KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 845
9 665
113
Ellátó lerakat 2-3db géphez? :D

Ha ilyen lesz vhol akkor Portugáliában.... Amúgy ott se lesz. Ha vmi kell majd reptetik. Ennyire repülőre nem csinál lerakatot senki. Meg üléseket gyártunk... Mit szvtál? :)

De ez csak az egyik nagy baj. A másik, hogy Portugáloknak 165m$ra jön ki a gépek darabára. Ebben nincs support!
Eközben SHt veszel 100m$ért. Képzéssel, 5év! supportal NZ 662m$ adott 5db SHért. Az 132m$/db és abban van 5év support.

Összefoglalva továbbra is: Nagy kockázat. Drága. Hülyeség amikor van jóval olcsobban kis kockázatú.

Újzéland nem Magyarország. Szóval az ő áruk, az nem a mi árunk.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 845
9 665
113
Ki beszélt a kontexusban SHról?

KC-390 Portugália- Hello.

Épp ezért kár összegekről beszélni. Pláne fixre kijelenteni , hogy drága.

Viszont értelme van a gépek képességeit, fejlettségét összehasonlítani. Ebben a KC390 jobb. Talán egy dolog amiben a C130J néhányaknak jobbnak tűnhet, az az, hogy Made In USA.
Ha már USA... Anno mikor az "ajándék" UH-1-ek rendszeresítéséről volt szó, fura módon nem volt gond, hogy nagyjavításra az USÁ-ba kellett volna elszállítani a gépeket.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and alfa74

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 314
13 355
113
Na most ebbe a vitába igen sokmindent tudnék írni, de csak 2 dologhoz szólnék hozzá:

1, V-2500: jó engine, olcsó is a kategórián belül - viszont ennek okán egy szerelő rémálom. Egy segédberendezés bontás - legalább két ujjadról lenyúzza a bőrt (legalábbis a régebbi változat, nem volt hozzá szerencsém vagy hat éve...)

2, Ha 12 év support, akkor az iszonyat megéri - elárulom mondjuk Boeingnél fizetsz ÖT számjegyű összeget dollárban, ha küldesz egy levelet egy mérnöki jellegű kérdéssel. Alkatrész (főleg ha AOG-re kéred) irgalmatlan drágák - ha pedig bármi módosítást kell végezni, akkor a költségek még brutálisabbak. Szimulátor óra állati drága, mivel mindegyik le van foglalózva hónapokra előre. Na ha ezek 12 évig nincsenek - már rohadtul megérte, még közepes kihasználtság esetén is (és a HM nem tűnik úgy, hogy Low Utilization-ban használná az új gépeket).
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 115
45 415
113
gurgulázhatsz rajta de egy olyan gép amiből 0db ált hadrendbe büdös nagy kockázatokat hordoz magába. Lenne belölle csak 100db hadrendbe egy 5éve oké de így...
Főleg, hogy összesen van rá 35db rendelés. Még magának Embraernek se hude fontos a sikere. Üzemeltetési tapasztalat, szakember hozzá 0.

Ehez képest a hude ekézett SH nagyjavítani lehet Europában.

Eközben dobáloznbak itt 50m$os árakkal. Honnan vették nem tudom. Portugália:
" Portugal is to buy five KC-390s and a flight simulator for pilot training at a cost of 827 million euros. The first aircraft is to be delivered in February 2023 with deliveries to end in February 2027."

Mint első várárló 165m$ra jön ki a gépek darabára. És ebben nincs support!

Foglaljuk össze: nagyon drága, nagyon nagy kockázat.

Egy új gép mindig nagyon komoly kockázatokat hordoz.
Ez tény.

Amúgy hoztam más indokokat is. Nuku javítóbázis. Nuku szakember.
és
Portugáloknak
165m$ra jön ki a gépek darabára. És ebben nincs support!

Azaz még nagyon drága is.

