Ha külföldön kérem meg egy lány kezét, az itthon nem számít?Nem. Csak egy előadás Londonban.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Ha külföldön kérem meg egy lány kezét, az itthon nem számít?Nem. Csak egy előadás Londonban.
Jelczet megvette a MAN.Csak a polák állami megrendelésre készülő kocsikra teszik rá a Jelcz emblémát,de csak az embléma Jelcz,különben 100% MAN.Kivéve ha nem. Jobb, ha minél több alkatrész gyártását, esetleg összeszerelést itthon tudunk végezni. A szerbek is erőltetik a régi Mercédes licenceiket, TAM utódokat katonai célokra. A lengyelek is támogatják a Jelcz teherautógyárat kizárólag katonai és rendvédelmi célra. A Tatra is jórészt a cseh állami megrendelésekből éldegél, bármily jó reklám neki a Párizs Dakar múlt.
Ha mi magunk önként feladjuk, akkor saját dolgunk nehezítjük meg, ha baj van. A honvédelem az nem pusztán üzleti kérdés, néha állami segítséggel (megrendelésekkel, hosszútávú valós rendelésekkel) kell életben tartani, egyébként üzletileg kockázatos termelő vállalatokat. Én is sokallom a Rábák árát, nagyon meg tudnék ruházni embereket ezért, de szégyenteljesen kevés teherautót rendelt az állam.
Nem egészen, este válaszolok.Jelczet megvette a MAN.Csak a polák állami megrendelésre készülő kocsikra teszik rá a Jelcz emblémát,de csak az embléma Jelcz,különben 100% MAN.
TATRA új generációja meg Renault elemekböl épitkezik.
Itthon titkolózunk , Londonban meg előadás részét képezi :
"· Procurement of fleet of Nurol Makina made 4x4s"
Hát..... ?
Szerintem pontosan értik, csak szimplán lesz@...k a választópolgárt.Szerintem egyszerűen nem értik az Internetet.
Nem a demokráciával van baj hanem az ellenzékkel. Ha a demokrácia lenne a gond akkor most nem Karácsony a polgármester.Szerintem pontosan értik, csak szimplán lesz@...k a választópolgárt.
Szirentem úgy gondolják, túl fárasztó lenne elmagyarázni a "népnek" hogy
- miért is kell a honvédségnek ilyen MRAP szar;
- meg nyilvános pályázat helyett miért stikában pont a törököktől kell vásárolni
ezért inkább hagyják a fenébe az egész kommunikációt és úgy vannak vele hogy a "pógár" majd észreveszi ha már itt vannak...
Sajnos ez van ha egy országban gyenge lábakon áll a demokrácia.
Igen! Ezt benéztem...
Ugyanakkor Biztosan nem 500 db az eddig beszerzett H sorozatú jármű! Az talán a GBP -ben megrendelt darabszámot lefedi, de biztos, volt már előtte is szállítás.
Az első szériát 2004-től szállították. 2004-re 167 járművet rendelt a HM a Rábától. 2007-re pedig majdnem 300db-ot szállítottak le. És 2017-ig minden évben szállítottak.
A GBP program 12.000 járművet fedne le, de ebben nem csak a H sorozat van benne, hanem minden.
Én imádom az ilyen cikkeket,meg amikor itt a fórumon is nagy erővel körbe ujjongják a cg-t,meg a cz gyártást meg rendszeresítést,meg a leókat és minden ehhez hasonlót.Ilyenkor lehet érzékelni azt a nagyfokú naivságot ami az országban is uralkodik.Pedig a cz gyártás jó.Vagyis inkább jó lenne ha nem lenne teljes sötétség a fejekben vele kapcsolatban.Még a seregben is.
Miért is kellenek a modern kiegészitőket is használni engedő,új és modern fegyverek,amikor a lövészet oktatása megmaradt a hidegháborús szinten?
Minek a rengeteg kiegészitő hozzá,ha a fegyverszobában ugyan úgy lesz tárolva mint az AK-k is?
Miért jó hogy rendszeresítettük,mikor normális lőszer nincs itthon hozzá?
Miért jó hogy gyártunk,hogyha már az alakulathoz is rozsdásan érkeznek meg a fegyverek?
Miként maradhatnak ki rugók,hogyan lehetséges,hogy tár problémákkal küzd a bren is meg a skorpio is?
Hogyan lehetséges,hogy az alakulat raktárában kirágták az egerek a tároló dobozt?Az hogy bele is költöztek,nem javitott a helyzeten.
Hogyan képződik szakember gárda a leók üzemeltetéséhez,ha a gyártó nagy valószinűséggel a közelébe sem engedi a szerelőinket?
Irhatnám tovább,de értelmetlen.Elkeserítőbb a helyzet mint azt sokan hiszik...
Ez nyilvánvaló.Gondolom a Rába sem erre számított.
Elhiszem, hogy ezek létező problémák, na de akkor hogyan előre?
Számomra, laikusként, ezek azért üdvözlendő fejlemények mégis, mert legalább valami pozitív történik...
Valami lesz, ami eddig nem volt! Mérnökeinknek legalább fizikai kapcsolata lesz ezekkel az eszközökkel és nem videóról nézegethetik.
..
Nyilván, SAJÁT harckocsi/repülő/rakéta gyártás kellene, saját márkák! De ettől évszázados távolságra vagyunk...
Talán, ha már minden automatizált lesz, és relatíve olcsóbb mint ma, akkor idővel, de az is száz év(ek) legalább!
Igen! Ezt benéztem...
Ugyanakkor Biztosan nem 500 db az eddig beszerzett H sorozatú jármű! Az talán a GBP -ben megrendelt darabszámot lefedi, de biztos, volt már előtte is szállítás.
Az első szériát 2004-től szállították. 2004-re 167 járművet rendelt a HM a Rábától. 2007-re pedig majdnem 300db-ot szállítottak le. És 2017-ig minden évben szállítottak.
A GBP program 12.000 járművet fedne le, de ebben nem csak a H sorozat van benne, hanem minden.
És ha így van melyik seregek? Csak mert így kb minden 2. katonának jutna egy jármű.
Ez még akkor is érthetetlen ha a nemlétező tartalékosokat is beleszámolják.
Amúgy valahol én is azt olvastam, hogy ezt a programot ebben a formában törölték.
Nem a demokráciával van baj, hanem a hazai interpretációjával. Ebből következően az ellenzék is olyan, amilyen: nem ők suskusolnak, de kussolnak.Nem a demokráciával van baj hanem az ellenzékkel. Ha a demokrácia lenne a gond akkor most nem Karácsony a polgármester.
Nem a demokráciával van baj, hanem a hazai interpretációjával. Ebből következően az ellenzék is olyan, amilyen: nem ők suskusolnak, de kussolnak.
Ez nyilvánvaló.
Én arra lennék kíváncsi, hogy mi történt 2003-4 elött.
Mert azt találtam, hogy a GBP 2003-ban lett aláírva, a szállítások pedig 2004-ben kezdődtek. Azonban, a 2002-es katonaságom alatt már olyan emlékeim vannak, hogy bár bennünket nem azzal, hanem Uralokkal szállítottak, de mintha akkor a laktanya területén már álldogáltak volna - kis mennyiségben ugyan - de "új" Rábák.
Én még az eredetileg jóváhagyott - 12.000-es - számot írtam. Azóta - ezt írta itt más is - ez 4000-re lett levíve. Közben a program elvileg véget ért. Azóta új GBP lett aláírva 2017-ben, amiből tavaly semmit sem hívtak le. A fenti hozzászólással azt akartam mondani, hogy a GBP számai nem csak a H sorozatot tartalmazza, de az összeset hivatalosan a Rába szállította/ja. Ami a vicces az egészben, hogy mivel nem hívták le az összes keretszámot, a mai napig nem cseréltek le egy jópár járművet. Továbbá a GBP-ben beszerzett járművek maguk is elöregednek. A G merciket elvileg 15 évig, az Unimogokat, H-kat, HX-eket pedig 20 évig tervezték üzemeltetni. Szóval nem csak a posztszovjet gépeket, de már a program keretén belüli gépeket is el kel kezdeni leváltani. Ráadásul vannak olyan speciál járművek, is amelyek eddig teljesen kívül estek a GBP keretein, mégis nagyon aktuális lenne a cseréjük. Pl.: a ponton szállító Kraz-ok.És ha így van melyik seregek? Csak mert így kb minden 2. katonának jutna egy jármű.
Ez még akkor is érthetetlen ha a nemlétező tartalékosokat is beleszámolják.
Amúgy valahol én is azt olvastam, hogy ezt a programot ebben a formában törölték.
Én még az eredetileg jóváhagyott - 12.000-es - számot írtam. Azóta - ezt írta itt más is - ez 4000-re lett levíve. Közben a program elvileg véget ért. Azóta új GBP lett aláírva 2017-ben, amiből tavaly semmit sem hívtak le. A fenti hozzászólással azt akartam mondani, hogy a GBP számai nem csak a H sorozatot tartalmazza, de az összeset hivatalosan a Rába szállította/ja. Ami a vicces az egészben, hogy mivel nem hívták le az összes keretszámot, a mai napig nem cseréltek le egy jópár járművet. Továbbá a GBP-ben beszerzett járművek maguk is elöregednek. A G merciket elvileg 15 évig, az Unimogokat, H-kat, HX-eket pedig 20 évig tervezték üzemeltetni. Szóval nem csak a posztszovjet gépeket, de már a program keretén belüli gépeket is el kel kezdeni leváltani. Ráadásul vannak olyan speciál járművek, is amelyek eddig teljesen kívül estek a GBP keretein, mégis nagyon aktuális lenne a cseréjük. Pl.: a ponton szállító Kraz-ok.
Ja, tényleg. Ezt csinálta a fidesz is 2002-2010 között...Szerintem fordítva. Soskusolnak ők is, és akkor kussolnak. Akkor van felhőbörödés, ha kimaradnak valamiből. Ellenzékben úgy is csak annyi dolgod van, mint egy indexes újságírónak. Mindent lefikázol, és kész.
Lényegében az összes(nem exszovjet)keleti gyártó eltünt.De a kisebb nyugatiak is.Nincs már önálló Pegaso(spanyol),Steyer,Magirus,Berliet.Sisut és a TATRAt ugy-ahogy életben tartják.Pőlgári nagysorozatú teherautógyártás nélkül a katonai gyártás egyszerűen nem él meg.Az egész Rába H sorozat ötlete megszületett még a nyolcvanas években. Pont az volt a cél, hogy a nagyszámú és tarkabarka teherautóflottát egységesítse. Csepel D 566 ugyanezt szolgálta volna csak az is egy raklap szar volt és jött mellé DAC, GAZ, URAL. Ezeket kellett volna váltani.
Simán lehet, hogy láttál belőle hiszen a járművek léteztek már a kilencvenes években is, csak értelmes mennyiségben nem érkezett rájuk rendelés. Ha jól emlékszem a határőrség kezdte meg velük a teszteket.
A szememben ez azért gáz, mert ugyanúgy elszúrtuk a dolgot a Rábákkal is mint a Csepellel. Kétszer léptünk bele ugyanabba a kutyaszarba.
A nyolcvanas évek végén még ez volt az elképzelés. Én 3 tesztpéldányról hallottam.
Ez meg már a kilencvenes évek.
De ugye ott volt a H 9 is.
Ha meg lett volna az akarat/pénz simán lett volna lehetőség egy egységes teherautó flotta kialakítására már a kilencvenes évek elejétől-közepétől kezdve.