Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Tesla Model 3 hatótáv télen.

Ez az ember mérnöki antitalentum...
  • Legalább végre kimondta, hogy a prospektus hatótávokkal ne fárasszanak senkit...
  • Majd benyög 3:30-nál, hogy n+1 féle faktor esetén a hatótáv mekkorákat szór..., aminek oka, hogy annyira hatékony az autó...
Anyám...

Senkit nem érdekel az autó hatásfoka és főleg nem az, amit utána levág. Nincs logikai kapcsolat a kettő között.

A probléma az, hogy ha még az autó szoftvere sem jelzi ki, akkor az ember sakkozgasson azzal, hogy mikor rohad le és mikor nem egy tizenhánymillás kocsiban is?

Az ember fogja és 5 perc alatt telirakja a 15 éves kocsiját és maximálisan nem érdekli, hogy akkor ellenszél vagy tél van, akkor is elmegy 600-700 vagy 800 km-re és nem lesz különbség hosszútávon, mert nem keresel kutat és lényegében a tankolási időben sokszor nagyobb faktor a sor a kasszánál, mint maga a töltés.

Ennél még oda vissza 2x200 km úton is azon kell lamentálni, hogy akkor sikerülni fog-e? Meg muris, hogy 100%-os töltéssel indult. Tök jó, hogy lépten nyomon azt szajkózzák, hogy lehetőleg 80% fölé ne töltse az ember és nem merítse le teljesen, mert akkor jó sokáig az akksi és csak 80%-ig tölt gyorsan. Tehát elve emiatt az átfogás miatt az, amit kimér és mutat még kisebb...

Nagyon rugalmas mérve szerint megy itt az ítélkezés.

Majd, ha több töltő lesz, majd, ha mind gyors, majd ha, stb. stb. akkor talán megfizethető lesz a generális villanyautózás. Talán.
Bár én nem látom értelmét.

A légszennyezés szempontjából a nagy távolságon a lőtéri kutyát nem érdekli már az, hogy mennyi az autók emissziója. A fejlett világban azért basszon el a nép vagy bárki euro tíz és százmrd-ot, hogy a világ teljese emberi emisszió 2,5%-a az 2,4%-ra essen? Miközben a több áram miatt meg jó eséllyel földázból és szénből lesz áram...? Az, hogy meg városban a villanyautó álljon a dugóban az meg aztán mennyivel jobb?

Nem lenne egyszerűbb az, hogy maradunk a mára bár tényleg hatékony benzinesnél és olyan hibrid autót gyártunk, ami a belvárosban elektromosan megy? A maradék pénzt meg el lehetne költeni arra, hogy tisztábban termeljünk áramot?
 
M

molnibalage

Guest
  • Tetszik
Reactions: fip7

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 291
10 350
113
Mindenekelőtt szögezzük le, hogy objektív emberként (Dulifuli) ki nem állhatom a Népmarhavagon márkájú kocsikat.
Hogy miért, az felérne egy pszichoanalízissel, úgyhogy szerintem inkább hagyjuk.

Ha röviden is, de kipróbáltam egy e-Golfot.
Tisztában vagyok vele, hogy egy olyan platform, ami belsőégésű motorhoz, annak hajtásláncához lett tervezve, eleve nem ideális elektromos hajtás beillesztésére.
Amire és ahogy használni fogják - városon belüli összekötő - arra mondhatni ideális lesz.
...bár... (fejvakarás) ha 24 órás a feladat, akkor három példány kell forgásban (töltés - "ürítés") egy benzines helyett...
Akkor az annyi, mint 3X12, az 36 millió lesz.
Elmondás szerint, leszállításkor 60 kilométer után már úgy érezték, hogy gyorstöltőt kívánnak, ami szerencsére volt, végül csigatempóban, fűtés nélkül megérkeztek a célba 20-30 kilométer maradék hatótávval.

Ami a kivitelezést illeti, nézegetve a motorteret, tisztes iparos munka, de enyhe "szaki" beütéssel.

Ennyi pénzért csak a turbózöld ( hehe...turbo..érted?) sznoboknak, az arculatérzékeny vállalkozásoknak éri meg, na meg talán közpénzből működő szervezeteknek.
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 961
113
WTF

Hiába a spórolás bajnokai, kihalhatnak a miniautók

Európa-szinten pedig - más okból - a mobilitás minimumát jelentő kategória léte is veszélybe került. Az ügy hátterében bonyolult szén-dioxid-kibocsátási kvóták állnak, és úgy fest, a fürdővízzel együtt gyereket is sikerült kiönteni.

Lényeges, hogy a büntetések megállapításánál gyártóként eltérő referenciaértéket határoznak meg, mégpedig az autók tömegét figyelembe véve – tehát a nehezebb autókat kínáló márkák flottaszinten engedményt kapnak (például Mercedes: 104 g/km), míg a könnyebbeket készítőktől szigorúbb számokat várnak el (Fiat-átlag: 91 g/km). Erre állítólag azért van szükség, mert a nagyobb autóknak jobb a használati értéke. Ma a teljes EU-s átlag 1372 kg – amit paradox módon megéri felülmúlni.

Persze a világ nem egyenlő Európával, számos piacon élhetnek és virulhatnak majd a minik


https://www.origo.hu/auto/20200113-a-szendioxid-kvotak-miatt-kihalhatnak-a-miniautok.html
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 135
53 744
113
Ooorky

Az SUV-nál szennyezőbb nincs. Mégis az EU megoldása a szennyező autókra az, ha kinyírják a Fiat 500/Smart/Renault Twingo szerű kocsikat. Hiszen ezek a valós körülmények között sem fogyasztanak sokat, egyszerű a technikájuk, és még olcsóak is. Szóval menniük kell.
Amire szüksége van a népnek az az adócsaló paraszt SUV, lehetőleg tölthető hibrid formában, hiszen az papíron űber tiszta, a valóság meg senkit sem érdekel. :mad:
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 291
10 350
113
Ooorky

Az SUV-nál szennyezőbb nincs. Mégis az EU megoldása a szennyező autókra az, ha kinyírják a Fiat 500/Smart/Renault Twingo szerű kocsikat. Hiszen ezek a valós körülmények között sem fogyasztanak sokat, egyszerű a technikájuk, és még olcsóak is. Szóval menniük kell.
Amire szüksége van a népnek az az adócsaló paraszt SUV, lehetőleg tölthető hibrid formában, hiszen az papíron űber tiszta, a valóság meg senkit sem érdekel. :mad:
Én egyszerű vagyok, mint a szög, kedvelem is az egyszerű megoldásokat.
Ma már nem nehéz precízen lemérni egy autó homlokfelületének nagyságát ( ami úgyis a úgyis a szorzat fontos eleme...)
Én a homlokfelület és a saját tömeg (na jó, legyen az öntömegben egy fő statisztikai tömege) szorzatával súlyoznám fogyasztást, s ez alapján fizettetném a büntetést.
Rögtön nem az SUV-k lennének a fontosak az autógyártóknak.

Na jó; ne a homlokfelület legyen az egyik adat.
Legyen a - mondjuk - 145 cm feletti magasságtöbblet (mínusz a hasmagasság, lásd Fiat Albea ;)) az egyik szorzat. Természetesen a legmagasabb futóműállásban (állítható magasság)

Nincs itt valakinek uniós parlamenti képviselő ismerőse?
 
S

speziale

Guest
WTF
QUOTE

Nem tudom hogy tudatos csúsztatás vagy csak egyszerűen szakmai igénytelenség a cikk. Az EU úgy számolta ki hogy az eladott autók átlagára jöjjön ki a 95 gramm/km érték. Viszont ehhez figyelembe veszi az adott autók méretét is. Vagyis a merci-re vonatkozó határérték azért nagyobb mint a Fiaté mert a fiat értékesítéseiben sokkal nagyobb a kisautók aránya. De ez nem azt jelenti hogy a mercinek könnyebb lenne a cél teljesítése hiszen neki egy “átlagosan e Merci” méretű autó kibocsátását kell levinni 104 grammra a fiatnak meg egy f500-as kibocsátását 91-re. A Suv őrület meg ilyen szempontból pont nem jön jól a gyártóknak
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 291
10 350
113
Nem a gyártóknak fontos a suv hanem a vásárlóknak. A gyártónak tök mindegy hogy sedan-t, kombit vagy suv-ot akar a nép. Ők azt gyártják amire igény van

Így van, de az igényt lehet manipulálni.
Már nem ott tartunk, mint harminc éve, hogy magas autó = feldől, mint a büdösbogár. Eljutott oda a futóműtechnika, meg a menetstabilizáló elektronikák, hogy most a SUV-ok tartanak ott menetstabilitásban, mint harminc éve az átlagos személyautók. (Lásd jávorszarvas tesztek).
Ez pedig az átlagos júzernek elég.
Viszont megvan az armageddon túlélő illúzió, meg terepjáró illuzió (lásd Kadjar reklám), meg az "én vagyok a domináns hím" demonstráció (miközben felemelt üléssel is alig lát ki; úgy néz ki az autóban, mint amikor a 10 éves gyerek elcsórta az apja autóját...konkrét ismerős).
Na erről kéne kurva gyorsan leszoktatni az autósokat, mert előbb utóbb megint minden autó egyforma magas lesz, egyformán feleslegesen magas.
Aztán többeknek újra beüt az "át akarok látni az autókon - át akarom látni a forgalmat" komplexus, s ez lesz a vége:
31110613_b4c5cb42923449c31f55c2b93623e3ce_wm.jpg


https://totalcar.hu/magazin/2020/01/11/fca_heritage_hub/
:D
 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 135
53 744
113
speziale

"Nem a gyártóknak fontos a suv hanem a vásárlóknak. A gyártónak tök mindegy hogy sedan-t, kombit vagy suv-ot akar a nép. Ők azt gyártják amire igény van"

Ez nem igaz! Egy SUV-n jóval nagyobb a haszonkulcs, mint egy hagyományos autón. Ugyan arra a padlólemezre épült szedán és SUV közül a SUV a drágább. Gyártási költségben meg minimális a különbség. Erről elég sok cikk szólt régebben.

misinator

A legegyszerűbb megoldás annyi lenne, hogy a WLTP ciklust nem 23 km-en hanem legalább 230 km-en mérnék!
A mai autók 100 km-re vetített fogyasztását egy 23 km-s ciklus alapján adják meg. Persze , hogy egy árammal tele nyomott böhöm SUV hibrid ezen a teszten tök jól szerepel azt papíron eszik 2 litert százon. Meg a f@szt :mad:
Tessék szépen 230 km-en mérni. Akkor lehet, hogy kijönne a valós 10+ literes fogyasztás. Az már mindjárt hülyén mutatna egy kisautó 5-7 literes fogyasztása mellet , ami 23 km-en meg 230 km-en is ennyit eszik. Persze ezeket kell eltüntetni.....
(UI.: Nagy autó is tud tartósan keveset fogyasztani, lásd. új Toyota Camry hibrid. Persze ez nem SUV, de elég nagy kocsi.)
Mérési ciklusok:
https://www.opel.hu/tools/wltp-menetciklus-uzemanyag-fogyasztas.html
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 701
113
Így van, de az igényt lehet manipulálni.
Már nem ott tartunk, mint harminc éve, hogy magas autó = feldől, mint a büdösbogár. Eljutott oda a futóműtechnika, meg a menetstabilizáló elektronikák, hogy most a SUV-ok tartanak ott menetstabilitásban, mint harminc éve az átlagos személyautók. (Lásd jávorszarvas tesztek).
Ez pedig az átlagos júzernek elég.

Fizikát azért nehéz átvágni, ha valami magas, nagy a segge, és rohadt nagy rugózatlan tömegű kereken gurul, ott elég nehéz ‘jó futóművet’ belepakolni meg stabilizáló elektronikát - ha az elektronikának nincs mit stabilizálni, mert négyből két kerék épp nincs a talajon akkor borul mint az a bizonyos büdösbogár...de attól hogy az ESP lekorlátoz még ugyanolyan íze van a szaros szendvicsnek.


Jávorszarvas tesztek szerintem eléggé magukért beszélnek. Aki normális menetteljesítményű autót akar, szedánt vesz, vagy max kombit ha nagyon akarja pakolni nagy dolgokkal.

RAV 4


Az egyetlen ami elfogadhatónak tűnt eddig az a CRV, mondjuk a Honda tud futóművet csinálni, és azért cégen belül a normális kocsijaik körbe röhögik a CRV-t, de SUV-nak nem rossz.


Mazda dettó, bár itt is imbolyog egy kicsit és levegőben kalimpál a futómű.


Audinak is sikerült:


folyt köv.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 701
113
Azért az látszódik hogy elég nagy kihívás egyátalán elfogadható menet biztonságú futóművet pakolni SUV-na, sokat kell rajta dolgozni, finom hangolni, és nem mehet bele az olcsó gagyi. Ez az áron is látszik, bő 12-13 milliónál indul ez a sztori.

Persze lehet venni kis SUV-ot, mert az majdnem ugyanaz. ;)

Az ijesztő rész akkor indul amikor olyanok csinálnak SUV-ot, akik tavaly még Adidas felsőket varrtak 16 órás munkaidőben...


... vagy úgy nyomják le a kis városi SUV árát hogy felül csilivili, alul meg fosadék olcsó futómű van egy jóóó lágy rugóval hogy azt higgye a paraszt hogy milyen kényelmes simítja az úthibákat a kocsi. :D


... vagy csak azt szeretnék hinni hogy Korea az új Japán az autógyártásban :D

 
  • Tetszik
Reactions: misinator

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 135
53 744
113
Kurfürst

Alfa Rómeó Stelvió QV-ről nincs esetleg videód? Mert megkockáztatom, hogy extrém magasan verné a SUV mezőnyt :)
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 701
113
Kurfürst

Alfa Rómeó Stelvió QV-ről nincs esetleg videód? Mert megkockáztatom, hogy extrém magasan verné a SUV mezőnyt :)

De van ! :) és elég jó is, de azért csodát ott se kell várni, kis billegés azért befigyel de ettől még tapad mintha ragasztva lenne :)

Amennyire utána olvastam ebben az alfában igényes futómű van, elől kettős keresztlengőkaros, hátul kvázi multilink.

Nekem ezekből a tesztekből az jön le, hogy némi kompromisszummal, de meg lehet csinálni a nem borulósat is, de olcsón nem igen lehet, mert som meló és technika, szóval ezeknek a tényleg nem közveszélyes SUV-ok olyan 13-15 körül kezdődnek, alatta meg sajnos tényleg marad a borulékony klisé.

 

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 640
5 491
113
Legtöbb autónál matt fehér az alap. Gondolom az a legolcsóbb festék.

Alapjában az alapozó réteg is általában fehér színű, és a festékkeverékek alapja is fehér, így nem kell színezőanyagot használni, amivel a festék előállítási procedúra pár lépése átugorható fehér szín esetén, míg a többi színnél nem. Valószínű az így megspórolt munka és idő miatt olcsóbb.
Meg fehérből sok típusnál elég sok fogy, mert flottaautónak leggyakrabban fehéreket használnak, így nagy szériában gyártanak egyszerre. (Míg egy piros vagy kék nem annyira általános.)
 
  • Tetszik
Reactions: Ooorky

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 640
5 491
113
Így van, de az igényt lehet manipulálni.
Már nem ott tartunk, mint harminc éve, hogy magas autó = feldől, mint a büdösbogár. Eljutott oda a futóműtechnika, meg a menetstabilizáló elektronikák, hogy most a SUV-ok tartanak ott menetstabilitásban, mint harminc éve az átlagos személyautók. (Lásd jávorszarvas tesztek).
Ez pedig az átlagos júzernek elég.
Viszont megvan az armageddon túlélő illúzió, meg terepjáró illuzió (lásd Kadjar reklám), meg az "én vagyok a domináns hím" demonstráció (miközben felemelt üléssel is alig lát ki; úgy néz ki az autóban, mint amikor a 10 éves gyerek elcsórta az apja autóját...konkrét ismerős).
Na erről kéne kurva gyorsan leszoktatni az autósokat, mert előbb utóbb megint minden autó egyforma magas lesz, egyformán feleslegesen magas.
Aztán többeknek újra beüt az "át akarok látni az autókon - át akarom látni a forgalmat" komplexus, s ez lesz a vége:
31110613_b4c5cb42923449c31f55c2b93623e3ce_wm.jpg


https://totalcar.hu/magazin/2020/01/11/fca_heritage_hub/
:D

Aki át akar látni az autókon vegyen kamiont.
Mellesleg az elektromos autók pontot tesznek a történet végére, mert ott a légellenállás miatti sok 10 vagy 100km hatótáv csökkenés elveszi a kedvet a feleslegesen nagy autóktól. Mert ugye a töltés hiába lesz gyors, azért mégiscsak hosszabb idő, míg egy tankolás csak 1-2 perc.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator