repülőgépeket, személyzetet, kisérő egységeket, fegyverrendszereket, szárazföldi bázisokat, kikötőket, miegyebet.
És mindezt legalább negyven-ötven évig fenn is kell tudni tartani.
Minek? Aki az oroszoktól akart valamit, az eddig házhoz jött. Aztán a ruszkik viszonozták a szives látogatást.
Az orosz kékvizi flotta egyetlen komoly lépése volt, amikor megmentették az Egyesült Államokat.
 
M

molnibalage

Guest
Ez a poszt-szovjet izolált tervezőiroda koncepció átka.
Ezt próbálta megtörni az UAC és UEC, illetve a Rosztvertol a különféle repülőgép, hajtómű és helikoptergyárak, tervezőirodák egyesítésével, harmonizációjával.
Több-kevesebb sikerrel.
Jól látszik ezen az épp aktuális maketten, hogy a hajótervezők is izoláltan beragadtak oda, ahol a hetvenes-nyolcvanas években hagyták őket.
Ugrósánc, Szu-33, MiG-29K, Jak-44(!)...

Az oroszoknak jóelőre ki kellene találni, hogy hány darab hajót akarnak építeni. Eleve hajóosztályban kéne gondolkodniuk. Ahogy az amerikaiak és a kínaiak teszik. Csak így éri meg.
A kérdés ott kezdődik, hogy mi a fenére kell nekik egyáltalán hordozó...? Akik ellen használható, azt mással is lenyomnák, aki ellen kéne, az ellen meg kevés. Mert ott tartunk, hogy a feltörekvő Kínának már most erősebb flotta légierő sejlik fel több hordozóval, mint orosz oldalon...

Szu-57K kell, meg egy kombinált AWACS/tanker típus (egy ilyen kategóriájú gépük sincs még kósza gondolat szintjén se - nagy hiba)
A hajófedélzeti AWACS lényege, hogy kicsi és kompakt. Hogyan lesz belőle tanker, ha közben az egész radar és minden más holtteher? Ilyen kombinált típus szárazföldön sem létezik, nem hogy vízen. Az orosz tisztességes CATOBAR vadászt sem csinál. Annak esélye, hogy valódi értékkel bíró kombinált gépet terveznek meg ezen a téren kb. 0-hoz konvergál. Még a jenki is átment fullkreténbe ezen a téren és kiszórja a C-2-ket hogy helyette a finoman kétes OV-22-vel bohóckodjon, mert ha már van, akkor vért izzadva, de használni kell.

Tankernak meg a Super Hornet megy tankolni a másik gépet...
...amikor az AMARG-ban egymást érik a S-3-asok, amik lehetnének tankerek sőt, életképes koncepció terv is volt szállító géppé átalakításra.

Szóval, szimpla hajótest kell, de akkora, mint a Ford osztályé, hogy értelme is legyen.
Na erre kéne nekik pénz..
Arra nem volt forrás, hogy katapultos hajó és katapultos vadász legyen. Majd akkor pont lesz nagyobb hordozóra atommeghajtással és min. 1,5 új típusra.
Sci-fi. Össze lehet kókányolni 1 db egységet, de 1 db hajó az nem képesség.
Ergo hova erőlködjenek...?

Az ugrósánc beégett nekik, mint valami kötelező dizájnelem.
Mintha a csak katapultos indítás felérne nekik egy szégyenteljes beismeréssel, hogy a sánc egy zsákutca.
A kínaiak zokszó nélkül el fogják hagyni a nukleáris egységeiken.
Nem csinálnak belőle presztízskérdést, hanem elmozdulnak a logikus irányba.

Hogy kell-e orosz nukleáris meghajtású repülőgéphordozó?
Egy középhatalomnak?
A válasz a darabszám és a hordozott gépmennyiség szerint dől el.
Oroszország földrajzi kiterjedése és geopolitikai ambíciói okán csak akkor van értelme tengeren mozgatott repülőtechnikát és ehhez hordozó platformot kifejleszteni, ha ez négy (plusz egy opcionális) hajóegységet és az eköré épített flottaköteléket jelenti. Két-két ilyen nagy egység kell az északi tengeri és a csendes óceáni flottába.
Ez az a rentábilis darabszám, amihez érdemes fejleszteni reaktort, hajtást, hajógyárat, acéltermelést, repülőgépeket, személyzetet, kisérő egységeket, fegyverrendszereket, szárazföldi bázisokat, kikötőket, miegyebet.
És mindezt legalább negyven-ötven évig fenn is kell tudni tartani.
A meglevő orosz egységekkel logikusabb koncepciónak tűnik az A-50U + A-100 és hajókkal horizont alá tüzelés is, mint kevés géppel bohóckodás. Persze ezzel nem operálnak persze több ezer km-re a partjaiktól, de mikor és hol lenne erre szükség? Az USA partjai előtt Kubánál sem tudtak semmit csinálni és annak az időnek vége, Kuba sem az a Kuba már. Szíriába is elküldték a Kuzit és hát fogalmazzunk úgy, hogy a hozzáadott értéke inkább negatív szám volt.

Az, hogy 4 db aktív szuperhordozója legyen a hozzá való kísérő hajókkal az oroszoknak az gazdasági sci-fi. A mostaninál kb. kétszer nagyobb GDP esetén talán. Vagy újra bezuhannak majd, mint a Szu...