Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
A Szu-57-esekből a 051 és a 053-as kapta meg a "MiG-15-ös" (én hívom így) kabintetőt.
Az utóbbi még most is így repül:

255646.jpg


Jó látni, hogy ezzel szemben a 057-es (erről orosz fórumok azt írják, hogy nem is röpképes, csak földi teszt pédány???? - ehhez képest igencsak komolyan felszerelt) kabinteteje nem csak, hogy nélkülözi ezt a XXI. században egyenesen ormótlannak ható megoldást, de még az oldalsó kabinkeret is keskenyebb lett, igazodva az F-35-ösnél is látott trendhez.

dc3f39a35c22.jpg


b4274d6466f1.jpg


540cdb56323e.jpg


Igaz, az F-35-ös dekkje amolyan hibrid, mert egyfelől a Lockheed (GD) jellegzetesség egy darabos kabintetejére hasonlít (F-16, F-22), de belülről meg van merevítve (amely merevítőn vannak a HMD szenzorai is), másfelől a felső részén van a dekket katapultáláskor szétfeszítő sűrített levegős repesztő tömlő:

2013_F35A_wpns_marks_13J00382_12_1267828237_8508.jpg
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 427
18 841
113
2 Su-57 Frazor stealth fighters redeployed for a second time to Khmeimin Air Force Base, located near the coastal city of Jableh & Latakia.(#Unconfirmed) Probably for a renewed demonstration of the latest Russian combat aircraft acting under "real-war conditions". #Russia #Su57
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and Nemerson

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
A Szu-57-esekből a 051 és a 053-as kapta meg a "MiG-15-ös" (én hívom így) kabintetőt.
Az utóbbi még most is így repül:

255646.jpg


Jó látni, hogy ezzel szemben a 057-es (erről orosz fórumok azt írják, hogy nem is röpképes, csak földi teszt pédány???? - ehhez képest igencsak komolyan felszerelt) kabinteteje nem csak, hogy nélkülözi ezt a XXI. században egyenesen ormótlannak ható megoldást, de még az oldalsó kabinkeret is keskenyebb lett, igazodva az F-35-ösnél is látott trendhez.

dc3f39a35c22.jpg


b4274d6466f1.jpg


540cdb56323e.jpg


Igaz, az F-35-ös dekkje amolyan hibrid, mert egyfelől a Lockheed (GD) jellegzetesség egy darabos kabintetejére hasonlít (F-16, F-22), de belülről meg van merevítve (amely merevítőn vannak a HMD szenzorai is), másfelől a felső részén van a dekket katapultáláskor szétfeszítő sűrített levegős repesztő tömlő:

2013_F35A_wpns_marks_13J00382_12_1267828237_8508.jpg
Ez a 057-es egy röpképtelen, földi tesztpéldány.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Ez ismert dolog. A második szakasz földi tesztpéldánya. Azért is kellett sokat várni az utána következő repülési protókra.
Nem erre céloztam, hanem az elegénsan átdolgozott kabinkeretre. Attól tartok, hogy ez csak a földi tesztpéldány kabinkerete, ami nem azért ennyire letisztult, mert átdolgozták, hanem azért, mert sose kell a sztartoszférában járnia, de még 1000 méteren se.