Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

Törölt tag 1711

Guest
Ez a tábla úgy a hetvenes években készülhetett, nem lehet az ilyet kiváltani pár monitorral és egy megfelelő szoftverrel?

Pár milliárdból ki lehet. Csak sajnos a vasút a mai napig nyögi az "elmúltnyócévet" mivel olyan szerződéseket kötöttek amik kb. felmondhatatlanok.
GEN/FOR már 2004 óta készül, de sose lesz kész, mivel egy német cég metróvezérlő szoftverét vették meg és fél éves ciklusokban fizet a MÁV a fejlesztésért, mivel olyan extra feature-öket kellett bele rendelni, mint a két vágányú pályán menetiránnyal szemben közlekedés, de vonali statisztikát mai napig nem tud csak koordináta rendszerűt (kijelölt téglalapon belüli statisztika).

CAT kocsikból legyártott IC+-okon szerencsére sikerült túllépni némi német nyomásgyakorlás igénybevételével és villamosvásárlással.

Régi dominókhoz elvileg magyar cég szállítja az e-pult-ot, de azt olyan helyekre telepítik ahol bezárásra ítéltetett az állomás és hamarosan távolról fogják irányítani.
Nagyobb állomásokon, mint Rákos, eleve semmi értelme telepíteni, mivel szoftverben csak problémásabb lenne az irányítás, 1 gombnyomás minimum 2 kattintással lehetne kiváltani ami problémás helyzetben perceket is összehozhat ha egyesével kell lökdösni a váltókat.

Ja és Budapesten ez kifejezetten modern állomás :(

Ez pl. Déli pályaudvar asszem I. tornya:
BIG_0007711358.jpg
 

empontipont

Well-Known Member
2015. augusztus 17.
717
2 607
93
Hát ebben viszont nagy tévedésben vagy. Az értelmesebb részén a világnak gyakran a piros jelzés csak stoptáblának minősül természetesen jól behatárolt forgalmi helyzetekben. Több amerikai államban a bringások/ motorosok esetén engedélyezett az áthajtás piros lámpa ellenére. De még az is engedêlyezett több helyen, hogy autóval az elsőbbség adási szabályok betartásával a jobbra, kis ívben való kanyarodás piros jelzés ellenére is lehetsêges.
Lehet, hogy vannak olyan országok, ahol az a szabály, de ez nem az az ország. A szabályok nem kívánságműsorok.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

empontipont

Well-Known Member
2015. augusztus 17.
717
2 607
93
Az, hogy a szemedben hülyeségnek tűnik, attól még nem biztos, hogy az is.
Ha az 50.000-es bírsággal büntetett bringás felhajt az üres járdára a zebra előtt, majd a zöldre nem várva a zebra túloldalán lehajt onnan. Akkor teljesen szabályosan jár el! Ha pedig a rendőr felelősségre vonja, akkor azt nyilatkozza, hogy neki éppen bevágott a tanga, és meg kellett igazítania, csak sajnos hamarabb végzett, mint hogy zöld lett volna lámpa.
A megkerülhető szabályokat egyértelműsíteni kell, vagy olyanná alakítani, hogy ne sarkalja az állampolgárt a kijátszásra.
Erre jó példa a piroslámpa stoptáblává nyilvánítását a kerékpáros közlekedők számára. Ez nem mentesíti öket balesetokozás esetén a felelősségrevonás alól, viszont kimondottan felhasználóbarátabbá tenné a közlekedést a bringások számára.
Mert például ez a nyomorult futár sem lenne könnyebb most 50000-rel. o_O
Ha a bringás a piros lámpánál felhajt a járdára a zebra előtt, majd a zöldre nem várva( Átmegy a gyalogos piroson?) a zebra túloldalán lehajt, akkor szabálytalanságot követ el, mert zebrán a kerékpárt csak tolni szabad.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

empontipont

Well-Known Member
2015. augusztus 17.
717
2 607
93
A difi az lesz, hogy en videot teszek fel es nem szajkarate lesz...

Én jelenleg ott tartok, hogy minden gépjármű potenciális pirosba rongyolo.
Tehát olyan videókat teszel fel ahol az autósok a 10-15 másodperce piros lámpán alig lassítva mennek át?
Meg ahol a kivilágítatlan autósok az üres út melletti kerékpárúton mennek sötétben?
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
M

molnibalage

Guest
Tehát olyan videókat teszel fel ahol az autósok a 10-15 másodperce piros lámpán alig lassítva mennek át?
Meg ahol a kivilágítatlan autósok az üres út melletti kerékpárúton mennek sötétben?
Ahol azt fogod látni, hogy minden lápmaváltásnál akkor zúgnak már át az autók, amikor a másik irányból már zöld. Ezt sokszor csoportosan adják elő és akár a sebességlimit felett. A többi trollkodásodra meg szarok. Ha a bringást megvágták 50k-ra, akkor álljon ki a yard oda és 1 óra alatt garantált 1 milla.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 412
46 251
113
Ha a bringás a piros lámpánál felhajt a járdára a zebra előtt, majd a zöldre nem várva( Átmegy a gyalogos piroson?) a zebra túloldalán lehajt, akkor szabálytalanságot követ el, mert zebrán a kerékpárt csak tolni szabad.
Nem baj, ha nem érted az írott szöveget. De hogy a sajátodat sem?!?
Mivel a zebrát nem érinti, hogy tud rajta kerékpározni?
Aztán rájöttem, hogy meg sem nézted a videót, amihez hozzászólsz...
Milyen gyalogos piros? o_O
Segítek egy kicsit! Hogy érdemben is hozzá tudjál szólni:
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ukrajnában is át lehet menni piroson, ha van kivételt jelző zöld jobbra nyíl tábla az oldalán, de ott a körforgalmak is két sávosok, ha csak jobbra kanyarodsz akkor a külső sávon át lehet vágni, nem kell elsőbbségadással szarozni.
Görögöknél ~10 éve problémásabb lámpáknál kint állt egy rendőr és intett ha átmehetsz a piroson.

Máshonnan indultak, máshova érkeztek.

Ahol azt fogod látni, hogy minden lápmaváltásnál akkor zúgnak már át az autók, amikor a másik irányból már zöld. Ezt sokszor csoportosan adják elő és akár a sebességlimit felett. A többi trollkodásodra meg szarok. Ha a bringást megvágták 50k-ra, akkor álljon ki a yard oda és 1 óra alatt garantált 1 milla.

5 percen belül villan a Waze, hogy közúti ellenőrzés és mindenki úgy megy, mint a kisangyal.
Ezért kell civil autós trükközés meg a többi sz*rság.
 
M

molnibalage

Guest
5 percen belül villan a Waze, hogy közúti ellenőrzés és mindenki úgy megy, mint a kisangyal.
Ezért kell civil autós trükközés meg a többi sz*rság.
Ha a traffipax kamera bizonyító erejű, akkor nem kell más. Kiteszel egy rejtett hiteles kamerát, ami felveszi áthajtókat. Felvétel kiértékel és repül a bünti. A Waze meg nem villant fel semmit.

Ha máshogy nem megy.

Ma is csak kettő autó ment át előttem full pirosban gyorsítva. Az egyik az Dob utcánál, a másik a Fogarasi táján. Az előbbi majdnem elcsapta az induló gyalogost...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ha a traffipax kamera bizonyító erejű, akkor nem kell más. Kiteszel egy rejtett hiteles kamerát, ami felveszi áthajtókat. Felvétel kiértékel és repül a bünti. A Waze meg nem villant fel semmit.

Ha máshogy nem megy.

Ma is csak kettő autó ment át előttem full pirosban gyorsítva. Az egyik az Dob utcánál, a másik a Fogarasi táján. Az előbbi majdnem elcsapta az induló gyalogost...

