Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
A cikk 2018-ban jelent meg ugyan, de 2018-ról nem ír. Volt már róla írva a HTKA-ban, hogy 1300 pilóta hiányzik, de arról is volt írva, hogy ez a Szergyukov féle reformok-(leépítések ) következménye. Évente mindössze 30 végzős pilóta hagyta el a Krasznodari Repülési főiskolát. 2017-ben 60. De 2018-ban már 600 szakember (pilóta + müszakis) fejezte be 5 éves tanulmányait. Sojgu VM való kinevezése után(2013) már sokkal több osztályt nyitottak és az eredménye már 2018-ban megvolt.
A képzés 5 éves , a szakok: vadászpilóta, frontbombázó-csatarepülőgép pilóta, katonai-szállítógép pilóta, távolsági légierő pilóta, haditengerészeti pilóta

Az elkövetkezendő években kb 1500 új végzős pilótával (köztük női pilótákkal)bővől az orosz VKSZ.
Az elkövetkező hány évben? Hol az évekre lebontott létszám, a nyugdíjazásokt és a pályaelhagyókat is figyelembe véve? És a képzési szint? Nem annyi első osztályú pilótának kellene lenni, ahány gép van?
Én is szeretem a propaganda szövegeket, és jól is szórakozom rajtuk, de ezek csak elrejtik a siralmas összképet.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 577
5 982
113
Ezt mondjuk egy olyan ország tükrében, mint India, nemigazán értem. Ezek szerint az AIM-9X és 120 megbukott, hogy Európában kijeflesztették az Asraamot és Meteort?
.
Ez a hasonlat nem jo. India a Szu-30 gepekkel csomagban megvette az R-77-et, csak az nem valt be. Persze most jöhet a szokasos "csodafegyver" kommunikacio, hogy okee, okeee, az XY verzio tenyleg leszerepelt harcban, de semmi baj, mert maris itt az uj XYM valtozat, na ettöl most minden mas lesz, tiszta lappal indulunk. Ez tart is az elsö eles inditasig, de azutan megint semmi baj, mert maris itt az uj....
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 534
113
Nagyon is szól 2018ról. Pl. hogy az orosz állításokkal szemben a repülők mindössze 30%a teljesített bármilyen értékelhető feladatot Szíriában.
És a 600ból mennyi volt a pilóta? saccra 80.
Azt, hogy ezt ki csinálta, nem szól a cikk. Ennek ellenére én meg tudom mondani. Se Szergyukov, se Sojgu, hanem a pénz. Főleg meg annak hiánya. Kis pénz, kis foci.

Látom nem marad meg benned semmilyen korábbi információ, mindig ismételni kell már töbször leírt dolgokat Pénz volt akkoriban, csak a civil miniszter koncepciója szerint mindent leépítettek. A Szíriában tevékenykedő gépekkel kapcsolatban is nagyon pontatlan a cikk amit linkeltél.
 

Bleroka

Well-Known Member
2019. március 16.
365
1 066
93
Az elkövetkező hány évben? Hol az évekre lebontott létszám, a nyugdíjazásokt és a pályaelhagyókat is figyelembe véve? És a képzési szint? Nem annyi első osztályú pilótának kellene lenni, ahány gép van?
Én is szeretem a propaganda szövegeket, és jól is szórakozom rajtuk, de ezek csak elrejtik a siralmas összképet.

Ideális esetben 100 vadászbombázóra (multirole) 130-140 kiképzett pilóta szükséges,hogy mindegyik gép bevethetó legyen.
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 577
5 982
113
Nagyon is szól 2018ról. Pl. hogy az orosz állításokkal szemben a repülők mindössze 30%a teljesített bármilyen értékelhető feladatot Szíriában.
És a 600ból mennyi volt a pilóta? saccra 80.
Azt, hogy ezt ki csinálta, nem szól a cikk. Ennek ellenére én meg tudom mondani. Se Szergyukov, se Sojgu, hanem a pénz. Főleg meg annak hiánya. Kis pénz, kis foci.
.
Adott idöszakban hany uzemkepes gep allomasozott Sziriaban, abbol adodik, hogy ezekkel hany pilota es mennyit repulhetett kb.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Előre lelövöm a poént:

07408d4992d5t.jpg


03fb6517d8c0.jpg
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 227
17 084
113
.
Ez a hasonlat nem jo. India a Szu-30 gepekkel csomagban megvette az R-77-et, csak az nem valt be. Persze most jöhet a szokasos "csodafegyver" kommunikacio, hogy okee, okeee, az XY verzio tenyleg leszerepelt harcban, de semmi baj, mert maris itt az uj XYM valtozat, na ettöl most minden mas lesz, tiszta lappal indulunk. Ez tart is az elsö eles inditasig, de azutan megint semmi baj, mert maris itt az uj....
India simán megtehetné, hogy vesz az új R-77-1-ből, ami már az orosz légierőben is tömegesen elterjedt, ahelyett, hogy költséges és kétséges kimenetelű saját fejlesztést folytat. Ezért írtam, hogy náluk ez inkább nagyhatalmi függetlenségre törekvés.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and gacsat

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 534
113
.
Ez a hasonlat nem jo. India a Szu-30 gepekkel csomagban megvette az R-77-et, csak az nem valt be. Persze most jöhet a szokasos "csodafegyver" kommunikacio, hogy okee, okeee, az XY verzio tenyleg leszerepelt harcban, de semmi baj, mert maris itt az uj XYM valtozat, na ettöl most minden mas lesz, tiszta lappal indulunk. Ez tart is az elsö eles inditasig, de azutan megint semmi baj, mert maris itt az uj....

RVV-AE-t vette meg India, amiben külföldi elektronika van. RVV-AE a szovjet R-77 továbbfejlesztett változata (francia, indiai, izraeli elektronikával)
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Ideális esetben 100 vadászbombázóra (multirole) 130-140 kiképzett pilóta szükséges,hogy mindegyik gép bevethetó legyen.
Hát ja. Az ideális mégis az lenne, ha minden gépre jutna egy fullos pilóta. Aki nyugodtan alszik egy Csendes-óceán fölötti légi tankolásokkal teli éjszakai gyakorlat előtt.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Látom nem marad meg benned semmilyen korábbi információ, mindig ismételni kell már töbször leírt dolgokat Pénz volt akkoriban, csak a civil miniszter koncepciója szerint mindent leépítettek. A Szíriában tevékenykedő gépekkel kapcsolatban is nagyon pontatlan a cikk amit linkeltél.
Ja. Azt a pénzt okosabban használták fel.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Hogy mi érdekes a képen?
Hogy újra van Szu-35-ös a Ruszkije Vityazi színeiben, de remélhetőelg ezúttal már tartós lesz a használat.
Mert volt korábban is terv a régi Szu-35-ös alkalmazására, de az akkor elbukott, mert nem volt megfelelő választás:

su72m%20(257).jpg


Most viszont a Szu-35Sz-t kapják meg a Vitézek, a már meglévő Szu-30SzM-ek mellé.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 075
10 695
113
Az elkövetkező hány évben? Hol az évekre lebontott létszám, a nyugdíjazásokt és a pályaelhagyókat is figyelembe véve? És a képzési szint? Nem annyi első osztályú pilótának kellene lenni, ahány gép van?
Én is szeretem a propaganda szövegeket, és jól is szórakozom rajtuk, de ezek csak elrejtik a siralmas összképet.

Amíg erről valaki hiteles adatot hoz, addig meghoznád, hogy a US Marinestől ki fog nyugdíjba vonulni a következő 5 évben?
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 577
5 982
113
RVV-AE-t vette meg India, amiben külföldi elektronika van. RVV-AE a szovjet R-77 továbbfejlesztett változata (francia, indiai, izraeli elektronikával)
.
Biztosan...? Szerintem a francia, izraeli elektronika a Szu-30MKI-ben van, nem a raketaban, az RVV-AE az exportverziot jelöli csak, de szerintem ugyanugy orosz/ukran elemekböl allt. Az indiai R-77-ben is az AGAT altal gyartott radar volt, söt eredetileg a sajat Astra raketajukba is ezt a fejet terveztek hasznalni, de azutan a rossz tapasztalatok miatt azt az AGAT-os radart abbol is dobtak.
Es az R-73-at is dobni latszanak az Tejas projektböl.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 534
113
.
Biztosan...? Szerintem a francia, izraeli elektronika a Szu-30MKI-ben van, nem a raketaban, az RVV-AE az exportverziot jelöli csak, de szerintem ugyanugy orosz/ukran elemekböl allt. Az indiai R-77-ben is az AGAT altal gyartott radar volt, söt eredetileg a sajat Astra raketajukba is ezt a fejet terveztek hasznalni, de azutan a rossz tapasztalatok miatt azt az AGAT-os radart abbol is dobtak.
Es az R-73-at is dobni latszanak az Tejas projektböl.

Orosz elektronikát is külföldi részegységekből rakják össze (orosz mikroelektronika iparág nem nagyon létezik) így a rakétákba is kerül . Nem dobják ki az orosz rakétákat , sőt mint nyáron kiderült 1000 darab orosz levegő-levegő rakétát rendeltek. R-73, R-27, RVV-AE

"India signs USD700 million deal with Russia for 1,000 additional air-to-air missiles"