A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Országhatáron belüli háborús helyzetre gondolsz? Ott milyen szállítási potenciált vízionálsz?
Ejtőernyősre? Mert az egész KRD-t el fogja tudni szállítani egyszerre (max. 2 forduló) szerintem a most érkező 20+16 helikopter.
Másnak meg nem nagyon van/lesz légideszantra kiképzése.
Ha meg utánpótlást akarsz szállítani, azt meg sokkal egyszerűbb közúton. 528 km távolságról beszélünk max. (De inkább közelebb 300-hoz) 80-as tempóvan is max 4-5 óra.
Kivéve ha az ellen gaz módra elvágja az utvonalat.Akkor marad a légi ellátás.Ha ejtőernyövel akarsz kihelyezni mélységi felderitőket,és nem az egész KRDt egyszerre egy helyre.Stb
A vegyes teher-utas szállitóra való átépités önmagában hasznos.Ha meg kialakitható az utántöltés képessége is,abbol harchelyzetben minnél több van,annál jobb.Pl egy átpofozott A319 aligha lesz alkalmas helik mélységi müveletben való utántöltésére-de mig a dedikált katonai szállitó/utántöltő ezzel van elfoglalva,adhatja a CAS támogatását.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 112
45 403
113
egy átpofozott A319 aligha lesz alkalmas helik mélységi müveletben való utántöltésére-de mig a dedikált katonai szállitó/utántöltő ezzel van elfoglalva,adhatja a CAS támogatását.
Az megvan hogy jelenleg 14 db olyan vadász-bombázónk van, amelyik utántöltésre alkalmas?;)
Ráadàsul alapvetően "viszonylag" kevés pilonnal.
A Gripeneket (C/D) a svédek nem hosszú örjárati időkre tervezték. Náluk a koncepció az hogy a túlerőben lévő (orosz) támadókra mielőbb kilövik a rakétáikat, majd azonnal földi újrafegyverzésre mennek, ahol is nem az üzemanyag feltöltés a szűk keresztmetszet időben, hanem az újrafegyverzés.
Ha pedig veszel 3 db rámpás gépet, amelyek különben is alkalmasak az utántöltésre IS, akkor nem fogsz további súlyos pénzeket elkölteni a 2db használt A319-eskre, hogy azok is rendelkezzenek ezzel a képességgel, amikor nekik megvan a saját dedikált feladatuk a flottában. Ráadásul ha elkéoesztően meg vagy szorulva tankerekből, akkor még mindig olcsóbb egy harmadik készlet utántöltő szettet megvásárolni, mint egy A319-et átalakíttatni.
Ez kb. olyan lenne, mintha a leendő IFVinket úgy rendelnénk, hogy a kb. 200 db-ból 80-ra a torony mellett még egy hídvető készletet is kérnénk, meg még 80-ra műszaki mentő opciót.:eek:
Mert ki tudja, hogy mikor lesz rá szükség. Meg lehet, hogy a műszakiak éppen a kerekesek folyami átkelését intézik.o_O:DEzzel együtt az ígért 3. utasszállító gép lehet még egy multimission kialakítású, de hogy senki nem fog nekiállni a jelenlegi A319-eseinket szétfaragni, az 1000%.
 
  • Tetszik
Reactions: emel and borisz

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Az megvan hogy jelenleg 14 db olyan vadász-bombázónk van, amelyik utántöltésre alkalmas?;)
Ráadàsul alapvetően "viszonylag" kevés pilonnal.
A Gripeneket (C/D) a svédek nem hosszú örjárati időkre tervezték. Náluk a koncepció az hogy a túlerőben lévő (orosz) támadókra mielőbb kilövik a rakétáikat, majd azonnal földi újrafegyverzésre mennek, ahol is nem az üzemanyag feltöltés a szűk keresztmetszet időben, hanem az újrafegyverzés.
Ha pedig veszel 3 db rámpás gépet, amelyek különben is alkalmasak az utántöltésre IS, akkor nem fogsz további súlyos pénzeket elkölteni a 2db használt A319-eskre, hogy azok is rendelkezzenek ezzel a képességgel, amikor nekik megvan a saját dedikált feladatuk a flottában. Ráadásul ha elkéoesztően meg vagy szorulva tankerekből, akkor még mindig olcsóbb egy harmadik készlet utántöltő szettet megvásárolni, mint egy A319-et átalakíttatni.
Ez kb. olyan lenne, mintha a leendő IFVinket úgy rendelnénk, hogy a kb. 200 db-ból 80-ra a torony mellett még egy hídvető készletet is kérnénk, meg még 80-ra műszaki mentő opciót.:eek:
Mert ki tudja, hogy mikor lesz rá szükség. Meg lehet, hogy a műszakiak éppen a kerekesek folyami átkelését intézik.o_O:DEzzel együtt az ígért 3. utasszállító gép lehet még egy multimission kialakítású, de hogy senki nem fog nekiállni a jelenlegi A319-eseinket szétfaragni, az 1000%.
Az megvan,hogy jelenleg egyetlen légi utántöltésre alkalmas rámpás szállitónk sincs?
Az megvan,hogy mikor a svédek a koncepciót kialakitották,nem volt hosszú repülési idejű orosz frontvadász?
Az megvan,hogy Mo-n mire a készültség felszállna,pl egy ukrán Szu24 már a nyakán van?
Az megvan,hogy svédekkel ellentétben nekünk se komoly harcászati mélységünk,se tenger nem választ el a potenciális ellenfeleinktöl?
Tovább is van mondjam még?
Rudi irásaira támaszkodva,elvileg a teherajtó technológiája idén elkészül.Airbus MPA reklámja meg nedves pilont kialakitását emliti opcióként.De valaki ángilusul karattyoló megvizslathatná,hátha átcseszett a gugli forditó.(Bár gyanitom,hogy az IAI MMTTnél sem a forditó cseszett át,hanem a cikkiró)
Költségekröl meg annyit,hogy mindenhol sporolásbol csinálnak ilyet.És ha rendelünk rámpás gépet utántöltő képeségel,rendeljük meg mindhez a tankoló konténereket.Az általad emlitett bérbeadhatóság esetlegessen vissza is hozhatja mind a teherszállitási,mind a légi utántöltési vonalon a költségeket
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 112
45 403
113
Az megvan,hogy jelenleg egyetlen légi utántöltésre alkalmas rámpás szállitónk sincs?
Ez az állítás szerintem nem túl sokáig marad igaz. Amint érkezik, már olyanunk lesz, ami alkalmas lesz erre. ;)