Uniós előírás, láthatónak kell lennie és/vagy 500m-rel előtte ki kell táblázni, hogy kamera lesz.

Szerk.: ha jól emlékszem pár éve elkezdtek térfigyelő kamerák felvétele alapján büntetni, de közfelháborodásra elkaszálták, mivel jogsértő.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
M

molnibalage

Guest
Uniós előírás, láthatónak kell lennie és/vagy 500m-rel előtte ki kell táblázni, hogy kamera lesz.

Szerk.: ha jól emlékszem pár éve elkezdtek térfigyelő kamerák felvétele alapján büntetni, de közfelháborodásra elkaszálták, mivel jogsértő.
A mobil traffi sincs kitáblázva. Ha kiteszek egy mobil kamerát, akkor hol kell tábla...? Leáll egy autó parkolva, beleteszel egy kamerát és mehet a móka. Nem állandó, ahogy egy út széléről mérő trafi sem...
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 097
3 037
113
mi van itt 31-n autósügyenben???:):),,,,mindjárt elmegyek részegen,piroson áthajtani..80-l....jogsi nélkül....lejárt műszakival....világítás nélkül....és nem csatolom be az övet...ja és dudálok is folyamatosan....."mi folyik itt Gyöngyösön"????:D:D
 
  • Tetszik
Reactions: therob and nyugger

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 064
23 140
113
Újabb csodaakku, ami állítólag mindenben jobb mint a korábbiak, de most nem egy nevenincs startup a bejelentő, hanem az IBM:

https://prohardver.hu/hir/igeretes_akkumulatort_allitottak_elo_az_ibm-nel.html

"...Persze a Li-ion akkumulátorok kidobására még ne készüljünk, a kutatás és fejlesztés egyelőre kezdeti stádiumánál tart – az IBM mindenesetre több nagy céggel, így például a Mercedes-Benzzel összefogva dolgozik azon, hogy minél előbb ipari méretekben is előállítható és használható terméket hozzon létre."
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 940
19 231
113
Újabb csodaakku, ami állítólag mindenben jobb mint a korábbiak, de most nem egy nevenincs startup a bejelentő, hanem az IBM:

https://prohardver.hu/hir/igeretes_akkumulatort_allitottak_elo_az_ibm-nel.html

"...Persze a Li-ion akkumulátorok kidobására még ne készüljünk, a kutatás és fejlesztés egyelőre kezdeti stádiumánál tart – az IBM mindenesetre több nagy céggel, így például a Mercedes-Benzzel összefogva dolgozik azon, hogy minél előbb ipari méretekben is előállítható és használható terméket hozzon létre."
Egy évtizede havonta van csodaakku bejelentés. Mégis a 30 éves li-ion-t használjuk (50 éve fedezték fel, 30 éve kommercionalizálták)
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 857
15 243
113
Gondolom az az alapmodell :D

Nem értem sokaknál a mentalitást, hogy bömi/audi legyen, de abból a fapados, mert különben sok lesz a hitel.

Magamutogatás.. a Facebookon úgysem nem látszik a képeken hogy alapmotoros tekerős ablakokkal.

A másik kedvencem a lízinges faszi. Cégnek általában kedvezőbb ez a konstrukció, befizet 120 ezer forintot és onnantól két négyzetkilométeres arca lesz, hiszen végre eljátszhatja a világnak hogy mekkora Jani, hiszen 25 milliós kocsival jár. Ami persze nem az övé, kölcsönbe van, de ez az apró bibi őt nem zavarja.

Amit végképp nem értek hogy ugyanezek a fazonok a közösségi médiában teljesen agyatlan márkahűséget nyilvánítanak ki minden egyes alkalommal, sokszor valami lerohadt, szigorúan 5000 forintért tankolt roncsból kikönyökölve.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711