Tengerészeti atomreaktorok

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 337
10 690
113
Pontosan éreztem, hogy ezzel jössz majd.

Pontosan érezted...aha...hagyjuk már az ezotériát.

Pontosan éreztem, hogy ezzel jössz majd. Hogy az autókban azért van sok LE, mert fel kell menni emelkedőn.
Ezt írtam:
.
Egy 77 lóerős Albeával is vígan lehet még a dimbes-dombos M1-esen is vígan nyargalászni óra szerinti állandó 140-150-el.
Nem tudom ezoterikusan érzed e, hogy pont arról írtam, nem kell sok LE, hogy fel menj egy dombon.
A számok nyelvén (hogy előbb utóbb te is megértsd):
Az Albea motorja kb. 4000-et forog 140 -150-es tartományban ötödikben. (Most nem fogom pontosítás végett felvinni az autópályára csak a te kedvedért).
Tehát a teljesítménye ezen a fordulatszámon úgy kb. 63 Lóerő.
a47I0oD.png

Értem én, hogy kerékpárról nézve ez már a csillagromboló kategória, de hidd el nekem, ma már nem ez a nagyságrend az utak királya.

De ez nem jelenti azt, hogy minden autónál az a cél, hogy akkor is 140-nel előzzön emelkedőn, ha ülnek benne 4-en, van benne 100 kiló cucc és utánfutót húz.
Már erről is írtam:
Amúgy talán egyszer próbálj meg - s rögtön meg fogod érteni - 9 személlyel megterhelt 67 lóerős szívódízel Transittal közlekedni - bárhol.
Közlekedést írtam, nem előzést. Van egy olyan nagyon halvány sejtésem, hogy ennél a karosszéria/motor konfigurációnál nem volt cél a teher eljuttatásán túl bármi is.

A tengóknál a hatalmas teljesítmény tény, hogy a gyorsulásra is hatással van, de azért lássuk már be, hogy a tengók nem versenyautók, nem másodpercek, hanem min 1-2 perc alatt gyorsítanak fel 5 csomóról 30 tájára. Nagyon kevés gyorsulási difi van csak azért, mert 40 csómó a vége, mert ráadásul a 30 feletti gyorsulás még kisebb.

Érdekes, ezt is leírtam, te csak megismételtél:
A tengeralattjáró hadviselésben nem tudom, hogy mennyire számít a gyorsító képesség (a nagy maximális sebességről ugye már lemondtunk). Ha nem számít, akkor ahhoz tényleg nem kell extra power.


Te most a tengert korbácsoltad.

Az a te egyik bajod, hogy ha azon személyeknek van helytálló megjegyzése, akiktől ezt nem vártad, akkor zsigerből, idegből - anélkül hogy értőn elolvasnád - megpróbálod leoltani.
Már számtalanszor beleszaladtál ebbe a pofonba, de n+1 eset ellenére nem tanulsz belőle.

Engedd el a dolgot.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Nem dudi, a probléma az, hogy szokás szerint te nem érted a dolgokat, de akkor vázolom...
  • A szovjetek azt gondolták, hogy a sebesség szinte minden, így elkezdtek gyors tengókat építeni.

  • Walkerig fogalmuk sem volt, hogy a SOSUS segítségével a jenkik gyakorlatilag karosszékből ülve érzékelték a száguldozó tengókat otthon, a CONUS óceán partján ülve. A jenkik már a '60-as években rájöttek, hogy hoppá, ez így ultragáz. Lásd itt.
    https://forum.htka.hu/threads/tengerészeti-atomreaktorok.61/page-5#post-607758

    A haditengerészet első csapásmérő büszkeségét, az SSBN-598 USS George Washington ballisztikus rakétahordozót mindjárt első éles őrjáratán, a NAS Barbados-i SOSUS állomás egészen a UK-Izland szorosig pontosan követte az egész Atlanti óceánon keresztül, ami éles korrekcióra kényszerítette a US NAVY hajóépítési programját.


