A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 433
113
Ugyebár a törzsből történő újratöltés már tesztelve volt csak talán kép nem volt még róla betéve. NA az meg ilyen:
208048_1.jpg

aar-0001-1024x684.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 509
72 507
113
Most haladt át Budapest felett a RAF egyik A400M gépe 10 ezer méteren. Ki hallotta?:cool:
(a múltkor volt valami vita erről hogy hallatszik-e)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 433
113
Nah úgy néz ki, a Luftwaffe végülis abbahagyta a hisztit. Csöndben, január 16-án átvették a 32. gépet is. Gondolom nemsokára jönnek majd róla a cikkek. :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 433
113
Egy kis update a belsős Airbus pilótától (?), fórumos környezetből:

Hopefully this is the year that Airbus can get all the kinks worked out and get on track with the final certifications that need done.
For the most part, it seems the engine issues have been addressed. There doesn't seem to be much in the way of reports for the past year.
There hasn't been much at all about the low level, collision avoidance, and terrain following capabilities. So can one assume these are good to go?
It seems the major issues to be addressed now are the helicopter refueling and the paratrooper side doors. All of which have been worked on for some time. I imagine good progress is being made with the refueling since the tests began in September last year.

Paratrooper side door jump envelope to be extended from 40x2 to 58x2 soon, Helicopter refuel dry contacts done with H225, wet contact trials flight tests very soon, IRC certification flights planned before summer.
MSN56 is working hard on low level flight and associated features certification, but I believe these capabilities are to be delivered in a later year.

Thanks for the updates. Do you know how the proximity tests with the H160 went?
Unfortunately nothing more than "no issue has been reported."
Last week the pods have been installed on MSN4 and then it flew to Istres, I suspect we'll know more soon !


 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 509
72 507
113
Malajziában is szeretnék végre kihasználni az A400M minden képességét.

"The RMAF will soon move on to conduct take-off and landing operations at unpaved and austere airstrips, and the service will eventually explore the possibility of taking on high- altitude low opening (HALO) and high-altitude high opening (HAHO) jumps, and paradropping cargo via the container delivery system (CDS)."

Ezek szerint eddig ők is csak szállításra és légi utántöltésre használták...


 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 433
113
Malajziában is szeretnék végre kihasználni az A400M minden képességét.

"The RMAF will soon move on to conduct take-off and landing operations at unpaved and austere airstrips, and the service will eventually explore the possibility of taking on high- altitude low opening (HALO) and high-altitude high opening (HAHO) jumps, and paradropping cargo via the container delivery system (CDS)."

Ezek szerint eddig ők is csak szállításra és légi utántöltésre használták...


Kb. mint mi a Gripenekkel. Szerintem több ország is van, akik pl. még az utántöltésre sem használják, pedig az a funkció már elég régóta elérhető. A spanyoloknak még alig van gépük. Az angolok bár asszem megvan a certificate, nem nagyon használják őket tankolásra, mert van helyette más. A németek viszont intenzíven tankolnak a levegőben. Nekik volt ugye egy Jordániai kitelepülésük is, hogy a Mali konfliktusban részt vevő gépeiket onnan tankolják meg. De az a gép ment a német katonákért is, akiket pánik szerűen kivontak Irakból az USA/Iráni rakétacsapások után.
De pl. a török gépekről semmilyen infó nem nagyon jön vissza.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ha màr A400...
A program rendesen hazavágta az Airbus 2019 es pénzügy eredményét...
A késések hibák stb.. miatt akkora büntetéseket (€ 1.2 milliárd !!) kellett fizetnie az Airbusnak az A400 megrendelőinek hogy az komoly minuszba rántotta a cég 2019 eredményét
Szàmokkal:
- Consolidated revenues increased to € 70.5 billion (2018: € 63.7 billion)
- Consolidated EBIT (reported) was € 1,339 million (2018: € 5,048 million), including Adjustments totalling a net € -5,607 million. These Adjustments comprised:
- € -3,598 million related to the penalties;
- € -1,212 million related to the A400M charge;
- € -221 million related to the suspension of defence export licences to Saudi Arabia by the German government, now prolonged to March 2020;
- € -202 million related to A380 programme cost;
- € -170 million related to the dollar pre-delivery payment mismatch and balance sheet revaluation;
- € -103 million related to Premium AEROTEC’s restructuring plan launched to improve its competitiveness;
- € -101 million of other costs, including compliance costs partially offset by positive capital gains from the Alestis Aerospace and PFW Aerospace divestments.
-- The consolidated net loss was € -1,362 million (2018 net income: € 3,054 million).
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 433
113
Ha màr A400...
A program rendesen hazavágta az Airbus 2019 es pénzügy eredményét...
A késések hibák stb.. miatt akkora büntetéseket (€ 1.2 milliárd !!) kellett fizetnie az Airbusnak az A400 megrendelőinek hogy az komoly minuszba rántotta a cég 2019 eredményét
Szàmokkal:
- Consolidated revenues increased to € 70.5 billion (2018: € 63.7 billion)
- Consolidated EBIT (reported) was € 1,339 million (2018: € 5,048 million), including Adjustments totalling a net € -5,607 million. These Adjustments comprised:
- € -3,598 million related to the penalties;
- € -1,212 million related to the A400M charge;
- € -221 million related to the suspension of defence export licences to Saudi Arabia by the German government, now prolonged to March 2020;
- € -202 million related to A380 programme cost;
- € -170 million related to the dollar pre-delivery payment mismatch and balance sheet revaluation;
- € -103 million related to Premium AEROTEC’s restructuring plan launched to improve its competitiveness;
- € -101 million of other costs, including compliance costs partially offset by positive capital gains from the Alestis Aerospace and PFW Aerospace divestments.
-- The consolidated net loss was € -1,362 million (2018 net income: € 3,054 million).
Igen. Valószínűleg ez volt az ára annak, hogy aláírták az új OCCAR support programot.
Ezeket a büntetéseket azért kapta az Airbus, mert nem álltak rendelkezésre az ígért funkciók, illetve nem időre szállították a gépeket.
Az új OCCAR szerződésben viszont pont ezt a 2 - Airbus számára - legfontosabb dolgot tárgyalták újra. Alapvetően elég jól utólérték magukat a gyártással az utóbbi időben. Sőt már valószínűleg több gép is kimehetett volna, de a megrendelők sem akartak túl "korán" hozzájutni a fennmaradó gépekhez (pl. a németek, akik ráadásul elég sok gépet kaptak). Tavaly 13 gépet adtak át összesen (ebből 7 volt német!), de jelenleg is 12 gép van végszerelés alatt, amiből a Luxemburgi gép már le is van festve. Itt lehet követni a gyártást/átadást.
Az biztos, hogy nagyon várják a Március közepét, mivel akkor dől el, hogy mi lesz a szaudi német fegyverembargó sorsa. Ha fenntartják, akkor valószínűleg az Airbus elbukja az egészet. Ha viszont feloldják, akkor dől a lé! A csomag része állítólag 12-15db A400M is, az Eurofighterekkel együtt. Többek között ezen gépek miatt is lett lecsökkentve a gépek átadása, mert ezeket viszonylag gyorsan kellene átadni a szaudiaknak, amit csak úgy lehet, ahogy a 4 maláj gépet, hogy beszúrták a korábban már megrendelt gépek gyártási ütemtervébe.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 509
72 507
113
Malajziában is szeretnék végre kihasználni az A400M minden képességét.