Nagy kockázat ÉS nagyon drága.

Ezzel füzték be Portugálokat.
Innen nálunk semmi se lesz.

Nem mellesleg mindenki visszamondta. Nincsenek további rendszeresítők. 5db külföldi rendelés van úgy, hogy szeptemberre üzembe szeretnék állítani.

Nem mellesleg amíg 5dbos rendelésnél 165m$ra jön ki darabára addig kb hülye aki ilyet vesz.
Hát ez azért nem annyira jött össze.
A 165M az EUR, és nem USD. OK, hogy úgy még rosszabb, csakhogy ebben benne van 12év!!! support, meg a teljes háttér kiépítése, szimulátorostúl.
Írom ezt úgy, hogy én is annak szurkolok, hogy az utolsó pillanatban meggondoljuk magunkat.:rolleyes::D
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
Erre azért kíváncsi leszek! Már, ha beteszel ide párat. Én is szeretek új infókhoz jutni...

Sztem az A400M az egyik tipikus pléda mért nem szabad olyan gépet rendszeresíteni amivel nincs tapasztalat.

Amúgy a gép mostanra sztem teljesen vállalható, kifort darab lett. Csak az ára nemtudom mennyi. Bár ha összvetjük a KC-390el igazi bomba üzletnek tünik. Mondjuk nem azonos kategória....
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
Már csak azért is más kávéház, mivel ott C-130-ról váltanak C-130-ra. Gyakorlatilag minimál átképzést, bevezetést, infrastruktúrát igényel.

Keress olyan beszerzést ahol nem. Mondjuk annyira nem könnyű H, SH talán a legelterjedtebb katonai szállítógép a világon és tippre az elmúlt 10-20-30évben a legtöbbet belölük adták át.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 845
9 665
113
Miről akarsz linket? A KC-390 megbízhatóságáról? - Olyat csak néhány év múlva fogsz találni...!

Az A400M esetében a legnagyobb probléma maga a hajtómű volt, ezt leszámítva tulajdonképp csak apró módosításokat igénylő hibákat fedeztek fel. Na most a KC390-nél a hajtóművet, mint hibaforrást talán kizárhatjuk. Kissebb hibák lehet, hogy lesznek, de olyan megtorpanásra, mint ami az ATLAS esetében volt, én nem számítok.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 507
15 690
113
Bocs, de amikor azt írod hogy az "50-es évek technikája" konkrétan mire gondolsz?
A C-130-at valóban az 50-es években tervezték de ez nem jelenti azt hogy 70-éves gépeket vásárol napjainkban is jónéhány ország.
A C-130-kat mind a mai napig gyártják. A jelenleg futó J széria kívül-belül top modern repülőgép a legkorszerűbb hajtóművekkel, kompozit légcsavarokkal és ultramodern avionikával.

- Lassú: egy teherszállító gép hová siessen? Nem romlandó árút szállít és a nálunk nem igazán szempont az sem hogy egy légihídnál X idő alatt hányszor tud fordulni.
- Hangos: bocs de ez pont olyan butaság mintha azt írnád hogy:...sokat fogyaszt. Mihez képest hangos? Miért baj ha hangos (milyen küldetésben korlátozza a zaj?)
Én még soha nem hallottam arról hogy a C-130-ast a zaj miatt kritizálták volna…
- Hasznos terhelés: a C-130J 20 tonna terhet képes elvinni majd 5500 km távolságra. A lenti képen húztam egy 5500 km-es kört Mo.közepéről. Szerinted ez mire nem elég? Mit akarsz szállítani ami 20 tonnánál nehezebb? (Remélem nem +60 tonnás Leot vagy +50 tonnás Pumát…)
aa.jpg

