Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 153
113
Csak amíg egy mikró nem kerül 4 millióba, nem kell rá biztosítás és az értékvesztése kisebb, mint ami áramot fogyaszt, addig ez nem nagyon érdekel...

Te jöttél azzal az érvvel, hogy az autó az élettartama nagy részében csak áll.
Erre volt példa a mikró.
Ha a mikró áll, akkor annál nem zavar ez a tényező, ha autó, akkor igen?
Az érvrendszered buktatóira mutatok csak rá...

2001-ben Madonna Ray of Light albumba 5200-ba fájt, tesóval ketten vettük meg. Azon pislogtunk, hogy a Celine Dion - New Days Have Come album 7200 Ft volt. 2002-ben. Számold ezt át mai árakra és lehet erősen pislogni. De a Republic akkori albuma is 4200 volt.
Na, nem is nagyon vettem eredeti CD-t, az utolsót 2010-ben. Azóta csak elektronikusan vettem zenét ehhez képest vicc összegekért.

Akkor félreértettem az "Ez ma 10-15 ezer." mondatot. Te felszámoltad az inflációt a CD akkori vételárára. Én úgy értelmeztem, hogy ma kerülnének ennyibe a CD-k.

BTW az az időszak (illetve pontosabban az 1980-as, 90-es évek, és a 2000-es évek legeleje) a zeneipar aranykorszaka volt, pont emiatt. A zenészek és a kiadók is hülyére keresték magukat belőle.
Volt erre egy anekdota: a Warner regionális vezetői az éves rapportra a 90-es években business jettel jártak. Aztán első osztályon. Aztán business classon. Végül már a Skype videohívás is megfelelt. Aztán szépen ki is vonultak a kelet-európai piacról. Majd a gyártás és a logisztika is szépen leépült. Például a hajdan régió szinten is számolt VTCD ma már nem gyárt itthon CD-t...

Ez a zenészeknél is így volt és van, volt "szerencsém" egy hazai művésznőnél hasonló esetet asszisztálni, mert 2000-ben miért lehetett egy album eladásból X mennyiségű pénzt kitermelni, és ma miért nem lehet, és hogy lehetséges, hogy a Youtube egy-egy megnézésből csak filléreket kihozni, és kivel kell beszélni ahhoz, hogy ennél többet kaphasson. Lehetett jönni azzal, hogy megváltoztak a vásárlói, fogyasztói szokások, de ettől még nem fognak visszajönni a régi idők...


Ez is ez nézőpont. Viszont én emiatt lehet, hogy más emiatt meg teszi le a sajátot. Ameddig az újabb lakóparkoknál nem az utcán parkolnak, valójában ez forgalomcsökkenést jelent, mert nem halad sem az utcán a saját kocsi, de a legfontosabb, nem ott parkol.

Az arányokra figyelj. A többség érzésem szerint nem saját autó helyett használja a carsharinget, hanem mellette. Mert nem akar a belvárosban a parkolásért fizetni, ezért jobban megéri neki GreenGo-val vagy MolLimoval járni oda. Vagy a buliba MolLimo-val megy, ott becsiccsenthet, aztán haza már taxival jön.

A probléma ezzel még mindig az, hogy ez NEM forgalomcsökkentés, és több parkoló autó lesz a városban, hiszen a saját autó mellett ott lesznek a carsharing autók...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 700
113
Ehhez képest a közös autóhasználat = megosztott infrastruktúra nem fér bele a világképükbe.

Igen, a hasonlat nem pontos, hiszen felhőből letöltés az nem egyenlő fizikai osztozással, de az elv ugyanaz. Nem kell 1 millió felhasználónak fizikai adathordozóban elküldeni minden számot, hozzáférést kapnak.

Na, a megosztott autóhasználat és bérlés is ilyen lehet. Mi a fenének álljon egy rohadt drága autó nálad, hogy 0 km haladással is veszítse az értékét? Lehet, hogy egyesek gumicicája a saját autó, de ha tényleg elérhető lesz a tömeges autóbérlés és nem törik szanaszét a userek, akkor számomra ez igen vonzó lenne főleg, ha ettől még csökken a forgalom és lehet haladni is.

Egyszer már kiszámoltuk itt hogy még minimális kihasználtság mellett is sokkal olcsóbb a saját autó fenntartása, mint a bérlése a jelenlegi cár sharing árak mellett. Úgy 2-3x a carsharing fajlagos költsége, az egyetlen előnye hogy nem kell az elején nagy befektetés.

Az olcsóbb car sharing olyan mint a közgazdasági örökmozgó. Valahogyan azt szeretnék belőle kihozni, hogy olcsóbb úgy az eszköz, aminek a használati költségeit valaki más finanszírozza és erre még ráteszi az üzemeltetési költségeit és a hasznát is, mint amit te finanszírozol magadnak és nincsen semmilyen közvetítő. De ez lehetetlen egy olyan eszköznél ahol a költségek nagy része eleve magából használatból és nem csak a bekerülési árból állnak.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Természetesen. Nem is értem a felvetést. A megosztás lényege, hogy pontosan ezeket a felhasználókat célozza meg. Semmilyen berendezés bérlése nem olcsóbb hosszútávon, mint tulajdonlás. Legalábbis nem ugrik be ilyen dolog.


Pont az a lényege, hogy a csúcsidőn kívül ritkábban közlekedő közlekedés alternatívája. Pl. ma munkatársam megy tárgyalni velem Bp-n belül, de 10 km-re. Tömeggel neki 1+ óra, nekem bringa + tömeg volt 40 perc. Egy ilyen bérelt kiskocsi meg, ha van közelben, akkor lett volna 25 perc.
A napközbeni utazások és a közösségi közlekedés főirányán kívül fontos ez. Vagy pl. ha nem akarsz taxit hívni az éjszaka közepén.


Ez a "nálunk" hangsúlyos. Mert nem derül ki, hogy ez milyen város, milyen környék. Én Bp-n a Hungárián belül napi szinten futok már bele megosztott kocsiba csak a szűken vett mozgásterületemben.

Amúgy Szingapúrban pl bitang olcsó a taxi, államilag dotált. A carsharing helyett szerintem inkább azt az irányt lenne jó fejleszteni, de a hiéna-lobbi túl erős.
 
T

Törölt tag 008

Guest
Nemrég olvastam egy elemzést, hogy ma már a CD (távol keleten) nem is a zenéről szól, mert a rajongók nagyrészének még CD lejátszója sincs, hanem csak egy támogatás és a lényeg a benne lévő fotó könyv, kártyák vagy fanmeeting belépők. A CDt egyfajta collectors itemként veszik és kb az ott a zenészek patreonja.
Lehet itt nyugaton is ez kellene akkor felpörögne a piac.
 
M

molnibalage

Guest
Nemrég olvastam egy elemzést, hogy ma már a CD (távol keleten) nem is a zenéről szól, mert a rajongók nagyrészének még CD lejátszója sincs, hanem csak egy támogatás és a lényeg a benne lévő fotó könyv, kártyák vagy fanmeeting belépők. A CDt egyfajta collectors itemként veszik és kb az ott a zenészek patreonja.
Lehet itt nyugaton is ez kellene akkor felpörögne a piac.
Gyártsunk még több hulladékot és szállítsuk a többi hulladékot? Minden ilyen kedvezmény online is elérhető.
 
M

molnibalage

Guest
Egyszer már kiszámoltuk itt hogy még minimális kihasználtság mellett is sokkal olcsóbb a saját autó fenntartása, mint a bérlése a jelenlegi cár sharing árak mellett. Úgy 2-3x a carsharing fajlagos költsége, az egyetlen előnye hogy nem kell az elején nagy befektetés.

Az olcsóbb car sharing olyan mint a közgazdasági örökmozgó. Valahogyan azt szeretnék belőle kihozni, hogy olcsóbb úgy az eszköz, aminek a használati költségeit valaki más finanszírozza és erre még ráteszi az üzemeltetési költségeit és a hasznát is, mint amit te finanszírozol magadnak és nincsen semmilyen közvetítő. De ez lehetetlen egy olyan eszköznél ahol a költségek nagy része eleve magából használatból és nem csak a bekerülési árból állnak.
Nekem évente legfeljebb 3-4 alkalommal kell autó, de akkor jellemzően mással együtt mozgok. Távolabbi utazások. Ez vagy közösségi közlekedés, de pl. megy a telekocsi is.

Ok, értem, nem kell senkihez igazodni, de ez tényleg megért annyi milliót...? Vagy akkor döntsük már el, hogy akkor új, vagy milyen autó a mérce.

Nem igazán látom, hogy akinél évi 3-4 ezer km futás sem jönne ki, annál hol olcsó a saját kocsi. A kezdeti befektetés el nem költött összeg kamataiból kb. kijön az autóbérlés...

Hozzad ki, hogy olcsóbb vennem általad annyira imádott független felfüggesztéses autót 8+ misiért vagy villanyosat 11-ért.

Alig várom...
 
T

torsen

Guest
Nekem egy ilyen irányú elmebajom van.
4x4, felező, hátsó differenciálzár, ~700 kg. Gyakorlatilag ATV. Viszont a platóra felférne a motor. Ütős vágós, sárban játszós alkalmanként motort vagy bútort szállító második esetleg harmadik gépnek jó lenne egy. Egy ideje gondolkozom már rajta, hogy el kéne adni a Toyotát és venni helyette egy Jimnyt, esetleg egy megkímélt Terrano II-t, de olyan nehéz értelmes terepjárós közösséget találni.
Jut eszembe szóljon már valaki annak a 130 millió japánnak, hogy rossz oldalra szerelik a kormányt.

ae480a6s-1920.jpg

Egyszer mikor Gyimesben voltam, egy ottani palinak volt egy lehegesztett hátsódifis Suzuki SJ 413-a egy 2t-ás csörlővel, kissé megemelt futóművel. (kamu rendszámmal) na azzal minden off-road feladat megoldható volt. Ráadásul ponyvás, vagyis majdnem platósként is funkcionálhat. Felező, merev híd, 4x4, Porlasztós 64 Le-s motor, mielőtt kidobod a kukába szándékosan kell tönkre tenni, mert magától nehezen megy szarrá.
Valami ilyesmi: https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/suzuki/sj_41/suzuki_sj_413_long-15411870
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 192
3 482
113
https://24.hu/fn/gazdasag/2020/02/12/kozgep-simicska-lajos-reinkarnacio/
"Öt év után komoly állami megrendeléshez jutott Simicska Lajos egykori főoligarcha központi cége, a Közgép Zrt.: nettó 43,6 milliárd forintos vállalási árral nyert a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. tenderén. A feladat az M44-es gyorsforgalmi út Szentkirály és Lakitelek közötti szakaszának megépítése, visszakötéssel Kecskemét irányába, továbbá a kapcsolódó építmények tervezése és kivitelezése."
 
M

molnibalage

Guest
Na, kb. ezt látom minden nap, lassan minden főbb kereszteződésben. Már zöld a lámpa, amikor még oldalról jön valaki. Tegnap a 23-as busz úgy ment be a kereszteződésbe a Haller-Soroksári sarkán, hogy már 2 sec óta a Haller felől volt zöld...
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 230
17 100
113
  • Tetszik
Reactions: fishbed

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Egyszer mikor Gyimesben voltam, egy ottani palinak volt egy lehegesztett hátsódifis Suzuki SJ 413-a egy 2t-ás csörlővel, kissé megemelt futóművel. (kamu rendszámmal) na azzal minden off-road feladat megoldható volt. Ráadásul ponyvás, vagyis majdnem platósként is funkcionálhat. Felező, merev híd, 4x4, Porlasztós 64 Le-s motor, mielőtt kidobod a kukába szándékosan kell tönkre tenni, mert magától nehezen megy szarrá.
Valami ilyesmi: https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/suzuki/sj_41/suzuki_sj_413_long-15411870

Zook nekem is egyik nagy szerelmem. Szeretem, mikor a beképzelt majmok képe megnyúlik attól, hogy egy semmibe nézet, gyári kis törpe mire képes. Kis méret, kis tömeg nagy királyság terepen.
Ponyvástól picit fosok. Nem lehet otthagyni sehol, mert könnyű bele nyúlni a gépbe. Csak úgy váltanék, hogy közben alkalmas legyen mindennapi használatra is.
Pedig nagyon bejönne a beach buggy filing. Óóó egy Citroen Mehari zöldben, csendőrsapkával a bal ülésen.
Nagyából az elképzelésem, hogy teljesen street legal, ha terepre támad kedvünk akkor meg kerékcsere egy MT gumi szettre.
Most valami ilyesmi lebeg a szemeim előtt. Hátsó lock szerintem nem szükséges, de ha kevésnek tűnne a gép egy levegős ARB meg egy kompresszor 1200 Euro.
stock-photo-jakarta-indonesia-august-tough-concept-for-suzuki-jimny-1477502129.jpg


Nincs szükségünk 6 méteres pickupra, sem sár nehéz, hétüléses terepjárónak nevezett tankokra. Így ami szóba jöhetne Jimny, Wrangler, Niva. Nem nagyon van más rövid 3 ajtós gép ami újan elérhető. Wrangler eszméletlen drága, Nivánál meg nekem gáz, hogy 2-3 éves korában már folyik belőle a rozsda.
Szóba jöhetne 6-8 éves Patrol, Land Cruiser talán Pajero, Wrangler vagy Vitara, de mind viszonylag ritka.
Valami ilyesmi, aztán picit úgyis alakulna. Második üléssorra nincs szükségünk, amire a kombink kell az ezzel is megoldható lenne ( 2 kutya, nem csak őket szállítjuk, hanem gyakran be van rakva 4 zsugor konzerv meg 2 zsák száraz táp ).
Jb_U58IgvwtCkFb1RzwyaY2z1KSGTYPsrVkVgpnqays_IdQN91bIj6ijLsXtNmpFWEq4Rdaf0vcA4NQDqymSeDX2okU4vI8UKLBTZphfRO96dfdfKWDI2CtGzB65EkzsIMM

Belülre valami hasonló lenne az elgondolás.
Gepaeckraumtrenngitter_SUZUKI%20Jimny%20GJ_04.JPG



Definek használtan is az egekben az ára, és nem véletlen hívják angol betegnek, hétköznapi használatra nagyon nagy jóindulattal alkalmas. NEM
G Merci 30 évesen 15-20 ezer euro, mire az ember gatyába rázza rámegy még egy tízes. Ráadásul ha valami megkotlik benne Mercedes fancy modell árakkal lehet kalkulálni, fapad. NEM
Régebbi Patrol/Pajero/LC/Trooper/Terrano szinte mind 20+ éves. Rengeteg lefingott, erősen rohadó vagy szétfaragott gép. Talán ki lehetne fogni épkézláb darabot. Igazából ezt a szívem mondatja velem, mert nekem ezek a gépek voltak fiatal koromban az elérhetetlen álmok. Az eszem azt mondja, hogy NEM.
Amerikai és egyéb Európában nem létező, vagy ritka gépek sem jöhetnek szóba. Pedig egy régi Bronco vagy egy Iveco Campagnola is érdekelne, de túl macerásnak tűnik. NEM

Tekintve, hogy a Corollánk (benzin 1.6 SOL) 14 éves, látszik, hogy használva is volt, valahova 1M környékére gondolom az árát, picit inkább alá.
Szóval azt kéne magunknak lezongorázni, hogy megér-e nekünk + 5-6 Millió forintot az, hogy néha el tudjunk menni sarazni, vagy karcolunk még 4-5 évet az öreg kombival.
 
T

Törölt tag 2361

Guest
Egy ujjabb zseni..

A szemtanúk ismerték fel a debreceni gyalogosgázolás feltételezett elkövetőjét. Segítségnyújtás elmulasztása miatt kell felelnie.

Zebrán ütöttek el csütörtökön reggel egy nőt a debreceni Csapó utcában, a sofőr a baleset után magára hagyta a súlyosan sérült gyalogost.

Később, miközben a rendőrök helyszíneltek, az egyik szemtanú jelezte, hogy a nézelődők között felismerte a járművezetőt, és nem messze az autója is ott parkol. Mint kiderült, a helyi lakos valóban elhajtott a helyszínről, majd nem sokkal később visszatért, és úgy tett, mintha csak egy kíváncsiskodó lenne.

A rendőrök a szemle során megvizsgálták a férfi autóját, aminek a szélvédője még akkor is annyira le volt fagyva, hogy csak egy kis részen lehetett kilátni rajta.
https://hvg.hu/itthon/20200214_gazolas_cserbenhagyas_debrecen_jegmentesites