Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 959
113
Kíváncsi lennék olyan összehasonlító adatra, ami egy teljes hagyományos hajtáslánc költségét ki adja egy hagyományos kocsiban - hogy mennyibe van mondjuk egy 200 lóerős izmosabb motor és segédberendezési, turbó, kuplung, hűtő és üzemanyagrendszer, átvétel, váltó, kipufogórendszer, katalizátor stb. Mert javításkor ezek egyenként kemény százezres tételek. Gyártáskor gondolom kevesebb rajta a haszon.

Pont ez a probléma a modern európai autógyártással, 200 lóerőt egy 2000cm3-as euro 1-2-es motorból ki lehet hozni változó szelepvezérléssel, 2500 környékén sima DOHC motorral.
Ehhez képest most nyomják a turbós fingreszelőket, mintha bármit is változtatna azon kívül, hogy az autóból is eldobható használati tárgyat csinál (villanyautók se lesznek hosszú életük amint sikerül belőniük a tervezett elavulást).
 
  • Tetszik
Reactions: vata

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Persze, hogy nem fogsz vele offroad versenyekre járni, de arra megteszi, hogy a műútról lehajtva 200m-t megtegyél a földúton a présházig, és nem parázol, hogy megkarcolod.
Teszt.

Persze megteszi. Mondjuk azt akármi megoldja, arra nem kell 4x4, SUV meg főleg nem.
Én arra akartam kitérni, hogy méretéhez, kialakításához képest a tömege, terhelhetősége alacsony, töréstesztje sem valami fényes. Munkásautónak (gumicsizmás) nem a legjobb választás, és nálunk sem azért fogy.
A Totalcar tesztet meg nyugodtan felejtsd el. Bármelyik SUV ha nem féltik, normális MT gumi van rajta felszántja azt a pályát. Szerintem ott egy 4x4 sima kombi vagy szedán is elboldogult volna.
A legtöbb SUV-ban bőven van annyi terepjáró képesség, hogy soha nem kerül rájuk olyan gumi, nem fogják őket annyira leszarni, hogy ez a tudás kihasználható legyen.
Láttam Subaru Forestert olyan helyeken elmenni, hogy gyalog is kihívás volt. Igaz normális terepgumikkal volt szerelve, nem voltak lökhárítói, a kerékjárati ívekből is ki volt flexelve. Terepgumival Skoda Octavia 4x4-et amint vígan törte az utat a fél méteres szűz hóban.

Ezt tudja egy kombi, egy normális téli gumi meg egy Haldex rendszer.

Nem így fogalmaznék. Annak aki gazdálkodó értelemben paraszt és olyan gépre van szüksége, amit tele lehet nyomni a kivágott akácfával, bele lehet dobni 10 zsák csirketápot, vagy ki lehet húzni vele 1 tonna krumplit a piacra, nem való. Nem véletlen szeretik az alvázas, hátul merev hidas és laprugós gépeket ilyen és ehhez hasonló célokra a mai napig is alkalmazni.
Másrészről, meg azt meg kell hagyni, hogy akinek tetszik az SUV (vagy villantani akar a szomszéd Pali bának,) de nem akar/tud sokat költeni annak jó alternatíva a Duster. Mutatós autó ami arra teljesen jó, hogy apa, anya meg a két gyerek a Tesco után elguruljon a nagyihoz.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 959
113
Itt Komáromban az erdészek 1 Dodge Ram, 1 Ford F150 és 2 Subaru Outback-kel járnak, mondjuk csak a Subie-k szoktak nyakig sárosak lenni, a 2 dögöt szerintem csak a városban használják...
Szlovák oldalon viszont qva sok az XV, gondolom nem véletlenül.
 
M

molnibalage

Guest
Inkább iroda stop kellene Budapestre, a belvárosra, hogy ne csak abba a városban és a Hungárián belül lehessen munkát találni sok területen. Persze a csilivili iroda meg a starbuck kell a trendy urbánus irodista presztizshez.
Hát nem tudom. A IX. és VIII. kerületben 3,5 év alatt kb. 40 tömb épült vagy kezdték építeni vagy fejezték be. Abból a nagy Nokia székház és talán a mellette levő iroda és egy most a IX. kerületben, azt még csak alapozzák. Minden más lakás, lakás, lakás...
 
R

rejsz felügyelő

Guest
Nem így fogalmaznék. Annak aki gazdálkodó értelemben paraszt és olyan gépre van szüksége, amit tele lehet nyomni a kivágott akácfával, bele lehet dobni 10 zsák csirketápot, vagy ki lehet húzni vele 1 tonna krumplit a piacra, nem való. Nem véletlen szeretik az alvázas, hátul merev hidas és laprugós gépeket ilyen és ehhez hasonló célokra a mai napig is alkalmazni.
Én most hegyes-erdős vidéken lakom, a valóban melóra tartott gépek közül a távol-keletieket szeretik nagyon a környéken, L200, Hilux, Forester, ezek mellett esetleg Ranger.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Hát nem tudom. A IX. és VIII. kerületben 3,5 év alatt kb. 40 tömb épült vagy kezdték építeni vagy fejezték be. Abból a nagy Nokia székház és talán a mellette levő iroda és egy most a IX. kerületben, azt még csak alapozzák. Minden más lakás, lakás, lakás...
Épp ezaz... Be kell menni a belvárosba szaros bitkapálásra, amikor távolról is lehetne. Még a science park is Ungárián belül van gyakorlatilag, a közlekedése meg szar, észak Budáról kocsival dugóval együtt is könnyebb megközelíteni mint tömeggel. Kivéve, ha az egyes vonala mentén laksz a közelben.
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
807
2 353
93

Amikor a villanyautósok jönnek a "nem szennyez a városban az autó" szlogennel, ami igaz is, de az ordas nagy dugókon ez semmit sem segít, azon csak a tömegközlekedés fejlesztése segíthet.

A cikkben szereplő probléma miatt kellene egy jó város építési ütemterv terv, ami alapján épülhetnének az ingatlanok, nem össze vissza mindenki kénye kedvére.
Itt figyelembe venni a tömegközlekedés fejlesztési útvonal tervet, és azon területekre adni ki építési engedélyt.
Ezt a szabályozási lehetőséget nem bölcs dolog elereszteni, mert egy élhető város csak így lehet létre hozni, nem úgy, hogy mindenki össze vissza építkezik majd sír a infrastruktúra hiánya miatt..és old meg.
 
  • Tetszik
Reactions: therob

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 687
90 781
113
Amikor a villanyautósok jönnek a "nem szennyez a városban az autó" szlogennel, ami igaz is, de az ordas nagy dugókon ez semmit sem segít, azon csak a tömegközlekedés fejlesztése segíthet.

A cikkben szereplő probléma miatt kellene egy jó város építési ütemterv terv, ami alapján épülhetnének az ingatlanok, nem össze vissza mindenki kénye kedvére.
Itt figyelembe venni a tömegközlekedés fejlesztési útvonal tervet, és azon területekre adni ki építési engedélyt.
Ezt a szabályozási lehetőséget nem bölcs dolog elereszteni, mert egy élhető város csak így lehet létre hozni, nem úgy, hogy mindenki össze vissza építkezik majd sír a infrastruktúra hiánya miatt..és old meg.
A városokban elég jelentős a porszennyezés. Egyrészt a villanyos autók is kavarják, másrészt kopóalkatrészek (pl. gumi, fék) fokozzák. Buszok hatványozottabban.
 
M

molnibalage

Guest
Amikor a villanyautósok jönnek a "nem szennyez a városban az autó" szlogennel, ami igaz is, de az ordas nagy dugókon ez semmit sem segít, azon csak a tömegközlekedés fejlesztése segíthet.
Igen, ez a másik amin röhögni szoktam. Tegyük fel, hogy mai forgalom mellett holnap minden villanyautó. Pont úgy nem tudnál vele haladni a városban. Az, hogy miket látok most az utakon az ünnepek és vásárlás és miegymás miatt az külön tanulmányt élne meg. Közlekedési morál gyakorlatilag helyenként nem létezik. Vagy járda sem. A kedves autósok ráparkolnak TELJESEN a járdára. Az út túloldalán nincs járda, mert az meg építkezés miatt van elfoglalva. A gyalogos sétálhat a járdán, ahol a büdös partaszja meg dudál rá, hogy miért az úton megy.

MERT BAZDMEG NEM TUDOK MÁSHOL.


De ezt képtelen felfogni. Az ilyen áramot vezessen, nem járművet.
Totális káosz uralja el a várost lassan.
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 478
14 750
113
Azzal nem fogunk tudni mit kezdeni, hogy Budapest városszerkezetét nem egymillió autó forgalmára tervezték. Ez már 50 éve nyilvánvaló, mégis, egyik kormány sem épített P+R parkolókat... jaaaa, dehogynem. A Fehér úton, az Őrs vezérnél VOLT egy.... Azután drága önkormányzat kemény pénzért fizetőssé tette. Azóta a környéken lakók sem tudnak megállni, mert naponta 10-15 ezer autót raknak le reggelenként ide-oda..... A fizetős P+R meg szinte üres.....
 
M

molnibalage

Guest
Azzal nem fogunk tudni mit kezdeni, hogy Budapest városszerkezetét nem egymillió autó forgalmára tervezték. Ez már 50 éve nyilvánvaló, mégis, egyik kormány sem épített P+R parkolókat... jaaaa, dehogynem. A Fehér úton, az Őrs vezérnél VOLT egy.... Azután drága önkormányzat kemény pénzért fizetőssé tette. Azóta a környéken lakók sem tudnak megállni, mert naponta 10-15 ezer autót raknak le reggelenként ide-oda..... A fizetős P+R meg szinte üres.....
Semmilyen várost nem lehet autóforgalomra méretezni. Ez a XX. század tanulsága. Vagy meg lehet próbálni és az eredmény ismert. Katasztrófa.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 762
14 692
113
Semmilyen várost nem lehet autóforgalomra méretezni. Ez a XX. század tanulsága. Vagy meg lehet próbálni és az eredmény ismert. Katasztrófa.

Lehet csak ész kell hozzá. Berlinben teljesen jól működik egymás mellett az kötöttpályás, autós, bringás és gyalogos közlekedés. Jó a városszerkezet (thx Bomber Command!) és jó az úthálózat, sok párhuzamos, többsávos úttal + rengeteg kötöttpályás metró van (csilliárdos M4 metrós állomások nélkül, részben magasvasútként, jó része a század elején épült) és a birodalmi vasút is faszán bele van integrálva, körvasútként. És nincsen rengeteg busz pótlékként, a buszsáv pedig halál fölösleges.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 687
90 781
113
Lehet csak ész kell hozzá. Berlinben teljesen jól működik egymás mellett az kötöttpályás, autós, bringás és gyalogos közlekedés. Jó a városszerkezet (thx Bomber Command!) és jó az úthálózat, sok párhuzamos, többsávos úttal + rengeteg kötöttpályás metró van (csilliárdos M4 metrós állomások nélkül, részben magasvasútként, jó része a század elején épült) és a birodalmi vasút is faszán bele van integrálva, körvasútként. És nincsen rengeteg busz pótlékként, a buszsáv pedig halál fölösleges.
Németország nagyon kilóg felfelé közlekedési lehetőségek és morál szempontjából Európában. Bár ha belegondolok ennek ellenére a legnagyobb dugók is ott vannak....
 
M

molnibalage

Guest
Lehet csak ész kell hozzá. Berlinben teljesen jól működik egymás mellett az kötöttpályás, autós, bringás és gyalogos közlekedés. Jó a városszerkezet (thx Bomber Command!) és jó az úthálózat, sok párhuzamos, többsávos úttal + rengeteg kötöttpályás metró van (csilliárdos M4 metrós állomások nélkül, részben magasvasútként, jó része a század elején épült) és a birodalmi vasút is faszán bele van integrálva, körvasútként. És nincsen rengeteg busz pótlékként, a buszsáv pedig halál fölösleges.
Akkor kicsit jobban kifejtem.
  • Ahol a autózás igényeit maximálisan megpróbálták kielégíteni katasztrófa lett a végeredmény. Lásd L.A. A szabad és függetlenség netovább országában szavazáson a lakosság szavazott meg adóemelést, hogy kezdjék el kiépíteni a közösségi közlekedést. Ez egy város, ami új és volt helye e köré "fejlődni". A város fele út és parkoló...
  • Berlint a II. vh letarolta és annak eredmény is tudtommal, hogy szellősebb. Elfér több autó, viszont azért van ám közösségi közlekedés is.
  • Bp. viszont a II. vh tarolása után is megtartott a kompakt szerkezetét. A belváros autó áteresztőképessége kvázi nem növelhető. Amikor megcsinálták, borzalmas eredménye lett. Mostanában néhol visszacsinálták, lásd Ferenciek tere visszaépítése. Viszont a szuburbanizáció miatt a bemenő autóforgalommal emiatt nem tud a város mit kezdeni. Ráadásul, ha Nagykörúton kívül is egyre nagyobb a népsűrűség, mert 4-9 emeletes lakópark tömböket építenek, mélygarázzsal és belső garázzsal. Tehát itt a lakók már tudják tárolni a kocsikat, csak ha ezek kirajzanak az utakra, akkor nagy gáz lenne. Bp. a buszokkal kezdték a villamosokat kiszorítani. Az eredmény ismert. Katasztrófa. Ma pl. buszsáv van a Erzsébet hídon. Régen meg két villamos volt. Na, akkor ennyi erővel lehetne rajta villamos, meg kifelé végig a Ráckózin a 4-es metró helyett...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Amikor a villanyautósok jönnek a "nem szennyez a városban az autó" szlogennel, ami igaz is, de az ordas nagy dugókon ez semmit sem segít, azon csak a tömegközlekedés fejlesztése segíthet.

A cikkben szereplő probléma miatt kellene egy jó város építési ütemterv terv, ami alapján épülhetnének az ingatlanok, nem össze vissza mindenki kénye kedvére.
Itt figyelembe venni a tömegközlekedés fejlesztési útvonal tervet, és azon területekre adni ki építési engedélyt.
Ezt a szabályozási lehetőséget nem bölcs dolog elereszteni, mert egy élhető város csak így lehet létre hozni, nem úgy, hogy mindenki össze vissza építkezik majd sír a infrastruktúra hiánya miatt..és old meg.

Mindegy, hogy mit fejlesztenek, ha engem berángatnak a belvárosi irodába, akkor inkább a dugóban ülök a saját személyes teremben, mint csövesekkel meg zsebtolvajokkal, bluetooth dücörgőt bömböltető cigányokkal osztozzak a villamoson/héven/buszon/metrón, akik ráadásul nem is fizettek ezért, és senki nem veszi a fáradtságot betartatni velük a törvényt, utazási szabályzatot. Eleget utaztam már életemben a szolgajáratokon, megértem a dugóban ücsörgőket.

Élhető város... Az a mantra. Élhető ország kéne, aminek része, hogy nem csak 1 város van az országban, ami élhető kell legyen, és nem ott van minden. (Disclaimer: Óbudán lakom, és utálok Budapesten élni és dolgozni)
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Németország nagyon kilóg felfelé közlekedési lehetőségek és morál szempontjából Európában. Bár ha belegondolok ennek ellenére a legnagyobb dugók is ott vannak....

M4 megállók: amikor anno a Demszky érában épültek azok az ocsmányságok és a gagyiságuk látszott a látvényterveken úgy tapsolt hozzá a progresszív oldal (index.hu), most meg pár hete szidta és nyomasztó disztópikus díszletnek nevezték ugyanazok az alakok. (Amivel egyetértek, csak én eleve annak gondoltam)
 
M

molnibalage

Guest
Mindegy, hogy mit fejlesztenek, ha engem berángatnak a belvárosi irodába, akkor inkább a dugóban ülök a saját személyes teremben, mint csövesekkel meg zsebtolvajokkal, bluetooth dücörgőt bömböltető cigányokkal osztozzak a villamoson/héven/buszon/metrón, akik ráadásul nem is fizettek ezért, és senki nem veszi a fáradtságot betartatni velük a törvényt, utazási szabályzatot. Eleget utaztam már életemben a szolgajáratokon, megértem a dugóban ücsörgőket.
Hát, ha hobbit elbaszni a saját idődet pénzért, akkor lehet. Csak akkor le lehet állni azzal, hogy amikor ment tamtam, hogy a közösségi közlekedés preferációja miatt buszsávnak kéne lennie és az többség miatt pl. a 7-es család buszsávja használhatatlan.

Tehát az utakon közlekedő autósok nagy része pont olyan paraszt, mint azok, akikre panaszkodsz. Csak több a pénze, ennyi a difi, A kocsiddal löknek fel, meg dudálnak le, meg veszélyeztetnek.
 
  • Tetszik
Reactions: Ooorky
M

molnibalage

Guest
Ezzel egyet kell értsek, pedig én ritkán járok a magyar fővárosban...,de mint feljebb irtam, mikor a "paraszt" felmegy Pestre (mármint én), minden olyan flottul működőnek tűnik, sőt a közlekedési morált is 100x jobbnak itélik az itteniek mint lehet Ti akik ott éltek és laktok. Nekem a tömegközlekedéssel sosem volt problémám, volt hogy csak hajón nem ültem, de minden máson igen, és időben odaértem ahová kellett...kb. 0 (nulla) városismerettel.
Igazából nem is nagyon értem, hogy aki Bp.-n Bp.-re megy az miért ül kocsiba...,de persze ez csak egy kivülálló véleménye...
Városon belüli közlekedésre a kötöttpályás közlekedés egy átlagos dugós napon agyonveri a kocsikázást. A probléma akkor kezdődik, ha a Hungárián akar kívül menni az ember. Alig van villamos és a buszok pont úgy bent állnak a dugóban, sokszor akkor is, ha van buszsáv, mert a sok büdöstahóparaszt - igen, azok - a buszsávot is belakja. Met neki az jár szerinte.

Az agglomerációba még rosszabb a helyzet főleg, ha még a Dunát is keresztezned kell. Szigetszentmiklósról nekem ideális esetben volt 90 perc volt az út befele, de volt 100 felett is. Ebből 10 perc séta volt a buszig, ami átvitt, 10 perc otthon és még sok perc a villamos és a HÉV-ek felé. Ehhez képest Buda felé át az M0 hídon kb. 43 perc alatt értem be. Ma már erre is van busz és talán gyorsabb lenne, de akkor nem volt. 25 + éve létezett már az M0 híd és képtelenek voltak kiépíteni egy normális tömegközlekedést a budai irányba...

40+ éve nem sikerül építeni egy MÁV megálló pl. Káposztásmegyernél vagy befejezni az a kurva M3-at, mert helyette más gigaprojektere megy el a pénz. Egyetlen megálló kéne kéregvasútként - tehát fúrni sem kell - megépíteni és aztán felszíni vezetés és új járműtelep. Korrpciós felárral sem kerülne többe 30-40 mrd-nál és tömegeknek jelenete akár napi 2x10-20 perc megtakarítást, hogy nem kell a 14-es villamoson zötykölődni és átszállni. De nem, kellett a szutyok 4-es metró, ami kb. egy nagyobb villamosvonal forgalmát viszi el. Méregdrágán...
 
M

molnibalage

Guest
Városon belüli közlekedésre a kötöttpályás közlekedés egy átlagos dugós napon agyonveri a kocsikázást. A probléma akkor kezdődik, ha a Hungárián akar kívül menni az ember. Alig van villamos és a buszok pont úgy bent állnak a dugóban, sokszor akkor is, ha van buszsáv, mert a sok büdöstahóparaszt - igen, azok - a buszsávot is belakja. Met neki az jár szerinte.

Az agglomerációba még rosszabb a helyzet főleg, ha még a Dunát is keresztezned kell. Szigetszentmiklósról nekem ideális esetben volt 90 perc volt az út befele, de volt 100 felett is. Ebből 10 perc séta volt a buszig, ami átvitt, 10 perc otthon és még sok perc a villamos és a HÉV-ek felé. Ehhez képest Buda felé át az M0 hídon kb. 43 perc alatt értem be. Ma már erre is van busz és talán gyorsabb lenne, de akkor nem volt. 25 + éve létezett már az M0 híd és képtelenek voltak kiépíteni egy normális tömegközlekedést a budai irányba...

40+ éve nem sikerül építeni egy MÁV megálló pl. Káposztásmegyernél vagy befejezni az a kurva M3-at, mert helyette más gigaprojektere megy el a pénz. Egyetlen megálló kéne kéregvasútként - tehát fúrni sem kell - megépíteni és aztán felszíni vezetés és új járműtelep. Korrpciós felárral sem kerülne többe 30-40 mrd-nál és tömegeknek jelenete akár napi 2x10-20 perc megtakarítást, hogy nem kell a 14-es villamoson zötykölődni és átszállni. De nem, kellett a szutyok 4-es metró, ami kb. egy nagyobb villamosvonal forgalmát viszi el. Méregdrágán...
Mármint bringával. Autóval ez kb. 20 perces út volt, ha az ember elindult még 6 óra előtt. Ha csak 10-15 percet késett, akkor a halásztelki úton volt egy laza 20 perces várakozás és araszolás. Amikor már csak bringáztam és fél 8 felé indultam be, vagy 8-kor öröm volt látni a sok embert, aki ült a kocsiban és húztam el mellettük. Ez volt 7 éve. Azóta a helyzet csak rosszabb lett.

Azt is meg lehet nézni, hogy a forgalomban levő autók száma hogyan nő.
https://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_ode006b.html

2012
Bp 565 563
Pest Megye 422 107
Fejér Megye 130 406
K-E megye 95 494

2018
Bp 659 513 +16%
Pest Megye 537 952 + 27%
Fejér Megye 163 587 + 25%
K-E megye 117 786 + 23%

Na ki lehet találni az a sokk agglomerációs növekedés hova tart és mit okoz...
És még mindig tart a növekedés...

1*ft9u4epdwUZ7gqvvvWxV1g.gif


Ennek a forgatókönyvnek csak egyetlen lehetséges vége van, már most látni. A város adott évszak és adott időszakon belül a legkisebb koccanásos baleset hatására képes megbénulni. Ha csak valami van az M0-on, amit szépen belaktak, akkor egész Dél-Buda úgy beáll, ahogy az a nagykönyvben meg van írva...
 
  • Tetszik
Reactions: alali77 and arcas