Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Azon gondolkodom, hogy a grammonként 95 eurós CO2 adó itt mennyire jönne ki :)

Ne viccelj, valamit elírtál, ugye? Az autóm nem mai csirke: 190 g/km CO2-t tol ki. Ez egy kilométer megtételére 18050€ lenne, ami akárhogy is nézem egy egyszerűbb új autó ára. Az az új autó kb. 90g/km CO2 kibocsátással bír.
 
M

molnibalage

Guest
Ne viccelj, valamit elírtál, ugye? Az autóm nem mai csirke: 190 g/km CO2-t tol ki. Ez egy kilométer megtételére 18050€ lenne, ami akárhogy is nézem egy egyszerűbb új autó ára. Az az új autó kb. 90g/km CO2 kibocsátással bír.
Ez nem haladásra, hanem eladáskor vagy gyártáskor kell fizetni. Tehát az autó vételi árára rakódik rá.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and blitzkrieg

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Ez nem haladásra, hanem eladáskor vagy gyártáskor kell fizetni. Tehát az autó vételi árára rakódik rá.

Akkor is rendkívül magas, ezzel az európai autóipart ki lehet végezni, mert annyira megnő az új autók ára, hogy töredékére esik a vásárlások száma. Ez pedig azért is gond, mert már megy bele a recesszióba az EU gazdasága, a húzóágazat autóiparon már látni, és az az utolsó olyan globálisan piacképes iparág, amiben az EU vezető pozícióban van (másban is versenyben van, de nem első helyen). Ez rossz lesz persze Magyarországnak is, de az egész EU-nak is. Mindeközben a teherhajók fossák a szart a levegőbe továbbra is.

Hol lehet erről a tervről olvasni?
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 632
113
Akkor is rendkívül magas, ezzel az európai autóipart ki lehet végezni, mert annyira megnő az új autók ára, hogy töredékére esik a vásárlások száma. Ez pedig azért is gond, mert már megy bele a recesszióba az EU gazdasága, a húzóágazat autóiparon már látni, és az az utolsó olyan globálisan piacképes iparág, amiben az EU vezető pozícióban van (másban is versenyben van, de nem első helyen). Ez rossz lesz persze Magyarországnak is, de az egész EU-nak is. Mindeközben a teherhajók fossák a szart a levegőbe továbbra is.

Hol lehet erről a tervről olvasni?

Nem minden egyes autóra számolják, hanem egy gyártó teljes flottájára.
Vagyis ha a gyártó elad egy terepjárót, aminek 200 gram a kibocsátása és elad egy normál autót 100 grammal, akkor a kettőt átlagolják, így fizet 150 gramra büntetést.
Ezért kell eladjanak minél több elektromost is, mert azoknak 0-nak veszik a kibocsátását (és ha jól tudom, akkor egy elektromos kocsit nem is egynek vesznek, hanem többnek kicsivel).
Vagyis ha eladnak egy 200-as terepjáró, egy 100-as normál autó és egy 0-as elektromos, akkor az átlag kijön 95 alá.
Vagy ha elad 19 db. 100 gram kibocsátású autót de elad mellé 1 db. elektromost, akkor máris 95 alá vitte az átlagos és szintén nem fizet büntetést a 19 belsőégésűre sem.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Nem minden egyes autóra számolják, hanem egy gyártó teljes flottájára.
Vagyis ha a gyártó elad egy terepjárót, aminek 200 gram a kibocsátása és elad egy normál autót 100 grammal, akkor a kettőt átlagolják, így fizet 150 gramra büntetést.
Ezért kell eladjanak minél több elektromost is, mert azoknak 0-nak veszik a kibocsátását (és ha jól tudom, akkor egy elektromos kocsit nem is egynek vesznek, hanem többnek kicsivel).
Vagyis ha eladnak egy 200-as terepjáró, egy 100-as normál autó és egy 0-as elektromos, akkor az átlag kijön 95 alá.
Vagy ha elad 19 db. 100 gram kibocsátású autót de elad mellé 1 db. elektromost, akkor máris 95 alá vitte az átlagos és szintén nem fizet büntetést a 19 belsőégésűre sem.

Köszönöm a felvilágosítást!
 
