[HUN] Magyar katonai pilóták képzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 590
5 196
113
2015 ben a balti túra előtt csinàlták meg a jogosítást néhány pilcsinek egy angliából idehozott KC-135-tel és Svéd oktatókkal. Ketten még oktatói jogosítát kaptak.
Mint minden jogosításnak a repülésben ennek is van lejárata, ami akkor hosszabbodik meg automatikusan ha pilóta igazolja a megfelelő gyakorlatot.
Emlékeim szerint a legi utantöltési jogosítás hat hónapig él és ez idő alatt kb. egy tucat utántöltést kell végrehajtani nappal és éjjel (ha valaki tudja a pontos számokat pls. igazoljon vissza vagy javítson ki...)
Ha nincs meg a gyakorlat akkor a jogosítás lejár amit csak megfelelő jártasság visszaállítás után lehet újra megszerezni.
2015 óta nincs infóm arról hogy egyetlen magyar pilóta is gyakorolta volna a légi üza. utántöltést ezért erős okom van feltételezni hogy jelenleg egyetlen magyar pilótának sincs élő aerial refueling certificate-je.

Az aktuális Aranysasban van egy Sáfár riport, abban van, hogy az a terv jövőre, hogy a nem AG képes pilóták is megkapják a légi utántöltés jogosítást. Szóval az AG-seknek valahogy élő a képesítés, csak az a kérdés, hogyan
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Most akkor döntsd már el, hogy háborúzunk vagy gyakorlatra megyünk, mert a kettő együtt nem fennálló eshetőség...
Van AG képes és utántöltésre képes pilóta.


14 gépes légierő nem fog megkockáztatni egy mélységi csapásmérést, mert a várható előnynél a veszteség nagyobb...


Ez egy idealizált helyzet, amin mindig röhögök. A hh alatt is, ha támadt volna a kelet, akkor gondold az USAF és más addig nem CAS-ol, amíg nincs légifölény? Túrót.


Ez elméletnek szép és ODS és AF alatt belefért, de könyörgöm, nem minden helyzet ilyen.



Optimális eset = nem foglalkozok vele.


Mert nincs. Nem tűnik fel, hogy a hh végével a Gina, Alpha jet és összes szubszonikus másodvonalas gép ment a levesebe? Szerinted miért?


Ettől még nem az a válasz, hogy pl. ALCA-t szerzel be...


Álljon meg a nászmenet. A világ legdrágább 4. gen korszerűsítése az indiai M2k ajánlat volt 40 misivel. Új Gripen C/D már nincs, nem gyártanak. Viszonyítási alap a használt F-16MLU eladás D-A-ba. 15 misi volt csupaszon a gép. Azért nem kellene átesni a ló túloldalára. Ha a svédeknél kifut a C/D, akkor EBS HU-itással együtt a mesében lesz 80 misi egy korszerűsített Gripen. Azért ilyen marhaságokat ne írjunk már le, ennyiért új F-35A-t vesz a USAF.


És ki mondta, hogy annyi a használt Gripen? A nagy büdös semmire építkezel.

Erősen pislogok mindkét kommenten.
Ha-Ezzel a szócskával kezdtem.És mindig odairom,hogy gondos mérlegelés és pénzügyi hatékonysági vizsgálat után.Dehogy inkább költenék 20 milkás db áru light attack helyet az upgredelt zsidó vadászra,az biztos.Deha a svédek ceruzája kellően vékony lesz,Gripennel is kiegyezek:)
Románokkülönben most korszerűsitik a meglévő IAR99es gépeiket.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 678
32 331
113
Nem azert hogy vitat inditsak el de egy sugarhajtasu kikepzonek prec fegyverekkel epp akkora eselye van mint egy harcihelikopternek. A heli valamelyest pancelozott cserebe a gyveres oktato tavolabrol indithat... Nem csak nagy !agassagba lehet alkalmazni es nem csak top legvedelem ellen... A konfliktus egy mas szakaszaba siman alkalmazhato. Elso szakaszban persze csak celpont... De egy haborunak nem csak eleje van...legalabbis jobb esetben. :)
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 678
32 331
113
Ha-Ezzel a szócskával kezdtem.És mindig odairom,hogy gondos mérlegelés és pénzügyi hatékonysági vizsgálat után.Dehogy inkább költenék 20 milkás db áru light attack helyet az upgredelt zsidó vadászra,az biztos.Deha a svédek ceruzája kellően vékony lesz,Gripennel is kiegyezek:)
Románokkülönben most korszerűsitik a meglévő IAR99es gépeiket.
En roman forumokon ugy olvastam hogy nem biztos de ha biztos is a nem fegyverzet verziok toredeket csak... Egy jo idelye nem is igen repulnek... /f16 letiltas/ miatt epp hogy csak osszetudtak kaparni valami nagyon alacsony keszenleti gepallomanyt... Pont volt egy igen nehezkes "elfogasuk" nem bejelentkezett kisrepulo vagy uzleti gep volt azthiszem de lehet utasszallito :D
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 510
72 513
113
En roman forumokon ugy olvastam hogy nem biztos de ha biztos is a nem fegyverzet verziok toredeket csak... Egy jo idelye nem is igen repulnek... /f16 letiltas/ miatt epp hogy csak osszetudtak kaparni valami nagyon alacsony keszenleti gepallomanyt... Pont volt egy igen nehezkes "elfogasuk" nem bejelentkezett kisrepulo vagy uzleti gep volt azthiszem de lehet utasszallito :D

Román F-16 letiltás? Mikor? Miért?
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Kolumbiai Kfirek légi utántöltése.IAI simán integrálja azokat a konténereket a mi A319inkre is.
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 417
23 612
113
Bárcsak mi lennénk, Alba helyett! Ha már mindenáron saját iskolát akarunk, akkor mindenképp Mastersban kellene gondolkodnunk!

