[HUN] Ejder Yalcin / Gidrán 4x4

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 075
13 704
113
Kerdes.

Miert jobb, hogy a hatso ajto oldalra nyilik es nem lefele rampat/lepcsoket kepezve? Csak egyszerubb igy gyartani, vagy valamilyen okbol praktikusabb?


Gyártásban biztos olcsóbb, egyszerűbb a kézzel nyitható ajtó.
Nem kell semmi hidraulikát beletervezni, építeni.
Így az nem is tud beszarni.

De ezek az ajtók baszott nehezek.
Már egy Hummer ajtaját is nehéz kinyitni ha nem vízszintben van a jármű.
Az egyik oldalon alig tudod kinyitni, a másik oldalon meg majdnem kitép az ajtó a járműből ha valamelyik oldala feljebb van.
És éppen merre dől a jármű aszerint szar kinyitni becsukni, vagy mindkettő.

Ha valami nyitja, csukja ez a probléma még van oldva.

Kb 5:30-tól balfaszkodik de valami ilyen az életben is.


Persze gyakorlással ez is gyorsabb lessz, de kb erre gondolok.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 443
113
Kerdes.

Miert jobb, hogy a hatso ajto oldalra nyilik es nem lefele rampat/lepcsoket kepezve? Csak egyszerubb igy gyartani, vagy valamilyen okbol praktikusabb?
A rámpás megoldás jóval nehezebb, mivel ott záró (és nyitó) mechanika szükséges. Alapvetőan akkor van értelme, ha komolyabban van már eleve páncélozva a jármű, vagy ha tényleg gyors ki-beszállásra van szükség. Várhatóan ezek a járművek nem csapatszállításra lesznek elsősorban használva. Funkciójármű feladatnál meg nem számyt, hogy mennyire gyorsan szállsz ki. Az is számíthat, hogy mennyire magas a jármű...
Szóval itt meg elég, ha felhánysz rá egy combosabb zsanért. Persze csillapításra itt is szükség lehet pótpáncél esetén, de alapból nem okoz gondot a bezárás.

Szerk: megint nem láttam... :rolleyes:
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 192
3 485
113

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 686
32 336
113
Sok feladatkorre megfelelo kis alapjarmu am... Annyi melo van amire egy ilyen alapjarmu tokeletes hogy csak na. Atgm platform a mistralok is jo helyen lennenek egy mozgathato toronyba a teleszkopos felderito valtozat is nagyon hasznos es szukseges ahogy a granatveto konnyu es nehezgeppuskaval felszerelve a front vonal mogott masod harmadvonalba tokeletes jarorgep lehet. Igy a rendeszeknek is megfelel tobbek kozott./ a nagyteso meg muszerezheto amihez kell. Mar csak par raba zart felepitmenyes kell magasabbszintre pk kocsinak./ :) nem szemelyszallitasra. Es majd minden elem megvan teherauto kell tartaly vizes uzemanyagos platosok. A soktengelyesek meg mehetnek a harcolo alakulatoknak logisztikanak.. Magasabb szintre... A soktengejesekre akar tuzerseget is el tudok kepzelni. Ezekra a kicsikre vagy a nagytesora meg 120 as aknavetot./ azthiszem a rorokok egybol vennenek tollunk aknavetot ahogy a sztyeppei testvereink is. Maris uzlet. A hozzajuk tartozo barmely teherautora rateheto kulonbozo kozpontokkal. Csomagba is akar... Tatan hagynam a 72 eseket a leo a 7 ek melle elsosorban tartalekosoknak egy allando harcolo/kikepzo es egy torzs szazaddal... A soktengelyes tuzerseget debrecen hodmezore kuldenem 120 aknavetovel kiegeszulve ami tatara is raferne es szerintem szolnok sem ellenkezne ellene. A leo a 4 ekkel /amik ha csuszas lep fel a programba nemetreszrol valahol tuningolhatoak kodberbol vagy nivelheto a db szam./
Huszarvagassal ennyit tennek korai es tavoli. Egy szabas./ minden lehetoseg nyitott elottunk most nincsenek nagykutyak akik pofaznanak aki meg megis sulytalan senkit nem erdekel az agymenesuk....
 
  • Tetszik
Reactions: bel and DTheo

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 686
32 336
113
Egy nms alapu 120 as automata aknavetos valtozattal jalcin alapu kis pk jarmuvel man /raba/ zart felepitmemmyel igeny eseten vagy bar!ely alvazra helyezhetovel szamunkra hatalmas piac nyilna meg. En en szamolok olyan ezres szintet surolo db eladasara alsohangon /pill ami siman. A tivabbiak meg munka kerdese... A mistral al is lehetne penzt keresni de ott csak osszeszereles szintjen. Imtegracio. Ugyanazzal az engedelyel amivel az unimoghoz integraltuk barmire integralhatjuk am :)
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 686
32 336
113
Ne fdledjuk nem volaggyartoval szerzodtunk. Nem veletlenul. Itt partnerek vagyunk akik vasarlok is igy tudnak jo ajanlatot tenni es elfogadni.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 686
32 336
113
Nincs kapacitasa a gyartonak a 120 as integraciora. Anno sem volt. Nekunk van es termekunk is hozza. Nagy penzeket beleoltek am az eddigi platformokba es bar eleg sikeres a kategoriajaba egy komplett mindent lefedo fegyveercsaladhoz ennel tobb kell. Itt vagyunk mi. Ezert szerintem erdemes megbaratkozni az alapjarmuvekkel./ez nem jelenti azt hogy kesobb ne kothetnenk szerzodest rendszerek egyeb jarmure integralasara./ de ez a belepo ezt kell jol csinalni hogy legyen kesobbi nem elcseszni mint megennyi probalkozo akik tul magasra tettek a lecet. Tudunk nagyot ugrani kepesek vagyunk ra de ahhoz kell a lemdulet./
 
