[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 117
45 433
113
Békeidőben ugyebár kötelező hogy legyen SAR szolgálat többek között ahogy írod a "bakonyban eltévedt/megsérült túristához"
Erre v.színű tényleg elég lenne a H145M.
Viszont szerintem túlzás lenne fenntartani kétféle szolgálatot: egy békeidős SAR-t és egy háborús CSAR-t .
Egy igazi CSAR helinek illik tudni magával vinni a mentőorvoson kívül még egy kisebb biztosító lövész rajt is. Erre már egy H145M kevés
H225M-ből dedikált SAR felszereltséget nem rendeltünk. Abból TTH és SOF fog érkezni. Ha felmerül CSAR feladat, akkor a 2 kettő közül fogja valamelyik ellátni ezt.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 467
T

Törölt tag 1586

Guest
H225M-ből dedikált SAR felszereltséget nem rendeltünk. Abból TTH és SOF fog érkezni. Ha felmerül CSAR feladat, akkor a 2 kettő közül fogja valamelyik ellátni ezt.
Szerintem egy CSAR és egy SOF heli 99%-ban ugyan úgy néz ki…
A személyzet a különböző.
A CSAR helibe kell egy-két hordágy, a személyzetbe meg legalább egy orvos és egy ápoló (persze megfelelő eü. felszereléssel).
Mindkét feladathoz szükség van a lehető legfejlettebb navigációs, kommunikációs, önvédelmi, EO / IR rendszerekre. A légi utántöltő cső bonus.
ld.: EH101 merlin CSAR és SOF verziók
cargo+configurations.bmp

Merlin_soldier+seats.bmp
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 467

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 417
23 612
113
69468649_3339057736119324_5441682512734584832_o.jpg

Egy hsz a lhsn.hu képhez tartozó szekciójából:
Cs.G.:"Sokan szidták kezdetben a hind festését hogy ilyen meg olyan, meg az oroszok ránksózták a maradék festéket. Ahogy nézem a németek gépére is maradt az orosz festékből a doboz alján"
Milyen igaza van, eddig ez nekem fel sem tűnt.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 509
72 509
113
69468649_3339057736119324_5441682512734584832_o.jpg

Egy hsz a lhsn.hu képhez tartozó szekciójából:
Cs.G.:"Sokan szidták kezdetben a hind festését hogy ilyen meg olyan, meg az oroszok ránksózták a maradék festéket. Ahogy nézem a németek gépére is maradt az orosz festékből a doboz alján"
Milyen igaza van, eddig ez nekem fel sem tűnt.



A ma átadott szerb Mi-35M is hasonló szürke mint a magyar Mi-24 és a német H145M, pedig a szerb H145M-ek tereptarkák... :rolleyes:

Amíg Magyarországon a nagyjavított Mi-24-esek új képességeinek örülnek, addig a szomszédban...

Megérkeztek a szerbek Mi-35M gépei:


(és azonnal meg is mutatják őket kívül-belül)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 787
75 834
113
A SAR meg CSAR azért komolyabb eszközigényű annál,hogy elég legyen pár hordágy hozzá.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
Érdekes és fontos megjegyzés:
"Az eddigi tapasztalatok szerint a gépnek 98 százalékos a rendelkezésre állása, de az Airbus Helicopters már dolgozik a továbbfejlesztésen, a D3-as verzió már öt rotorlapáttal készül majd, ennek köszönhetően 150 kilogrammal megnő a terhelhetőség, és sokkal kényelmesebb lesz a repülés. Az átalakításokat az Airbus retrofit programban három hét alatt is végre tudja hajtani, a magyar fél egyelőre nem kérte a helikopterei műszaki tartalmának módosítását."
 
  • Tetszik
Reactions: BiancoGasto

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Nincs benne középen a szenzortorony mozgatásáró szolgáló botkormány, vagyis ezen a gépben már tutira nem lesz EO / IR torony. :(
Szerintem kezdetben az első néhány gépen nem is biztos nagyon hiányzik az. Először meg kell tanulni repülni az új madarakon, és a szenzortorony kezelése/használata az nem az alap típus-repülőkiképzéshez tartozik. Szerintem mire lesz elég kiképzett pilóta ezekre a gépekre (mennyi is kell szerintetek 20 gépre?), az első példányok mehetnek is nagyjavításra, a szenzortorony még akkor is beépíthető - ha egyáltalán kell mindegyik gépbe.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci