Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 700
113

Vicces lesz amikor több évtizede működő speditőr cégeket basznak majd szét egy tollvonással.

Németországba pedig majd Mad Max kocsival fogok menni. Be lesz kúrva egy 200 literes benzintartály a csomagtartóba itthoni olcsó benyával.

Lehetne szabály arra is hogy minden kocsit levelibéka zöldre kell festeni, hiszen tudományosan bizonyított tény, hogy az jó a környezetnek.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
M

molnibalage

Guest
Én a sebességhatár csökkentésével (és brutális betartatásával) egyetértek, egy átlag 100-120lóerős benzines autónál bőven mérhető a különbség, legalább fél liter száz kilométerenként. A legegyszerűbb és legnyilvánvalóbb CO2 kibocsájtás csökkenés, ha ezt hajszolják a német zöldek akkor ez tényleg nem rakéta tudomyány.
Az adótartam ilyen mértékű emelésével meg hátulról tökönrúgják saját magukat, hajrá!
Az emberek nem hajlandóak nagy átlagban egy centi életmód váltásra sem. Ha eddig száguldozhatott 200-zal, akkor ezután is akar. Fel sem fogja a hülyéje, hogy ez mennyivel károsabb, de büszke arra a szutyok "zöld" hálózatára, amivel termeli a drága, de nem tiszta áramot.

A környezetvédelem ma teljes aránytévesztésben áll sok helyen.
Lefogadom, hogy a legnagyobb és legolcsóbb CO2 csökkentés simán annyi lenne, hogy minden szénerőmű helyére, ahol csak lehet kombiciklusú gáz épülne és már megérné. Mert a 28-32% erőművi villamos hatásfokról az eleve kisebb CO / kg tüzelőanyagból még a hatásfok is duplájára nőne.

https://www.volker-quaschning.de/datserv/CO2-spez/index_e.php

Lignite 0,36 101,2
... Lusatia 0,41 113,0
... Central Germany 0,37 104,0
... Rhineland 0,41 114,0
Hard coal 0,34 94,6
Fuel oil 0,28 77,4
Diesel 0,27 74,1
Crude oil 0,26 73,3
Kerosene 0,26 71,5
Gasoline 0,25 69,3
Refinery gas 0,24 66,7
Liquid petroleum gas 0,23 63,1
Natural gas 0,20 56,1

Ez alapján egy 100% hatásfok javulás és szén ---> gáz átmenet azonos termelt áram esetén kb. HARMADOLNÁ a CO2 kibocsátást. Ehhez képest azon szaroznak, hogy a 115 gCO2-es autókat vigyék le méregdrágán 95-re. Röhej.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 700
113
Semmi baj a 200-al száguldozással, van benya elég, ha elfogy lehet csinálni még, azt hogy a starbucksban ülő progresszív kretének erről mit gondolnak meg, ki nem szarja le.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 961
113

10 év múlva Németországban:
-Mit csinálunk hétvégén drágám?
-Arra gondoltam szombaton ebéd után beállhatnánk az egyik gyorstöltőnél a sorba, vacsorára meg reggelire rendelnénk pizzát, így vasárnap délután elmehetnénk 20km-en belül valahova, meg jövő hétre elég lenne melóba ingázni, mivel töltéstilalom lesz gyenge szél miatt.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 001
9 976
113
https://index.hu/belfold/2019/12/10/budapest_rendorseg_ellenorzes_szabalytalankodo_soforok/
  • 12-en átlépték a záróvonalat,
  • 11-en a buszsávot használták,
  • 10-en vezetés közben telefonáltak,
  • 7-en túl gyorsan hajtottak,
  • 12-en pedig átmentek a piros lámpán,
Ehhez megközelítőleg elég 13 db lámpaváltást kivárni a Soroksári és a Haller sarkán. Ez legtöbbször gyorshajtással van kombinálva, de láttam már telefonozás közben is..
Nem is értem ez miért akció és nem az állandó napi tevékenység:
1. milliárdokat lehetne ezért beszedni, és jogosan. (ez nem ugyanaz mint amikor lelopták a 70-es táblákat az Egér úton éjszaka és mindenkit megbüntettek reggel aki nem 50-el ment)
2. a szabályosan közlekedőknek irgalmatlan elégtétel hogy nem ők a világ hülyéi hogy végi állják a sort
3. ha rendszeres a lebukás akkor annak van visszatartó ereje
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 001
9 976
113

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 700
113
Nem is értem ez miért akció és nem az állandó napi tevékenység:
1. milliárdokat lehetne ezért beszedni, és jogosan. (ez nem ugyanaz mint amikor lelopták a 70-es táblákat az Egér úton éjszaka és mindenkit megbüntettek reggel aki nem 50-el ment)
2. a szabályosan közlekedőknek irgalmatlan elégtétel hogy nem ők a világ hülyéi hogy végi állják a sort
3. ha rendszeres a lebukás akkor annak van visszatartó ereje

Tudtommal a Pesten a Kossuth Lajos utcán (Erzsébet híd pesti hídfője) és talán a Rákóczin is kamera figyeli a buszsávban (BMW sávban) garázdálkodókat.

