KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
Elég valószínűtlen ebben a bürokratikus világban hogy a csehektől kérjünk/kapjunk alkatrészt csak úgy!
Katonai gépeknél ez nem biztos, hogy játszik. Beszéltem gripenesekkel, de ilyen történet nem rémlik, hogy nem svédektől kaptunk volna valaha bármit is. Arról szó esett, hogy gyorsan szállítanak és többnyire civil csomagküldő cégekkel.
Azt hiszem Szórád-nak van pár jó cikke a témában, a Gripen esetében gördülékeny a svéd rendszer, nem kell másnál alkatrészt keresni,...azt meg elsőkézből tudom, hogy a svédektől embert is lehet kérni, ha az alakatrész önmagában kevés ;)
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
Airportal képeiből szemezgetve:
b7b3a05bc76ee44628cd56fe1c23f705.jpg

811589034ba3f82afe46b305f9cb823a.jpg

99ddc1e99d341bcbb44eee2dedd8774e.jpg

488911e163d2c7964d70dfaea48b28a6.jpg

150c2f9378ac2f4ec1fc4cc7ad0505d0.jpg

b375cb0950128faafc4d458c13121217.jpg
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
Oppsz, a kopogós műanyag beltéri elemek a turistaosztályokról! :D


Űhajó fíling, gondolom lesz szolgálati szabályzatmódosítás ehhez a wukik bajuszviselési szabályairól!
Erre mondta a C17-et jól ismerő barátom, aki járt egyébként a hozzánk látogató gépben is, hogy láthatóan "modernebb", letisztultabb a belső kialakitás,...nem mint ha harcászatilag ez fontos lenne, de azért látszik, hogy ezt a gépet "most" tervezték :)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 115
45 422
113
Nem kárörvendésből mondom (tényleg!!), de úgy néz ki a lengyelek nem fognak egy pár évig KC390-et venni. Bár nem volt túl nagy esély rá, de tudtommal a magyar kiruccanás után mentek a lengyelekhez is demózni a gépet.
Friss hír, hogy a lengyelek 5db felújított C-130H-t fognak venni az amerikaiaktól. Forrás
Az F-35-ös beszerzés gyakorlatilag minden másnak nagyon csúnyán betett.
Azért kemény ez az ügy, mert már az eredeti E-jeiket is az amerikaiaktól kapták hasonló feltételekkel, és még csak 10 éve használják őket, de a cseréjük elkerülhetetlen.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
Nem kárörvendésből mondom (tényleg!!), de úgy néz ki a lengyelek nem fognak egy pár évig KC390-et venni. Bár nem volt túl nagy esély rá, de tudtommal a magyar kiruccanás után mentek a lengyelekhez is demózni a gépet.
Friss hír, hogy a lengyelek 5db felújított C-130H-t fognak venni az amerikaiaktól. Forrás
Az F-35-ös beszerzés gyakorlatilag minden másnak nagyon csúnyán betett.
Azért kemény ez az ügy, mert már az eredeti E-jeiket is az amerikaiaktól kapták hasonló feltételekkel, és még csak 10 éve használják őket, de a cseréjük elkerülhetetlen.
Ahogyan bukott az Airbus is, már semmi meglepő sincs ezen...én szeretem a lengyeleket több más dolog végett is, de amit per pillanat csinálnak az már túlmutat a segg nyalás fogalmán. A tendenciát cseh-szlovák viszonylatban is érzem...
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson
T

