F/A-18 Hornet , F/A-18 E/F Super Hornet (McDonell Douglas/Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 785
75 816
113
A nyomtatott sajtó korlátai. Pont linkelni akartam az írást.
Az meglepő, hogy a DAS-sal való korszerűsítést nem terveztek és MAWS sincs említve. Vagy az már van a Block II SH-n? Bevallom ezt fejből nem tudom.

A DAS szerintem túl drága és felesleges egy 4.gen. gépre.A MAWS hiánya(ha nem lesz)már valóban fura.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 534
113
67914160_181864649499717_1333121891212197888_n.jpg

67764929_181864676166381_8275410301508124672_n.jpg


https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.ne...=cff05c1122a5b5e346fedbc4377b6264&oe=5DE0ACD9
 
T

Törölt tag 1586

Guest
gen fura. Más forrásbó
Tényleg furcsa.
A gép Death Valley National Parkban a mélyrepülés gyakorlására használt Star Wars Kanyonban, pontosan a spotterek parkolójánál ment a földnek. Állítólag lealább egy ember a parkolóban is megsérült.
A becspódás előtti pillanat
90

Es a parkoló
https%3A%2F%2Fs3-us-west-2.amazonaws.com%2Fthe-drive-cms-content-staging%2Fmessage-editor%252F1564605029038-addac.jpeg
 
  • Tetszik
Reactions: jani22

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 244
24 249
113

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Leszámítva az úton heverő törmeléket, ez a gép gyakorlatilag a pilótájával együtt eltűnt.
Nekem nagyon gyanús hogy ez a gép itt csak először fogott talajt,a roncsolódott gépből kifröccsenő keró égése létszik a sziklákon. Aztán felpattant, szétszórta a leszakadt kisebb roncsokat az úton és környékén, és átrepülve a hegygerinc túloldalára, ott zuhanhatott le végleg. Csak arról nincs videó, mert oda nem engednek senkit. Erősen kétlem, hogy ebben a sziklás hegyoldalban nagyobb maradék nélkül ennyire el tudta volna ásni magát, emlékezzünk Szabó Topi 29-esére, a Kecsó környéki homokos talajból is kilátszott a 29-es farkából vagy 2m, pedig az közel függőlegesen csapódott be. Itt meg nem merőleges rárepülésről volt szó a becsapódás előtt, hanem csak mélyrepülési gyakorlatról írtak.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Nekem nagyon gyanús hogy ez a gép itt csak először fogott talajt,a roncsolódott gépből kifröccsenő keró égése létszik a sziklákon. Aztán felpattant, szétszórta a leszakadt kisebb roncsokat az úton és környékén, és átrepülve a hegygerinc túloldalára, ott zuhanhatott le végleg. Csak arról nincs videó, mert oda nem engednek senkit. Erősen kétlem, hogy ebben a sziklás hegyoldalban nagyobb maradék nélkül ennyire el tudta volna ásni magát, emlékezzünk Szabó Topi 29-esére, a Kecsó környéki homokos talajból is kilátszott a 29-es farkából vagy 2m, pedig az közel függőlegesen csapódott be. Itt meg nem merőleges rárepülésről volt szó a becsapódás előtt, hanem csak mélyrepülési gyakorlatról írtak.

Bizonyára igazad van, bár azért azt gondold hozzá, hogy itt a sziklafalra merőlegesen, gyakran az utánégetőt is használva repesztenek el a gépek.
Szóval, ha elnéznek egy fordulót, akkor simán telibeverhetik a sziklafalat, arra akár merőlegesen is.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Bizonyára igazad van, bár azért azt gondold hozzá, hogy itt a sziklafalra merőlegesen, gyakran az utánégetőt is használva repesztenek el a gépek.
Szóval, ha elnéznek egy fordulót, akkor simán telibeverhetik a sziklafalat, arra akár merőlegesen is.
A repülési helyzetet azt tudom, csak azt nem hiszem hogy orrától a farkáig be tudná ásni magát egy sziklás hegyoldalba. Ezért is említettem a 29-est, amiből elég sok még a homokos talajból is kilógott.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
A repülési helyzetet azt tudom, csak azt nem hiszem hogy orrától a farkáig be tudná ásni magát egy sziklás hegyoldalba. Ezért is említettem a 29-est, amiből elég sok még a homokos talajból is kilógott.
Gyanítható, hogy egy ijedt belerántás után a gép közel a hasával vágódhatott a hegyoldalnak, miután a nagy része a szakadékba zuhant, a többi meg lendületből repült át tovább az útra.
Gondolom én.
 
  • Tetszik
Reactions: emel

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 033
24 590
113
Ez csak a becsapódási pont. A szétszóródás térképe elég érdekes lehet, hiszen szinte minden dimenziója "szétesik".