EC135 / EC635, EC645, H145M, UH-72 (Airbus Helicopters / Eurocopter)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 535
72 543
113
Ein Rettungshubschrauber EC 135 wird fertigmontiert Zu Besuch bei Airbus Helicopter

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 535
72 543
113
Még néhány érdekes kép a német H145M-ekről....


photo_9999_291765.jpg

https://www.airfighters.com/photo/227127/M/Germany-Air-Force/Airbus-Helicopters-H145M/76-05/



62656_1476468875.jpg

https://www.jetphotos.com/photo/8406325


photo_9999_289413.jpg

https://www.airfighters.com/photo/225225/M/Germany-Air-Force/Airbus-Helicopters-H145M/76-10/



76+13 szenzortoronnyal és nélküle
photo_9999_288403.jpg

https://www.airfighters.com/photo/224831/M/Germany-Air-Force/Airbus-Helicopters-H145M/76-13/

photo_9999_284654.jpg


https://www.airfighters.com/photo/221334/M/Germany-Air-Force/Airbus-Helicopters-H145M/76-13/


A 76+14 szenzortoronnyal és nélküle
photo_9999_250515.jpg

https://www.airfighters.com/photo_9999_250515.jpg

photo_9999_294072.jpg


https://www.airfighters.com/photo_9999_294072.jpg

Akkor egyesével kell a linkekre kattintani... o_O


Röviden a lényeg: a képek alapján úgy tűnik, hogy a németek is fel-le szerelik az kiegészítőket a gépeken, feladattól függően.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 535
72 543
113
"Airbus Helicopters and the Romanian Ministry of Interior have signed a contract for the purchase of three H135 helicopters and associated support and services for air medical services and search and rescue (SAR) missions in the country, following a four-year framework agreement signed at the end of July 2019 that foresees the procurement of up to ten H135s. "

https://www.airbus.com/newsroom/pre...ee-airbus-h135s-for-air-medical-services.html
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 743
4 487
113
Magasba törő H145M

A hamarosan Szolnokon is mindennapos munkát végző típus új, továbbfejlesztett változatával hajtottak végre magashegyi le- és felszállást. A déli félteke legmagasabb hegyére tette le csúszótalpait a D-3-as változat egyik prototípusa.


Az Alexander Neuhaus berepülőpilóta és Antoine van Gent fedélzeti mérnök alkotta hajózócsapat az Andok tetejére, az Aconcagua 6962 méter magas csúcsára szállt le a hivatalosan BK 117 D-3 gyári típusjelzésű, D-HADW lajstromjelű helikopterrel. Ezzel ők voltak az elsők, akik két hajtóműves forgószárnyassal ilyen tengerszint feletti magasságon sikeres le- majd felszállást hajtottak végre.



A géppel Mendoza városa mellől indultak el, majd harminc perces repüléssel értek el az Aconcagua lábához. Innen harminc perces emelkedés után értek el a csúcsra, helyi idő szerint 13.45-kor, –22 Celsius fokos külső hőmérséklet mellett sikeresen leszálltak a csúcsra. A repülést a levegő alacsony sűrűsége és az ötvenöt kilométeres széllökések nehezítették, mondta el Alexander Neuhaus, aki kiemelte a gép négy tengely mentén dolgozó robotpilótáját és a Helionix avionikai rendszert, mint a sikeres repülés alapköveit.



Mint ismeretes, a Magyar Honvédség húsz Airbus H145M helikoptert (gyári nevükön BK 117 D-2-es gépeket) állít hadrendbe szállító, kutató-mentő és a HForce-rendszert alkalmazva könnyű támadó változatban. Az első négy példány a tervek szerint még 2019-ben Szolnokra repül át, míg az utolsó gépek 2021-ben érkeznek meg. Mint nemrég Donauwörthben elhangzott, az Airbus olyan „átépítő készleteket” is piacra fog dobni, amelyekkel a D-2-esek D-3-as változatra építhetőek át, a gyárba visszarepülés vagy visszaszállítás nélkül. Ennek megfelelően a magyar gépeket is tovább lehet fejleszteni, amely az új, ötágú főforgószárnyakkal 150 kilogrammos plusz felszállótömeg-növekedést is jelent.
http://iho.hu/hir/magasba-toro-h145m-190926
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and arcas

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 535
72 543
113
"4.FlgStff HSG 64, dedicated support to the German Army's Kommando Spezialkräfte, is testing MG6 the first mini-gun of the Bundeswehr During the "Heli Dust" exercise in the Oberlausitz, the new on-board weapon was tested by special forces of the Bundeswehr"

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 535
72 543
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 535
72 543
113
Vagyis ha van EO / IR torony akkor azt már a gyárban felszerelik...

Szerintem az első 4 magyar gépből egynek lesz, ha lesz. Elég lesz az alapgéppel megismerkedni, a kiszolgáló- és üzemeltetési folyamatokat beindítani, megtanulni. Utána kb. 2 havonta jön 2 gép, abban már biztos lesz mindenféle, a vége felé meg majd jönnek a komolyabb fegyverek is remélhetőleg.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas