KC-767 / KC-46 / 767 MMTT (Boeing, USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Nem tudom mi van a Boeing céggel?
Elfelejtették hogy kell repülőt gyártani?

Legújabb hír hogy az Air Force megtiltotta a teher és utasszállítást az új KC-46-sal mert egy teszt során kinyíltak a padlón lévő a teher rögzítésére szolgáló rögzítő elemek.
Ha repülés közben elmozdul a szállított rakomány...nos az halálos.
Megvolt ennek az előzménye, ami miatt nagy lett a mellényük és eltrehányodtak. Ugyebár volt olyan tender amit a kiírás alapján nem a Boeing/amerikai cég nyert meg, inkább eredménytelennek hirdették és újat írtak ki. A 737 MAX-nál derült ki, hogy hatósági/ellenőrzési jogköröket adtak át a B.-nak, mire ők hozzászoktak hogy "Jó lesz az úgy is nekik...". Úgy érezték, túl nagy lett a cég ahhoz hogy elbukjon, és felületesen, trehány módon dolgoztak (lásd az USAF-nál a burkolatok alatt karbantartáskor talált szemetet, hulladékot és szerszámokat, de ott járt kolléga szerint ez még üzemanyag-tartálytérben is előfordult??!!??). Ráadásul túl sokáig mehetett ez, így tényleg úgy gondolták, hogy "Jó az úgy". Mostanra meg felgyülemlett a fekália és a fejükre borult, és minél több helyen néznek a körmükre annál több probléma derül ki. Van egy olyan tippem hogy mire ebből kikászálódnak, az Airbus a rövidesen leálló 380-as gyártás felszabaduló kapacitásait a 320-típus-családra átirányítva szép nagy előnyre tehet szert a közép-kategóriás utasszállítók terén.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Megvolt ennek az előzménye, ami miatt nagy lett a mellényük és eltrehányodtak. Ugyebár volt olyan tender amit a kiírás alapján nem a Boeing/amerikai cég nyert meg, inkább eredménytelennek hirdették és újat írtak ki. A 737 MAX-nál derült ki, hogy hatósági/ellenőrzési jogköröket adtak át a B.-nak, mire ők hozzászoktak hogy "Jó lesz az úgy is nekik...". Úgy érezték, túl nagy lett a cég ahhoz hogy elbukjon, és felületesen, trehány módon dolgoztak (lásd az USAF-nál a burkolatok alatt karbantartáskor talált szemetet, hulladékot és szerszámokat, de ott járt kolléga szerint ez még üzemanyag-tartálytérben is előfordult??!!??). Ráadásul túl sokáig mehetett ez, így tényleg úgy gondolták, hogy "Jó az úgy". Mostanra meg felgyülemlett a fekália és a fejükre borult, és minél több helyen néznek a körmükre annál több probléma derül ki. Van egy olyan tippem hogy mire ebből kikászálódnak, az Airbus a rövidesen leálló 380-as gyártás felszabaduló kapacitásait a 320-típus-családra átirányítva szép nagy előnyre tehet szert a közép-kategóriás utasszállítók terén.
Vagy nem, mert nem sok társaság fogja bevállalni a típus és flottacsere sokmilliós kiadásait. - Ja, és a plusz várakozást, mert az "új Airbusosok" csak a várólista végén fognak helyet /pontosabban slotot/ találni...
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Vagy nem, mert nem sok társaság fogja bevállalni a típus és flottacsere sokmilliós kiadásait. - Ja, és a plusz várakozást, mert az "új Airbusosok" csak a várólista végén fognak helyet /pontosabban slotot/ találni...
Ez erősen függ attól is hogy a Boeing mikor tudja átvinni a most már újta szigorúbb hatóságon/okon a teszteket, és ebből következően mikor tudja újra szállítani a 737MAX-ot a megrendelőknek.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Ez erősen függ attól is hogy a Boeing mikor tudja átvinni a most már újta szigorúbb hatóságon/okon a teszteket, és ebből következően mikor tudja újra szállítani a 737MAX-ot a megrendelőknek.
Igen, az európaiak bekeményítettek, de nem fognak tudni annyit vakarózni, amennyit 1 új megrendelőnek kell várni...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 178
113
Kiváló. Főképp az RVS volt az egyik oka, hogy az USAF nem elégedett meg a mezei KC-767 típus rendszeresítésével, ami már amúgy kész volt és jó volt az olaszoknak és a japánoknak. A buherálás a szárnyakkal, törzsekkel, kormányvezérléssel már csak hab a tortán. Erre kiderül, hogy a már leírva is bizarr RVS csodák csodájára mégse tetszik az USAF-nak.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 535
72 543
113
WASHINGTON, March 3, 2020

The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to Israel of up to eight (8) KC-46 aircraft and related equipment for an estimated cost of $2.4 billion. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.

The Government of Israel has requested to buy up to eight (8) KC-46 aircraft; up to seventeen (17) PW4062 turbofan engines (16 installed, 1 spare); and up to eighteen (18) MAGR 2K-GPS SAASM receivers (16 installed, 2 spares). Also included are AN/ARC-210 U/VHF radios, APX-119 Identification Friend or Foe transponders, initial spares and repair parts, consumables, support equipment, technical data, engineering change proposals, publications, Field Service Representatives (FSRs), repair and return, depot maintenance, training and training equipment, contractor technical and logistics personnel services, U.S. Government and contractor representative support, Group A and B installation for subsystems, flight test and certification, other related elements of logistics support and training. The total estimated program cost is $2.4 billion.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 535
72 543
113
U.S. Air Force’s next-generation refueling tanker aircraft perform an elephant walk...

6260021.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 535
72 543
113
USAF to install communications gateway on KC-46 to allow F-22 and F-35 to share data

The U.S. Air Force is moving ahead to design, purchase and install a communications gateway on the KC-46 that will allow the F-22’s Intra-Flight Data Link (IFDL) and F-35’s Multifunction Advanced Data Link (MADL) to share data in a bi-directional manner.

This Capability Release #1 will make the KC-46 a node in the Advanced Battle Management System (ABMS).