Aki belinkelte,az irta.Akkor honnan tudod ha nem olvastad, hogy a cikkben azt írják, hogy kémprogram miatt nem vették meg?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Aki belinkelte,az irta.Akkor honnan tudod ha nem olvastad, hogy a cikkben azt írják, hogy kémprogram miatt nem vették meg?
Azt hiszem az a valaki én voltam..Azthiszem az egyébb radaros rovatba linkelte valaki.Angolul van,én nem olvastam el.
szerintem rossz oldalról közelíted meg ezt a kérdést és azért gondolkodsz így.Még1x.Az összes ország idióta akkor,aki megveszi?Nem hiszem
Az a része igaz volt, hogy nem volt meg a NATO certificate ehhez a radarhoz, de alapvetően a cseh National Cyber and Information Security Agency (NÚKIB) sem engedélyezte az üzletet. New részletezett problémái voltak az üzlettel.Azt hiszem az a valaki én voltam..
https://forum.htka.hu/threads/légvédelemi-radarokról-általában.973/page-16#post-461888
Mindenesetre nem a kémprogramokkal volt a baj, hanem a NATO Légi és Rakétavédelmi Parancsnokság Biztonsági Ellenőrzési Akreditációs Bizottsága (étrsd: USA)
nem volt hajlandó akreditálni az izraeli radart.
Az ok igen prózai volt: hivatalosan az hogy Izrael nem NATO tagállam, valóságban pedig u.az mint amiért nem engedték a használt izraeli F-16 eladást a Horvátoknak...piac védelem.
Sokadszorra , HA elfogadod HA nem , az a gomb létezik és ott van és IGEN minden rendszeresítő ország ezt tudja és elfogadja , ha ezt nem fogod fel akkor nem fogod felMiért,szerinted az angol,holland,norvég,akárki vásárló nem ellenörzi a gépet?Sokadxra.Ne nézzük már annyira hülyének az összes F35 vásárló országot,hogy olyan harceszközt vesznek,amit az amerikaiak bármikor le tudnak "kapcsolni",mert éppen olyan kedvük van.Nonszensz
Kicsit pontosabban mi volt a probléma:Az a része igaz volt, hogy nem volt meg a NATO certificate ehhez a radarhoz, de alapvetően a cseh National Cyber and Information Security Agency (NÚKIB) sem engedélyezte az üzletet. New részletezett problémái voltak az üzlettel.
De alapvetően tényleg valamilyen biztonsági problémájuk volt a rendszerrel, mivel a versenytársaik csak a svédek (gondolom SAAB), és a franciák lettek volna (Thales?). Amerikai jelentkező nem volt....
mert kémprogramot találtak a softverbe.
három jelentkező volt a tenderre:.. Amerikai jelentkező nem volt....
A 2020-as évek közepén, végén egy valag pénzt elkölteni egy 4. gen. használt gépre, hogy egy másik valag pénzért 4+ gen. gépeket csináljunk belőlük... Aztán 2050 körül, amikor már 40-50 évesek lesznek a Gripenek, újra piacot kutatni, megtalálni, beszerezni valag pénzért.Én mindenféle szempontból azt tartanám logikusnak maradnánk továbbra is a Gripennél, növelnénk a db.számot, a pilóták repült idejét és megpróbálnánk 100%-ban kihasználni a gépben lévő képességeket.
Én vennének a Svédektől még kb. 20-30 használt Gripen C/D-t, majd az egész flottát korszerűsíteném (AESA radar, IRST, új EW rendszer, Arexis konténer, hajtómű, Meteor, Iris-T, HMCS, SDB, Brimstone, stb…) és vennének hozzá valamilyen ELINT / AEW-C gépeket is. Tanker képes teherszállító úgy tűnik hogy lesz.
Még két század is elég vékony, de már több mint az egy, és szerintem K.k.Eu.i viszonyok között még sokáig nem a STEALTH képesség lesz a leg fontosabb szempont.
Nem fogadom el.Kizártnak tartom,hogy pl a török elfogadna egy olyan gépet,amit az usák bármikor kiállitási tárgyá degradálhat-mert mondjuk éppen összeugrik a göröggel,vagy mert csak.Sokadszorra , HA elfogadod HA nem , az a gomb létezik és ott van és IGEN minden rendszeresítő ország ezt tudja és elfogadja , ha ezt nem fogod fel akkor nem fogod fel
Passzolok.Fölvetettem az ELTA radart is,mint szóbajöhetőt,és erre jött a válasz,hogy a NATO nem fogadja el.Kicsit pontosabban mi volt a probléma:
"8 new MADR 3D radars from Israeli Elta System, expected contract value over CZK 3.6 billion (USD 170 million) According to local media as of mid-June 2018, the NATO council (in particular: ASAB - Air and Missile Defense Command and Control Security Accreditation Board, responsible for security regulations for NATO systems) informed Czech authorities that it is not permissible to implement into the NATO system a radar system produced outside of NATO member countries, due to potential security risks associated with uncertified software. This cast negative light on Czech MoD and Army officials, who have been preparing the deal for the past couple of years. They have argued that they had been assured multiple times by the Israeli side that the radar system was fully NATO compatible."
Vagyis a probléma az volt hogy az alkalmazott softwarenek nem volt NATO minősítése. A nyomozás azért indult mert a szerződés előkészítésekor az ELTA többször kijelentette hogy a radar teljesen NATO kompatibilis. Ezt tehette akár jóhiszeműen is mert u.ezt a radart már eladták Kanadának is és szóban forgó radarnak (és softwarenek) egy változata van az Olaszoknak eladott AEW-C gépen is. Érdekes módon akkor senki nem jelzett kompatibilitási problémákat.
Szerintem te is érzed hogy azért nem igazán arról van szó mint amit @Celebra írt, vagyis:
három jelentkező volt a tenderre:
- Izrael - ELTA ELM-2084 MMR,
- Svédország - Saab Giraffe 4A,
- Francia / USA - Thales-Raytheon Systems Ground Master 400
Nem fogadom el.Kizártnak tartom,hogy pl a török elfogadna egy olyan gépet,amit az usák bármikor kiállitási tárgyá degradálhat-mert mondjuk éppen összeugrik a göröggel,vagy mert csak.
És ezt a lengyelekröl,hollandokrol,stb,stb sem hiszem el.Amit leirtatok,az egy EW könyvtárfrissitési szolgáltatás.
Passzolok.Fölvetettem az ELTA radart is,mint szóbajöhetőt,és erre jött a válasz,hogy a NATO nem fogadja el.
Warum?ELTA NATO kompatibilisnek irja,és már eladták NATO tagországnak.
Mert a csehek kémprogramot találtak benne-forrás mellékelve linken.-Na,azt én már nem olvastam el.Forditóval nehézkes
Érdemes egy kicsit számolni mennyi pénzt is kéne elkölteni plusz egy század Gripenre és a teljes flotta modernizációra:A 2020-as évek közepén, végén egy valag pénzt elkölteni egy 4. gen. használt gépre, hogy egy másik valag pénzért 4+ gen. gépeket csináljunk belőlük…
Azért lassan a testtel és a végtelenbe extrapolált grafikonokkal. A kapitalista gazdaság sajátossága a ciklusosság, vagyis a növekedést gazdasági visszaesések tarkítják.2026-ra a tervezett honvédelmi ktgvetés kb. 1200 milliárd lesz (4 milliárd USD), ez az üzemeltetési színvonalon és a repórákon azért tud dobni.
Megnéztem az általad linkelt anyagot. Egyetlen szóval sem említ semmiféle kémprogramot.Mert a csehek kémprogramot találtak benne-forrás mellékelve linken.
A Gripenek repidejének töredékét használjuk ki, tizen-akárhány évig bombát se dobtunk róla, a program végére tudomásom szerint lesz még a sárkányokban többezer óra. Ha ezt úgy ahogy van kidobjuk a francba az nálam ugyanolyan rablás és hűtlen kezelés mint anno a Szuhojok esetében. Ahogy nézem a környékünkön a lengyeleket kiéve nem nagyon lesz a következő 30 évben 5gen. vadász, ha 2 század modernizált Gripenünk lenne az valószínűleg továbbra is komoly erőnek számítana a szomszédainkhoz képest. Ne feledjük, vannak olyan országok a Balkánon akik 6 darab, azaz hat darab 4gen. gép vásárlásán gondolkoznak. Ez fél század, értelmezhetetlen mennyiség.A 2020-as évek közepén, végén egy valag pénzt elkölteni egy 4. gen. használt gépre, hogy egy másik valag pénzért 4+ gen. gépeket csináljunk belőlük... Aztán 2050 körül, amikor már 40-50 évesek lesznek a Gripenek, újra piacot kutatni, megtalálni, beszerezni valag pénzért.
Az F-35 esetén csak 2060-70 körül kell elkezdeni keresni a váltótípust, tehát még spórolnánk is velük.
2026-ra a tervezett honvédelmi ktgvetés kb. 1200 milliárd lesz (4 milliárd USD), ez az üzemeltetési színvonalon és a repórákon azért tud dobni.
Szerintem valahol a kettő között van az igazság.Kicsit pontosabban mi volt a probléma:
"8 new MADR 3D radars from Israeli Elta System, expected contract value over CZK 3.6 billion (USD 170 million) According to local media as of mid-June 2018, the NATO council (in particular: ASAB - Air and Missile Defense Command and Control Security Accreditation Board, responsible for security regulations for NATO systems) informed Czech authorities that it is not permissible to implement into the NATO system a radar system produced outside of NATO member countries, due to potential security risks associated with uncertified software. This cast negative light on Czech MoD and Army officials, who have been preparing the deal for the past couple of years. They have argued that they had been assured multiple times by the Israeli side that the radar system was fully NATO compatible."