VÉDA az autópályán ugyanez, mindent figyel kb., jobbra tartást is.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 217
4 568
113
https://www.origo.hu/auto/20191210-volkswagen-eup-2020-bemutato.html

Ezt már lehet este otthon is tölteni. Most jönnek a szolgáltatók kapacitásproblémái, amit itt többen felvázoltak...
Az Eon már olyan helyen sem ad áramot a kapacitáshiány/elavult, tovább nem terhelhető rendszere miatt, ahol félmillió forintért az általa kijelölt külsős vállalkozóval kiépíttette az igénylővel a rákapcsolódás lehetőségét, majd a fenti indokkal nem szolgáltat. Akkor mi lesz sok száz autó éjszakai töltése esetén?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Nem is értem ez miért akció és nem az állandó napi tevékenység:
1. milliárdokat lehetne ezért beszedni, és jogosan. (ez nem ugyanaz mint amikor lelopták a 70-es táblákat az Egér úton éjszaka és mindenkit megbüntettek reggel aki nem 50-el ment)
2. a szabályosan közlekedőknek irgalmatlan elégtétel hogy nem ők a világ hülyéi hogy végi állják a sort
3. ha rendszeres a lebukás akkor annak van visszatartó ereje

Egyedül a túl gyorsan hajtottak amit nem érzek ebből reálisnak. Sokkal többeket lehetne megböntetni, ha igazán genyózni akarnának.

Budapesten a forgalom szinte mindenhol gyorsabban megy mint a megengedett. 50 helyett 60-al, ahol 70-es tábla van ott 80-al megy a nagy többség. Ez nem szép dolog, de elsősorban nem ez amit vasszigorral kéne böntetni, hanem a 30-as zónában 90-el csapató kreténeket.

(tegnap kénytelen voltam a belvárosba bemenni napközben.. ennyi idegbeteget régen láttam egy halomban. Autós, gyalogos, bciklista mind gyökér kretén, és gyilkos vagy öngyilkos jelölt)
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 961
113
https://www.origo.hu/auto/20191210-volkswagen-eup-2020-bemutato.html

Ezt már lehet este otthon is tölteni. Most jönnek a szolgáltatók kapacitásproblémái, amit itt többen felvázoltak...
Az Eon már olyan helyen sem ad áramot a kapacitáshiány/elavult, tovább nem terhelhető rendszere miatt, ahol félmillió forintért az általa kijelölt külsős vállalkozóval kiépíttette az igénylővel a rákapcsolódás lehetőségét, majd a fenti indokkal nem szolgáltat. Akkor mi lesz sok száz autó éjszakai töltése esetén?

Kényszerítik az ipar leállását. Nálunk most nyáron csak a hűtők, kasszák és részleges világítás ment az üzletekben a legnagyobb melegben, mert leoldott naponta többször is a hálózat a lakossági légkondik elszaporodása miatt.
Villanytöltőt is felhúzták a koreaiak márciusban a hoteljük elé, 2 hete üzemelték be, de egyszerre csak 1 autó tölthető rajta.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Kényszerítik az ipar leállását. Nálunk most nyáron csak a hűtők, kasszák és részleges világítás ment az üzletekben a legnagyobb melegben, mert leoldott naponta többször is a hálózat a lakossági légkondik elszaporodása miatt.
Villanytöltőt is felhúzták a koreaiak márciusban a hoteljük elé, 2 hete üzemelték be, de egyszerre csak 1 autó tölthető rajta.

Amúgy az többséget nem zavarja, hogy az EU-t árulók vezetik? Nem lehetne önerőből ennyire hülyék. Túl sok téren konzekvensen hülyeséget csinálnak.
 
M

molnibalage

Guest
Nem is értem ez miért akció és nem az állandó napi tevékenység:
1. milliárdokat lehetne ezért beszedni, és jogosan. (ez nem ugyanaz mint amikor lelopták a 70-es táblákat az Egér úton éjszaka és mindenkit megbüntettek reggel aki nem 50-el ment)
2. a szabályosan közlekedőknek irgalmatlan elégtétel hogy nem ők a világ hülyéi hogy végi állják a sort
3. ha rendszeres a lebukás akkor annak van visszatartó ereje
Sajnos rég túl vagyunk azon a ponton, hogy szép szavakkal hatni lehessen. Mindenkihez olyan nyelven kell beszélni, amit megért. Ha csak az 50k+ büntetésekből értenek, akkor abból.