M

molnibalage

Guest
Nem minden egyes autóra számolják, hanem egy gyártó teljes flottájára.
Vagyis ha a gyártó elad egy terepjárót, aminek 200 gram a kibocsátása és elad egy normál autót 100 grammal, akkor a kettőt átlagolják, így fizet 150 gramra büntetést.
Ezért kell eladjanak minél több elektromost is, mert azoknak 0-nak veszik a kibocsátását (és ha jól tudom, akkor egy elektromos kocsit nem is egynek vesznek, hanem többnek kicsivel).
Vagyis ha eladnak egy 200-as terepjáró, egy 100-as normál autó és egy 0-as elektromos, akkor az átlag kijön 95 alá.
Vagy ha elad 19 db. 100 gram kibocsátású autót de elad mellé 1 db. elektromost, akkor máris 95 alá vitte az átlagos és szintén nem fizet büntetést a 19 belsőégésűre sem.
Csak ez azért parasztvakítás, mert pl Lengyelországban vagy sok más helyen az egyenértékű emissziója elektromos kocsinak rosszabb, mintha 100% benzin lenne. Sikerült jó EU-s módon adni a szarnak egy jó nagy pofont.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Csak ez azért parasztvakítás, mert pl Lengyelországban vagy sok más helyen az egyenértékű emissziója elektromos kocsinak rosszabb, mintha 100% benzin lenne. Sikerült jó EU-s módon adni a szarnak egy jó nagy pofont.

Annyiból jó, hogy némi innovációt beindít: a hibrid vonalra pl. ráfekszik libelingem az Alfa Romeo, és mire a jelenlegi verda csereérett lesz, elvileg lesz hibrid C osztályú termék a kínálatukban, ha hinni lehet a roadmapeknek (nekem eddigi autóipari tapasztalatom alapján az időtávlatok hihetőnek tűnnek). Az én felhasználási igényemnek (heti 1-5x város 5-50km-es napi utak, havi 2-10x vidék 200-500km-es utak, évi 1-4 1000+km-es utak) épp megfelelne a hibrid.

Hány km. elektromos hatótáv után számít 0g-osnak egy hibrid?
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 960
113
Ha jól tudom ezeket a grammokat teljes flottára számítják, ami folyamatosan öregszik EU szerte, egyre nehezebben vesznek új, problémásabb járművet a megszokott helyett a tehetősebbek is, ezért ha tartani akarják a limitet fullba kell tolniuk a kretént az európaiaknak (kivéve Fiat, mert ők megvették a Tesla EU-s eladásait, mivel a grammokat lehet adni-venni is...).
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 632
113
Csak ez azért parasztvakítás, mert pl Lengyelországban vagy sok más helyen az egyenértékű emissziója elektromos kocsinak rosszabb, mintha 100% benzin lenne. Sikerült jó EU-s módon adni a szarnak egy jó nagy pofont.

Jelenleg igen. De valószínűleg mire elterjednek az elektromos autók, addigra bezárják az összes szénerőművet. Legalábbis ezek az EU-s tervek.
Csak arra leszek kiváncsi, hogy mivel fognak áramot termelni? Mert ugye a nukleárist is bezárják sok helyen, az orosz gáz büdös, vízenergia meg nincs már annyi kihasználatlan.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 632
113
  • Tetszik
Reactions: fip7

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 697
113
Ne viccelj, valamit elírtál, ugye?

A gyakorlatilag szenet kipöfékelő gőzmozdonyra írtam ;)

Az autóm nem mai csirke: 190 g/km CO2-t tol ki. Ez egy kilométer megtételére 18050€ lenne, ami akárhogy is nézem egy egyszerűbb új autó ára. Az az új autó kb. 90g/km CO2 kibocsátással bír.

Ezt csak az új autókra vonatkozik 2020-tőle a 95 g/km feletti kibocsátásra, és a gyártót terheli az egész flottára, ahogy a többiek már írták.