Törölt tag 1586

Guest
Bár nem volt túl nagy esély rá, de tudtommal a magyar kiruccanás után mentek a lengyelekhez is demózni a gépet.
Pápáról Prágába repülték a KC 390 est
L.o ban nem jártak
Azért kemény ez az ügy, mert már az eredeti E-jeiket is az amerikaiaktól kapták hasonló feltételekkel, és még csak 10 éve használják őket, de a cseréjük elkerülhetetlen.
Nem tudom hogy tudatosan ferdítesz vagy csak nem nézel utána dolgoknak...
A Lengyelek az USA tól vettek használt Herkuleseket u.abban a konstrukcióban amiben Mo.nak is kínálgatták (csak mi végül mégsem vettünk..)
5 db 1970 es évjáratú gépért fizettek $100 milliót
Lehet hogy ők csak 10 éve használják de a gépek közel 50 évesek. Talán ideje cserélni őket...
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 115
45 422
113
Nem tudom hogy tudatosan ferdítesz vagy csak nem nézel utána dolgoknak...
Vagy szimplán nem tudsz olvasni?!?!?
Mit írtam?
Friss hír, hogy a lengyelek 5db felújított C-130H-t fognak venni az amerikaiaktól. Forrás
Nem véletlenül tettem bele a forrást is!
Neked az jó üzletnek tűnik, hogy 10 évente kifizetsz 5 gépért 100M USD-t lekotlott gépekért? (És ebben még nincs benne a 184M USD infrastruktúrális fejlesztésre)
Emlékeim szerint mindkét helyre mentek innen (először Prágába).
Abban igazad lehet, hogy nem mentek Lengyelországba vele. Bennem csak Terminator korábbi hozzászólása kapcsán maradt meg a lengyel demó lehetősége.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Vagy szimplán nem tudsz olvasni?!?!?
Mit írtam?
Nem véletlenül tettem bele a forrást is!
Talán ha arra reagálnál amit írtam…
Mit is írtál? (én erről beszélek)
Azért kemény ez az ügy, mert már az eredeti E-jeiket is az amerikaiaktól kapták hasonló feltételekkel, és még csak 10 éve használják őket, de a cseréjük elkerülhetetlen.
Miért "kemény ügy" hogy 50 éves gépeket le akarnak cserélni? Eddig használták és most lecserélik.
Itt van a jelenlegi Lengyel C-130 flotta gépeinek a részletes adatai
Mindegyik megérett a cserére.

És akkor most arról hogy miért cserélik…

Beszerzési klts.ek: a használt gépeket $20millió / db-ért vették. Ez nagyjából tizede egy új gép árának. Némi fejszámolással rájössz hogy - ha a használt gépeket tíz évig használják - akkor 100 év alatt fizetik ki ez új árát. Egy új gép nem repül 100 évig (bár elnézve a B-52-ek korát és a velük kapcsolatos terveket, ebben nem vagyok annyira biztos…)
Fenntartási klts.ek: na ezért kell az öreg gépeket cserélni! Egy bizonyos életkor után a gépek fenntartási klts.e aránytalanul drágává válik és hiába hogy a beszerzési ár alacsony ha az üzemeltetési klts. meg túl magas. A jelenlegi C-130E flotta elérte ezt a pontot, ezért leadják őket.
Infrastruktúra: A $184 millió egy vadonat új repülőgép javító üzem klts.e volt. Ezzel mi a probléma?

Most pedig arról hogy mire cserélik a Lenygyel C-130E-ket...
Mit is írtál?
riss hír, hogy a lengyelek 5db felújított C-130H-t fognak venni az amerikaiaktól. Forrás
Te kategórikusan kijelented hogy C-130H kat fognak venni. Ezt tudjuk be annak hogy egy Lengyel nyelvű cikket linkeltél és feltételezem nem vagy fluent Lenygel.
Itt a hír Angol nyelvű megfelelője (talán az jobban megy):
"Poland looking for "new" C-130H Hercules transport aircraft.
In mid-May 2019, officials from the Siły Powietrzne RP (Polish Air Force) visited 309th Aerospace Maintenance And Regeneration Group (AMARG) at Davis Monthan AFB (AZ) to consider the acquisition of five former USAF C-130H Hercules transport aircraft. These five aircraft will replace the ageing C-130E models acquired in 2009.
The Polish Air Force C-130Es are operated by 14.Eskadra Lotnicza (14.el) and based at Powidz (33.Baza Lotnictwa Transportowego - 33.BLTr). Six C-130Es were obtained, of which one aircraft was severely damaged in Afghanistan in February 2010, and was subsequently scrapped.
"
Magyarán csak elgondolkodtak azon a lehetőségen hogy öt lekonzervált jó állapotú C-130H val cseréljék a kiszolgált "E"-ket
Az ötlet nem butaság.
Ha találnak 5 jó állapotúgépet és sikerül jó áron megvenni (pl. mint a korábbi $20 millió / db) akkor ismét van potens teherszállítójuk minimum 10 évre.
A "H" kat még egyáltalán nem kell selejtezni. Az USA is intenzíven korszerűsíti őket. Legutóbbi hír hogy $500 millióért 176 C-130H nak korszerűsítik a teljes avionikáját és erősítik meg a sárkányát. És nem szaroznak - az avionikát a "J" széria szintjére hozzák fel
ampcovernov1-1.jpg


De az csak az egyik lehetőség. A Lengyeleknél ugyanis fut a C-130-ok és C-295-ök cseréjét célzó "DROP" program.
Ezen mindenki ott van aki számít: Leonardo, Airbus, Embraer, Boeing Company és a Lockheed Martin
A Lengyelek nem buták...majd kiválasztják azt ami nekik a legjobb
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 115
45 422
113
Talán ha arra reagálnál amit írtam…
Mit is írtál? (én erről beszélek)

Miért "kemény ügy" hogy 50 éves gépeket le akarnak cserélni? Eddig használták és most lecserélik.
Itt van a jelenlegi Lengyel C-130 flotta gépeinek a részletes adatai
Mindegyik megérett a cserére.

És akkor most arról hogy miért cserélik…

Beszerzési klts.ek: a használt gépeket $20millió / db-ért vették. Ez nagyjából tizede egy új gép árának. Némi fejszámolással rájössz hogy - ha a használt gépeket tíz évig használják - akkor 100 év alatt fizetik ki ez új árát. Egy új gép nem repül 100 évig (bár elnézve a B-52-ek korát és a velük kapcsolatos terveket, ebben nem vagyok annyira biztos…)
Fenntartási klts.ek: na ezért kell az öreg gépeket cserélni! Egy bizonyos életkor után a gépek fenntartási klts.e aránytalanul drágává válik és hiába hogy a beszerzési ár alacsony ha az üzemeltetési klts. meg túl magas. A jelenlegi C-130E flotta elérte ezt a pontot, ezért leadják őket.
Infrastruktúra: A $184 millió egy vadonat új repülőgép javító üzem klts.e volt. Ezzel mi a probléma?

Most pedig arról hogy mire cserélik a Lenygyel C-130E-ket...
Mit is írtál?

Te kategórikusan kijelented hogy C-130H kat fognak venni. Ezt tudjuk be annak hogy egy Lengyel nyelvű cikket linkeltél és feltételezem nem vagy fluent Lenygel.
Itt a hír Angol nyelvű megfelelője (talán az jobban megy):
"Poland looking for "new" C-130H Hercules transport aircraft.
In mid-May 2019, officials from the Siły Powietrzne RP (Polish Air Force) visited 309th Aerospace Maintenance And Regeneration Group (AMARG) at Davis Monthan AFB (AZ) to consider the acquisition of five former USAF C-130H Hercules transport aircraft. These five aircraft will replace the ageing C-130E models acquired in 2009.
The Polish Air Force C-130Es are operated by 14.Eskadra Lotnicza (14.el) and based at Powidz (33.Baza Lotnictwa Transportowego - 33.BLTr). Six C-130Es were obtained, of which one aircraft was severely damaged in Afghanistan in February 2010, and was subsequently scrapped.
"
Magyarán csak elgondolkodtak azon a lehetőségen hogy öt lekonzervált jó állapotú C-130H val cseréljék a kiszolgált "E"-ket
Az ötlet nem butaság.
Ha találnak 5 jó állapotúgépet és sikerül jó áron megvenni (pl. mint a korábbi $20 millió / db) akkor ismét van potens teherszállítójuk minimum 10 évre.
A "H" kat még egyáltalán nem kell selejtezni. Az USA is intenzíven korszerűsíti őket. Legutóbbi hír hogy $500 millióért 176 C-130H nak korszerűsítik a teljes avionikáját és erősítik meg a sárkányát. És nem szaroznak - az avionikát a "J" széria szintjére hozzák fel
ampcovernov1-1.jpg


De az csak az egyik lehetőség. A Lengyeleknél ugyanis fut a C-130-ok és C-295-ök cseréjét célzó "DROP" program.
Ezen mindenki ott van aki számít: Leonardo, Airbus, Embraer, Boeing Company és a Lockheed Martin
A Lengyelek nem buták...majd kiválasztják azt ami nekik a legjobb
Szokásos mellébeszélő marhaságokat betetted. Mint amikor elkezdtél okoskodni, hogy a turboprop nem befolyásolja a felszállás úthosszát marhaságokkal C-130-as topicban.
Hogy a turboprop bonyolultabb áramlása, blahblah...
Akkor annyiban hagytam a faszságaidat, mert dolgoztál vele, meg szép színes képes volt...., de álljunk már meg!
Ezúton reagálnék arra is:
Link
Link, '14-3. oldal'
És egy kimondottan a témában készült összehasonlító tanulmány.
main-qimg-3f011c3898e66ee85c3444d4e633a194-c

Egyetlen olyan típust találtam, amit legyártottak Turboproppal és Fannal is. Ez a Dornier 328 és a 328Jet.
328:
MTOW: 13990kg
Takeoff: 1000m

328Jet
MTOW: 15200kg
Takeoff: 1382m
Forrás: link, link

De csak gondolj bele józan paraszti ésszel! A STOL üzemmódban nem csak a rövid felszállás, de a leszállás is benne van. A fékezésnél melyik hatékonyabb? A sugárfék, vagy a maximális fordulaton dolgozó, de megfordított szállítási irányú propeller?

Most pedig csak annyit kellett volna tenned, hogy az eredeti lengyel linket beteszed a "translate.google.com"-ba!
Tudod mit? Segítek. Megoldom helyetted!
The Ministry of National Defense has announced that applications for the supply of Javelin anti-tank system and C-130 Hercules transport vessels from the United States will be signed during the MSPO fair in Kielce. The latter will be obtained under the Excess Defense Articles program, i.e. from the surplus of the US armed forces.
According to the announcement of the Ministry of National Defense announcing the visit of the head of the Ministry Mariusz Błaszczak at the fair, that on Tuesday, September 3, Letter of Request applications will be signed for the supply of the Javelin and Hercules anti-tank system, and in addition will be signed - not specified in the communication - contracts for the supply of equipment for the Armed Forces RP.

Officially, the Ministry of National Defense did not provide details of LOR applications to be sent to the United States. However, information from Defence24.pl shows that the one concerning Hercules aircraft will cover five C-130H machines after renovation and modernization. These planes are still used, among others in the National Guard of the US Air Force. In Poland, they would replace older Hercules C-130E, also obtained from surplus USA (Excess Defense Articles). This year The Armament Inspectorate began a technical dialogue in the "Drop" program, which was to identify the successor to the C-130E.

Nem "consider" van (amit nagy okosan kiemeltél), hanem a védelmi miniszter bejelentette a Requestet!
És nem jó állapotú, lekonzervált darabokra cserélnek, hanem a National Guard és a US ARMY használt gépeire (a H-kat '64-'96 ig gyártották, és szerintem nem az utolsó szériát tárolták le), amiket felújítani, és modernizálni kell. Kérdés, hogy mennyiért.
Van a fenti cikkbe belinkelve egy másik is, ami pont a H-k modernizációjának lehetőségeit taglalja. Van benne egy elég érdekes szám 36M USD, csak azért, hogy fejlesztett motorokra cseréljék a régieket. És akkor még nem nyúltak semmi máshoz! Különben szerinted az angolok miért nem üzemeltették tovább a C-130J-iket? Sokkal fiatalabb gépek, és mégis a leállítás mellett döntöttek.
És azt gyanítom, hogy ez a most bejelentett 5 használt C-130 már a "Drop" programnak a részei.
Ha a most meglévő 4,5 C-130-ukat lecserélik 5 másikra, akkor a "Drop" programra hány lecserélendő marad még?

20M USD/db az új C-130-as gép 10-ed ár? Ember! Egy vadi új J, 130M USD-nél nem drágább.
Ha most kicsengetnek gépenként 30-40M USD-t, és egy új ára kb.: 130M, akkor mennyire fogja megérni, ha tudjuk, hogy hiába ráncfelvarrott gépekről beszélünk, de akkor is 25-30-40 éves vasakról? Pont te írtad, hogy idősebb gépnél magasabb lesz a karbantartási igény és a költségek.
Persze, hogy le kellett cserélni őket, mert már itt volt az idejük. DE gondolom, amikor 10 évvel ezelőtt leszerződtek ezekre, nem gondolták, hogy 10-12-13 év múlva kukázhatják őket. o_O Na ez a KEMÉNY. Mert ők minimum 20+évvel terveztek.
Mi szerinted miért nem "vettük" meg a felesleges amerikai helikoptereket (UH-1)?
Mert használt szarból volt nekünk is. Ráadásul sokba került volna az "ingyen" gépek felújítása.
Értő olvasás ecsém ezzel vannak a gondok nálad.
Az én eredeti hozzászólásom:
Elemezzük! Jóóó?!?! :confused:
Friss hír, hogy a lengyelek 5db felújított C-130H-t fognak venni az amerikaiaktól. Forrás
Ebbe van valami belekötni valód?
Az F-35-ös beszerzés gyakorlatilag minden másnak nagyon csúnyán betett.
És ebbe? Javaslom még neked ezt a Defence24 oldalt, és abból is a T-72-esek felújítását, meg különösen a cikkek alatt lévő lengyel kommenteket (translate itt is segít!)
Azért kemény ez az ügy, mert már az eredeti E-jeiket is az amerikaiaktól kapták hasonló feltételekkel, és még csak 10 éve használják őket, de a cseréjük elkerülhetetlen.
Az előbb leírtam, belinkeltem, hogy a lengyelek sokkal hosszabb üzemidővel számoltak a 10 évvel ezelőtti megegyezésnél. Most pedig belemennek egy hasonló ügybe....

Neked tényleg nincs más dolgod/hobbid, mint hogy mással kötekedsz? :eek:
Ezt csinálod a H145M topicban a FLIR toronnyal, ezt csinálod Balti topicban az orosz elfogásokkal. Tartsál kutyát! :rolleyes:
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Szokásos mellébeszélő marhaságokat betetted. Mint amikor elkezdtél okoskodni, hogy a turboprop nem befolyásolja a felszállás úthosszát marhaságokkal C-130-as topicban.
Hogy a turboprop bonyolultabb áramlása, blahblah...
Akkor annyiban hagytam a faszságaidat, mert dolgoztál vele, meg szép színes képes volt...., de álljunk már meg!
Ezúton reagálnék arra is:
Link
Link, '14-3. oldal'
És egy kimondottan a témában készült összehasonlító tanulmány.
main-qimg-3f011c3898e66ee85c3444d4e633a194-c

Egyetlen olyan típust találtam, amit legyártottak Turboproppal és Fannal is. Ez a Dornier 328 és a 328Jet.
328:
MTOW: 13990kg
Takeoff: 1000m

328Jet
MTOW: 15200kg
Takeoff: 1382m
Forrás: link, link

De csak gondolj bele józan paraszti ésszel! A STOL üzemmódban nem csak a rövid felszállás, de a leszállás is benne van. A fékezésnél melyik hatékonyabb? A sugárfék, vagy a maximális fordulaton dolgozó, de megfordított szállítási irányú propeller?

Most pedig csak annyit kellett volna tenned, hogy az eredeti lengyel linket beteszed a "translate.google.com"-ba!
Tudod mit? Segítek. Megoldom helyetted!