A piros lámpán áthajtás gyakorlatilag teljesen elfogadott magatartás lett. Ebből láttam egy balesetet úgy 1,5-2 hónapja. Múlt héten a Budafoki úton a zebrán már zöld volt a lámpa, amikor egy autó belehajtott simán 70-es tempóval a kereszteződésbe.

A buszsávokban a város egyes részein gyakorlatilag kocsisort látni, ha éppen olyan kedvük van az autósoknak. Amint egy autó úgy dönt, hogy pofátlan, a többi is kb. úgy viselkedik, hogy "akkor nekem is szabad". Persze aztán az is beáll, hiszen a végén, ahol eltűnik a sáv adott szakaszon nem engedik be a pofátlanokat. A busz meg áll a dugóban.

Fizessen a sok szabálytalankodó.
 
M

molnibalage

Guest
Gondolom a napi acsarkodásban egy pillanatra sem zavar meg az tény, hogy évtizedek óta vannak erre szabálysértési szabályok és folyamatosan büntetnek mindenkit aki szabálytalanul közlekedik.
Soha nem láttam még senkit kikapva a buszsávból, pedig 6,5 éve tekerek a fővárosban széltében hosszában. Vagy bárkit megbüntetni azért, mert belement a kereszteződése és nem tud kijönni onnan. Piros lámpás áthajtásért sem láttam senkit elkapni még csak a linkelt indexes videón.

A sokszor emlegetett Soroksári-Haller sarkán azt számolom, hogy hány havonta fordul elő, hogy nem pirosban megy át. Néhány hete egyik reggel ott állt egy rendőrautó. Hogyhogynem senki nem hajtott át. 1 nap volt. Másnap nem volt ott, ment minden a régi szerint.

Itt tart ma a társadalom fejben.


Mégis milyen nyelven kellene beszélni az kormánykerék mögött ülő tömegekkel?
Mi a javaslatod? Miből értenének? Én megállok, mert szabálykövető és puhatestű vagyok, inkább várok max. 2 percet, de hazaérek. De mi lesz akkor, ha majd két kocsi összeütközik és az egyik felborul és a elrepülő kocsi engem vagy más csap el? Vagy csak rámtolja? Sajnálkozás? Az biztos...

Rohadtul elegem van abból, hogy az autóval közlekedés az lényegében veszélyes üzem és sokak számára a szabályok nem jelentenek semmit. Vagyis a többi ember biztonsága és a "vicces" az, hogy a saját és családja biztonsága sem. Lásd itt.
https://forum.htka.hu/threads/autó-motor-elektromos-járművek-közlekedés.1490/page-162#post-602853

Hogyan rendszabályozod meg azokat a tömegeket, akik szándékosan sodornak veszélybe mindenkit maguk körül 5 méter "előnyért"?
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 088
113
Budapesten a forgalom szinte mindenhol gyorsabban megy mint a megengedett. 50 helyett 60-al, ahol 70-es tábla van ott 80-al megy a nagy többség.

A gyártókat törvény kötelezi, hogy csaljanak a kilométerórák 10%-ot felfele. A 70 az kb. 63, az meg benne van a trafi mérési hibájában. Szóval aki 60-as táblánál 60-al megy óra szerint, az feltartja a forgalmat.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 088
113
Hogyan rendszabályozod meg azokat a tömegeket, akik szándékosan sodornak veszélybe mindenkit maguk körül 5 méter "előnyért"?

Régen még úgy oktatták a vezetőket, hogy nem szerencsétlenkedünk az úton, nem tartjuk fel a forgalmat, ha lehet, menni kell. Ma a többség igencsak ráérősen megy (legaláb is felénk), széles jól belátható főúton lakott területen kívül nyáron verőfényben, száraz úttesten 60-70. Viszont ezt tartják lakott területen belül is...
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 434
113
A gyártókat törvény kötelezi, hogy csaljanak a kilométerórák 10%-ot felfele. A 70 az kb. 63, az meg benne van a trafi mérési hibájában. Szóval aki 60-as táblánál 60-al megy óra szerint, az feltartja a forgalmat.
Az én kocsimban az óra szerinti 60, az GPS szerinti 52. De ez persze módosulhat a gumi váltóméretek kapcsán. De az legendás, hogy a japán gyártók brutálisan "csalatják" a sebességmérőt.
Ha jól emlékszem a 130-as tempóhoz már valami 146-ot kell mutasson az óra. És mind ezt gyári gumimérettel. ;)