Namost a gond az hogy jelenleg a szabványos kibocsátás olyan 120-130 gramm / km körül van, 90 az max hybridek esetén jön ki. A vicces EU szabályozásnak belső égésű motorral nem lehet megfelelni ennyi idő alatt, képtelenség ilyen motort ilyen rövid idő alatt fejleszteni, ha egyatalan lehetséges, de valszeg inkább egyatalan nem - 20 évbe telt kb mire a korábbi kibocsátást sikerült a mai szinte nagyjabol megfelezni, és már most is kétrét görnyednek a gyártók egy egy grammért.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
De, van. Paraguay. 100 vízenergia. 3 nagy vízerőmű adja az egész áramot az országban. Persze a gát betonozása ott is CO2 kibocsátással járt, de miután felépült minimum 100 évig CO2 mentes.
https://en.wikipedia.org/wiki/Electricity_sector_in_Paraguay#Installed_capacity_and_generation
Apró hiba, hogy az elárasztott területeken a bomló szerves anyag metánt termel. Ezt eddig kifelejtették a számításból.

Egészen más trópusi övezet közelébe egy vízierőmű, mint mondjuk az, amikor a Hoover Dam vagy egy norvég gát kopár medret tölt fel vízzel. Nézd meg hogyan korrelál a km-lénti metántermelés a szélességi körökkel.
http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.461.9095&rep=rep1&type=pdf
A metán sokszorosan rosszabb a CO2-nél üvegházhatás szempontjából.

Vagy csak ezek kamu (?) tanulmányok, amit a szél/nap lobbi hajt, hogy a vízierőműveket is lejárassa generálisan, hogy a saját kis gumicicájukat telepítsék le.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 632
113
Apró hiba, hogy az elárasztott területeken a bomló szerves anyag metánt termel. Ezt eddig kifelejtették a számításból.

Egészen más trópusi övezet közelébe egy vízierőmű, mint mondjuk az, amikor a Hoover Dam vagy egy norvég gát kopár medret tölt fel vízzel. Nézd meg hogyan korrelál a km-lénti metántermelés a szélességi körökkel.
http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.461.9095&rep=rep1&type=pdf
A metán sokszorosan rosszabb a CO2-nél üvegházhatás szempontjából.

Vagy csak ezek kamu (?) tanulmányok, amit a szél/nap lobbi hajt, hogy a vízierőműveket is lejárassa generálisan, hogy a saját kis gumicicájukat telepítsék le.

Mondjuk a tavakban kialakul az algásodás is, az meg nagy CO2 elnyelő, nem?
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 841
5 037
113
Lehet, hogy hülyeség ami eszembe jutott, de olvastam vmelyik autós oldalon ahidrogánhajtásról, hogy az életképesebb stb a tölthtő villanyossal szemben stb....
Írját, hogy emossziómentes blabal..mert csupán vizgőz jön a kipuból. Most ez pl télen mennyire jó dolog? A kipuff ok nem fagy be, de az út amire rácsapódik mínuszokban,,,, az kb korcsolyapálya.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 697
113
Amúgy ez tényleg elgondolkodtató a téllel és a hidrogénhajtásnál.

A tüzelőanyag cellás / hidrogénes hajtással kapcsolatban ami nehezen megoldható probléma, hogy a tárolása veszélyes, ráadásul a hidrogén előállítása is erősen energiaigényes, szóval megint ott van az fránya kérdés hogy oké, a lokális kibocsátást kilövöd, de ha mindehhez az energiát szénerőművekkel csinálod, akkor kiöntötted a gyereket is, mert csak a szennyezés kibocsátási pontját raktad más helyre...
 
M

molnibalage

Guest
Amúgy ez tényleg elgondolkodtató a téllel és a hidrogénhajtásnál.

A tüzelőanyag cellás / hidrogénes hajtással kapcsolatban ami nehezen megoldható probléma, hogy a tárolása veszélyes, ráadásul a hidrogén előállítása is erősen energiaigényes, szóval megint ott van az fránya kérdés hogy oké, a lokális kibocsátást kilövöd, de ha mindehhez az energiát szénerőművekkel csinálod, akkor kiöntötted a gyereket is, mert csak a szennyezés kibocsátási pontját raktad más helyre...
Ráadásul a hidrogén gyártása tudtommal borzasztóan energiaigényes dolog. A teljes lánc hatásfoka orbitálisan szar.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and blitzkrieg