Majdnem 1,8 milliárdot adtunk nekik, én kevesebbre tippeltem a német üzlet kapcsán. (meg az elfogadott 27 üzlet mi lehet?)
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Majdnem 1,8 milliárdot adtunk nekik, én kevesebbre tippeltem a német üzlet kapcsán. (meg az elfogadott 27 üzlet mi lehet?)
Ezt a - félig költői - kérdést én is feltettem az imént a fejlesztős topicba...Majdnem 1,8 milliárdot adtunk nekik, én kevesebbre tippeltem a német üzlet kapcsán. (meg az elfogadott 27 üzlet mi lehet?)
Ha nem szállítják le, visz nekik helyette és keres rajta más. Pragmatikusnak kell lenni.
Persze csak a Forrás maradt le...Hoppszikácska!
Több érdekes infó is kiderült a német fegyverembargóval kapcsolatban.
- egyrészt az embergó hivatalosan 2020 márciusában lejár, hacsak meg nem hosszabbítják (szerintem nem fogják), akkor legkésőbb akkor vége lesz.
- viszonylag friss hír (dec 3. csak most került fel híroldalra), hogy a Rheinmetall megnyert egy pert a Német Szövetségi Állam ellen, mert a SZA által megrendelet 110db HX szériás logisztikai járművet az embargó miatt nem tudja leszállítani. 90 db már elkészült, és parkolnak a "gyárudvaron".
- Az elvesztett per folyományaként nem csak a Rheinmetall szállíthat, de formai okokra hivatkozva a Frankfurt-am-Main-i bíróság az egész embargót visszavonta.
Ezek szerint a EF szállításai is beindulhatnak. Kérdés, hogy van-e még akarat az üzlet stoppolására.
15 év késéssel.AESA radar végre megérkezett:
http://www.aerotech.hu/newsdetail.p...title=Eurofighter_Typhoon_Captor-E_2020-01-02
Ez ilyen autós kártya dolog, ezt te nem érthetedSzerinted miről maradtak le?
Ez a kérdés azért marhaság, mert hol van az USAF-nak az a sürgős fenyegetés, amire hadrendbe állításakor kellett volna a Raptor...?molnibalage
Nem technológiai oldalról néztem a dolgot!
Az európai EF üzemeltetőknek miért lett volna égetően sürgős az AESA?
Mi olyan kihívás elé állíthatta volna őket a történelem, amire az alap radar ne lett volna képes?
Még a Szaudiak sem érvek e mellet, mert még egy Irán elleni konfliktusban sem lett volna az AESA létkérdés szerintem.
Igen, dátum szerint le volt maradva az EF, gyakorlati szemmel nézve meg nagyon is ráértek reszelgetni a technológiát.
Én így gondolom.
És most akkorát szopnak, mint ide Lacháza. Olyan faszságokat találnak ki pótlásra, hogy F-15X...molnibalage
Egyrészt nem is gyártottak a Raptorból túl sokat, valószínűleg pont ezért.
A másik meg ugye az, hogy az EU-val ellentétben az USA folyamatosan hadat visel. Igaz, AESA-ra nekik se volt égető szükségük, de arra felé nincs olyan, hogy nem költünk a hadiparra. Ha kell ha nem. (lásd. új F-15 vásárlás, kell a lóvé a Boeingnek)
Utólag már könnyű megmondani, hogy nem volt szükség biztosításra.
És most akkorát szopnak, mint ide Lacháza. Olyan faszságokat találnak ki pótlásra, hogy F-15X...
Kb. 100 misiért...
Amikor a Raptort kb. 135 millás darabáron gyártották.
Ja, hogy a gép "hibája" az, hogy azon nem Boeing logo van...
Az FB-22 csak az USAF számára lett volna opció. Az F-35 meg "mindenki" számára készült.Ebben az a szép, hogy a Raptoron bizony ott virít a jó kövér Boeing logó is.
Az ATF-féle YF-22 óta benne volt a Boeing.
Ha józanul akartak volna az USAF számára egy másodlagos csapásmérő harcászati fegyverhordozót, "bombakamiont" létrehozni a latest&greatest F-35A mellé, akkor nem az F-15E-ről kellett volna a sokadik bőrt lehúzni, hanem elő kellett volna venni az FB-22 koncepcióját és megrendelni a Boeingtól főállásban.
Ha nem bírta volna kapacitással, akkor az "örök vesztes" Northrop Grumman oda is besegít, mint régi kedvelt-gyülölt partnere a Boeing-tulajdonú egykori McDonnell Douglas-nak és mint az egyik legnagyobb fődarab beszállítója az F-35-ös programnak.
Amúgy vicces, hogy a Northrop anno az YF-17 Cobra-val elvesztette a tendert a GD YF-16-osa ellen.
Az F-18L programjával elbukott a saját partnere, a McDonnell Douglas F/A-18-asa ellenében. Csúnya pereskedés lett a két fél közt, azt is elbukta.
Az F-20 Tigershark elbukott a GD F-16 exportfelfutása ellen.
A per ellenére együtt dolgozott az McDD-vel az YF-23-ason, ezek ketten elbuktak az Lockheed-GD-Boeing YF-22-ese ellenében.
A JSF tendere ismét együtt neveztek az McDD-vel, még a döntőbe se jutottak be.
Az McDD kifulladt, felvásárolta a Boeing a névvel együtt.
A Lockheed megvette a GD-t, és egyesült a Martin-Marriettával.
A JSF tenderen a Boeing veszített a Lockheed Martin ellenében, míg a régóta semmit se nyerő, csak a B-2-esekből a tervezetthez képest töredéknyit legyártó Northrop összeállt a Grummannal.
Most meg együtt fejlesztik a B-21-est és "fű alatt" komoly beszállító a JSF F-35-ös gépeinek.
Holott erről a tenderről még a pályázatukat is kizárták.