Vagyis a probléma az volt hogy az alkalmazott softwarenek nem volt NATO minősítése. A nyomozás azért indult mert a szerződés előkészítésekor az ELTA többször kijelentette hogy a radar teljesen NATO kompatibilis. Ezt tehette akár jóhiszeműen is mert u.ezt a radart már eladták Kanadának is és szóban forgó radarnak (és softwarenek) egy változata van az Olaszoknak eladott AEW-C gépen is. Érdekes módon akkor senki nem jelzett kompatibilitási problémákat.
Szerintem te is érzed hogy azért nem igazán arról van szó mint amit @Celebra írt, vagyis:
három jelentkező volt a tenderre:
- Izrael - ELTA ELM-2084 MMR,
- Svédország - Saab Giraffe 4A,
- Francia / USA - Thales-Raytheon Systems Ground Master 400
Benkő Szegeden.
"A mai tervek szerint ebben az évben már 1147 milliárd forinttal gazdálkodhat a honvédség"
Ez izgi, mert év elején még 513 mrd. volt tervezve az idei évre. Ebből 150mrd. volt a fejlesztési pénz. Ez kilövi a fenti rakétákat.
630mrd.-ot még idén el kell szórni!!!
Hadd szóljon!!!!!
120-130 pilótával terveznek.
A cikk (és a beszéd) alapján az 1147 milliárd forintot valóban 2024-ben éri el a honvédelmi költségvetés. Szóval, ne is álmodozz arról a + 630 milliárdrólBakker igazad lehet..... Jól megvezettem a topikot.
Őőőő,nem linkeltem rola anyagot.Én csak spongyola módon elfogadtam más hozzászólását,amit egy linkel támasztott alá-amit meg nem olvastam el.Talán mert az óhitüektől annyira nem is lepne meg egy ilyen húzás-de nagyon mástol se.Érdemes egy kicsit számolni mennyi pénzt is kéne elkölteni plusz egy század Gripenre és a teljes flotta modernizációra:
-számoljunk csak 12+2 használt Svéd C/D-vel. Az Izrael által Horvátországnak eladni tervezett F-16 üzletet alapul véve számoljunk $50 millió/db-árral
= $700 millió
- modernizáció: AESA radar, EW system, IRST, HMCS, hajtómű feljavítás cca. $30 millió/db (taiwani "Phoenix Rising Project"-ből kiindulva, bár ilyen mélységű modernizációra (F-16A -> F-16V) nekünk nem lesz szükségünk és ezért 99% hogy nekünk nem lenne 30 millió/db)
= $840 millió
magyarán $1,540 millió ráfordítással lenne 2 század gépünk (24+4) amit - ha tisztességesen felfegyverzed, üzemeltetsz és kiképzed rá a pilótákat - akkor még 20 évig ütőképes erőt jelentenek.
Ez azt jelentené hogy ráérne a 2040-es évek elején típuscserén gondolkodni amikorra várhatóan már az új generációs Eu.i gépek is repülni fognak.
ehhez képest az F-35
Mivel mi nem fejlesztő ország vagyunk, nincs múltunk a típussal (STEALTH gépet meg még sokan nem is láttak közelről…) talán a Lengyel példából érdemes kiindulni.
Nekik az ajánlat $200 millió/db - ezt megszorozva egy szerény 12 db-os beszerzéssel
= $2,400 millió
Azért lassan a testtel és a végtelenbe extrapolált grafikonokkal. A kapitalista gazdaság sajátossága a ciklusosság, vagyis a növekedést gazdasági visszaesések tarkítják.
Sokan most is egy válságot várnak és tény hogy a számunkra mértékadó Német gazdaság 1%-alatti növekedést prognosztizál jövő évre.
Én nagyon óvatosan merném csak kijelenteni hogy a honvédelmi klts.vetés biztosan több mint kétszeresére emelkedik 6 éven belül...
És ha meg is történik...a most beszerzett ny.i technika fenntartási klts.e sokkal-sokkal többe fog kerülni mint az eddigi orosz. Még a Németek is küzdenek azzal hogy a technikájuk jelentős része üzemképtelen mert nincs elég forrás alkatrészekre. Talán ide nem kéne eljutni...
Megnéztem az általad linkelt anyagot. Egyetlen szóval sem említ semmiféle kémprogramot.
