A-50 Shmel , Mainstay / A-100 Premjer (Berjev)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
A D-30KP-ról PSz-90-re áthajtóművezés a sárkány komolyabb módosítása nélkül még nemis akkora truváj, hiszen az eleve új szárnyakkal, pilonokkal, FbW-vel, futóművel... stb-vel készült új Il-76MD-90A, Il-78MD-90A, A-100 Premier (ezek azonos sárkányok) mellett már kb 10-15 éve létezik a használt, hagyományos Il-76MD és TD modellek áthajtóművezése is. Tehát, ha Il-76 üzemeltető vagy, akkor a meglévő gépet is át tudják építeni D-30KP-ról PSz-90-esre, a fenti "extrák" nélkül.
Ebből az következik, hogy az A-50U programhoz is meg lehetett volna oldani a dolgot, de nagyon úgy fest, itt a költségek csökkentése miatt maradt a nagyjavított D-30KP hajtómű.
Szerintem ez nem helyes, hiszen így megint széthúzódik a flotta. Ha komolyan gondolják az A-100 Premijer-t és az A-50U upgrade-et is egyszerre, akkor célszerűbb lenne a hajtóművek terén némi előrelátás és rendszerazonosság. Már csak azért is, mert a Szolovjov a D-30KP-t már csak nagyjavítja, amíg nagyjavítja, hiszen mostanság már csak a PSz-90-est gyártja és a PD-14-es családra készül fel.
Ráadásul a leendő alternatíva, a Tu-214-esen alapuló majdani AWACS is PSz-90-essel van szerelve.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 033
24 590
113
A-50U Vajon miért van 2 féle festéssel?
252190.jpg

252141.jpg

"41"
247416.jpg

250071.jpg

"33"
249690.jpg

249516.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Ezt tartottam fontosnak megjegyezni. Amúgy ez valami félszerzet, mert az A-100-as valódi prototípusa az Il-76MD-90-esen alapszik, ennek meg D-30KP hajtóművei vannak. Ez egy IL-76MD sárkány, vagyis félúton van az A-100 és a korábbi A-50/A-50U között.
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 780
8 333
113
Ezt tartottam fontosnak megjegyezni. Amúgy ez valami félszerzet, mert az A-100-as valódi prototípusa az Il-76MD-90-esen alapszik, ennek meg D-30KP hajtóművei vannak. Ez egy IL-76MD sárkány, vagyis félúton van az A-100 és a korábbi A-50/A-50U között.
Valami hasonlót vártam, köszönöm.
cropped-cropped-HPY-SMILE.png
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Mi érteme van a leflé V szárnyaknak?
A gép saját ön-stabilitásának csökkentése a cél. Ekkora felületű szárnyak 0, vagy pláne pozitív V-beállítással akkor stabilitást adnának a gépnek, hogy a megszüntetéshez, vagyis a kormányzáshoz túl nagy felületű vagy/és kitérítésű kormánylapokat kellene alkalmazni. A túl nagy méretű és/vagy kitérítésű kormányfelületek meg nagyobb szilárdságot igényelnének, vagyis nagyobb súlyt jelentenének. Normál utazósebességnél (persze terhelés függvényében is), a negatív V-ben lógó szárnyak a gép törzsét "cipelve" úgyis közel 0 V-beállításra állnak a levegőben, ennyit változik a sárkány a terhelés hatására. Nem véletlen hogy a nagy manőverképességet igénylő vadászgépeknél is általában vagy 0, vagy negatív a szárnyak V-beállítása.