Nem "consider" van (amit nagy okosan kiemeltél), hanem a védelmi miniszter bejelentette a Requestet!
És nem jó állapotú, lekonzervált darabokra cserélnek, hanem a National Guard és a US ARMY használt gépeire (a H-kat '64-'96 ig gyártották, és szerintem nem az utolsó szériát tárolták le), amiket felújítani, és modernizálni kell. Kérdés, hogy mennyiért.
Van a fenti cikkbe belinkelve egy másik is, ami pont a H-k modernizációjának lehetőségeit taglalja. Van benne egy elég érdekes szám 36M USD, csak azért, hogy fejlesztett motorokra cseréljék a régieket. És akkor még nem nyúltak semmi máshoz! Különben szerinted az angolok miért nem üzemeltették tovább a C-130J-iket? Sokkal fiatalabb gépek, és mégis a leállítás mellett döntöttek.
És azt gyanítom, hogy ez a most bejelentett 5 használt C-130 már a "Drop" programnak a részei.
Ha a most meglévő 4,5 C-130-ukat lecserélik 5 másikra, akkor a "Drop" programra hány lecserélendő marad még?

20M USD/db az új C-130-as gép 10-ed ár? Ember! Egy vadi új J, 130M USD-nél nem drágább.
Ha most kicsengetnek gépenként 30-40M USD-t, és egy új ára kb.: 130M, akkor mennyire fogja megérni, ha tudjuk, hogy hiába ráncfelvarrott gépekről beszélünk, de akkor is 25-30-40 éves vasakról? Pont te írtad, hogy idősebb gépnél magasabb lesz a karbantartási igény és a költségek.
Persze, hogy le kellett cserélni őket, mert már itt volt az idejük. DE gondolom, amikor 10 évvel ezelőtt leszerződtek ezekre, nem gondolták, hogy 10-12-13 év múlva kukázhatják őket. o_O Na ez a KEMÉNY. Mert ők minimum 20+évvel terveztek.
Mi szerinted miért nem "vettük" meg a felesleges amerikai helikoptereket (UH-1)?
Mert használt szarból volt nekünk is. Ráadásul sokba került volna az "ingyen" gépek felújítása.
Értő olvasás ecsém ezzel vannak a gondok nálad.
Az én eredeti hozzászólásom:
Elemezzük! Jóóó?!?! :confused:

Ebbe van valami belekötni valód?

És ebbe? Javaslom még neked ezt a Defence24 oldalt, és abból is a T-72-esek felújítását, meg különösen a cikkek alatt lévő lengyel kommenteket (translate itt is segít!)

Az előbb leírtam, belinkeltem, hogy a lengyelek sokkal hosszabb üzemidővel számoltak a 10 évvel ezelőtti megegyezésnél. Most pedig belemennek egy hasonló ügybe....

Neked tényleg nincs más dolgod/hobbid, mint hogy mással kötekedsz? :eek:
Ezt csinálod a H145M topicban a FLIR toronnyal, ezt csinálod Balti topicban az orosz elfogásokkal. Tartsál kutyát! :rolleyes:
Ez eddig nagyon kevés…
Dolgozz még rajta egy kicsit :D
 
M

molnibalage

Guest
Szokásos mellébeszélő marhaságokat betetted. Mint amikor elkezdtél okoskodni, hogy a turboprop nem befolyásolja a felszállás úthosszát marhaságokkal C-130-as topicban.
Hogy a turboprop bonyolultabb áramlása, blahblah...
Akkor annyiban hagytam a faszságaidat, mert dolgoztál vele, meg szép színes képes volt...., de álljunk már meg!
Ezúton reagálnék arra is:
Link
Link, '14-3. oldal'
És egy kimondottan a témában készült összehasonlító tanulmány.
main-qimg-3f011c3898e66ee85c3444d4e633a194-c

Egyetlen olyan típust találtam, amit legyártottak Turboproppal és Fannal is. Ez a Dornier 328 és a 328Jet.
328:
MTOW: 13990kg
Takeoff: 1000m

328Jet
MTOW: 15200kg
Takeoff: 1382m
Forrás: link, link

De csak gondolj bele józan paraszti ésszel! A STOL üzemmódban nem csak a rövid felszállás, de a leszállás is benne van. A fékezésnél melyik hatékonyabb? A sugárfék, vagy a maximális fordulaton dolgozó, de megfordított szállítási irányú propeller?

