Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 697
113
Mondom, hogy tanúsíthatom, hogy a Toyoták - és tudtommal az összes japán márka - mindig a maximális "felfelé csalást" célozza be.:)

Én nem tapasztaltam kirívót, olyan 5% körül lehet a felfelé szórás, ha jól emlékszem óra szerinti 150-nél valamivel 145 alatt voltam GPS szerint. Max. 10 km/h lehetett a diffi, és persze gumi mérettől is függ, én már rég nem a gyári méretet használtam. Toyotákat bensőségesebben nem ismerem. Egyszer akartam venni egy cápa bömöst (szerencsére nem tettem meg végül), és akkor alaposan utánanéztem a típusnak, ha jól emlékszem ott is megadták hogy kb. 4%-ot "csal" felfelé az órája és az 80-as évekbeli kocsi volt, szóval ez nem új dolog.

Résznben jogi, részben iparági faszság. A gyártónak garantálnia kell a termék tulajdonságait, így mindenki a biztos oldalon marad mindenki. Egyrészt gondolom így védik ki az esetleges selejtet és a 3%-os eltéréssel még biztosan gyártási tolerancián belül maradnak, másrészt ha megbüntetnek valakit nem mutogathat a gyártóra hogy de hát én annyival mentem amennyit az óra kevesebbet mutatott mint a valós sebesség.
 

empontipont

Well-Known Member
2015. augusztus 17.
717
2 607
93
Sajnos rég túl vagyunk azon a ponton, hogy szép szavakkal hatni lehessen. Mindenkihez olyan nyelven kell beszélni, amit megért. Ha csak az 50k+ büntetésekből értenek, akkor abból.

A piros lámpán áthajtás gyakorlatilag teljesen elfogadott magatartás lett. Ebből láttam egy balesetet úgy 1,5-2 hónapja. Múlt héten a Budafoki úton a zebrán már zöld volt a lámpa, amikor egy autó belehajtott simán 70-es tempóval a kereszteződésbe.

A buszsávokban a város egyes részein gyakorlatilag kocsisort látni, ha éppen olyan kedvük van az autósoknak. Amint egy autó úgy dönt, hogy pofátlan, a többi is kb. úgy viselkedik, hogy "akkor nekem is szabad". Persze aztán az is beáll, hiszen a végén, ahol eltűnik a sáv adott szakaszon nem engedik be a pofátlanokat. A busz meg áll a dugóban.

Fizessen a sok szabálytalankodó.
Csak annyiban nem értek veled egyet, hogy nem annak van visszatartó ereje, "ha elkapunk felkoncolunk", hanem annak, hogy "igen nagy eséllyel elkapunk, és jól seggbe rúgunk!"
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

empontipont

Well-Known Member
2015. augusztus 17.
717
2 607
93
Az én kocsimban az óra szerinti 60, az GPS szerinti 52. De ez persze módosulhat a gumi váltóméretek kapcsán. De az legendás, hogy a japán gyártók brutálisan "csalatják" a sebességmérőt.
Ha jól emlékszem a 130-as tempóhoz már valami 146-ot kell mutasson az óra. És mind ezt gyári gumimérettel. ;)
A Lada Szamara órája csalt nagyon! Pontosan 1,3 szoros sebességet mutatott. Óra szerint 70-el belementem a radarba, és a zsaruk szeme meg se rebbent. Autópályán a karókat számolgatva és időt mérve jól lehetett látni, hogy 130-as óraállás volt a száz. Viszont a kilométer számlálója az pontos volt!
Szerintem gyártás indítása előtt találták ki a ruszkik, hogy peres gumit akarnak, és a megváltozott gumiméret miatt csalt az óra. A váltó liszensz volt, nem buherálhatták a kihajtást. A kilométer óra áttételét megváltoztatták, de a sebesség mérő átállítása elmaradt valamiért.
Én rajzoltam magamnak helyes skálát a műszerbe. :)

A mostani Toyotám 5% alatt csal.
 
M

molnibalage

Guest
Csak annyiban nem értek veled egyet, hogy nem annak van visszatartó ereje, "ha elkapunk felkoncolunk", hanem annak, hogy "igen nagy eséllyel elkapunk, és jól seggbe rúgunk!"
A menetrögzítő kamera ez lenne.