  • Tetszik
Reactions: DTheo and SilvioD

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 686
32 336
113
A lenyeg hogy partnerek vagyunk. Nekunk 120 as aknavetonk van amit igy is ugy is integralnunk kell ha el akarjuk adni nagyobb tetelbe megis jobb haszonkulcsal./alapplatformon is fogni erre a torok ajanlat nagyon jo./ a torokoknek es a vilagpiacnak meg kell a fegyverrendszer. /haboruk dulnak a vilagba a kozelkeleten igen hasznos egy jo menettulajdonsagokkal rendelkezo automata 120 as aknaveto. /ugy a vilagon barhol egyebkent./ a torok meg remdezi is az eladasokat hisz az o alapplatformja is eladasra kerul. Amivel tovabbi mas variacioval felszerelt valtozatra is nivekszik az igeny. Keremszepen ki van ez talalva. Cserebe europaba is terjedni fog a jarmu a mi segitsegunkkel. Igen a balkan es kozepeuropa. De meg a lengyelek is bejelentkezhetnek plane ha sikerul nekik is kieggyezni a torokokkel a tavoli jovobe a jarmugyrtassal./ mi max segidletrkert foalkatresz beszallitoi szerzodeseket szerezhetunk.../ de ez nagyon tavoli eshetoseg es minel tavolabbi annal kisebb a valoszinusege./ jelenleg a hazai igenyek kielegitese olcxon hatekonyan sajat hozzadott ertekkel ahol lehet a cel. Majd parhuzamosan a felfutassal a kulfoldi megrendelesek kielegitese amiket a torok hoz magaval.ekozbe lehet puhatolozni ahogy terjed a fegyverrendszer./
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 686
32 336
113
De a panceltoroknek elengedhetetlen egy tobb raketa imditasara kepes konnyu pancelozott jarmu. /a nagyvasak kesobb./ egy usa modi nyitott kupolas atgm a hmmwv re megoldas nem panceltoronek valo max tamogatoknak a konnyucsapatoknak.... /divat de szrt se er. Mar alapbol az emberes torony gaz... Lehet jonni hogy amerika amikor minden jarmuvon kint log a csoka fele a tetobol. De az a szuper es a jo platform...megeri a tobszoros arat az uj usa csodak labizom forgatorendszerrel vagy csipoiizom iranyzassal./
 
  • Tetszik
Reactions: bel

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 686
32 336
113
Off de ha mar irok leirom hogy a raba onrakodo konteneres valtozata is hatalmas civil keresletet kelt fel ha civilre is gyarthatjak a kinai vasut megepulesevel parhuzamosan... A honvedseg kontenerrakodo kepessegei nek noveleserol nem is beszelve /logisztikusok eggyik nagy alma volt mar regota a konteneres szallitmanyozas felfutasa honvedsegen bellul./ nem veletlen a kesszenleti kontenerek kedveltsege./ es a raktarozasi problemak is megoldodnak jol zarhato akar legzaras konteneres tarolashoz nem kell csak eros betonplacc./ a kontener gyartas magyarprszagon is felfutna /negeziparnak megrendeles./legalabbis a belepo neheziparnak./ egywzeru robotok lehegesztik./ szallitmanyozast gyorsitja gongyolegkent. Ezzel a telhes hazai es regionalis szallitmamyozo kepesseg nagyot ugrana./ nincs valos le es felpakolasi ido. Allo ures holtido. A 2 soforos rendszer terjedne. Ami sok szempontbol elonyos az arubiztonsagrol nem is beszelve, tehat hajra raba hajra onrakodo konteneres teherautok.
 
  • Tetszik
Reactions: DTheo

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
...Keremszepen ki van ez talalva. Cserebe europaba is terjedni fog a jarmu a mi segitsegunkkel. Igen a balkan es kozepeuropa. De meg a lengyelek is bejelentkezhetnek....
Nem szeretek igy spekulálni, de ha engem kérdezel nem lenne ördögtől való egy magyar összeszerelő gyártósor a török cuccokra:
  • már mióta is tudjuk, hogy ilyen cuccok lesznek?
  • már akkor Benkő azt nyilatkozta, hogy aláirt szerződések vannak - de mire is?
  • még mindig nincs bejelentés a vásárlásról (!)
  • viszont a törököktől már egyre inkább csepegnek az infók, hogy rendelések (!) vannak részegységekre (fegyverrendszer elemei)
  • gazdaságélénkitő csomga level X ? ... azaz ennyi idő lehet arra kell(ett), hogy előkészitsék a hazai gyártáshoz/összeszereléshez való céges beszállitói és jogi hátteret,
  • mely alapján kiszolgálhatóvá válik a magyar haderőfejlsztési program és megnyilik rajtunk keresztül egy immár "európai gyártású" (licensz) termék külföldre történő propagálása, árusitása...
Bár szerintem nem igy lesz, de a mostani kacifántos gazdasági helyzetben ezt a programot el lehet adni a népnek... kellemesen meglepődnék, ha meglépnék ezt és nem csak úgy vennének valamit.
Ugyanakkor közismerten nem vagyok a "hazai gyártások pártján" (már csak a cseh és szlovák példák miatt is), kizárt hogy olcsóbban nekiálljunk valamit önnállóan a 0-ról akár licenszben is gyártani...mint hogy megvegyük készen egy felfuttatott gyártósorról.
Kiváncsian várom a török story végét....