[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-29 "Fulcrum"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 032
24 587
113
Biztos volt már, de most megint belefutottam, hogy a 28 MiG-29-eshez az alábbi rakétamennyiség érkezett a Honvédséghez (az orosz államadósság terhére):

342 db R-27
150 db R-73

Érdekes az arány (nem lehet, hogy fordítva szerepel?), mivel 2 db R-27 rakétára 4 db R-73 jutott egy gépen.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 784
75 808
113
Érdekes az arány (nem lehet, hogy fordítva szerepel?), mivel 2 db R-27 rakétára 4 db R-73 jutott egy gépen.
Az R-60 is ráment ha kellett ezen kívül csak 22 db géppel számolj az R-27-nél mert a 6db UB gépünkben nem volt radar(kétüléses kiképző változatok) így azok nem alkalmazhatták őket.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

KoviUbi

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
1 834
6 693
113
Biztos volt már, de most megint belefutottam, hogy a 28 MiG-29-eshez az alábbi rakétamennyiség érkezett a Honvédséghez (az orosz államadósság terhére):

342 db R-27
150 db R-73

Ami megmaradt, az használható valamire?
Tehát mondjuk mit tudom én:Eladhatjuk őket a lengyeleknek, mint működőképes rakéták?
 

KoviUbi

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
1 834
6 693
113
  • Tetszik
Reactions: Terminator

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 471
113
Az R-60 is ráment ha kellett ezen kívül csak 22 db géppel számolj az R-27-nél mert a 6db UB gépünkben nem volt radar(kétüléses kiképző változatok) így azok nem alkalmazhatták őket.

Az R-60-ról azt olvastam, hogy 300 db érkezett a MiG-23-asokkal.
 

Firga bácsi

Well-Known Member
2019. december 8.
499
767
93
Ha jól emlékszem, azokat már eladták.

Volt egy bűnszervezet, aki Izsákon vagy hol rakéták hatástalanítására szakosodott. A légiharc rakéták sok veszélyes anyagot tartalmaztak, "szakszerű" hatástalanításuk nagyon drága, nagyon sok közpénzt ki lehetett fizetni érte. Sokkal jobb és egyszerűbb üzlet volt mint eladni, mindenféle engedélyekkel bajlódni. Volt olyan is, hogy nem engedték ellőni már a végén a szavatosságuk lejáratához közeledő rakétákat, mert már készült a szerződés a megsemmisítésükre. Ha ellőtték volna a pilóták Lengyelországban, akkor meg hogy fizetik ki azt a sok pénzt.
 

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 640
5 491
113
Ami megmaradt, az használható valamire?
Tehát mondjuk mit tudom én:Eladhatjuk őket a lengyeleknek, mint működőképes rakéták?

Csak a gond van vele, nem megfelelő tárolás veszélyessé tette. Semmire nem jó, ezért akarnak szabadulni tőle, és odaadnák a gépek mellé, de kutyának se kell.
A rakéták megsemmisétése kb többe kerülne mint amennyiért az egész pakkot árulják.
a 2 legjobb állapotú gépet meg kell tartani, és múzeumba rakni, Kecskemétre egy meg Budapestre a másik. A többit szépen újrafesteni és elcserélgetni más múzeális gépekre. így egy szép tárlatot lehetne összeállítani. A hajtóművek meg talán 1-2 olajkút oltó berendezésnek jók. A többit elcserélni talán még egyet a Műegyetemre kiállítani diákoknak, 1-et meg kísérletezni beállításokat elméletben/félgyakorlatban. így a hallgatók ilyet is látnak, és talán 1-2 kedvet kap ilyen irányú továbbtanulásra, és modern géppel ismereteket szerezni (ez irányú továbbképzést persze nem itthon, hanem külföldön ahol van ilyen képzés). Aztán talán ha lesz EU-s gép akkor tudnánk 1-2 mérnökkel segíteni benne.
 
M

molnibalage

Guest
Sajnos csak képként és nem szövegként, mint a 23-asnál. A videójából vágta ki a képeket. Még én kértem tőle.
Nem mondod, hogy te még nem találkoztál a Simon Robi gyüjtésével???
De, itt van előttem, csak az egész ennyit nem ért meg (számold végig nyugodtan, ha van időd rá), mivel csak egy trendre voltunk kíváncsiak, az egész MN összes gépével kapcsolatban 21/22/23-asokat is beleértve.
http://www.simonrobert.hu/02-repulo...29_Nagyvas/Volt_egyszer_a_MiG-29_Nagyvas.html
 
M

molnibalage

Guest
Sajnos csak képként és nem szövegként, mint a 23-asnál. A videójából vágta ki a képeket. Még én kértem tőle.


http://www.simonrobert.hu/02-repulo...29_Nagyvas/Volt_egyszer_a_MiG-29_Nagyvas.html
Megcsinálom akkor a pontosabb összegzést, de mintha lenne némi hiba. A 02 és 03 gép percre pontosan azonos mennyiséget repült és szállt fel/le...? Ez elég hihetetlennek tűnik...

A 04 gép üzemidejét hosszabbították 2004-ben és 2003-ban repült utoljára...?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Megcsinálom akkor a pontosabb összegzést, de mintha lenne némi hiba. A 02 és 03 gép percre pontosan azonos mennyiséget repült és szállt fel/le...? Ez elég hihetetlennek tűnik...