Most pedig csak annyit kellett volna tenned, hogy az eredeti lengyel linket beteszed a "translate.google.com"-ba!
Tudod mit? Segítek. Megoldom helyetted!
Nagyon remélem, hogy nem műszaki területen dolgozol ennyi bugyutaság összehordása után...
Fogsz egy szinte ugyanazon sárkányt és emiatt kötött hajtómű típussal dolgozva kijön az, hogy más a felszálló hossz. Apafej, nem tűnik fel, hogy ebből a két állapotból az egyik design, a másik off design munkapont?

Rudi, én és talán más is azt magyarázta neked, hogy ha a turbofan hajtóműnél alapvető elvárás a legminimálisabb felszállóhossz és leszálló hossz azt pont úgy el lehet érni, de akkor eleve arra kell tervezni a sárkányt. Nyilván nem lesz azonos eredmény, amikor megcsinálod az egyikre optimalizálva, majd rárakod a másikra vagy a kettő közé lősz egy átlagot.

Egy ennyire egyszerű dolgot nem értesz meg, aztán ebből elkezdesz mindenféle ökörségeket írni. Picit irritáló az a balfék perfomransz, amit itt előadsz.
A sugárfék hatékonyságáról meg annyit, hogy 80 tonna teherrel és vésztartalék üzemanyaggal az C-17 száraz pályán kb. 800 méter hosszon megáll. Legalábbis ezt az infót kaptam.



20M USD/db az új C-130-as gép 10-ed ár? Ember! Egy vadi új J, 130M USD-nél nem drágább.
Ha most kicsengetnek gépenként 30-40M USD-t, és egy új ára kb.: 130M, akkor mennyire fogja megérni, ha tudjuk, hogy hiába ráncfelvarrott gépekről beszélünk, de akkor is 25-30-40 éves vasakról? Pont te írtad, hogy idősebb gépnél magasabb lesz a karbantartási igény és a költségek.
USAF költségek. C-130 változatok is vannak benne. Gripen FAQ melléklete szétdobva role szerint. HA eddig hússzor nem tettem be, akkor egyszer sem...
https://timemilitary.files.wordpress.com/2013/04/afcap-data-for-2008-2012.xlsx

4-5k USD/órával drágább a C-130H, mint a J. Elég sokáig el lehet lenni azzal a laza 60 misi árdifivel, ami úgy 12 ezer óra. Ha csak a fele igaz ennek akkor is van ráció a használt gépekkel együttélésnek.

Persze, hogy le kellett cserélni őket, mert már itt volt az idejük. DE gondolom, amikor 10 évvel ezelőtt leszerződtek ezekre, nem gondolták, hogy 10-12-13 év múlva kukázhatják őket. o_O Na ez a KEMÉNY. Mert ők minimum 20+évvel terveztek.
Az ugye megvan, hogy az USA(F) kihasználás közelében nincs senki...? Ha az USA valamit 10 évig használ, az másnak 20-30-ig is elég. Lásd 10k órás F-16 gép alig 20 év alatt. A Gripen ennyi idő alatt 0-ra lenne repülve régen.

Mi szerinted miért nem "vettük" meg a felesleges amerikai helikoptereket (UH-1)?
Kérlek oszd meg infóidat, ha van. Az, hogy a te VÉLEMÉNYED szerint miért nem vettük meg, az nem releváns.

Neked tényleg nincs más dolgod/hobbid, mint hogy mással kötekedsz? :eek:
Ezt csinálod a H145M topicban a FLIR toronnyal, ezt csinálod Balti topicban az orosz elfogásokkal. Tartsál kutyát! :rolleyes:
Figyu, a stílusod még elviselhető lenne, ha értékelhető tartalmat adnál hozzá a fórumohoz. Apró hiba, hogy személyeskedsz folyamatosan úgy, hogy próbálom felidézni, hogy mikor nem kommentél be műszaki téren fenomenális ökörséget.

A kisebb arc nem ártana főleg rudival szemben, aki mindenre ad forrást és műszaki érvet.
Ezzel szemben te valahol a toporzékoló óvódás szintjén vagy most..