A tesztek és a személyzet kiképzésének befejezését követően az első három WiSENT 2AEV BIM-et 2021. szeptember 30-án adták át az Injb mbr North 3 brigádjának, amely a Telemark mechb (PPD Rena) harci támogatását biztosítja. Ugyanakkor ketten közülük bemutatót tartottak képességeikről a Redsmuen Proving Groundon.
BIM WiSENT 2AEV képesség demonstráció (Redsmuen Proving Ground, 2021 szeptembere) © Forsvaret
További három WiSENT 2AEV BIM-et 2022 első felében adnak át az 1. Északi Gyalogos Dandárnak (MPD Schold, Heggelia helyőrség), amely a páncélos zászlóalj Mechb (MPD Setermuen, Heggelia helyőrség) támogatására szolgál.
A norvég BIM WiSENT 2AEV 15 megkülönböztető jellemzője:
1. A norvég változat 8 tonnával könnyebb, mint a más ügyfelek (Kanada, Katar és az Egyesült Arab Emírségek) első módosításainak 70 tonnás járművei, és a harci súlya nem haladja meg a 62 tonnát. Ez megfelel a Nemzeti Autópálya-felügyelet lánctalpas járművekre vonatkozó súlykövetelményeinek, így a BIM WiSENT 2AEV korlátozás nélkül használható közutakon. A súlyt csökkenti a BIM változathoz szükséges vontatócsörlő elhagyása. Az önkiemeléshez szükséges segédcsörlő megmarad. Ezenkívül a súlyt csökkenti, hogy az acélsíneket acélzsinórral ellátott gumisínekre cseréli.
2. A KMW leányvállalata, a DST (Defense Service Trucks) acélszálas gumilánctalpai 430 kg-mal könnyebbek, mint acélból készült társaik. Ezeket a norvég BIM WiSENT 2AEV-en fogják kipróbálni, amíg a gyártó nem biztosítja számukra a megfelelő tartósságot, amely állítólag 4000 km-t fog kitartani. Siker esetén ezeket a WiSENT 2ARV BIM-ekre is felszerelik.
A ballisztikai védelem STANAG 4569 IV-re (14,5x114 mm-es acélmagvas lövedék 200 m-ről kilőve, 155 mm-es nagy robbanóerejű repeszgránát 30 m-ről kilőve), az aknavédelem pedig STANAG 4569 III-ra (görgő alatt felrobbantott egy 8 kg TNT-egyenértékes tömegű páncéltörő akna) emelkedik. Ezenkívül a BIM WiSENT 2AEV harci rekesz falai belülről robbanásgátló réteggel vannak bevonva.
4. A jármű hidropneumatikus felfüggesztéssel és kétkörös fékrendszerrel van felszerelve, és a hidraulikus rendszer elektronikus vezérléssel van felszerelve.
5. Az ilyen típusú járműveket a Norvég Fegyveres Erőknél először szerelték fel zselés akkumulátorral, amely hat órán keresztül biztosítja a fő fedélzeti rendszerek működését, amikor a motor leáll. Desztillált víz helyett egy speciális szilikon sűrítőanyagot adnak az akkumulátor elektrolitjában lévő savhoz, amely a folyadékot kocsonyás masszává alakítja. Az ilyen akkumulátorok nem igényelnek különleges tárolási és szervizelési feltételeket, de hosszabb ideig tartják a töltésüket, és kevésbé érzékenyek a teljes lemerülés előtti lemerülésre. A hagyományos akkumulátorokkal ellentétben, amelyek téli körülmények között, állandó alultöltöttség esetén gyorsan veszítenek kapacitásukból, a zselés akkumulátorok lényegesen tovább megőrzik kapacitásukat, akár 400 töltési-kisütési ciklust is kibírnak, ami a hagyományos akkumulátorok potenciáljának háromszorosa. A gél akkumulátor kevésbé érzékeny az erős elektromos berendezésekre, és kisütés után teljes mértékben visszanyeri korábbi töltöttségét. Legfőbb és egyetlen hátránya, hogy kétszer annyiba kerül, mint egy hagyományos akkumulátor.
6. A WiSENT 2AEV BIM kiegészítő energiaforrásként az amerikai Bren-Tronics cég négy darab 103 Ah-s moduljából álló lítium-ion akkumulátort (AB) használ. Ezek 10 órán át biztosítják az összes fedélzeti rendszer áramellátását, amíg a jármű áll, és elegendő tartalékkapacitással rendelkeznek a motor újraindításához. Úgy vélik, hogy ez a megoldás előnyösebb, mint egy kiegészítő dízelgenerátor, mivel csökkenti a zajt és növeli a jármű lopakodó jellegét.
2019 eleje óta az új kiegészítő áramforrás koncepcionális tesztjeit sikeresen elvégezték az egyik norvég WiSENT 2ARV LRV-n.
A Bren-Tronics akkumulátort egy páncélozott, tűzbiztos rekeszben helyezték el a jobb oldalon, a lánctalp felett. Tekintettel a Li-ion akkumulátor öngyulladásának fennmaradó veszélyére, a rekesz saját automatikus tűzoltó rendszerrel van felszerelve. Amelyet függetlenül tanúsította a Bundeswehr BAAINBw (Bundesamt für Ausrüstung, Informationstechnik und Nutzung der Bundeswehr) haditechnikai osztályának WTD 41 (Wehrtechnische Dienststellen) Német Haditechnikai Központja.
7. A norvég Kongsberg Defence & Aerospace cég minden modern norvég páncélozott járművén alapfelszereltségként megtalálható Protector Nordic 1+ távvezérlésű harci modulja 12,7 mm-es M2 Browning géppuskával van felszerelve, amely hatékony önvédelmet biztosít, optronikus egysége pedig növeli a személyzet helyzetfelismerését a harctéren.
Kappa optronics optoelektronikus kameraegységek és Protector Nordic 1+ modul © Forsvaret
8. A BIM WiSENT 2ARV a német Kappa optronics cég videorendszerével van felszerelve a svéd Saab cég által a BDM-hez korábban szállított első és hátsó kamerák helyett.
A szokásos vezetéstámogató feladattal szemben (amely a norvég páncélozott járművek kötelező opciója), az új rendszer a jármű kerületén elhelyezett több páncélozott optronikai egység segítségével nappal és sötétben is teljes körű láthatóságot biztosít.
9. A személyzet minden egyes tagjának munkahelye videomonitorral van felszerelve, amely lehetővé teszi, hogy a járművet minden oldalról figyelemmel kísérje anélkül, hogy a járművet elhagyná.
Videoképernyők a WiSENT 2ARV jármű harci fülkéjében © Forsvaret
10. A nemzeti MRR (Multi Role Radio) rendszer rádióberendezése lehetővé teszi a hanginformációk és digitális adatok cseréjét más taktikai egységekkel a Kongsberg Defence & Aerospace ICS/BMS (Integrated Combat Solution/Battle Management System) harci információs és irányítási rendszerén keresztül. Hasonló rendszereket jelenleg az összes BMP CV9030N Mk.3b páncélozott járműre és a 155 mm-es K9 Vidar páncélozott gyalogsági harcjárműre telepítenek, és idővel az összes új harckocsira is felszerelik, hogy valamennyi norvég harcjármű egységes harctéri hálózatban működhessen a szárazföldi erők más taktikai egységeivel.