Vitorlás hadihajók

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
http://www.origo.hu/utazas/amerika/20150606-az-hermione-fregatt-megerkezett-elso-amerikai-allomasara.html
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 660
12 348
113
"Here is the full scale replica Swedish East Indiaman Gotheborg III passing under London Bridge. She carried 30 guns so could qualify as a warship! Possibly she is the largest seaworthy wooden ship afloat!"

DyYwjSwXQAAkptK.jpg


DyYx5vyWsAUhGLw.jpg
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 697
113
Hülye angolok, angolok hülyék rovat.

Hogy ez miért nem rohadhatott még pár évet ha már 100 éve nem zavart senkit.. :mad::hadonaszos:

 
M

molnibalage

Guest
Hülye angolok, angolok hülyék rovat.

Hogy ez miért nem rohadhatott még pár évet ha már 100 éve nem zavart senkit.. :mad::hadonaszos:

A Ritkán látható töri blogon évekkel ezelőtt volt egy bejegyzés, ahol 50-es években bontás alatt levő hajtókat mutattak. Az istennek sem találom meg. Eszméletlen, hogy arra volt pénz, hogy legyen 7 CV meg 100+ hajós flotta, de történelmi hajóból egyet megmenteni sem volt. Bár az indoklás asszem az volt, hogy annyira leromlott az állapotuk, hogy menthetetlenek voltak.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 697
113
A Victory is szét volt rohadva (200+ éves volt már bakker és trafalgarnál széjjelőtték kb.!), de végül akkora hiszti lett az Implaceble miatt, hogy a további "szanálásról" letettek. Így menekül meg a Cutty Sark, a Victory ésa Trincomale is. Ezeket is kinyírták volna különben.

Ettől függetlenül tényleg nem értem, hogy miért nem lett volna egyszerűbb kihúzni legalább a szárazföldre és kidúcolni. Ráadásul egy klasszikus 74 ágyús francia sorhajó volt eredetileg.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 504
54 447
113
Az angoloknak 1949-ben más volt fontosabb, mint az, hogy egy gombâk âltal megfertözött fa sorhajót mentsenek.Angliâban egèszen 1951 ig, de rèszben 1954-ig mèg èlelmiszerjegy rendszer volt èrvènyben! Tehát zovább, mint Németországban (1950).
Ugy gondoltâk, hogy megadták neki a megfelelö elismerést az âltal, hogy katonai tisztelettel "temettèk"el 1949 dec2-án, miután mèg 1947-ig szolgálatban volt mint " training ship"( Ami valójâban egyfajta szállâst jelentett a tengerèszeti személyzet részére). Ráadásul ebben az idöben mèg több korabeli, sokkal jobb âlapotban lèvö fa hadihajó létezett. A máig lètezö Triconmalee is Indiâban teakfâból kèszült, ezèrt jóval tartósabb, mint a tölgyböl vagy szilfâból kèszült hajók. A szintèn megmaradt Unicorn elkèszülte után egyben tartalékba került ès a hajótestet egy tetövel fedtèk le.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 504
54 447
113
Mellèkesen: Az angolok az utolsók, akiket azzal lehet vádolni, hogy nem èrtèkelik törtènelmi kincseiket. Elég megnèzni a sok katonai, tengerészeti ès közlekedédi múzeumot, kastélyt, palotát, udvarhâzat, ipari emlékmüvet stb.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 697
113
Az angoloknak 1949-ben más volt fontosabb, mint az, hogy egy gombâk âltal megfertözött fa sorhajót mentsenek.Angliâban egèszen 1951 ig, de rèszben 1954-ig mèg èlelmiszerjegy rendszer volt èrvènyben! Tehát zovább, mint Németországban (1950).
Ugy gondoltâk, hogy megadták neki a megfelelö elismerést az âltal, hogy katonai tisztelettel "temettèk"el 1949 dec2-án, miután mèg 1947-ig szolgálatban volt mint " training ship"( Ami valójâban egyfajta szállâst jelentett a tengerèszeti személyzet részére). Ráadásul ebben az idöben mèg több korabeli, sokkal jobb âlapotban lèvö fa hadihajó létezett. A máig lètezö Triconmalee is Indiâban teakfâból kèszült, ezèrt jóval tartósabb, mint a tölgyböl vagy szilfâból kèszült hajók. A szintèn megmaradt Unicorn elkèszülte után egyben tartalékba került ès a hajótestet egy tetövel fedtèk le.

Mellèkesen: Az angolok az utolsók, akiket azzal lehet vádolni, hogy nem èrtèkelik törtènelmi kincseiket. Elég megnèzni a sok katonai, tengerészeti ès közlekedédi múzeumot, kastélyt, palotát, udvarhâzat, ipari emlékmüvet stb.

Ez nagyon szép, katonai tiszteletadás meg minden, csak nagyon nem ez volt "az angolok" véleménye a dologról az 50-es években. Az egyszerű nép gyermekei nemes egyszerűséggel őrjöngtek, gyalázatos tettnek tekintették hogy így fecsérlik el azt a bizonyos történelmi örökséget és nem kajálták be a RN bullshitelését a katonai tiszteletadásról, meg hogy szépen búcsúztatták stb. A Royal Navyt azonban ez nem érdekelte, azt mondták megszorítás van, nincs erre pénz, ami még rendben is van, azt azonban már nehéz megindokolni, hogy miért kellett a hajót kivonszolni a tengerre és elsüllyeszteni.

Az hogy a többi megmaradt hajót végül megmentették, az Implacable kapcsán keletkezett közfelháborodásnak volt betudható, és gondolom annak, hogy angolok nehezen viselhették, hogy láthatta a világ, hogy a legatyásodott Anglia kénytelen a történelmi örökségét a tenger fenekére küldeni, mert nincs rá pénz..

Egyébként az angol örökség nem kis részben annak a szerencsés körülménynek tudható be, hogy emberemlékezet óta nem volt Anglia területén komoly háború. Az utolsó komolyabb belső konfliktus is vagy 400 éve volt már, legfeljebb a Luftwaffe bombázgatott kicsit a világháború alatt.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 504
54 447
113
A hajótest teljesen el volt gombâsodva ( nemtudom, mi a megfelelö kifejezèst a " dry rot" -ra), ami ellen csak a teljes szétszedés, lekezelès és ujraépités segit, uj, megfelelö anyagból. Erösen kétlem, hogy 1949 egyâltalân lett volna megfelelö faanyag, mivel egy sorhajó èpitèséhez kb 3000 megfelelö tölgyfa anyaga kellett ès 2949-ben a tüzelöanyag is jegyre ment . Hogy mit jelent, ha gomba támad meg egy hajót, arra jó pèlda pl. a Queen Charlotte esete, amit praktikusan másodszor is meg kellett èpiteni. De akkor mèg a "fa bástyák" Angliának életfontosságuak voltak, ott volt Napoleon a nyakukon.
A katonai tisztelettel való " temetés" szerintem szép módja a tisztelet megadâsának, hogy a hajó ott szünjön meg, ahol harcolt.Az orrfigura stb a greenwhichi muzeumban vannak. ( Amit rohadtul èrdemes megnézni, de kell hozzá pár nap...:)
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1