Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 067
9 178
113
Project Sunrise csapó #2: a múlt havi New York -> Sydney táv után most London -> Sydney távon vitték haza a társaság egyik újabb B787-9 típusú gépét. Az 3. ilyen tesztútra jövő hónapba kerül sor, elvileg ott ismét New York lesz a kiindulási reptér.


Az első napfelkeltét röviddel a start után láthatták a fedélzeten lévők, a kazah-kínai határ környékén esteledett rájuk, a második napfelkelte pedig a Timor-tenger felett köszöntött a gépre, az észak-ausztráliai Darwin közelében:
https://www.flightradar24.com/data/flights/qf7879/#22d63a31

-----
Hogy ezekre az ultra hosszú távokra végül a Boeing vagy az Airbus gépet választanak, az még nem eldöntött. Ahogy több légitársaságnál a Quantas-nál is a B777X versenyez az A350-essel, nem a B787.
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 816
2 512
113
Britten-Norman BN-02 Trislander

Ez a kis rondaság repülte a világ legrövidebb, tervezett rendszeres járatát. Orkney szigeteken Westray és Papa Westray között. 2,7km!!! A leggyorsabb 53 másodperc volt!! :D Ez a gép 86603 repülés során összesen csak 28280 órát töltött a levegőben!!! Átlagosan 19,6 percet! :D

 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Nofene...ezt nem gondoltam volna; eddig azt hittem nem "győzik" gyártani.
Mennyi évre előre van rá megrendelés?
Mindkét gyártót érinti, hogy az utóbbi időben visszaesett a kereslet a szélestörzsűek iránt...
Az 1455 megrendelt Dreamlinerből eddig 906-ot adtak át, így a jelenlegi ütem mellett még bő 3 évig van mit gyártani...
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 363
113
Taxizás egy nagyobb (?) reptéren B747 Cargoval. Szerintem érdekes nézni a forgalom szervezést.


Wow, mennyit néztem annó ilyen videókat, hogy szokjam a fóniát meg a földi mozgást :D.
Amúgy hihetetlen, mennyivel könnyebb dolgunk van ma - letölthetsz vérprofi szimulátort procedure gyakorlásra, ilyen videók pedig segítenek, hogy megszokd a környezetet, ami a forgalomban vár.
Aki a jövőben repülni akar, érdemes ezekre időt fordítania - ahogy halad előre a képzésében, úgy lesz egyre könnyebb dolga később. Mert bár a PPL-ben az elején nem sokat tud segíteni (az más világ), a későbbi műszeres repülésben gyakorlatilag tökéletesen megtanít arra, amit tudnod kell (már hogy szokod az EADI/EHSI elrendezését az órákat spórol meg neked).
Milliókat(!!) tudsz a fotelodban ülve spórolni ezekkel....
 
M

molnibalage

Guest
Wow, mennyit néztem annó ilyen videókat, hogy szokjam a fóniát meg a földi mozgást :D.
Amúgy hihetetlen, mennyivel könnyebb dolgunk van ma - letölthetsz vérprofi szimulátort procedure gyakorlásra, ilyen videók pedig segítenek, hogy megszokd a környezetet, ami a forgalomban vár.
Aki a jövőben repülni akar, érdemes ezekre időt fordítania - ahogy halad előre a képzésében, úgy lesz egyre könnyebb dolga később. Mert bár a PPL-ben az elején nem sokat tud segíteni (az más világ), a későbbi műszeres repülésben gyakorlatilag tökéletesen megtanít arra, amit tudnod kell (már hogy szokod az EADI/EHSI elrendezését az órákat spórol meg neked).
Milliókat(!!) tudsz a fotelodban ülve spórolni ezekkel....
Ez egyébként hosszú taxizásnak számít? Anno láttam asszem egy JFK videósat és azt nem értetem meg akkor valamiért, pedig echte ugyanez volt. Térképpel, szöveggel. Bár a baj akkor van, a pilóták sem értik...

Airport-diagram-for-John-F-Kennedy.png
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 363
113
Ez egyébként hosszú taxizásnak számít? Anno láttam asszem egy JFK videósat és azt nem értetem meg akkor valamiért, pedig echte ugyanez volt. Térképpel, szöveggel. Bár a baj akkor van, a pilóták sem értik...

Airport-diagram-for-John-F-Kennedy.png

Nem, teljesen helyzetfüggő. Hol van az állóhelyed, mi a használatos pálya, etc. A GRD mindig megpróbál mindenkit megfelelően összehangolni (a slot csak egy ideig él, ha lekésed valamiért, új flight plant kell leadni), aztán ahogy sikerül. Ha pl. fel van túrva a reptér (sok helyen megy kapacitásbővítés), akkor szó nélkül körbeküldenek a reptéren.

A kínai formáról csak annyit, ha megjelenik egy kínai, az addig normálisan beszélő legtöbb ATCs egyből lelassít a beszédsebességben, mintha hülye gyereknek beszélne :D