Az megvan,hogy mikor a svédek a koncepciót kialakitották,nem volt hosszú repülési idejű orosz frontvadász?
A hosszú repülési idejű ellenfél mennyit változtat a helyzeten, ha már ellőtték a gépeink a fegyverzetet?
Az megvan,hogy svédekkel ellentétben nekünk se komoly harcászati mélységünk,se tenger nem választ el a potenciális ellenfeleinktöl?
A fentivel együtt ez is ráerősít, hogy az ország felett nem fogunk utántöltögetni.
Mivel nincs "mélységünk" ezért ha felszálnak az utántöltőink, azonnal célponttá is válnak. Az utántöltés közbeni sebezhetőségről nem is beszélve.
Amennyiben egy nem biztonságos aktív légtérbe küldöd fel ezeket a gépeket, azzal nem csak őket ítéled halára, de azokat a gépeket is, akik megpróbálnak tankolni belőlük.
Az utántöltési és komolyabb szállítási funkciók elsősorban a NATO feladataink/vállalásaink miatt lehetnek hasznosak.
Ugyanakkor ahogy te is írtad, meg én is korábban, ezen gépeinkből kimondottan pénzt is lehetne csinálni.
És ezért gondolom, hogy az A400M-mel a leghasznosabb és sokoldalúbb gépünk lehetne.
Gondoljunk csak bele pl. a V4-en belül senkinek nem lenne ilyen méretű gépe.
Valamennyire azonos koncepció, mint amikor átugrottunk egy lépcsőt a Gripenekkel.
Ez teszi lehetővé, hogy NATO partnerek légtérfelügyeletét bízzák ránk, amivel ingyen jutunk repült órákhoz, és esetleg még a kasszába is csörren valami.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Mivel nincs "mélységünk" ezért ha felszálnak az utántöltőink, azonnal célponttá is válnak. Az utántöltés közbeni sebezhetőségről nem is beszélve.
Akkora mélység azért van.Egy keletről jövö támadás esetén a Duna vonalában a tanker biztonságban van.Plusz a CAS jóval elöbb tud beavatkozni,mint a készültség.Amire attol még szükség van akkor is,ha van a levegőben járőr.De a CAS olyan hatalmas előnyt biztosit a földi készültséghez viszonyitva,ami a siker és a vereség közötti különbséget jelentheti.Viszont pont a kevés géppel rendelkező légierőnek fontos,hogy légi utántöltő támogatásával ki tudja tolni a járörözési időt.
És minden célpont,egy háborúban.Vele jár.Ezért is kell minden katonai gépet a lehető legjobb védelmi rendszerrel ellátni
És ezért gondolom, hogy az A400M-mel a leghasznosabb és sokoldalúbb gépünk lehetne.
Gondoljunk csak bele pl. a V4-en belül senkinek nem lenne ilyen méretű gépe.
Háát,egyenlőre inkább szabadulnának tőle gyártók is,az angolok kivételével.És a C130 még sokoldalubb.
Ha a V4 csinálna egy közös szállitó alakulatot,arra talán jó lenne az A400.Megosztott kockázat,megosztott költségek.
De talán a nálunk kissé jobban álló csehek és lengyelek se véletlenül nem ugranak A400ast venni.Mert egyénileg felesleges az A400 mérete,túl drága és kockázatos még nekik is.
 
M

molnibalage

Guest
Mivel nincs "mélységünk" ezért ha felszálnak az utántöltőink, azonnal célponttá is válnak. Az utántöltés közbeni sebezhetőségről nem is beszélve.
Amennyiben egy nem biztonságos aktív légtérbe küldöd fel ezeket a gépeket, azzal nem csak őket ítéled halára, de azokat a gépeket is, akik megpróbálnak tankolni belőlük..
  1. Izraelnek semmilyen mélysége nincs mégis van tankere.
  2. Egy fegyveres erőnek már régen a tényles harccselekmények előtt el kell kezdenie BARCAP-elni + SAM zónával óvni a saját HVA-t is.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 473
113
Ha a V4 csinálna egy közös szállitó alakulatot,arra talán jó lenne az A400.Megosztott kockázat,megosztott költségek.
De talán a nálunk kissé jobban álló csehek és lengyelek se véletlenül nem ugranak A400ast venni.Mert egyénileg felesleges az A400 mérete,túl drága és kockázatos még nekik is.

Ezert hozzak letre a nemetek Lechfeldben a nemzetkozi szallitoezredet 13 db A400M-mel, amit nagyreszt a kelet-europai orszagok fognak fizetni es hasznalni...
 

svajcibeka

Well-Known Member
2013. február 10.
932
2 572
93
Ezert hozzak letre a nemetek Lechfeldben a nemzetkozi szallitoezredet 13 db A400M-mel, amit nagyreszt a kelet-europai orszagok fognak fizetni es hasznalni...
ííígen!!! Kelet európai országok fizetni ÉS AKKOR HASZNÁLNI AMIKOR A NÉMET ÉRDEKEKNEK MÖGFELEL!Mintha lett volna már hasonló a történelemben.....
 
  • Tetszik
Reactions: blogen

svajcibeka

Well-Known Member
2013. február 10.
932
2 572
93
A pápai SAC C-17-eseiről ugyanez a véleményed, csak "amerikai érdekek" szerint?
Te valszeg többet tudtsz mint én,De nem tudom hogy megéri e Pápából nuki zielpunktot csinálni.Mi van akkor a bennünket is majd a jövöben úgy zsarolnak mint a németeket,ha nem teszünk nekik eleget elhuznak onnan(vagy nem).A válaszodat mond azoknak az embereknek és családtagjaiknak akik akkor munkanélkülik lesznek.vajon a köv.választáskor kire vagy kikre fognak szavazni(politika)?Most gyakorlatilag munkahelyekel,adóbevételekel,szavazatokal zsarolnak!De lehet hogy én vaok a hülye.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 473
113
Te valszeg többet tudtsz mint én,De nem tudom hogy megéri e Pápából nuki zielpunktot csinálni.Mi van akkor a bennünket is majd a jövöben úgy zsarolnak mint a németeket,ha nem teszünk nekik eleget elhuznak onnan(vagy nem).A válaszodat mond azoknak az embereknek és családtagjaiknak akik akkor munkanélkülik lesznek.vajon a köv.választáskor kire vagy kikre fognak szavazni(politika)?Most gyakorlatilag munkahelyekel,adóbevételekel,szavazatokal zsarolnak!De lehet hogy én vaok a hülye.

"A három teherszállító gép kiszolgálására egy 150 fős többnemzetiségű állomány fog a repülőtéren tartózkodni, a Honvédség 340 fősre emeli a repülőtéren szolgálatot teljesítők számát, illetve körülbelül 300-400 fős polgári lakos is munkát fog tudni vállalni a repülőtéren."

A környéken nagyon nagy a munkaerőhiány. Sok cég örülne a felszabaduló munkaerőnek.
Atomfegyver 3 szállítógép ellen? Ha meg nincsenek a gépek a reptéren, akkor meg minek?
A SAC 3 gépe egy pillanat alatt áttelepülhet Ramsteinbe vagy Angliába és semmi fennakadás nem lenne a további üzemeltetésükben.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 074
10 691
113
Te valszeg többet tudtsz mint én,De nem tudom hogy megéri e Pápából nuki zielpunktot csinálni.Mi van akkor a bennünket is majd a jövöben úgy zsarolnak mint a németeket,ha nem teszünk nekik eleget elhuznak onnan(vagy nem).A válaszodat mond azoknak az embereknek és családtagjaiknak akik akkor munkanélkülik lesznek.vajon a köv.választáskor kire vagy kikre fognak szavazni(politika)?Most gyakorlatilag munkahelyekel,adóbevételekel,szavazatokal zsarolnak!De lehet hogy én vaok a hülye.

Nem mondasz magadnak ellent?
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Szerintem a IAI is inkább csak pótcselekvésnek talált ki ilyen marhaságot, hogy korszerűsítési csomagot fejleszt mig21-hez.
Kinek is van még olyanja?
A horvátok már nem használják. A bulgárok f16-ot vesznek helyette, a románok már el is mezdték a leváltást/kivonást. India 22-ig kivonja az összeset.
Ha leszámítom Észak -Koreát, Szíriát és Kubát, amik szintén embargósok, akkor marad fekete Afrika.
Végülis stimmelhet az egyedülállósága. Szerintem a demó gépen kívül egyetlen legyártott kereskedelmi megrendelés sem fog teljesülni! :D:D:D
Az S80-PT- t viszont milyen feladatokra is gondoltad ideálisnak?
Az 1300 km-es hatótávolsággal, ami mellé 3t payload párosul. Mert vagy 30 katonát visz, vagy fegyvereket.
Értem én, hogy az orosz határőrség szempontjából réteggépnek megfelelő, de a sebessége sincs meg a CAS feladatokhoz (még egy super tucanohoz képest sem) sem a mozgékonysága nincs meg egy bármilyen harci helikopterhez képest.
Cserébe csak kifutópályáról tud üzemelni.
A "kiforrottságáról" ne is beszéljünk: még csak prototípus szintjén létezik, (PT-ből 1db? Talán?!?) amerikai hajtóművekkel, a full embargó kellős közepén! :D:D:D
Mondom én, hogy én kimondottan szórakoztatónak tartom az "agymacskáidat". (no offense!!!)
http://real-j.mtak.hu/11406/2/HT_2013-2_teljes_red.pdf
48.oldaltol,AC-47 alkalmazásábol némi izelitő
 
T

Törölt tag 467

Guest
Őőőő,ez egy harcászati kérdés,egy különben jelenleg valőban jegelt gép példáján keresztül.
Mert nem csak 20+ tonna szállitógépekböl áll a világ.Más harcászati kategóriák,és szerepkörök is léteznek.És más a szerepköre a könnyűszállitó gépnek és a helikopternek is.
De az egész vitát valóban át kéne mozgatni a szállitógépek váltása rovatba
Világos, nincs azzal baj, hogy vannak elképzeléseid. Pusztán azt állítom, hogy ennek a topicnak Airbus A400M Atlas a neve.
Arról már letettem, hogy bárkit megpróbáljak meggyőzni bármiről is, szóval, csak bátran az elképzelésekkel, akár a Szu80-nal is. De nem ide való.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 645
6 355
113
A járőrözési idő irreleváns Magyarország felett.
ezt molni meg ne hallja .... unom már ezt a vitát olvasni
Ugye azt érzed, hogy egy AC-130-at a maga 105mm-esével elég vicces ezzel a Szu-80PT-vel egy lapon említeni...o_O:D
Akkor mégegyszer gondold végig!
A H225M nagyjából mindent meg tud csinálni, amire ez képes. És még többet is. A járőrözési idő irreleváns Magyarország felett.
Ha kell ballisztikus, vagy rakéta fegyvereket hordoz, csapatot szállít 28 főig, és azokat tetszőleges helyen kirakja. Függőlegesen fel és leszáll. Függesztve 6t szállít bárhonnan bárhova. 857km a hatótávolsága!!! Azaz Szolnokról gyakorlatilag a Kárpát-medence teljes területét lefedi.
Felderítésre meg a drón olcsóbb és hatékonyabb, és még a pilóta élete sincs veszélyben.
A H225M-ből lesz nekünk 16!
Tudom! De akkor is jó lenne egy ilyen nekünk!;)

Azt hiszem nem kezeled helyén a légi járőr jelentőségét,sem itt,sem honi légvédelmi szerepben.
És nem a H225M helyett,hanem mellet.Más szerepkör.
H225M-et mind támadó helikopter,nem venném komolyan.
AC130 nem a mi kategóriánk,és nem is ugyanaz a szerepköre.
fogjátok már fel hogy a 225-ös szállítóheli!!!!!!! az ég szerelmére , és csak 16 fog érkezni , már a támadóheli és a h225m együtt említése is akkora hülyeség mint az AC-t egylapon említeni a Szu80-nal , nem értem mi a halálnak akárjátok/akarják itt egyesek a 225-ösöket támogatónak felfegyverezni olyan dolgokkal hogy eszméletlen... , arra inkább a kis fürge és gyors h145m-et sokkal jobban eltudnám képzelni ATGM-el meg egy minigunnal a fedélzeten , agymenések ...
a két gépről meg csak annyit hogy tény ami tény tényleg kellene egy könnyű szállító STOL futárgép de azért ilyen területekre elkanyarodni szerencsétlen A400-as topikjában :D , a fejlesztős topicban ezt szívesebben látnám ám ,
 
M

molnibalage

Guest
ezt molni meg ne hallja .... unom már ezt a vitát olvasni
Sajnálatos azért az, hogy valaki képes ilyen hülyeséget leírni...

OFF
Egyébként egyre ritkábban nézek fel egyes topikokba és úgy a HTKA-ra is. Kevesebb szabadidőm van most, ami van az a cikkírásra kéne fordítani. Olyan sokat vállaltam előre, hogy fájdalmas, hogy nem haladok vele.

Lassan ott tartok, hogy odaadnám a Gripen FAQ és Honvédelem írást, hogy pár ember bővítse fel az utóbbi 1,5 év eseményeivel + a Gripen lízing költség részt kell korrigálni benne. Csak nem csináltam még ilyet soha és az, akikre tényleg rá merném bízni azok sem dúskálnak a szabadidőben... Az UAV vs AAA cikk egyes kitekintő és extra részeit emiatt (is) kukázom. Anélkül is elég terjedelmes lesz...

ON
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 645
6 355
113
OFF
Egyébként egyre ritkábban nézek fel egyes topikokba és úgy a HTKA-ra is. Kevesebb szabadidőm van most, ami van az a cikkírásra kéne fordítani. Olyan sokat vállaltam előre, hogy fájdalmas, hogy nem haladok vele.

Lassan ott tartok, hogy odaadnám a Gripen FAQ és Honvédelem írást, hogy pár ember bővítse fel az utóbbi 1,5 év eseményeivel + a Gripen lízing költség részt kell korrigálni benne. Csak nem csináltam még ilyet soha és az, akikre tényleg rá merném bízni azok sem dúskálnak a szabadidőben... Az UAV vs AAA cikk egyes kitekintő és extra részeit emiatt (is) kukázom. Anélkül is elég terjedelmes lesz...

ON
kitartás molni kitartás!
Sajnálatos azért az, hogy valaki képes ilyen hülyeséget leírni...
OFF
nézd , én sem értettem anno hogy miért is van ez , mert abszolute nem ezt tanultam , nem ebben nőttem fel , más gyakorlatot tanultam , elmagyaráztad megértettem , probléma az ha az ember nem nyitott erre szerintem , de mindegy hagyjuk is :D
ON
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 473
113
fogjátok már fel hogy a 225-ös szállítóheli!!!!!!! az ég szerelmére , és csak 16 fog érkezni , már a támadóheli és a h225m együtt említése is akkora hülyeség mint az AC-t egylapon említeni a Szu80-nal , nem értem mi a halálnak akárjátok/akarják itt egyesek a 225-ösöket támogatónak felfegyverezni olyan dolgokkal hogy eszméletlen... , arra inkább a kis fürge és gyors h145m-et sokkal jobban eltudnám képzelni ATGM-el meg egy minigunnal a fedélzeten , agymenések ...
a két gépről meg csak annyit hogy tény ami tény tényleg kellene egy könnyű szállító STOL futárgép de azért ilyen területekre elkanyarodni szerencsétlen A400-as topikjában :D , a fejlesztős topicban ezt szívesebben látnám ám ,

Ennek ellenere honvedsegi reszrol tobbszor elhangzott, hogy nem a kis gepet akarjak ATGM-mel felfegyverezni... lehet hogy aki a "kotelezo szoveget" irta felreertett valamit. De fel evente mast-mast nyilatkoznak minden temaban, igy nem kell ezen fennakadni. Majd ha itt lesznek, meglatjuk. Latod, mar a mindenttudok sem mernek semmit mondani, mert tudjak hogy minden valtozik/valtozhat. De ez mar tenyleg nagyon off itt az A400M topikban.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
T

Törölt tag 1586

Guest
A mai látnivalóm ez volt...:)
(van videó is csak azt kicsit macerás megosztani...majd egyszer)
20190901-134907.jpg

20190901-135229.jpg