12-24x Zlin* -> 6x Tucano -> 4-6x Masters**

* honvédelmi repülőklubbok is szerte az országban!
** Lengyelországban
Mit akarsz a tucanoval?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Bárcsak mi lennénk, Alba helyett! Ha már mindenáron saját iskolát akarunk, akkor mindenképp Mastersban kellene gondolkodnunk!

12-24x Zlin* -> 6x Tucano -> 4-6x Masters**

* honvédelmi repülőklubbok is szerte az országban!
** Lengyelországban
Ne álmodozz, mi nem vagyunk Lengyelország semmilyen tekintetben!! Sajnos ...
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
15 993
26 477
113
Ne álmodozz, mi nem vagyunk Lengyelország semmilyen tekintetben!! Sajnos ...
Az a baj, hogy a kormányzat saját pilótaképzést akar. Ez lenne a leghatékonyabb, költség tekintetben is: itthon Zlin és Tucano, míg néhány Masters a lengyelekkel közösen üzemeltetve Deblinben.

Persze valami elcseszett konstrukció lesz a vége úgyis, szar Albartroszokkal.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Az a baj, hogy a kormányzat saját pilótaképzést akar. Ez lenne a leghatékonyabb, költség tekintetben is: itthon Zlin és Tucano, míg néhány Masters a lengyelekkel közösen üzemeltetve Deblinben.

Persze valami elcseszett konstrukció lesz a vége úgyis, szar Albartroszokkal.
Nem biztos hogy akarják, csak előfordulhat hogy kicsi a választási lehetőség. A kanadai képzésnek rövidesen vége, kihal az NTSC, egy ideje már kevés az üzemképes gépük, sorban állnak hozzájuk a pilóták repülési lehetőségre várva. Ha meg senki se akar velünk közös kiképző iskolát fenntartani K-Európában, vagy csak túl drágán, akkor marad a "maszekolás". Kérdés, hogy a leendő (ha lesz) Hévíz-Sármelléken felállítandó magyar? - norvég pilótaiskola kinek a pénzéből és milyen lesz, használható-e nekünk, vagy norvég pénzen norvég árakon fog működni?
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
T

Törölt tag 1586

Guest
Nem rossz az M346, viszont én az alábbi felállásra mondanám hogy tökéletes:
- 12 DA40 Tundra Star (dízel motor, masszív kompozit szerkezet!) a repülőkluboknál - előképzés 17-18 évesen PPL szintig
gallery_da40_tundra_star_03.jpg

- 6 db Grob G-120TP haladó képzés Szolnokon

- 6 db BAE Hawk AJT
the-advanced-hawk-debuted-at-aero-india-2017-back-in-february.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: emel

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 077
10 698
113
Valaki rendelt hat M346FA-t de nem mondják meg ki volt...o_O
Nem mi voltunk?

Remélem, hogy nem.

Nem biztos hogy akarják, csak előfordulhat hogy kicsi a választási lehetőség. A kanadai képzésnek rövidesen vége, kihal az NTSC, egy ideje már kevés az üzemképes gépük, sorban állnak hozzájuk a pilóták repülési lehetőségre várva. Ha meg senki se akar velünk közös kiképző iskolát fenntartani K-Európában, vagy csak túl drágán, akkor marad a "maszekolás". Kérdés, hogy a leendő (ha lesz) Hévíz-Sármelléken felállítandó magyar? - norvég pilótaiskola kinek a pénzéből és milyen lesz, használható-e nekünk, vagy norvég pénzen norvég árakon fog működni?

A kanadai képzés gondjairól tudnál valami anyagot?
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Remélem, hogy nem.



A kanadai képzés gondjairól tudnál valami anyagot?
Amennyire én látom itt is a piszkos anyagiak voltak a fő probléma...
Kevesebb volt a beiskolázottak száma annál hogy az NFTC iskola profitábilis legyen.
Emiatt nem volt pénz az elöregedő reptechnika cseréjére.
Emiatt a végén már az USA ba küldték repülni a növendékeket (ez persze megint csak plusz klts. az iskolának)
A lényeg hogy az NFTC szerződés idén lejárt és (sajnos) az a döntés született hogy idehaza oldják meg a pilótaképzést.
Vettek a Zilineket beindult az NKE-n az "âllami repülőgépvezető" szak.
Problémák:
- a jelenlegi rendszer szerint azok kezdenek el repülni akiket már felvettek az NKE-re. Ezzel az a probléma hogy a növendékről esetleg csak akkor derül ki hogy fakezű amikor már javában zajlik kepzése és emiatt egy csomó időt-energiát már elpazaroltak rá, továbbá elvette a helyet egy ügysebb gyerektől.
Jobb lenne ha a repülős előképzés még az egyetem előtt 17-18 évesen a repülőklubok bevonásával tartott nyári táborokban történne és aki ott megfelel azokat vinnék az NKE-re. A Zlinekkel úgy is csak maximum alapképzés nyújtható.
- nics se haladó turboprop kiképző gép se jet trainer (meg multi engine kiképző gép se)
Ezek nélkül nem lesz hazai képzés és megint csak küldhetik a növendékeket külföldre megint csak sok sok pénzért.

Kíváncsian figyelem mi sül ki a dologból