- Levedlett gép: próbáld elismételni magadban párszor...nem használt gépeket akarunk venni hanem ÚJAKAT! Mindegy hogy KC-390-est választanak vagy C-130-ast, tuti hogy új gépek lesznek.
- Jó drága: igen, a C-130J sokkal drágább mint a KC-390-es, viszont jóval sokoldalúbb is. Ha kíváncsi vagy miben sokoldalúbb keresd fel a C-130 topikot
Megkésve, de reflektálok: ezek szerint ha egy trabantot karbonszálas kasztniba csomagolom, rakok bele korszerű kétütemű mocit, meg lcd-t, akkor az patent? Senki nem mondta, h 70 éves gép! A szerkezet és szemlélet az. Légi utántölgésnél szerintem nagyon nem mind1, hogy hány légcsavar turbulenciájában hajtod a feladatot végre. Főleg, h akkoriban finoman fogalmazva is korlátozottak voltak a tervezői előforrások...embraer gondolom látott már ansyst, femapot, etc.
Lassu: franc tudja...de veszélyes terület fölött nem szívesen andalognék. Légihíd vagy ellátmánynál meg nagyon nem mindegy, h mennyi forduló fér az időbe...szerintem.
Zaj: egyik sem szuperszónikus, így nem mindegy az ellenségnek, hogy bő 50 km-ről hall meg és jó sokáig észlel, mint egy utasszállító hangját produkáló gép 3 perces produkciója. Ugye nem kell ecsetelni miért?!
Levedlett: igen, az. Attól, h az ős vw bogárt tán 2 évvel ezelőtt még gyártották, még nem új. Lásd fentebb.
Miben sokoldalúbb? Mi olyan többlet (ha van ilyen) vagy potenciál van benne, ami nekünk kell és a 390 nem tudja (jobban)?! Ja tudom...bezzegoláhországnak van:)
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 685
90 777
113
Ellátó lerakat 2-3db géphez? :D

Ha ilyen lesz vhol akkor Portugáliában.... Amúgy ott se lesz. Ha vmi kell majd reptetik. Ennyire repülőre nem csinál lerakatot senki. Meg üléseket gyártunk... Mit szvtál? :)

De ez csak az egyik nagy baj. A másik, hogy Portugáloknak 165m$ra jön ki a gépek darabára. Ebben nincs support!
Eközben SHt veszel 100m$ért. Képzéssel, 5év! supportal NZ 662m$ adott 5db SHért. Az 132m$/db és abban van 5év support.

Összefoglalva továbbra is: Nagy kockázat. Drága. Hülyeség amikor van jóval olcsobban kis kockázatú.
Akkor mit szívtak a brazil újságírók, akik ezt írták?
https://www.defesa.tv.br/depois-de-...-tornar-o-segundo-operador-europeu-do-kc-390/
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
Miről akarsz linket? A KC-390 megbízhatóságáról? - Olyat csak néhány év múlva fogsz találni...!
Te írtad korábban: "Már csak a gépnek kéne megbízhatónak lenni, de attól nagyon-nagyon messze vagyunk."
Most meg leírod, hogy: "A KC-390 megbízhatóságáról? - Olyat csak néhány év múlva fogsz találni...!"
Akkor Te minden bizonnyal időutazó vagy.
Én nem aggódom azon, hogy mi lesz a megbízhatósággal meg a gyermekbetegségeivel..., most, hogy a 'terepen' jártam inkább azon aggódom, hogy ki fogja repülni és karbantartani...
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
Főleg, h akkoriban finoman fogalmazva is korlátozottak voltak a tervezői előforrások...embraer gondolom látott már ansyst, femapot, etc.
Rengeteg érdekesség van fent még a tervezési fázisból. Ezt a gépet dedikáltan légiutántöltésre IS tervezték...
...a lényeg kb. itt kezdődik:
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Ja tudom...bezzegoláhországnak van:)
Mármint C-031 Herky. Találkoztam velük néhány airshow alkalmával, ott áll mellettük az üzemeltető személyzet is. Nem mondtak azok egy rossz szót se a gépre, a legnagyobb kifogás az volt: "néha sokat kell várni alkatrészre..", hogy fizetési vagy más probléma volt azt persze nem kötötték a szerelők orrára. Viszont nemigen vigyorogtak, inkább vicsorogtak szegények, hogy nagyon munkaigényes "Őfelsége" (egyik román srác így becézte a Herkyt)....
 
