Oly sok számomra oly kedves szó van ezen a linken...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Oly sok számomra oly kedves szó van ezen a linken...
Ezért van az uniós szintem legmagasabb ÁFA, hogy valahol visszajöjjön a pénz?A helyzet az, hogy elvileg Magyarország is egy "adóparadicsom", legalábbis az EU-ban:
https://ado.hu/cimke/tarsasagi-nyeresegado/
2019. március 25.
"Közel harmadával csökkent a társasági nyereségadó mértéke az elmúlt évtizedekben globálisan – derül ki a Tax Foundation 208 országot felölelő legfrissebb nemzetközi elemzéséből. Átlagosan Európában a legalacsonyabb ez az adónem, Magyarország pedig a 9 százalékos értékével az egyik legkedvezőbb befektetési környezetet biztosítja a cégek számára."
Ha ehhez még hozzá vesszük, hogy "állítólag" a nagy multiknak (audi, mercedes, T, …) még "testreszabott" adózásuk is van Magyarországon, akkor bolondok lennének innen elmenni, sőt nem egyszer a cég egyéb bevételeit is nálunk adózzák le.
Van alacsonyabb áfakulcs is, meg járműadó is kedvezőbb, a céges adók mellett van ami adómentes (kör, termék és szolgáltatás). Meg pl. gépjárműadó alól is van mentesség.Ezért van az uniós szintem legmagasabb ÁFA, hogy valahol visszajöjjön a pénz?
Én úgy tudom nincs Man licensz. Ez egy félreértés. A H család saját termék csak nagyon sok MAN alkatrészt használ. pl a teljes kabin MAN-tól jön a motorral.
Érdemes megnézni ezt a 20 perces videót ha meg akarod érteni miért kerül annyiba a Rába amennyibe:
Így gyárt a MAN:
Kb 15 perc után jön az a rész amit itthon a Rába legyárt. Vagyis az alváz+futómű gyártása majd összeszerelés a kabinnal, felépítmény elkészítése.
Szóval a hozzáadott érték kb 2/3 része meg van véve a MAN-tól a maradékot meg szinte egyedi gyártás keretében megcsinálja a RÁBA. Győrben ilyen gyártósort nem látsz ezért 150 db/év a kapacotás. Az a MAN gyár legyárt vagy 150 ezer darabot egy évbe... Innentől kezdve a Rába soha nem lesz olcsóbb mint a MAN mivel nincs sorozatgyártás valamint a hozzáadott érték 60-70%-a meg van véve egy külsős beszállítótól. Most erre lehet mondani hogy minek hagyjuk a pi...-ba. Csak akkor nem kell csodálkozni ha nem találsz 10 év múlva senki az országba aki akár csak egy futóművet, alvázat vagy felépítményt tud tervezni....
Egy sima Rába teherautó beszerzési ára úgy 110-120 millió Forint, ez pontosan ugyanannyi, mint amennyibe a német gyártású MAN teherautók kerülnek. Kell a halálnak a RÁBA!
Nagyon helyesen teszik, ha azonos költségen gyártanak, mint a németországi MAN gyár, német munkásokkal, akkor pusztuljanak, mert megérdemlik!
Na jó, nem fognak, természetesen tudni kell, hogy a RÁBA hadiipari megrendelései alapvetően nem a cég fő profilja. A futóművek gyártása az. Az a kampácsolás amit a MAN licensz alapján végeznek ott RÁBA teherautó címszóval a németekével azonos árú terméket kihozva nem olyasmi, amit siratnunk kellene!
Ez valóban igaz?Én imádom az ilyen cikkeket,meg amikor itt a fórumon is nagy erővel körbe ujjongják a cg-t,meg a cz gyártást meg rendszeresítést,meg a leókat és minden ehhez hasonlót.Ilyenkor lehet érzékelni azt a nagyfokú naivságot ami az országban is uralkodik.Pedig a cz gyártás jó.Vagyis inkább jó lenne ha nem lenne teljes sötétség a fejekben vele kapcsolatban.Még a seregben is.
Miért is kellenek a modern kiegészitőket is használni engedő,új és modern fegyverek,amikor a lövészet oktatása megmaradt a hidegháborús szinten?
Minek a rengeteg kiegészitő hozzá,ha a fegyverszobában ugyan úgy lesz tárolva mint az AK-k is?
Miért jó hogy rendszeresítettük,mikor normális lőszer nincs itthon hozzá?
Miért jó hogy gyártunk,hogyha már az alakulathoz is rozsdásan érkeznek meg a fegyverek?
Miként maradhatnak ki rugók,hogyan lehetséges,hogy tár problémákkal küzd a bren is meg a skorpio is?
Hogyan lehetséges,hogy az alakulat raktárában kirágták az egerek a tároló dobozt?Az hogy bele is költöztek,nem javitott a helyzeten.
Hogyan képződik szakember gárda a leók üzemeltetéséhez,ha a gyártó nagy valószinűséggel a közelébe sem engedi a szerelőinket?
Irhatnám tovább,de értelmetlen.Elkeserítőbb a helyzet mint azt sokan hiszik...
Évente kb. 30 darabot rendelt a HM, igazi "hand made" melóvá alakítva a Rába egyébként nagy múltú gyártását. Ilyen kevés jármű gyártásából még a Roys Royce sem élne meg. Sajnos annyiba is kerül, mint egy RR.
Az eredeti GBP keretszerződés 15 év alatt 12-15 000 darab jármű gyártására szólt.....
A 15 év eltelt...... 500-at vettünk. A csapatoknál még mindig van Ural, Kraz, stb.
Ahogy az Ikarust ezt is tönkretettük. Lehet sírni, hogy meg kell teremteni a magyar védelmi ipart. A Rába több ezer PSZH-t, FUG-ot gyártott pár év alatt, még exportra is. Most meg mindenki pingvinezik, senki nem tehet róla, értsük meg a válság, meg minden....
Ez valóban igaz?
Amennyiben igazad van, az valóban gáz.Így is lehet hogy többet irtam mint kellett volna...
Mondtam, hogy elég távol állsz a valóságtól az elefántcsont toronyban.Amennyiben igazad van, az valóban gáz.
Ezt nem értem pontosan, légy oly kedves és értesd meg velem. Te két néven is posztolsz? Nem neked írtam a kérdésemet, hanem Spartannak.Mondtam, hogy elég távol állsz a valóságtól az elefántcsont toronyban.
Az a helyzet, hogy Tátra se él meg ezen a piacon, hanem döglődik, a Rábának végképp nincs helye a nap alatt, mint teherautógyár. A magyar haderőn kívül nincs és nem is lesz megrendelője, teljesen fölösleges álmodozni. A saját teherautógyártásnak annyi, jobban járunk, ha eredetibe vesszük a MAN-t. Lehet sírni, teljesen irreális álmokat kergetni, de a valóság mindig az lesz, hogy kétes minőségű, manufakturálisan előállított terméket fog produkálni Győr, olyan áron, mintha németet vennénk. A német jobban megéri.
A katonai járműgyártás nagyon úgy tűnik, hogy kifutott Magyarországon. Nincs rá semmilyen ígény. A hadsereg teljes teherautóígénye nem teszi lehetővé rentábilis magyarországi gyártás fenntartását és nincs is értelme, mert nem stratégiai képesség. Teherautót bármikor, bárhonnan tudsz venni!
Hát egy korábbi hozzászólásban említettem, hogy a valós helyzettől a főtisztek akik nem az alakulatoknál vannak olyan távol vannak mint makó jeruzsálemtől,Ezt nem értem pontosan, légy oly kedves és értesd meg velem.
Ezt befejezem, mert túl okosnak és tájékozottnak tartod magad. Én téged nem sértegettelek, légy oly kedves, hogy te se tedd.Hát egy korábbi hozzászólásban említettem, hogy a valós helyzettől a főtisztek akik nem az alakulatoknál vannak olyan távol vannak mint makó jeruzsálemtől,
Nem sértésnek szántam, elnézést kérek miatta, csak elkeserítő, hogy rá kell kérdezned, hogy igaz-e, mert ezek szerint az ilyen információk nem jutnak fel, ami azt is jelenti, hogy alulról felfelé való információ áramlás valahol megintcsak elakad. Szóval szerintem érted mire gondolok.Ezt befejezem, mert túl okosnak és tájékozottnak tartod magad. Én téged nem sértegettelek, légy oly kedves, hogy te se tedd.
Csapatpróbán nem nyafiztak a katonák egyik fegyverrel kapcsolatban sem, pedig ott voltak a cseszko gyári szakértők is.Nem sértésnek szántam, elnézést kérek miatta, csak elkeserítő, hogy rá kell kérdezned, hogy igaz-e, mert ezek szerint az ilyen információk nem jutnak fel, ami azt is jelenti, hogy alulról felfelé való információ áramlás valahol megintcsak elakad. Szóval szerintem érted mire gondolok.
Csapatpróbán nem nyafiztak a katonák egyik fegyverrel kapcsolatban sem, pedig ott voltak a cseszko gyári szakértők is.
A rozsdát én is csak hallottam, eddig. De a tárolási gondok és a régi stílusú lőkiképzés, lőszerhiány valós probléma.Csapatpróbán nem nyafiztak a katonák egyik fegyverrel kapcsolatban sem, pedig ott voltak a cseszko gyári szakértők is.