Kérlek jelöld meg melyik részre gondolsz...
oké , szerintem ott vana gond hogy rosszul látod azt a bizonyos gombot mert nonszensz hogy azt hiszed hogy "mert olyan kedvük van" indokkal le lehet kapcsolni teljes ezredeket , lista alapján mennek amin szintek vannak az adott országgal kapcsolatban , ha bizonyos szintet elér az adott ország akkor kapcsolják le , ennyi , ked nem játszik közreNem fogadom el.Kizártnak tartom,hogy pl a török elfogadna egy olyan gépet,amit az usák bármikor kiállitási tárgyá degradálhat-mert mondjuk éppen összeugrik a göröggel,vagy mert csak.
És ezt a lengyelekröl,hollandokrol,stb,stb sem hiszem el.Amit leirtatok,az egy EW könyvtárfrissitési szolgáltatás.
Érdemes egy kicsit számolni mennyi pénzt is kéne elkölteni plusz egy század Gripenre és a teljes flotta modernizációra:
-számoljunk csak 12+2 használt Svéd C/D-vel. Az Izrael által Horvátországnak eladni tervezett F-16 üzletet alapul véve számoljunk $50 millió/db-árral
= $700 millió
- modernizáció: AESA radar, EW system, IRST, HMCS, hajtómű feljavítás cca. $30 millió/db (taiwani "Phoenix Rising Project"-ből kiindulva, bár ilyen mélységű modernizációra (F-16A -> F-16V) nekünk nem lesz szükségünk és ezért 99% hogy nekünk nem lenne 30 millió/db)
= $840 millió
magyarán $1,540 millió ráfordítással lenne 2 század gépünk (24+4) amit - ha tisztességesen felfegyverzed, üzemeltetsz és kiképzed rá a pilótákat - akkor még 20 évig ütőképes erőt jelentenek.
Ez azt jelentené hogy ráérne a 2040-es évek elején típuscserén gondolkodni amikorra várhatóan már az új generációs Eu.i gépek is repülni fognak.
ehhez képest az F-35
Mivel mi nem fejlesztő ország vagyunk, nincs múltunk a típussal (STEALTH gépet meg még sokan nem is láttak közelről…) talán a Lengyel példából érdemes kiindulni.
Nekik az ajánlat $200 millió/db - ezt megszorozva egy szerény 12 db-os beszerzéssel
= $2,400 millió
Azért lassan a testtel és a végtelenbe extrapolált grafikonokkal. A kapitalista gazdaság sajátossága a ciklusosság, vagyis a növekedést gazdasági visszaesések tarkítják.
Sokan most is egy válságot várnak és tény hogy a számunkra mértékadó Német gazdaság 1%-alatti növekedést prognosztizál jövő évre.
Én nagyon óvatosan merném csak kijelenteni hogy a honvédelmi klts.vetés biztosan több mint kétszeresére emelkedik 6 éven belül...
És ha meg is történik...a most beszerzett ny.i technika fenntartási klts.e sokkal-sokkal többe fog kerülni mint az eddigi orosz. Még a Németek is küzdenek azzal hogy a technikájuk jelentős része üzemképtelen mert nincs elég forrás alkatrészekre. Talán ide nem kéne eljutni...
Szerintem ez a lekapcsológomb nem szünteti meg a gép harcértékét,csak csökkenti.De kicsit hosszabb távon ez nem számit,mert amúgy is földre kényszerlnek a logisztikai támogatás hiánya miatt.oké , szerintem ott vana gond hogy rosszul látod azt a bizonyos gombot mert nonszensz hogy azt hiszed hogy "mert olyan kedvük van" indokkal le lehet kapcsolni teljes ezredeket , lista alapján mennek amin szintek vannak az adott országgal kapcsolatban , ha bizonyos szintet elér az adott ország akkor kapcsolják le , ennyi , ked nem játszik közre
Továbbá , igen a törökök nem fogadják el MOSTMÁR , de nézz csak , nem is lesz F35-ösük
Az összes többi rendszeresítőnek meg ezt kellet figyelembe venni
Egyik oldal
-lesz egy szuper modern 5. generációs vasam amivel le lehet radírozni országokat a földről
-nem fogják soha lekapcsolni a gépeket mert amúgy is NATO szövetségesek vagyunk és barátai az USA-nak + jó pénzt fizetünk amúgy is
Másik oldal:
-igen , adatok fog küldeni a gép amerikába
-igen , ha nem viselkedünk jól ( amit mi a szarért ne tennénk) akkor fennáll a (rohadt kicsi) veszély hogy nem fogjuk tudni használni a gépeket
Összegzés : szuper modern technikát kapnak elhanyagolható "lekapcsolási" rizikó mellett
Ez nem az hogy " senki nem olyan hülye hogy blablbabla" , hanem pusztán logikus gondolkodás és jó politikai helyezkedés eredménye
Benkő az utóbbi idők legjobb honvédelmi minisztere, de mondott már ő is orbitális baromságokat.A honvédelmi miniszter beszélt a Gripenek cseréjéről,