Nem vagyok az a feljelentgetős típus, de basszus, mivel a közlekedés veszélyes üzem simán kellene egy olyan felület, ahova bárki feltölti a Rendőrség számára a videót, ha valami kirívót vesz fel. Nem publikus felület kifelé. Ha a Rendőrség szerint szabálysértés, akkor repül a bünti és posztolják ki csak a videót, rendszámmal (és akár névvel is. Leszarom a mindenféle személyiségi jogokat. Tudja meg csak a világ, hogy ki kicsoda.)

Mert az nem állapot, hogy én rántom vissza a járdán az elbambuló és induló gyalogost, akit a szabálytalankodó autós majdnem elüt, mert belehajt a pirosba. Ez történt a Budafoki útnál.

Vagy egy szűk utcában egy 18 éves kis szarházi ledudál aztán még kiszáll emberkedni, hogy mit merészelek az úton tekerni. Ha másból nem ért a paraszt, akkor fizessen. Ja, meg büntipontot osztani, jó sokat. Ha majd nem vezet és fizetett sokat is, akkor eggyel kevesebb barom az utakon. Még jobb.

Vezetői engedély nélkül vezetsz? Még bünti és próbaidő. Ha visszaeső vagy, irány a böri.

Ha máshogy nem megy...

Egyesek egész egyszerűen nem tekintenek úgy az gépjármű vezetésre, mint veszélyes üzemre. Márpedig minek kéne nevezni azt, hogy tonnás fémszerkezetekkel húznak el emberek közelében? Ha nem szűrik ki a jogsi szerzés előtt a mentálisan alkalmatlan az embereket, akkor basszus legalább utólag tegyék megy így.
 

empontipont

Well-Known Member
2015. augusztus 17.
717
2 607
93
A menetrögzítő kamera ez lenne.

Nem vagyok az a feljelentgetős típus, de basszus, mivel a közlekedés veszélyes üzem simán kellene egy olyan felület, ahova bárki feltölti a Rendőrség számára a videót, ha valami kirívót vesz fel. Nem publikus felület kifelé. Ha a Rendőrség szerint szabálysértés, akkor repül a bünti és posztolják ki csak a videót, rendszámmal (és akár névvel is. Leszarom a mindenféle személyiségi jogokat. Tudja meg csak a világ, hogy ki kicsoda.)

Mert az nem állapot, hogy én rántom vissza a járdán az elbambuló és induló gyalogost, akit a szabálytalankodó autós majdnem elüt, mert belehajt a pirosba. Ez történt a Budafoki útnál.

Vagy egy szűk utcában egy 18 éves kis szarházi ledudál aztán még kiszáll emberkedni, hogy mit merészelek az úton tekerni. Ha másból nem ért a paraszt, akkor fizessen. Ja, meg büntipontot osztani, jó sokat. Ha majd nem vezet és fizetett sokat is, akkor eggyel kevesebb barom az utakon. Még jobb.

Vezetői engedély nélkül vezetsz? Még bünti és próbaidő. Ha visszaeső vagy, irány a böri.

Ha máshogy nem megy...

Egyesek egész egyszerűen nem tekintenek úgy az gépjármű vezetésre, mint veszélyes üzemre. Márpedig minek kéne nevezni azt, hogy tonnás fémszerkezetekkel húznak el emberek közelében? Ha nem szűrik ki a jogsi szerzés előtt a mentálisan alkalmatlan az embereket, akkor basszus legalább utólag tegyék megy így.
Akkor neked is tetszene a kínai arcfelismerős kamera rendszer?
:)
 
M

molnibalage

Guest
Akkor neked is tetszene a kínai arcfelismerős kamera rendszer?
:)
Itt sikerült fantasztikusan összemosni egy technológiai lehetőséget egy a mögötte levő gusztustalan Kínai rendszerrel.
Igen, ha a szabálytalanul vezető sofőrt is beazonosítja, akkor azzal mi vaj van? Aki nem szabálytalankodik, az nem veszi fel, ahogy csak a gyorshajtót veszi fel a kamerás traffipax is....
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
807
2 353
93
A menetrögzítő kamera ez lenne.
Nem vagyok az a feljelentgetős típus, de basszus, mivel a közlekedés veszélyes üzem simán kellene egy olyan felület, ahova bárki feltölti a Rendőrség számára a videót, ha valami kirívót vesz fel. Nem publikus felület kifelé. Ha a Rendőrség szerint szabálysértés, akkor repül a bünti és posztolják ki csak a videót, rendszámmal (és akár névvel is. Leszarom a mindenféle személyiségi jogokat. Tudja meg csak a világ, hogy ki kicsoda.) . . .