A 04 gép üzemidejét hosszabbították 2004-ben és 2003-ban repült utoljára...?
Jogos észrevételek. A 04-es biztos, hogy a 2005-ös kecskeméti repülőnapon még repült.
Szerintem kb 2006-ban állították le.
A 06-os pedig nem volt 2004-ben üzemidő hosszabbítva.
 
M

molnibalage

Guest
Sajnos csak azzal tudok főzni, amim van...
Nah, nekem ez jött ki.
Valami nem kerek.

Ok, hogy én gyártási időponttól vettem, ami felfelé kerekítés, de akkor is. Ez kb. 50%-kal magasabb érték, mint ami a HTÖ-ben van.

És a repült óraszám nem 12800 hanem 17800. Ez brutálisan nagy difi.
Viszont SR oldalán sok volt az anomália. Akkor most kéne az, hogy "mutasd a forrásod"...

(Én az UB gépeket is belevettem...)

AYwXTc6.png


Ez csak a MiG-29B. A repóra közelebb van Hpasp értékhez, de a szolgálati évek nem.
HtzXsa5.png


Ez @Hpasp
2020-03-31-09-47-52-Microsoft-Excel-Hu-AF-Mi-G-vs-AMI-F-104-xlsx.jpg

2020-03-31-09-47-29-Microsoft-Excel-Hu-AF-Mi-G-vs-AMI-F-104-xlsx.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Érdekes adatok.
Amit jó lenne még tudni, de ehhez már a gépek doksija is kéne, hogy az adott repidőre hány felszállás és felszállásonként milyen repülési feladat jutott. A 04-es, vagy a 23-as például elég sok bemutatót és gyakorlást repült le, ezek a kb 8 perces repülések felértek más példányok három-négy 45 perces, másfél órás elfogási feladataival, útvonalrepüléseivel.
Hasonlítsuk össze a 8 perces bemutató 6-10g-vel végzett manővereit, nyitott futós orsóit mondjuk egy lengyelországi kitelepüléssel, rakéta éleslövészettel, hazajövetellel.
 
M

molnibalage

Guest
Érdekes adatok.
Amit jó lenne még tudni, de ehhez már a gépek doksija is kéne, hogy az adott repidőre hány felszállás és felszállásonként milyen repülési feladat jutott. A 04-es, vagy a 23-as például elég sok bemutatót és gyakorlást repült le, ezek a kb 8 perces repülések felértek más példányok három-négy 45 perces, másfél órás elfogási feladataival, útvonalrepüléseivel.
Hasonlítsuk össze a 8 perces bemutató 6-10g-vel végzett manővereit, nyitott futós orsóit mondjuk egy lengyelországi kitelepüléssel, rakéta éleslövészettel, hazajövetellel.
@Hpasp mintha a kicsit felfelé kerekedő teljes B + UB gépek szolgálati éveivel osztott volna és ezért lett 40 óra tája 60 óra tája helyett.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 471
113
Érdekes adatok.
Amit jó lenne még tudni, de ehhez már a gépek doksija is kéne, hogy az adott repidőre hány felszállás és felszállásonként milyen repülési feladat jutott.

Ehhez ki férhetne hozzá? Egy-két most unatkozó jó kapcsolatokkal rendelkező haditechnai újságíró, esetleg szakdolgozatot író NKE hallgató?
Vagy senki, mert a gépek és minden tartozékuk nem a Honvédséghez, hanem Magyar Nemzeti Vagyonkezelőhöz tartozik és minden titkosítva van 30 évre?
Esetleg a nyugdíjas karbantartó szakemberek még megmondanák fejből az adatokat?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Szerintem ennyire nem bonyolult a dolog. A gépek doksija szerintem még a reptéren van összegyűjtve, már az ott tároltaké. Hiszen egészen a közelmúltig még el akarták adni őket. Az meg papírok nélkül nem megy.

Gyanítom, hogy van belőlük egy-egy a RepTárban és a szolnoki bázison, ahogy követték a gépeket. Vagy a RepTárnak nem kellett és mind a két szolnoki gépé a helikopterbázison van.
Az is lehet, hogy a kecskeméti bázis mérnök-műszaki szolgálata külön is vezette a repidőket a gépkönyvek alapján és talán nem dobták ki őket valamelyik selejtezéssel.
 
M

molnibalage

Guest
Szerintem ennyire nem bonyolult a dolog. A gépek doksija szerintem még a reptéren van összegyűjtve, már az ott tároltaké. Hiszen egészen a közelmúltig még el akarták adni őket. Az meg papírok nélkül nem megy.

Gyanítom, hogy van belőlük egy-egy a RepTárban és a szolnoki bázison, ahogy követték a gépeket. Vagy a RepTárnak nem kellett és mind a két szolnoki gépé a helikopterbázison van.
Az is lehet, hogy a kecskeméti bázis mérnök-műszaki szolgálata külön is vezette a repidőket a gépkönyvek alapján és talán nem dobták ki őket valamelyik selejtezéssel.
Írni köll a Reptárnak és csá.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 471
113
Írni köll a Reptárnak és csá.

Szerintem felreerted. A Reptarban csak egyetlen gepnek lehet meg a dokumentacioja, a 05-nek, ami ott van kiallitva. A tobbit szerintem a Vagyonkezelo orzi egy lezart raktarban a kecskemeti bazison vagy valahol. (Ha fotozni akarod a gepeket, ahhoz is a Vagyonkezelotol kell engedelyt kerni, de nem adnak. )

A szolnoki bazison van meg egy gep, annak ott lehetnek a papirjai.

A kecskeméti bázis mérnök-műszaki szolgálata, az egy jo otlet.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage