KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

Törölt tag 1586

Guest
Gondolom felmérték a piaci igényeket...és kijött, hogy megéri "K" mentes változatot épiteni és piacra dobni.
Semmi értelme lenne egy ilyen változatnak...
A "légi utántöltèsi képsesség" elhagyása annyit jelent hogy összeszereléskor nem építenek be némi extra csövezést meg néhány szivattyút.
Minimális amit ezzel spórolni lehet. Gépenként max $ 2 - 3 millió.
Egy közel $100 milliós gépnél ez nem tétel...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 433
113
Gondolom felmérték a piaci igényeket...és kijött, hogy megéri "K" mentes változatot épiteni és piacra dobni.
Mondjuk az "építeni" azért elég erős kifejezés. :rolleyes:
4-5 csövet levesznek a tervrajról, meg esetleg 2 üzemanyag elosztó szivattyút kisebbre méreteznek oszt csá. :)
A gondolák nem fix beépítésűek.
Ha nálunk mellettük döntenek, akkor talán a 3-ból 1-nek elég lenne a C verzió is szerintem. De erről már korábban írtam.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 433
113
Semmi értelme lenne egy ilyen változatnak...
A "légi utántöltèsi képsesség" elhagyása annyit jelent hogy összeszereléskor nem építenek be némi extra csövezést meg néhány szivattyút.
Minimális amit ezzel spórolni lehet. Gépenként max $ 2 - 3 millió.
Egy közel $100 milliós gépnél ez nem tétel...
Csak a USMC valami 70db géppel rendelkezik. Ennek minimum a fele nagyon rövidesen cserélendő. Ha csak a 2-3M USD megtakarítással számolsz, akkor az is 80-100M USD összesen. Azért meg már még az USA-ban is lehajolnak. Különösen, hogy náluk inkább specializált a gépválasztás.
Szerintem viszont az árcsökkentés nagyobb lesz. Szerintem 6-10M is akár, az átalakítás egyszerűsége ellenére. Indokolva a "képességvesztést".
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 192
3 480
113
A mi szempontunkból szerintem az számít, hogy vajon olcsóbb vagy drágább lenne (vételára, üzemben tartás) a gép, ha a Boeing összeolvadna az Embraerrel. Illetve vállaljuk e az esetleges USA felé történő elköteleződést ezúttal közepes szállító vonalon. Miközben az eddigi gépvásárlásaink az EU-hoz köthetőek.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A mi szempontunkból szerintem az számít, hogy vajon olcsóbb vagy drágább lenne (vételára, üzemben tartás) a gép, ha a Boeing összeolvadna az Embraerrel. Illetve vállaljuk e az esetleges USA felé történő elköteleződést ezúttal közepes szállító vonalon. Miközben az eddigi gépvásárlásaink az EU-hoz köthetőek.
Először talán az a leg fontosabb hogy az EU Bizottság jóváhagyja e az Embraer Boeing általi felvásárlását, és ha igen (előbb-utóbb azért valószínű..) , akkor meddig húzzák az eljárást?
Amíg nincs engedély, addig kicsit nehéz lesz ilyen gépeket eladni az EU-ban. (amíg rendezetlen a gyártómű jogállása addig félek, az EASA semmiféle EU típus bizonyítványt, meg hasonlókat, nem fog kiadni…)

Látva az A400-zal kapcsolatos műszaki problémákat (már a Németek sem hajlandók átvenni az elkészült gépeket..), szerintem közepes szállító vonalon nincs igazi alternatívája az USA elköteleződésnek. Vagy Herkules, vagy Millenium. Ha a Millenium késik akkor marad a Herkules.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and Loken

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 509
72 505
113
Bizonyára, viszont szerintem ez az átnevezés csak marketing fogás.
Fizikailag semmi nem fog változni a gépen.

Eddig az volt a marketingszoveg hogy a gep a kisebb/szegenyebb orszagok multifunkcios gepe lesz. Erre a szovegre az amerikaiak es az arabok nem biztos hogy raharapnak... :D (Es a gep ára is 100 millio USD korul van mar). A Boeing marketingesei is megkezdtek a munkat
..
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Semmi értelme lenne egy ilyen változatnak...
A "légi utántöltèsi képsesség" elhagyása annyit jelent hogy összeszereléskor nem építenek be némi extra csövezést meg néhány szivattyút.
Minimális amit ezzel spórolni lehet. Gépenként max $ 2 - 3 millió.
Egy közel $100 milliós gépnél ez nem tétel...
Értelme van, mert egyes vásárlóknál még az a pár milla is számíthat.
A név és a "csomagolás" megváltoztatása meg már bevett marketing fogás, de szállítógép vonalon "ezzel nem lehet sokat szakítani"! :)

Az USA az öreg Herkik 3/4-ét már Super Herculesre cserélte, így ott még a Boeinggel együtt is nehéz lenne jó üzletet kötni...!
Minden más meg 2-3 éven belül kiderül...
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 780
8 333
113
C390 Millennium-ból csinálsz egy magyar festésű változatot? :cool:
Üdv: T
b22913bef94d3ada61893e49ab28da75.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 509
72 505
113
12/26/2019 - Embraer: KC-390 Millennium airlifter successfully concludes airdrop testing campaign

KC-390-Millenium-carga-em-voo.jpg


The tests, conducted by Embraer in cooperation with the Brazilian Air Force and Brazilian Army, were performed at the US Army Yuma Proving Ground facilities, in Arizona, USA. Major achievements of the testing campaign were the airdrop of a single maximum platform with 19 metric tons (42,000 lb) as well as the sequential aerial delivery of two platforms weighing 24 metric tons in total. Based on these results, the KC-390 Millennium becomes the only medium airlifter able to perform such extreme operation.