"The RMAF will soon move on to conduct take-off and landing operations at unpaved and austere airstrips, and the service will eventually explore the possibility of taking on high- altitude low opening (HALO) and high-altitude high opening (HAHO) jumps, and paradropping cargo via the container delivery system (CDS)."

Ezek szerint eddig ők is csak szállításra és légi utántöltésre használták...

EQzse9WU4AAbj_T


EQzse9VUYAUcWMU
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 433
113
Az Airbus Defense döntést hozott arról hogy elkezdi csökkenteni a dolgozói létszámot az A400 program ban és ezért tárgyalásokat kezd az érintett szakszervezetekkel.
Az ok hogy nincs kilátásban újabb vevő (lehet hogy megússzuk az A400-at?...:)), és az €1,2 milliárd bünti fájt a cégnek.
Jelenleg 34 ezer ember dolgozik az.Airbus Defense-nek
Végülis, pont most tartanak az eddig megrendelt gépek leszállításában pont az 50%-ánál. Ebben a tempóban még minimum 9-10 évig fog menni a gyártás.
Szerintem azért nem biztos, hogy a cikk célja eljutott hozzád.:rolleyes:
Szerinted mire utalhat az, hogy a cikk a következő kifejezéseket használja?
German-based group, German air force to refuse delivery of two of the aircraft, German ban on defense exports, German-headquartered, employs 34,000 staff - 13,000 of them in Germany, joint next-generation Franco-German fighter jets, German lawmakers allocated nearly 80 billion euros. Mindez a Reutersben megjelentetve.

Még egy adalék: várhatóan március közepén döntenek a szaudi fegyverexport feloldásáról (a jelenlegi tiltás március végéig).
Nem érzed ezt a cikket némi nyomásgyakorlásnak? ;)
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 368
8 535
113
Nagyon nagyon nagyon meglepődnék....(de szerintem nem fogok)

Magyarországon - Orbán alatt - a fegyverbeszerzés alapvetően a kremlinológia területe. Nem a katonai-gazdasági-honvédelmi szempontok a dominánsak, hanem a hatalom taktikai szempontjai. Lásd Gripen, Leo2, kézifegyverek stb. Ha az Airbusnak nagyon kéne rendelés és közben nagy a nyomás Orbánon Brüsszel irányából, akkor indokolhatja az ilyen irányú beszerzést. Persze ha nem lenne jelentős ez az indok és ugyanakkor a brazilok irányába jelentős lenne, akkor a a C-390 mellett érv. De hát épp ezért kremlinológia, mert nehéz rájönni, hogy épp mi a fontos a hatalomnak. Az biztos csak, hogy nem a honvédelmi szempontok az elsődlegesek.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1