  • A bibi az, hogy az első pont miatt elkezdtek olyan méregdrága tengókat építeni a csúcssebesség köré építve az alapvető képességeket, hogy annak harcászati értelme alig volt. Csak ezt nem tudták. Ha csak 2 óránál tovább száguldoztak, akkor a hang terjedési sebessége miatt már rajzolható volt a plot és küldték az infót ki az érintett egységeknek a SOSUS alapján, hogy merre járnak a szovjetek. Számtalan példát mutatott erre Hpasp.

  • Akkor kifejtenéd nekem, hogy mi értelme egy méregdrága tengót építeni, ami tudna száguldani, csak ha ezt megteszi, akkor az félöngyilkos húzás, mert nem tudja, hogy mibe szalad bele és elé pottyantanak torpedót és neki arról fogalma sincs? Akkor nem lett volna logikusabb megmaradni a 28-30 csomónál és töredék teljesítménynél?
Ezt az igen egyszerű és alapvető dolgot sem értetted meg. Ez kb. olyan, mint építeni egy 400 LE-es családi autót, hogy aztán 50-130-as tartományban használd. Lehet, csak baromság.

Senki nem mondta, hogy csak kétállású dolog. Ez megint a saját kreálmányod beszélgetéshez. Gyakorlatilag kezdem megszokni azt, hogy egyesek folyamatosan olyan dolgokat adnak a számba, amit nem mondtam. "Picit" irritáló.

A szonároknál már volt róla szó, de akkor újra.

Az több száz
P-3 Orion szerinted mire készült? A SOSUS által kapott adatokkal odarepültek az számolható találkozási ponthoz, ledobtak bójákat és jó eséllyel hallották a tengót, ha nem, elkezdték tovább keresni.
  • Egy 30+ csómóval haladó tengó az olyan zajos, hogy arra szavak nem voltak. Akkor képzeld el ezt 40-nél.
  • A tengó a száguldozás miatt lényegében vakon rohan előre. Arra kevés esély van, hogy egy vadásztengó elé vág és lelövi, de a 40 csomós célsebességen egy 300+ csomóval repülő repcsi vagy 150 csomóval repülő heli max röhög egy jót, hogy ezzel nem tud lőhelyzetbe kerülni.
Ezek után kettőt találhatsz, hogy miért adták fel a gyorsaságot a csendességért és azóta sem akar senki száguldozni...
Még, ha a hajó csendes is a saját szonarját annyira használhatatlanná teszi ez a sebesség...

A legmurisabb az, hogy amikor a jenkik meglepődtek azon, hogy a CV-t követte az szovjet tengó akkor a legfontosabb dolgot úgy látszik te nem vetted észre. Hogy a jenkik is követték 30 csomós száguldozás közben a szovjet tengót. A tengó a zajos CV-t vagy a kötelék több tagját követte, de amikor a felszíni hajóknál elkezdtek gyúrni a csendességre és jött a Prairie-Masker, akkor azért azt, hogy száguldozás közben, majd meghall célokat a tengó, azért az mondjuk úgy kezdett illuzórikus lenni.

Ezen felül hiába a gyors száguldozás, ha a szovjet torpedók a '80-as években is olyan torpedókkal lövöldöztek, hogy úgy 1500 yard távolságba kellett vinni a célhoz. A tengó manőverezése addig korlátos volt. A jenkiknél egy úgy 4500 yard volt. Erről is volt szó @Hpasp adott erre számokat. Ez kb. akkora difi, mint az SARH vs ARH a levegőben. Na képzeld el ezt a torpedót egy helin vagy repülőn.

Lehet száguldozni, csak nem zajos tengóval úgy, hogy az ellenfélnél SOSUS van. Az úgy elég félöngyilokos húzás. Csak szerencsére ezt élőben nem mutatták be.
A szonáros sorozatban az is láttad, hogy a szovjet passzív szonár milyen szinten volt. A '80-as években nagy erőlködve sikerült végre passzívan megtalálni SSBN-eket és erre adtak magas kitüntetéseket.

Remélem így már sikerült megérteni.

Csak megint az van, hogy valaki beböfög valamit, hozzáköltve olyat, amit más nem mondott én meg gépelek egy oldalt. Ez aztán ám az eszmecsere....