M

molnibalage

Guest
Megkésve, de reflektálok: ezek szerint ha egy trabantot karbonszálas kasztniba csomagolom, rakok bele korszerű kétütemű mocit, meg lcd-t, akkor az patent? Senki nem mondta, h 70 éves gép! A szerkezet és szemlélet az. Légi utántölgésnél szerintem nagyon nem mind1, hogy hány légcsavar turbulenciájában hajtod a feladatot végre. Főleg, h akkoriban finoman fogalmazva is korlátozottak voltak a tervezői előforrások...embraer gondolom látott már ansyst, femapot, etc.
Lassu: franc tudja...de veszélyes terület fölött nem szívesen andalognék. Légihíd vagy ellátmánynál meg nagyon nem mindegy, h mennyi forduló fér az időbe...szerintem.
Zaj: egyik sem szuperszónikus, így nem mindegy az ellenségnek, hogy bő 50 km-ről hall meg és jó sokáig észlel, mint egy utasszállító hangját produkáló gép 3 perces produkciója. Ugye nem kell ecsetelni miért?!
Levedlett: igen, az. Attól, h az ős vw bogárt tán 2 évvel ezelőtt még gyártották, még nem új. Lásd fentebb.
Miben sokoldalúbb? Mi olyan többlet (ha van ilyen) vagy potenciál van benne, ami nekünk kell és a 390 nem tudja (jobban)?! Ja tudom...bezzegoláhországnak van:)
A világon nincs olyan repülőgép pl. amit 50 km-ről hallasz. Még 5-ről se nagyon hallani sok gépet, ha minimális háttérzaj van úgy, hogy földközelben repül nemhogy 5 km magasan fejed felett.

A szerkezet és szemlélet sem az. Azért tud a C-130A-hoz képest kétszer többet emelni nagyságrendileg. Szerinted a burkolat alatt ugyanúgy néz ki a gép. Az aerodinamikai kialakítása az alapforma azonos, mert ugyanazt a sebességtartományt lövik be. De alatt nem ugyanaz.
 
Last edited by a moderator:

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 507
15 690
113
A világon nincs olyan repülőgép pl. amit 50 km-ről hallasz. Még 5-ről se nagyon hallani sok gépet, ha minimális háttérzaj van úgy, hogy földközelben repül nemhogy 5 km magasan fejed felett.

A szerkezet és szemlélet sem az. Azért tud a C-130A-hoz képest kétszer többet emelni nagyságrendileg. Szerinted a burkolat alatt ugyanúgy néz ki a gép. Az aerodinamikai kialakítása az alapforma azonos, mert ugyanazt a sebességtartományt lövik be. De alatt nem ugyanaz.

Te meg erre leírsz akkora balfasz hasonlatot, hogy Trabantot vonsz be karonszállal ami pont arról szólna, hogy a szar alapszerkezet marad és az áramlástani alapforma változna úgy, hogy azt nem szolgálja ki semmi.

A helyedbe tényleg inkább maradnék csöndben, mert a förtelem és katvány között van, amit itt előadsz.
Ezután a komment után az én ajánlatom az, hogy műszaki témában inkább csak kérdezz és ne kommentelj kijelentő módban. Fájdalmasan buta az egész komment.
Molni...lehet rosszul fogalmaztam; 50 km-en át hallható. Ha egy utasszállító közel 10 km magasan van. 45 fokos rálátásnál az már majd 15 km ha érkezik. Ugyanennyi ha távolodik. Az már 30 km, amíg hallod.
 
Last edited by a moderator: