Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Ha szimplán csak megkapná a Szu-35Sz hajtóműveit TVC nélkül, navalizálva, korrózióálló bevonattolással, már sokat javulna a harcérték.
A kínaiak a maguk J-15-ösénél a katapultálhatóságot kezdék pár éve tesztelni...
A Szu-33 üres tömege hogyan aránylik a Szu-35Sz-hez? A hajtómű beépítés okozta változások sanszosan megállnának néhány száz kiló többletnél + hajtóművek tömege?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 174
113
A Szu-33-as és a Szu-35Sz szerkezeti tömege szinte azonos.
Az AL-41F-1Sz hajtómű annyira erős, hogy még úgy is rövidebb a Szu-35Sz starthossza fél kerótöltésnél, hogy az AL-31F-3Sz-el (a Szu-33-as hajtóműve) ellentétben a FADEC nem engedi a földi állóról megindulásnál "rávágni" a forszázst, hanem a fékeket felengedő automatika előbb hagyja vagy 60-100 métert gurulni a gépet, mielőtt maximálra felpörög a forgórész.
Ezután, ahogy kapcsol a minimál forszázs, már épül fel a maximális is, ekkor az FbW egy enyhe vektorálással emeli az orrfutót és a gép ezután elég hamar el is ugrik a betonról.


A Szu-33-asnál, melynek szerkezeti tömege az alap Szu-27-esekhez képest szintén 18.5 tonnára hízott, hajtóművenként nem két tonna, csak kb 600kg plusz tolóerő áll rendelkezésre.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 174
113
M

molnibalage

Guest
A Szu-33-as és a Szu-35Sz szerkezeti tömege szinte azonos.
Az AL-41F-1Sz hajtómű annyira erős, hogy még úgy is rövidebb a Szu-35Sz starthossza fél kerótöltésnél, hogy az AL-31F-3Sz-el (a Szu-33-as hajtóműve) ellentétben a FADEC nem engedi a földi állóról megindulásnál "rávágni" a forszázst, hanem a fékeket felengedő automatika előbb hagyja vagy 60-100 métert gurulni a gépet, mielőtt maximálra felpörög a forgórész.
Ezt a hűtés/levegőátfutás és a tranziens pompázs kivédése miatt csinálja?

Ezután, ahogy kapcsol a minimál forszázs, már épül fel a maximális is, ekkor az FbW egy enyhe vektorálással emeli az orrfutót és a gép ezután elég hamar el is ugrik a betonról.

A Szu-33-asnál, melynek szerkezeti tömege az alap Szu-27-esekhez képest szintén 18.5 tonnára hízott, hajtóművenként nem két tonna, csak kb 600kg plusz tolóerő áll rendelkezésre.
Ha így nézem, akkor ez sem segít annyira sokat sajnos, legalábbis szerintem. Légellenállás lényegi növekménye nélkül (leszámítva, hogy felszállás után nagyobb állásszög kell, hogy a szükséges felhajtóerő meglegyen azonos sebességnél) több üzemanyaggal szállhatna fel a Szu-33, de még így is, ha minden tudna, amit egy Szu-35Sz akkor is a realitás kb. 2xR-74 + 2xR-77-1 és kb. 4x500 kg bomba lenne úgy saccra vagy 2xnagyobb rakéta vagy olyan 2/3-os ASF légiharc-rakéta mennyiség. Azért egy ponton túl már nem csak a függesztmény tömege, de a plusz légellenállása is csökkentené az elrugaszkodás sebességét.

Bár a kérdés azért az, hogy kb. 60% belső keróval és kb. azonos fegyverzettel, akkor melyik hatósugara nagyobb, a 29-esnek vagy ennek az elképzelt 33-as változatnak, ami ha megtankolható valahogy a levegőben, akkor azért egy ponton túl nagyobb rugalmasságot ad, de max. BARCAP szerepkörben.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 570
113
80 éves a Szuhoj cég. Vojennaja Prijomka vasárnapi (augusztus 11) adása a két legmodernebb gép -a Szu-35 és Szu-57 fejlesztésének bemutatásával foglalkozik(eddig titkosított volt)

 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 077
10 698
113
A Szu-33-as és a Szu-35Sz szerkezeti tömege szinte azonos.
Az AL-41F-1Sz hajtómű annyira erős, hogy még úgy is rövidebb a Szu-35Sz starthossza fél kerótöltésnél, hogy az AL-31F-3Sz-el (a Szu-33-as hajtóműve) ellentétben a FADEC nem engedi a földi állóról megindulásnál "rávágni" a forszázst, hanem a fékeket felengedő automatika előbb hagyja vagy 60-100 métert gurulni a gépet, mielőtt maximálra felpörög a forgórész.
Ezután, ahogy kapcsol a minimál forszázs, már épül fel a maximális is, ekkor az FbW egy enyhe vektorálással emeli az orrfutót és a gép ezután elég hamar el is ugrik a betonról.


A Szu-33-asnál, melynek szerkezeti tömege az alap Szu-27-esekhez képest szintén 18.5 tonnára hízott, hajtóművenként nem két tonna, csak kb 600kg plusz tolóerő áll rendelkezésre.

Na jó, de nem ugyan oda hízott a kettő.
Gondolom én, bár Szuhojon nem dolgoztam, hogy át kéne faragni az új hajtóműhöz, esetleg itt-ott megerősítések, stb. Aztán, ha már, akkor a FADEC-hez is hozzá nyúlhatnának, hogy kapásból lehessen rászúrni az utánégetést.

Ezt a hűtés/levegőátfutás és a tranziens pompázs kivédése miatt csinálja?

Ezután, ahogy kapcsol a minimál forszázs, már épül fel a maximális is, ekkor az FbW egy enyhe vektorálással emeli az orrfutót és a gép ezután elég hamar el is ugrik a betonról.


Ha így nézem, akkor ez sem segít annyira sokat sajnos, legalábbis szerintem. Légellenállás lényegi növekménye nélkül (leszámítva, hogy felszállás után nagyobb állásszög kell, hogy a szükséges felhajtóerő meglegyen azonos sebességnél) több üzemanyaggal szállhatna fel a Szu-33, de még így is, ha minden tudna, amit egy Szu-35Sz akkor is a realitás kb. 2xR-74 + 2xR-77-1 és kb. 4x500 kg bomba lenne úgy saccra vagy 2xnagyobb rakéta vagy olyan 2/3-os ASF légiharc-rakéta mennyiség. Azért egy ponton túl már nem csak a függesztmény tömege, de a plusz légellenállása is csökkentené az elrugaszkodás sebességét.

Bár a kérdés azért az, hogy kb. 60% belső keróval és kb. azonos fegyverzettel, akkor melyik hatósugara nagyobb, a 29-esnek vagy ennek az elképzelt 33-as változatnak, ami ha megtankolható valahogy a levegőben, akkor azért egy ponton túl nagyobb rugalmasságot ad, de max. BARCAP szerepkörben.

Szvsz. leginkább írják le ezeket a Szuhojokat, és koncentráljanak a MiG-ekre. Több bennük a fantázia.
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 780
8 333
113
Volt ugye a Szu-27KUB
fb5fc5f9630d44b06d7b748f83e07977.jpg
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
967
3 374
93
Sziasztok!

Elnézve a videót hosszabb kiadásban, a Szu-27P és a Szu-35Sz kiséret valószínűleg nem egy időben történt (más a felhőzet a háttérben). A Spanyol F-18-as akkor jelent meg, amikor a Kalinyingrádi „ásatag” :) Szu-27P kísért. Majd a videóba bevágták a Szu-35Sz kisérést is, de az valószínűleg más időpontban történt és a Leningrád közelében, ahol ez a típus állomásozik. Nem néztem meg az utasszállító útvonalát, de valószínűleg azért vágták meg így oroszok a felvételt, hogy úgy tűnjön, mintha komolyabb gép is ott lett volna az incidensnél.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 570
113
Sziasztok!

Elnézve a videót hosszabb kiadásban, a Szu-27P és a Szu-35Sz kiséret valószínűleg nem egy időben történt (más a felhőzet a háttérben). A Spanyol F-18-as akkor jelent meg, amikor a Kalinyingrádi „ásatag” :) Szu-27P kísért. Majd a videóba bevágták a Szu-35Sz kisérést is, de az valószínűleg más időpontban történt és a Leningrád közelében, ahol ez a típus állomásozik. Nem néztem meg az utasszállító útvonalát, de valószínűleg azért vágták meg így oroszok a felvételt, hogy úgy tűnjön, mintha komolyabb gép is ott lett volna az incidensnél.


Szerintem a két kalinyingrádi tengerész Szu-27P félútig kísérte majd a 159.(IAP) vadászrepülő ezred (Beszovec) 56-os oldalszámú Szu-35Sz gépe vette át a kíséretet az orosz légtér közelében.
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
967
3 374
93
Sziasztok! Néhány érdekes kép:

A szovjet/orosz 9. Vadászrepülő ezred és jogelődjei hatvan éven keresztül védték az Északi Flotta hajóegységeit, parti bázisait és ipari létesítményeit. Mikor 2009 és 2010 között felszámolásra került az alakulat, a Szu-27, Szu-27P és Szu-27UB repülőgépeinek közel fele északon maradt, jellemzően állapotuk miatt. Az ezred által használt hat Szu-27UB közül csak kettőt repültek el északról. A maradék négy UB, közülük egy 1987-es, a többi 1988 és 1990 közötti gyártású, északon maradt leállítva. Nemrég bontották le ezeket a repülőgépeket.
51ub.jpg




Más érdekesség is található volt az északon maradt repülőgépek között. Például az 1987. szeptember 09-én a Norvég P-3 Orionnal ütköző alapváltozatú Szu-27-es, ami az incidens idején még vadonatúj repülőgép volt. Az esemény az oldalára festve is megörökítésre került. A repülőgépet húszéves korában, 2006-ban selejtezték, majd 2010 után ő is északon maradt.
31.jpg




Vagy a kék 03-as, érdekes farkasos szimbólummal az oldalán. Az 1987-es gyártmányú alap változatú Szu-27-es szintén északon maradt 2010 után, de szerencsésen túlélte a lángvágót, vélhetően különleges festésének hála.
03.jpg

2017-ben a Északi Flotta Légierejének Múzeumába került, de mire kiállították sajnos a farkast átfestették:
0_ef00e_a9467870_XXL.jpg

Forrás: https://avp23649.livejournal.com/263090.html



Az északon maradt, tizenhárom darab 1986 és 1990 közötti gyártású Szu-27-es bontása:
i-OS0-GOH4-G.jpg


i-T2-DOMU5-I.jpg


Forrás: Szergej Jumatov képei
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 174
113
Ez pedig egy vadonat új Szu-30SzM, még SzM és nem a nemsokára átépítéssel létrehozandó SzMD.
Annyira új, hogy se oldalszám, se katapultülés nincs, viszont a festés séma nem a korábbiakkal azonos. Ez ugyanis a belorosz légierő leendő gépe lesz!

254471.jpg


Amennyire ebből a fotóból megítélhető, egyelőre kizárólag a Szu-27-esekével azonos fegyverzete lesz. Ugyanakkor a beloruszoknál volt Szu-27UBM is, ami miatt erősen valószínű, hogy a precíziós eszközökből is megkapja azt, ami a leendő üzemeltetőnél elérhető.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 570
113
Ez pedig egy vadonat új Szu-30SzM, még SzM és nem a nemsokára átépítéssel létrehozandó SzMD.
Annyira új, hogy se oldalszám, se katapultülés nincs, viszont a festés séma nem a korábbiakkal azonos. Ez ugyanis a belorosz légierő leendő gépe lesz!

254471.jpg


Amennyire ebből a fotóból megítélhető, egyelőre kizárólag a Szu-27-esekével azonos fegyverzete lesz. Ugyanakkor a beloruszoknál volt Szu-27UBM is, ami miatt erősen valószínű, hogy a precíziós eszközökből is megkapja azt, ami a leendő üzemeltetőnél elérhető.

Valószinü kiállítják a MAKSZ-on.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 570
113
Ez pedig egy vadonat új Szu-30SzM, még SzM és nem a nemsokára átépítéssel létrehozandó SzMD.
Annyira új, hogy se oldalszám, se katapultülés nincs, viszont a festés séma nem a korábbiakkal azonos. Ez ugyanis a belorosz légierő leendő gépe lesz!

254471.jpg


Amennyire ebből a fotóból megítélhető, egyelőre kizárólag a Szu-27-esekével azonos fegyverzete lesz. Ugyanakkor a beloruszoknál volt Szu-27UBM is, ami miatt erősen valószínű, hogy a precíziós eszközökből is megkapja azt, ami a leendő üzemeltetőnél elérhető.


kMSZ1AuMieU.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 174
113
Gyakorol a Szu-35Sz a MAKSz-ra. A pilóta idén is igen valószínű a jó öreg Jurij Vascsuk. Ahogy két évvel ezelőtt, úgy most is van a manőverek között egy elemkombináció, aminek nincs neve és a publikus napokon se adta, adhatta elő, de a gyakorlásról készült videó bejárta a világot.
Itt is megvan a mutatvány, 5:07-nél, amikor is a már több, mint húsz éves Kulbit manőverből (az amerikaiaknál, F-22-esnél Power Loop, az F-35-nél High Alpha Loop, a finn Hornet pilótáknél meg nem tudom hogy hívják) egy vektorálós orsóval kiforgatja a gépet:


Gyanítom, hogy a MAKSz programjából ez megint hiányozni fog, elsősorban repbiztonsági okokból.
 
M

molnibalage

Guest
Gyakorol a Szu-35Sz a MAKSz-ra. A pilóta idén is igen valószínű a jó öreg Jurij Vascsuk. Ahogy két évvel ezelőtt, úgy most is van a manőverek között egy elemkombináció, aminek nincs neve és a publikus napokon se adta, adhatta elő, de a gyakorlásról készült videó bejárta a világot.
Itt is megvan a mutatvány, 5:07-nél, amikor is a már több, mint húsz éves Kulbit manőverből (az amerikaiaknál, F-22-esnél Power Loop, az F-35-nél High Alpha Loop, a finn Hornet pilótáknél meg nem tudom hogy hívják) egy vektorálós orsóval kiforgatja a gépet:


Gyanítom, hogy a MAKSz programjából ez megint hiányozni fog, elsősorban repbiztonsági okokból.
Aztakurva.
Ezt gondolom átlagpilóta nem tudja előadni és erős szélben azért lehetnek gondok a repbiztonsággal is, ha nem engedik még ott sem.