Nem cinikus röhögés volt, hanem egészséges kétkedés. Bár azóta sem írtad le emlékeim szerint a nevét az embernek.


A cinizmus emlitesekor nem rolad beszeltem.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Az esetleg eszedbe sem jut,hogy pl az Alfa nem is arra épült,hogy kimenjen az óceánra?Így magához az SOSUS-hez sem került olyan pozícióba,hogy az hallja?
Az van,hogy kitaláltál egy számodra kényelmes scenariót és képtelen vagy azon kívül gondolkozni.
Képtelen vagy azon kívül gondolkozni.hogy kitörnek az orosz tengók az óceánra.Ez is egy potenciális feladatuk volt csak az a baj,hogy nálad ebben ki is merül a dolog.
A HH alatt az osszes orosz vadasztengo elsodleges feladata volt ogy haboru eseten torjon ki az atlanti oceanra es ott akadalyozza meg az USA utanpotlas atdobasat.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
A HH alatt az osszes orosz vadasztengo elsodleges feladata volt ogy haboru eseten torjon ki az atlanti oceanra es ott akadalyozza meg az USA utanpotlas atdobasat.
Az Alfának pont nem.A korai Polaris rakétahordozók ellen kezték épiteni,de mire elkészült már a Posedion volt, tulajdonképpen szerepét vesztette
 
M

molnibalage

Guest
Pontosan érezted...aha...hagyjuk már az ezotériát.
Eddig szászszor jött elő a repcsiknél a teljesítményfelesleg és max sebesség-gyorsulás kapcsolata, illetve a közlekedés topikban az az ötlet a klíma és más ellen, hogy olyan autó és kamion kell, ami csak x km/h-t tud, akkor szerinted mire számítottam? Arra, hogy itt is előhúzza valaki.

Én arra gondoltam, hogy az autókban is akkora teljesítményfelesleg van, hogy akkor is felmennek azok 20%-os emelkedőn, ha négy masszív legény ül benne cumóval. Nem 100-zal, de felmegy. Na a 40+ csomós tengó teljesítménye úgy viszonyul a 30 csomóshoz emelkedőn nézve, hogy az emelkedőn is felmegy. Lehet ilyen kocsit csinálni, csak nagyon drága. A tengóknál meg kiderült, hogy szinte haszontalan az árért cserébe. Persze ezt ők akkor nem tudták, de mi utólagos bölcsességgel bizony ezt már tudjuk.

Értem én, hogy kerékpárról nézve ez már a csillagromboló kategória, de hidd el nekem, ma már nem ez a nagyságrend az utak királya.
Semmi köze a kerékpározásnak a Nm és RPM és kW kapcsolat megértéséhez meg a motorhoz, de gratulálok a személyeskedéshez.

Az Alfának pont nem.A korai Polaris rakétahordozók ellen kezték épiteni,de mire elkészült már a Posedion volt, tulajdonképpen szerepét vesztette
Egy vadásztengó mindig arra vadászik, ami éppen a feladat. Ez pont olyan muris megjegyzés volt, hgy az F-15 értelmét vesztette a 4. gen szovjet gépek megjelenésével, mert azt a MiG-21-re reagélva tervezték. Vagy a Me-109G is értelmetlen volt, amikor a B-17 helyett B-24-re kellett vadászni.
Ettől a tengó műveleti területe pontosan úgy nem az orosz partok mellett volt, ahogy később sem. Erről szólt a csörte dudival, hogy mi találtuk ki azt, hogy az Alfának túl kell mennie a GIUK-on...
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Eddig szászszor jött elő a repcsiknél a teljesítményfelesleg és max sebesség-gyorsulás kapcsolata, illetve a közlekedés topikban az az ötlet a klíma és más ellen, hogy olyan autó és kamion kell, ami csak x km/h-t tud, akkor szerinted mire számítottam? Arra, hogy itt is előhúzza valaki.

Én arra gondoltam, hogy az autókban is akkora teljesítményfelesleg van, hogy akkor is felmennek azok 20%-os emelkedőn, ha négy masszív legény ül benne cumóval. Nem 100-zal, de felmegy. Na a 40+ csomós tengó teljesítménye úgy viszonyul a 30 csomóshoz emelkedőn nézve, hogy az emelkedőn is felmegy. Lehet ilyen kocsit csinálni, csak nagyon drága. A tengóknál meg kiderült, hogy szinte haszontalan az árért cserébe. Persze ezt ők akkor nem tudták, de mi utólagos bölcsességgel bizony ezt már tudjuk.


Semmi köze a kerékpározásnak a Nm és RPM és kW kapcsolat megértéséhez meg a motorhoz, de gratulálok a személyeskedéshez.


Egy vadásztengó mindig arra vadászik, ami éppen a feladat. Ez pont olyan muris megjegyzés volt, hgy az F-15 értelmét vesztette a 4. gen szovjet gépek megjelenésével, mert azt a MiG-21-re reagélva tervezték. Vagy a Me-109G is értelmetlen volt, amikor a B-17 helyett B-24-re kellett vadászni.
Ettől a tengó műveleti területe pontosan úgy nem az orosz partok mellett volt, ahogy később sem. Erről szólt a csörte dudival, hogy mi találtuk ki azt, hogy az Alfának túl kell mennie a GIUK-on...
Innen szedtem
https://modernwartech.blog.hu/2017/07/03/a_projekt_705_k_lira_alfa_osztalyu_vadasztengeralattjaro
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 264
76 816
113
A HH alatt az osszes orosz vadasztengo elsodleges feladata volt ogy haboru eseten torjon ki az atlanti oceanra es ott akadalyozza meg az USA utanpotlas atdobasat.

Dehogy volt az összes feladata.A sokat emlegetett Alfák nem erre voltak például ezen kívül egy halom tengeralattjáró kellett a saját partok védelméhez no meg az SLBM flotta védelme is prioritás volt hisz ő nem magányosan csordogálva képzelték az alkalmazásukat hanem jól védett boxokban kellett maradniuk.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 264
76 816
113
Eddig szászszor jött elő a repcsiknél a teljesítményfelesleg és max sebesség-gyorsulás kapcsolata, illetve a közlekedés topikban az az ötlet a klíma és más ellen, hogy olyan autó és kamion kell, ami csak x km/h-t tud, akkor szerinted mire számítottam? Arra, hogy itt is előhúzza valaki.

Én arra gondoltam, hogy az autókban is akkora teljesítményfelesleg van, hogy akkor is felmennek azok 20%-os emelkedőn, ha négy masszív legény ül benne cumóval. Nem 100-zal, de felmegy. Na a 40+ csomós tengó teljesítménye úgy viszonyul a 30 csomóshoz emelkedőn nézve, hogy az emelkedőn is felmegy. Lehet ilyen kocsit csinálni, csak nagyon drága. A tengóknál meg kiderült, hogy szinte haszontalan az árért cserébe. Persze ezt ők akkor nem tudták, de mi utólagos bölcsességgel bizony ezt már tudjuk.


Semmi köze a kerékpározásnak a Nm és RPM és kW kapcsolat megértéséhez meg a motorhoz, de gratulálok a személyeskedéshez.


Egy vadásztengó mindig arra vadászik, ami éppen a feladat. Ez pont olyan muris megjegyzés volt, hgy az F-15 értelmét vesztette a 4. gen szovjet gépek megjelenésével, mert azt a MiG-21-re reagélva tervezték. Vagy a Me-109G is értelmetlen volt, amikor a B-17 helyett B-24-re kellett vadászni.
Ettől a tengó műveleti területe pontosan úgy nem az orosz partok mellett volt, ahogy később sem. Erről szólt a csörte dudival, hogy mi találtuk ki azt, hogy az Alfának túl kell mennie a GIUK-on...

A Alfa kvázi egy mini tengeralattjáró mini legénységgel.Nem egy "hagyományos"vadászgép volt hanem egy elfogó.A harcászatuk abból állt,hogy a kikötőben vagy annak közelében várakoznak majd ha jelet kapnak valamilyen felderítőtől akkor a számukra kijelölt célhoz mennek megsemmisítik majd irány vissza a kikötőbe.Nem is nagyon voltak alkalmasak hosszú őrjáratokra.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Tevedes!

Az SLBM flottajuk vegig partkozelben az ugynevezett BASTION ban jaroorozott. Ezek sajat orosz vizek amiket szonarokkalaknazarokkal esminden foldi jovellattak hogy a zajos SLBM ik erdemben tudjanak pancsikolni mert ha elhagytak ezen vedett vizeket akkor azonnal kaptak egy arnyekot .
Dudi

Az hogy az osszes orosz vadasztengo azoceanokon valo harcra volt tervezverendelve annyira evidencia hogy elmondani nem tudom.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 264
76 816
113
Tevedes!

Az SLBM flottajuk vegig partkozelben az ugynevezett BASTION ban jaroorozott. Ezek sajat orosz vizek amiket szonarokkalaknazarokkal esminden foldi jovellattak hogy a zajos SLBM ik erdemben tudjanak pancsikolni mert ha elhagytak ezen vedett vizeket akkor azonnal kaptak egy arnyekot .
Dudi

Az hogy az osszes orosz vadasztengo azoceanokon valo harcra volt tervezverendelve annyira evidencia hogy elmondani nem tudom.

Már ne haragudj de én is pont ugyan ezt mondtam az SLBM-ekkel kapcsolatban csak én nem tudtam,hogy BASTION a becsületes neve ezért írtam boxnak.

Hidd már el,hogy nem erre találták ki az Alfákat!A személyzet a hajó felébe be sem tudott menni bármilyen karbantartást elvégezni....Pár napos feladatokra alkalmazták csak.Már eleve 16 emberrel (mind tiszt) nem is lehet hosszú feladatokat végrehajtani.
 
M

molnibalage

Guest
Tevedes!

Az SLBM flottajuk vegig partkozelben az ugynevezett BASTION ban jaroorozott. Ezek sajat orosz vizek amiket szonarokkalaknazarokkal esminden foldi jovellattak hogy a zajos SLBM ik erdemben tudjanak pancsikolni mert ha elhagytak ezen vedett vizeket akkor azonnal kaptak egy arnyekot .
Dudi

Az hogy az osszes orosz vadasztengo azoceanokon valo harcra volt tervezverendelve annyira evidencia hogy elmondani nem tudom.

https://forum.htka.hu/threads/szonárok.1521/page-3#post-472655
Nem biztos, hogy mind, de hogy sok, az valószínű.

A szovjet BM tengók őrjáratozási zónája.

https://forum.htka.hu/threads/szonárok.1521/page-2#post-472064
mission2_full.jpg


mission3_full.jpg

mission4_full.jpg


Már ne haragudj de én is pont ugyan ezt mondtam az SLBM-ekkel kapcsolatban csak én nem tudtam,hogy BASTION a becsületes neve ezért írtam boxnak.

Hidd már el,hogy nem erre találták ki az Alfákat!A személyzet a hajó felébe be sem tudott menni bármilyen karbantartást elvégezni....Pár napos feladatokra alkalmazták csak.Már eleve 16 emberrel (mind tiszt) nem is lehet hosszú feladatokat végrehajtani.

16? Az Alfa legénysége 31 fő volt.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Tevedes!

Az SLBM flottajuk vegig partkozelben az ugynevezett BASTION ban jaroorozott. Ezek sajat orosz vizek amiket szonarokkalaknazarokkal esminden foldi jovellattak hogy a zajos SLBM ik erdemben tudjanak pancsikolni mert ha elhagytak ezen vedett vizeket akkor azonnal kaptak egy arnyekot .
Dudi

Az hogy az osszes orosz vadasztengo azoceanokon valo harcra volt tervezverendelve annyira evidencia hogy elmondani nem tudom.
Sot!!!

Egy ket agiprop bevetesen kivul az SLBM jeik ma is azokon a vedett vizeken jarooroznek csak.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Már ne haragudj de én is pont ugyan ezt mondtam az SLBM-ekkel kapcsolatban csak én nem tudtam,hogy BASTION a becsületes neve ezért írtam boxnak.

Hidd már el,hogy nem erre találták ki az Alfákat!A személyzet a hajó felébe be sem tudott menni bármilyen karbantartást elvégezni....Pár napos feladatokra alkalmazták csak.Már eleve 16 emberrel (mind tiszt) nem is lehet hosszú feladatokat végrehajtani.


Szerinted egy Alfanak mennyi ido kell hogy kijusson Murmanszkbol mondjuk az Azori szigetekig?
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 264
76 816
113
Szerinted egy Alfanak mennyi ido kell hogy kijusson Murmanszkbol mondjuk az Azori szigetekig?

De nem erre volt.Még is mi észlelt volna az Azori-szigeteknél célpontot az Alfáknak?
A hajónak saját kikötői manőverező hajtóművei voltak,hogy azonnal tudjon riasztás esetén indulni ne kelljen a vontatókra várni.

Amúgy hibáztam!A tervezett legénység volt 16 fő(meg volt 8 is)a megvalósult az 31 amiből 1fő a szakács nem volt tiszt.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
De nem erre volt.Még is mi észlelt volna az Azori-szigeteknél célpontot az Alfáknak?
A hajónak saját kikötői manőverező hajtóművei voltak,hogy azonnal tudjon riasztás esetén indulni ne kelljen a vontatókra várni.

Amúgy hibáztam!A tervezett legénység volt 16 fő(meg volt 8 is)a megvalósult az 31 amiből 1fő a szakács nem volt tiszt.


Tudod az USA erosites nem Murmanszkba ment volt egy europai orosz tamadasnal hanem Francia Benelux Spanyol kikotokbe. Roviden barmely orosz nuki vadasznak azon az utvonalon kelett volna vadaszni.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 264
76 816
113
Tudod az USA erosites nem Murmanszkba ment volt egy europai orosz tamadasnal hanem Francia Benelux Spanyol kikotokbe. Roviden barmely orosz nuki vadasznak azon az utvonalon kelett volna vadaszni.

De a feladatuk az amerikai SSBN-ek elfogása volt.Épp csak mire bevethető lett az Alfa addigra megjelent a Trudent így az amerikai hajóknak nem kellett közel menni az orosz partokhoz.Így maradt nekikaz,hogy mindenre vadásszanak ami közel jön.Nem akartak kimenni velük az óceánra értsük már meg!Az óceánra járkálni ott voltak az SSGN-ek meg a Viktorok,Sierrák majd az Akulák.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 264
76 816
113
Tudod az USA erosites nem Murmanszkba ment volt egy europai orosz tamadasnal hanem Francia Benelux Spanyol kikotokbe. Roviden barmely orosz nuki vadasznak azon az utvonalon kelett volna vadaszni.

Az Alfák feladata a tengeralattjáró elleni harc volt...
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Dehogy volt az összes feladata.A sokat emlegetett Alfák nem erre voltak például ezen kívül egy halom tengeralattjáró kellett a saját partok védelméhez no meg az SLBM flotta védelme is prioritás volt hisz ő nem magányosan csordogálva képzelték az alkalmazásukat hanem jól védett boxokban kellett maradniuk.
A saját partok védelmére jobbak a dízeles tengók. Az atomhajtású vadászok elsődleges feladata az USA búmereinek a követése. A bevetés úgy néz ki, hogy a vadász előbb áthajózik az óceánon, és lesben áll San Diegó előtt. A feladat végén meg haza. Könnyen belátható, ha az átkelés három hét helyett csak kettő, akkor egyszerre sokkal kevesebb van úton, tehát sokkal kevesebb is kell belőle. Az, hogy nagy sebességű átkelésnél zajos, nem olyan nagy probléma, mert azt úgyis tudja mindenki, és nem is titok. Az akció úgyis 5 csomóval zajlik. A búmer igyexik eltünni, a vadász meg tapad rá. A felgyorsulás és a végsebesség meg nagyon is számít, de ezt már Hasp megírta.
Megjegyzendő még, hogy a Szovjetuniónak a legjobb időkben se volt meg a fele a szükséges vadászoknak. Ugyanis a világ összes búmerére két szovjet vadásznak kellett volna jutni. Lassabbakból háromnak.