Civil repüléssel kapcsolatos témák

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Szokásos jó kis anyag, de az egyik szemem azért sír.
Ugyanis nagyvonalúan kimaradt kb negyven év taglalása.
Mert értem én, hogy Wizzair meg Airbus, de korábban fix kitérő reptere volt Ferihegynek, ahogy állandó bázisa az Il-28-as, MiG-23/27-es és Szu-24-es gépeknek is.
Mindez említve volt. Egy kitérő reptérről nem sokat lehet mondani abban a korban, amikor mai szemmel kvázi senki nem repült itthon. Egy vékony réteg luxusa volt. A katonai repülés meg nem témája a csatornának.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
"...Tudomásunk szerint elsősorban Jak-28-as és Szu-24-es repülőgépeket tároltak itt..."

Erre gondolsz?
Ez olyan, mintha azt mondanám, Taszáron, tudomásom szerint, állítólag, de messze nem biztos, valakik, MiG-21-eseket és Szu-22-eseket tároltak...

Basszus, Debrecen egy igen nagy forgalmú aktív szovjet front légierős légibázis volt, nem holmi állítólagos "tároló".

Ahogy az is téves, hogy a betonfedezékeket a magyar gépek is használták. Nem használták, soha nem volt köze se a Néphadseregnek, se a Honvédségnek a debreceni repülőtér fedezékeihez, azokat a szovjetek építették, csak ők használták.

Irodalma van már ennek, illett volna a többi videóhoz hasonlóan erre is rákészülni. Értem én, hogy sokan szeretnék negligálni ezt, de tematika ide, vagy oda, a tényszerűséget nem kéne kidobni a kukába.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 365
113
Szokásos jó kis anyag, de az egyik szemem azért sír.
Ugyanis nagyvonalúan kimaradt kb negyven év taglalása.
Mert értem én, hogy Wizzair meg Airbus, de korábban fix kitérő reptere volt Ferihegynek, ahogy állandó bázisa az Il-28-as, MiG-23/27-es és Szu-24-es gépeknek is.

Komolyabb pletykálás nélkül, a debreceni reptérnél elég súlyos problémák vannak.
Csak egyet példának - a reptér parancsnoka egy tűzoltó... na innentől van űrközpont szintű tűzoltóllomás, de mondjuk a leszállító rendszer egy pontatlan kalap szar...
 
M

molnibalage

Guest
"...Tudomásunk szerint elsősorban Jak-28-as és Szu-24-es repülőgépeket tároltak itt..."

Erre gondolsz?
Ez olyan, mintha azt mondanám, Taszáron, tudomásom szerint, állítólag, de messze nem biztos, valakik, MiG-21-eseket és Szu-22-eseket tároltak...

Basszus, Debrecen egy igen nagy forgalmú aktív szovjet front légierős légibázis volt, nem holmi állítólagos "tároló".

Ahogy az is téves, hogy a betonfedezékeket a magyar gépek is használták. Nem használták, soha nem volt köze se a Néphadseregnek, se a Honvédségnek a debreceni repülőtér fedezékeihez, azokat a szovjetek építették, csak ők használták.

Irodalma van már ennek, illett volna a többi videóhoz hasonlóan erre is rákészülni. Értem én, hogy sokan szeretnék negligálni ezt, de tematika ide, vagy oda, a tényszerűséget nem kéne kidobni a kukába.
Igen, ezek tévedések, ezeket írhatták volna pontosan. Viszont továbbra is mondom, ez egy civil repüléssel foglalkozó csatorna. Bátran meg lehet írni a tévedéseket.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 511
72 513
113
"Mindez azt jelenti, hogy a módosításoknak nincs hatásuk a lakossági zajterhelésre, annak mértéke nem növekedhet az új légtérstruktúra bevezetésével."


Furcsa ez az új ferihegyi légtérrend.... sokkal zajosabbnak hallom a felszálló gépeket (nem csak a mai párás, felhős időben). Nyilván korábban meg másnak volt rosszabb, ezért módosítottak rajta. o_O
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Nincs igaza a cikk írójának.
A MALÉV még a legjobb menedzsmenttel is jó eséllyel menthetetlen lett volna.
Az EU repülési piac liberaziációja óta az összes kicsi flag carrier társaság szenved, az olyan rosszul vezetett cégnek meg mint a MALEV volt semmi keresnivalója nem volt a piacon.
Adjunk hálát a Jóistennek hogy egy évi közel 30 millárdos pénztemetőt bezártak.
 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
https://index.hu/belfold/2020/02/03/ryanair_budapest_edinburgh_ajulas_lelegeztetes/
Ez valami hülyeség vagy tényleg felszállhatnak úgy hogy megszólal a tűzjelző?
Mi az hogy "megszólalt a tűzjelző"?!! Bekiabált az utastérbe hogy "TŰŰŰZ VAN B+!!"?! Honnan tudja egy utas, milyen egy tűzjelzés a pilótafülkében (mert ugye az utastérben nincs ilyen, és ha a WC-ben bagózik egy utas azt is előbb tudja a gépszemélyzet mint egy másik utas)?!! És ketten lettek rosszul vagy négyen? Szóval ez nagyon jellemzően indexes hír, itt valami sántít nekem ...
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 291
10 339
113
481 fotó a kedvencemről; a 68001-esről!
Értelemszerűen sok unásig ismert, s sok az ismétlés is, de van jó pár olyan is, amit még sohase láttam.
Pl. ez:

LlyrgRDoR2Q.jpg


https://vk.com/tu144_flagman?z=photo-2548366_386921425/album-2548366_126437417/rev
 

kiskrumpli

Well-Known Member
2017. szeptember 29.
628
2 644
93
Mi az hogy "megszólalt a tűzjelző"?!! Bekiabált az utastérbe hogy "TŰŰŰZ VAN B+!!"?! Honnan tudja egy utas, milyen egy tűzjelzés a pilótafülkében (mert ugye az utastérben nincs ilyen, és ha a WC-ben bagózik egy utas azt is előbb tudja a gépszemélyzet mint egy másik utas)?!! És ketten lettek rosszul vagy négyen? Szóval ez nagyon jellemzően indexes hír, itt valami sántít nekem ...
1000+1 féle hangjelzést lehet hallani a pilótafülkében felszállás előtt, miközben a pilóták beállítják a műszereket és az útvonalat, és ellenőrzik a rendszereket, többek között a hajtóművek és a segédhajtómű tűzjelző rendszerének tesztjét is.
Nem az index talált ki ilyet magától, hanem a skót bulvárlap hatalmas tudású olvasója nyilatkozta ezt.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
1000+1 féle hangjelzést lehet hallani a pilótafülkében felszállás előtt, miközben a pilóták beállítják a műszereket és az útvonalat, és ellenőrzik a rendszereket, többek között a hajtóművek és a segédhajtómű tűzjelző rendszerének tesztjét is.
Nem az index talált ki ilyet magától, hanem a skót bulvárlap hatalmas tudású olvasója nyilatkozta ezt.
Igen, a pilótafülkében sok mindent lehet látni és hallani - de a kötelezően bezárt ajtókon belül! Már csak ezért is így van, hogy a gyengén képzett utas ne értse félre, másrészt meg repbiztonsági okból is. Ha a Ryan-nél nem tartják be a szabályokat arról csak ők tehetnek. Ha az index meg átvesz valamit közlés előtt akkor sincs tiltva az ellenőrzése, nehogy félretájékoztatás legyen belőle ... és a kettő sehogy se négy.
 
M

molnibalage

Guest
A PPL az egy kisgépes típusra szól vagy többre is? Milyen limitációkkal repülhet valaki PPL birtokában?
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 365
113
https://index.hu/belfold/2020/02/03/ryanair_budapest_edinburgh_ajulas_lelegeztetes/
Ez valami hülyeség vagy tényleg felszállhatnak úgy hogy megszólal a tűzjelző?

Miaf...
-Utastérben nincs fire indication. A cockpit ajtó pedig zárva, mikor a vezető CC (cabin crew) jelenti, hogy a kabin indulásra kész. Szóval hallani nem nagyon fogja. Max ha nyitott ajtónál nyomtak egy "Test" gombot egy pillanatra, azt hallották (before start procedure).
-Vészjelzéssel nem szállsz fel - inkább összetöröd a gépet de a földön maradsz. V1 sebesség előtt is megállsz, ha vészjelzésed vagy hasonló van (engin failure/fire, pilot incap. stb...). Amúgy is olyan hangos a tűzjelző (iszonyat zajos csörömpölő csengő), hogy amellett te semmit nem csinálsz.
-Alapból ilyesmi ATC (irányítás, itt még ground vagy a tower) jelentésköteles, azok meg baromira nem engednek fel
Ez a hír értékelhetetlen, leszámítva az utolsó sorát.

A PPL az egy kisgépes típusra szól vagy többre is? Milyen limitációkkal repülhet valaki PPL birtokában?

A PPL Class ratinget ad. Ez azt jelenti, hogy kapsz egy Single Engine Piston Ratinget, mert azzal repültél. Ezzel az összes egymotoros dugattyús gépet viheted, a PPL miatt nappal, max egy utassal, nem kereskedelmi forgalomban. Van ugyan egy tömeg limit, de azt úgysem érik el ezek a masinák.
Viszont a gépet üzemeltető megkövetelheti, hogy ha még nem repülted a típust, vizsgázz le rá (5 óra szokott lenni).