Első fokon két év és három hónap letöltendő börtönbüntetést kapott egy veszélyesen előző cseh kamionsofőr.

origo link
 
M

molnibalage

Guest
Első fokon két év és három hónap letöltendő börtönbüntetést kapott egy veszélyesen előző cseh kamionsofőr.
origo link
Nagyon helyes. Vajon a vezetői engedélyét is bevonták és kapott eltiltást is? Vagy remélik, hogy pusztán a börtön elég? Vagy kijön és folytatja, ahol abbahagyta kontroll nélkül?

El nem tudom mondani hány hasonló esetet láttam már csak személyautóval. Ha szórnák ki szépen a min. felfüggesztett börtönt és vaskos százezreket büntire tömegesen, akkor talán leszokna a massza egy része az ilyenekről.

Aki nem, attól vezetői engedély bevon ás áramot vezessen, nem gépjárművet.
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
807
2 353
93
Nagyon helyes. Vajon a vezetői engedélyét is bevonták és kapott eltiltást is? Vagy remélik, hogy pusztán a börtön elég? Vagy kijön és folytatja, ahol abbahagyta kontroll nélkül?

El nem tudom mondani hány hasonló esetet láttam már csak személyautóval. Ha szórnák ki szépen a min. felfüggesztett börtönt és vaskos százezreket büntire tömegesen, akkor talán leszokna a massza egy része az ilyenekről.

Aki nem, attól vezetői engedély bevon ás áramot vezessen, nem gépjárművet.
Azt nem tudom, de a cikket azért linkeltem, mert a videó felvétel alapján indult az eljárás a németeknél.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
M

molnibalage

Guest
Ma összetalálkoztam az idei év tahósági verseny győztesével. Szóval Erzsébet híd, pesti hídfő. A gyalogosoknak a nyíl elején már éppen váltott át zöldre a lámpa, amikor az köcsög tahó véglény ráhajtott a járdára, majd át zebrán és balra kanyarodva (ahol már piros volt délkelet felől) vágott be a többiek elé.

Ezért mekkora dádát kéne kapnia? Szerintem ez pont olyan instant letöltendő, mint amit odafent linkeltek.
Ezek az "emberek" mégis mi a faszt képzelnek magukról?
Sajnos csak a rendszáma első két betűjét láttam, azt sem tisztán, csak az idő van, hogy mikor tette ezt. Térfigyelő alapján megtalálnák vajon ezt?

CL2ZTk6.png
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
807
2 353
93
Ma összetalálkoztam az idei év tahósági verseny győztesével. Szóval Erzsébet híd, pesti hídfő. A gyalogosoknak a nyíl elején már éppen váltott át zöldre a lámpa, amikor az köcsög tahó véglény ráhajtott a járdára, majd át zebrán és balra kanyarodva (ahol már piros volt délkelet felől) vágott be a többiek elé.

Ezért mekkora dádát kéne kapnia? Szerintem ez pont olyan instant letöltendő, mint amit odafent linkeltek.
Ezek az "emberek" mégis mi a faszt képzelnek magukról?
Sajnos csak a rendszáma első két betűjét láttam, azt sem tisztán, csak az idő van, hogy mikor tette ezt. Térfigyelő alapján megtalálnák vajon ezt?

CL2ZTk6.png
A személyautóknál más egy kicsit a helyzet, mert a sofőrt is be kell azonosítani, ha jól tudom, a kocsi rendszám az kevés.
Az útvonalán a többi kamerát vissza tudják nézni vagy ha van olyan autó amiben volt fedélzeti, azon is rajta lehet.
A kötelező menetíró készülékkel rendelkező teherautónál ez nem probléma, mert a sofőröknek percre pontosan elkel tudniuk számolni az idejükkel, "nincs olyan", hogy valamelyik családtag, ellopták, utas, stoppos, vezetett ..
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 088
113
Nem vagyok az a feljelentgetős típus, de basszus, mivel a közlekedés veszélyes üzem simán kellene egy olyan felület, ahova bárki feltölti a Rendőrség számára a videót, ha valami kirívót vesz fel. Nem publikus felület kifelé. Ha a Rendőrség szerint szabálysértés, akkor repül a bünti és posztolják ki csak a videót, rendszámmal (és akár névvel is. Leszarom a mindenféle személyiségi jogokat. Tudja meg csak a világ, hogy ki kicsoda.)

Na ezt már nem . Akkor már inkább ÁVO.