Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 191
3 467
113
Egész jó az ország erdősítettsége (kb. 23%), és további növelése a cél (27% a cél 2030-ra). Tekintve, hogy az ország nagyja síkvidék, ez nem annyira rossz.
Németországhoz viszonyítva rosszabb. Ott 31% és ők is tovább erdősítenek...Nálunk több nagyobb összefüggő sík terület van ami alkalmasabb nagyobb gyáregységek telepítéséhez. Ráadásul a sötétzöldeknek ott pártjuk van a parlamentben és neki mennek mindenkinek aki nem szimpi. Lásd az atomerőmű építéseket is megfurták.
 
  • Tetszik
Reactions: hunter85

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 841
5 037
113
A vizfolyások árterét lenne célszerű erdősíteni és visszaadni a természetnek, de ennek nem látom jelét.

Az önvezető autók nagy előnye lesz, hogy biztonságosan a bombát időben eljuttatja a megadott célba és nem sérül meg egy terrorista sem.

Azért ebben van valami. :confused:

Más, Honda CR-V összkerekes automatával van tapasztalata vkinek?
Egyel ezelőtti modell.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 762
14 691
113
Ez nem tudom, hogy volt-e már:
https://budapestkornyeke.hu/vitezy-...n8kVUapCWGr0NoMljgAAoW0BYiKPh0hu57YS5cIWM1nKk

Ez egy nagyon jó hír! Végre valahára!

Amióta láttam a hírt, azóta vakarom a fejemet hogy a HÉV-et hogy a csudába akarja bevezetni a Kálvin térre, méghozzá a föld alatt.

Csinál neki egy metróalagutat? Végig, vagy csak felássa a kiskörutat és a 2-es, 47/49-es villamos vonalán (alatt, fölött?) jön be a HÉV is... ?

Vagy a Duna mellett haladva a Fővám térnél valahogy dob a HÉV a baromi szűk és zsúfolt helyen egy 90 fokos jobbost a föld alatt és megy tovább a kiskorút alatt..?

Hány közmű megy ott? + talán 4-es metró még alatta.

Vagy valahol közgáz és a nagy vásárcsarnok között ásnak neki egy kéregalagutat, miközben egyik épület sem süllyed meg jól?

Miután beteleportált a Kálvin térre, hol lesz neki állomása?
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 121
53 697
113
Kurfürst

Én nem látok rá erre a kérdésre műszaki vonalon, de a végállomások , ahol a járműveket parkoltatják azok most is Csepel, Dunaharasztin és Ráckevén vannak. Gondolom a bővítéssel ez nem változik.
 
M

molnibalage

Guest
Amióta láttam a hírt, azóta vakarom a fejemet hogy a HÉV-et hogy a csudába akarja bevezetni a Kálvin térre, méghozzá a föld alatt.

Csinál neki egy metróalagutat? Végig, vagy csak felássa a kiskörutat és a 2-es, 47/49-es villamos vonalán (alatt, fölött?) jön be a HÉV is... ?

Vagy a Duna mellett haladva a Fővám térnél valahogy dob a HÉV a baromi szűk és zsúfolt helyen egy 90 fokos jobbost a föld alatt és megy tovább a kiskorút alatt..?

Hány közmű megy ott? + talán 4-es metró még alatta.

Vagy valahol közgáz és a nagy vásárcsarnok között ásnak neki egy kéregalagutat, miközben egyik épület sem süllyed meg jól?

Miután beteleportált a Kálvin térre, hol lesz neki állomása?
Kurfürst

Én nem látok rá erre a kérdésre műszaki vonalon, de a végállomások , ahol a járműveket parkoltatják azok most is Csepel, Dunaharasztin és Ráckevén vannak. Gondolom a bővítéssel ez nem változik.

Amikor a Ráckevei HÉV megépült és ideiglenes végállomás lett (100+ évre), akkor is létezett már a Nagykörút és környéke. Tehát akkor is megvalósíthatónak gondolták azt, hogy ott legyen a végállomása, csak pénz nem volt rá. Később se pénz, se szándék.

Ilyen hosszabbítás volt már egyébként. A Szentendrei HÉV végállomása 1972 előtt a Margit hídnál volt. Ahol ma csak egy kihúzó vágány van. Ott is meg tudták oldani, hogy elmenjen a Batthyány térnél a HÉV úgy, hogy a Duna mellett vannak és ott is vannak közművek. Meg épületek is vannak a közelben.

_09AOXNY8COGVzCYOLDq8_4_RfnCMhSFxh2j3zdOjg3tcGzWwNhNUo1f_71rPhqAu91Su7OtIQKOaxXXrPN8qUUTlopE8YXblVgLnOYib6J-GWCRznDhI1ERXTNLRZ9CSl2OtxvvOsfb

Gondolom az elején még kéregvasút lesz, de a Kálvinon már mélyvezetésű lesz. Már csak az átszállási kapcsolat megvalósítása miatt is.

Megint az az érzésem, hogy csak Viztézyt akarod fikázni és hülyének beállítani, mert azt hiszed, hogy ez az ő ötlete, akkor csak szar és minden alap nélküli lehet. Ez egy 100+ éves elképzelés. A műszaki tartalom azt, amit most a mai színvonalon fognak megvalósítani, de az alapötlet ugyanaz. Remélhetőleg megcsinálják. Nem lesz olcsó, de ez megéri, ellentétben a csonka 4-es metróval...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 762
14 691
113
Kurfürst

Én nem látok rá erre a kérdésre műszaki vonalon, de a végállomások , ahol a járműveket parkoltatják azok most is Csepel, Dunaharasztin és Ráckevén vannak. Gondolom a bővítéssel ez nem változik.

Ez nem, de ha bemegy a Kálvinra akkor kell neki peron, ahol leszállnak, felszállnak, áll a visszaút előtt a vonat, és nem is kis kapacitásúak, ergó vagy nagyon hosszú, vagy több peron kell. Legalább kettő, mint a Borároson, de ha kapacitásbővítés is van, akkor lehet hogy több (lásd Batthyány téri HÉV, izé, M5 :D ).

Ezt esetleg még a 47/49 villamos alatt még megoldható, bár nem kis munkával (mellette ott van ugye az M4).

De az igazi nagy kérdés hogy hogyan jut el odáig a HÉV. Mert oké hogy jó lenne ha Kálvinon át lehet szállni a belváros felé (is) az M3-ra / M4-re, de hogy jut el odáig?

A Fővám térig még csak-csak ellátok, hogy odáig hogyan megy el (feltételezem van neki hely, kérdés, hogy milyen közművek vannak arra, a villamospálya nem játszik, más a nyomtáv + azon is van villámgyors).
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 762
14 691
113
Megint az az érzésem, hogy csak Viztézyt akarod fikázni és hülyének beállítani, mert azt hiszed, hogy ez az ő ötlete, akkor csak szar és minden alap nélküli lehet. Ez egy 100+ éves elképzelés. A műszaki tartalom azt, amit most a mai színvonalon fognak megvalósítani, de az alapötlet ugyanaz. Remélhetőleg megcsinálják.

Vitézy hülye anélkül is hogy én ezt leírom. Egy elkényeztetett fantaszta jó rokoni kapcsolatokkal, saját érdemek nélkül, aki homokozónak képzeli a fővárost.

Az ötlet (ami amúgy nem az övé, csak magáévá tette) egyébként kívánatos, csak a műszaki megvalósíthatósága erősen kérdéses a Kálvin térig, a föld alatt. A Fővám térig még oké.

Ha szerinted megvalósítható, várom az ötleteket a vázolt probléma megoldására.

Még egyszer:
- keresztező közművek kérdése
- keresztbe futó M3 vonal kérdése
- párhuzamosan/keresztbe futó M4 vonal keresztezésének kérdése
- Fővám téri 90 fokos forduló kérdése
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 121
53 697
113
molnibalage

"Megint az az érzésem, hogy csak Viztézyt akarod fikázni és hülyének beállítani, mert azt hiszed, hogy ez az ő ötlete, akkor csak szar és minden alap nélküli lehet."

Ezt biztos nekem szántad?
 
M

molnibalage

Guest
Vitézy hülye anélkül is hogy én ezt leírom. Egy elkényeztetett fantaszta jó rokoni kapcsolatokkal, saját érdemek nélkül, aki homokozónak képzeli a fővárost.

Az ötlet (ami amúgy nem az övé, csak magáévá tette) egyébként kívánatos, csak a műszaki megvalósíthatósága erősen kérdéses a Kálvin térig, a föld alatt. A Fővám térig még oké.

Ha szerinted megvalósítható, várom az ötleteket a vázolt probléma megoldására.
Egész egyszerűen nem értelek.
  • A Fővám téren jelenleg is van metró, ahol még a Duna közelsége is súlyosbítja a helyzetet. (Emlékszel még, hogy hogyan épült? Fagyasztották a talajt.)
  • A Kálvin téren jelenleg is van metró.
  • De szerinted Vitézy (és mindenki más) hülye és műszakilag megvalósíthatatlan más irányból mélyvezetéssel bevinni vasutat oda, ahol most is van.
Kb. azt mondod, hogy a Deák Téri csomópont nem volt megépíthető, mert ott volt már a Kisföldalatti.
  • Aztán oda épült az M2 állomása is...
  • Majd az M3 állomása is...
  • Úgy, hogy villamos is jár felettük...
  • És van város is...
  • Az M3 és M4-nek is van közös állomása, a Kálvin téren, e mellé jönne az új, ahogy az másik esetben is megtörtént.
Valahol megint vakarom a fejem. Kiviteli terveket ne adjak neked egyből...?
Csak azért, mert szerinted hülyeség kőkemény elfogultságból...?

De várj, hát a csodálatos és tökéletes NER-ben, nem lehet ilyen, hogy valaki rokoni kapcsolatban kerüljön valahova...
Vagy akkor most döntsd már el, hogy akkor a NER az micsoda...

molnibalage

"Megint az az érzésem, hogy csak Viztézyt akarod fikázni és hülyének beállítani, mert azt hiszed, hogy ez az ő ötlete, akkor csak szar és minden alap nélküli lehet."

Ezt biztos nekem szántad?
Nem csak neked válaszoltam.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 762
14 691
113
Még egyszer:

Hogyan vezeted be a HÉV-et a Kálvin térre? Egyátalán - milyen nyomvonalon?

Hova rakod a (föld alatti) állomását a Kálvin téren, úgy, hogy a jelenlegihez képest dupla kapacitással üzemel?
 
M

molnibalage

Guest
Még egyszer:

Hogyan vezeted be a HÉV-et a Kálvin térre? Egyátalán - milyen nyomvonalon?

Hova rakod a (föld alatti) állomását a Kálvin téren, úgy, hogy a jelenlegihez képest dupla kapacitással üzemel?
Komolyan mondom, hogy nem értelek.
  • Hol megy a M3? A meglevő Üllői út alatt mélyvezetéssel.
    Tehát az, hogy te meglevő út alatt haladj, azzal nincs baj. Ez nem kifogás.
  • A M4 egy rakás helyen a meglevő épületek alá ment.
    Tehát az, hogy te meglevő épület alatt haladj, azzal nincs baj. Ez nem kifogás.
  • Akkor mi a búbánat olyan lehetetlen abban, hogy Csepeli HÉV egy ideig kéregvezetésben megy a Boráros térnél, el kezd lemenni majd a Ráday utca táján már fúrva halad a tér felé?
  • Már a Boráros téri állomás is lehet felszín alatti, ezzel is csökkentve a lejtését a pályának. Mert előtte a Duna parton is már lehet vinni lefelé a vágányt.
    Ne mondd, hogy ez lehetetlen, mert pont ilyen a Szentendrei HÉV a Margit híd és a Batthyány tér között.

    https://fovarosi.blog.hu/2009/05/14/a_harmas_metro_tortenete_es_epiteszete_10_4
    Az M3-on 10 és 30 ezrelékes lejtésű szakaszok is vannak. Ezeket nézve bőven 20 méteres mélységbe is le lehet vinni a Kálvin térnél az új állomást, mert a Boráros tértől kb. 1,2 km-re van. Tehát az sem kifogás, hogy nem lehet elég mélyre vinni a megállót a lejtés miatt.
  • Az, hogy a térnél van a megálló nem jelenti azt, hogy pont az út alatt. Úgy kell elhelyezni, hogy a kijáratok a jelenlegi aluljárókhoz vezessenek. Erre a távolság és az ívek lehetőséget adnak, hogy az állomásnak több lehetséges helye legyen.
  • Annak pontos elhelyezkedést meg nehogy már rajtam kérjed számon. Erre vannak a mérnökök, aki tervek alapján mondanak majd erre lehetőségeket.
  • A Deák Téren eredetileg volt egy Kisföldalatti. Egy kis kapacitású villamosvonal az egész. E mellé épült meg az M2 és M3. Ezek 40+ éve épültek. De ma akkor biztos lehetetlen mellé tenni a fentiek fényében egy új metrómegállót.
  • Ha ez elkészült és megfelelő elővárosi vasutat szereznek be, akkor a 2-es villamos értelmét veszti a Boráros téren túl, annak helye felszabadul a HÉV számára. A legkeményebb ív, amit be kell venni az a Boráros tér dél részén van. Olyan elővárosi vasút, ami erre képes van. Nem űrtechnika. A Boráros téren lehetne összekötni őket...
  • ...de más lehetőség is felmerül. Mert jelenleg a Ráckevei HÉV baloldalán puszta van. A Szigetcsúcsnál is felmerülhet a két HÉV összefésülése, de ez esetben a 2-es villamosnak maradnia kéne, csak ennek sok értelmét nem látom.
Miért van az az érzésem, hogy te csak simán kötekedni akarsz, mert Vitézy neve le van írva?
Senki nem mondta, hogy ez olcsó lesz vagy egyszerű. De valahol pislogok, hogy ha az összes fenti műszaki peremfeltétel volt korábbi metrónál is, akkor miért tartod lehetetlennek ezt a projektet a XXI. században...?

A térkép szép, csak ez nem kéregvasút, meg HÉV, hanem egy tényleges M5.

Az M4 450+ milliárdból épült meg... ez miből fog elkészülni, vagy akkor most az az elképzelés, hogy lesz egy olyan metróvonal, aminek konkrétan EGY megállója lesz, a Kálvin és a Boráros között?
  • Az M4-nek hány állomása van? 10 db. Itt most épülne kb. 1 db kéregállomás és 1 db mélyvezetésű első szakaszban.
  • Itt a teljes vonal hossza nem lenne 1,5 km sem. Az M4 7,5 km.
  • Ott épült egy teljesen új járműtelep is. Itt nem.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 762
14 691
113
A térkép szép, csak ez nem kéregvasút, meg HÉV, hanem egy tényleges M5.

Az M4 450+ milliárdból épült meg... ez miből fog elkészülni, vagy akkor most az az elképzelés, hogy lesz egy olyan metróvonal, aminek konkrétan EGY megállója lesz, a Kálvin és a Boráros között?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Még egyszer:

Hogyan vezeted be a HÉV-et a Kálvin térre? Egyátalán - milyen nyomvonalon?

Hova rakod a (föld alatti) állomását a Kálvin téren, úgy, hogy a jelenlegihez képest dupla kapacitással üzemel?
Ha a ráckevei HÉV-et már valahol a Soroksári úton a Közvágóhd táján, a csepelit meg a Kvassay-híd után elkezdik levinni kéregvasútnak a föld, (esetleg valahol egyesítve is a két vonalat), és már a Boráros tér is föld alatti állomás lesz, majd utána már metróként még mélyebbre, nem hiszem hogy probléma lenne a nyomvonal. A cél meg a Kálvin tér, ahhoz nem kell elvinni a Fővám-térre. Viszont kell egy kb. a Metró-szintek és az aluljáró közti szinten épülő komoly többvágányú állomás a Kálvin téren. Én így tudom elképzelni, persze csak álmodozás szintjén, nem vagyok mélyépítő csak közlekedő, ez legyen az ő dolguk. Lényeg hogy csinálják meg minél gyorsabban ... :):hadonaszos:
 
M

molnibalage

Guest
Ha a ráckevei HÉV-et már valahol a Soroksári úton a Közvágóhd táján, a csepelit meg a Kvassay-híd után elkezdik levinni kéregvasútnak a föld, (esetleg valahol egyesítve is a két vonalat), és már a Boráros tér is föld alatti állomás lesz, majd utána már metróként még mélyebbre, nem hiszem hogy probléma lenne a nyomvonal. A cél meg a Kálvin tér, ahhoz nem kell elvinni a Fővám-térre. Viszont kell egy kb. a Metró-szintek és az aluljáró közti szinten épülő komoly többvágányú állomás a Kálvin téren. Én így tudom elképzelni, persze csak álmodozás szintjén, nem vagyok mélyépítő csak közlekedő, ez legyen az ő dolguk. Lényeg hogy csinálják meg minél gyorsabban ... :):hadonaszos:

Ha a Boráros téri állomás már kéregvezetésű, akkor kb. híd alatt már indulhat lefelé az alagút. Több, mint 800 méteren lejthet az alagút. 20-30 ezrelékkel bőven 20 méter mélységbe is lehet menni és már az út alatt is 10 méternél mélyebben mehet az alagút.
bVWesvk.png
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 121
53 697
113
Amúgy a ráckevei HÉV egyik legnagyobb baja az, hogy minden komolyabb kereszteződés lényegében szintben van vele. És mivel gyakran jár a HÉV így gyakran van piros lámba is. Remélem erre is kitalálnak valamit. Mert a cikk alapján még sűrűbb közlekedés várható, ami önmagában egy jó dolog. Csak éppen a jelenlegi piros lámpák is irgalmatlan dugót generálnak.
Én szívem szerint egész Tökölig kéreg vasútként vinném a ráckevei HÉV-et, csak erre a világ minden pénze sem lenne elég.... :(
 
M

molnibalage

Guest
Amúgy a ráckevei HÉV egyik legnagyobb baja az, hogy minden komolyabb kereszteződés lényegében szintben van vele. És mivel gyakran jár a HÉV így gyakran van piros lámba is. Remélem erre is kitalálnak valamit. Mert a cikk alapján még sűrűbb közlekedés várható, ami önmagában egy jó dolog. Csak éppen a jelenlegi piros lámpák is irgalmatlan dugót generálnak.
Én szívem szerint egész Tökölig kéreg vasútként vinném a ráckevei HÉV-et, csak erre a világ minden pénze sem lenne elég.... :(
????????

Vágóhídtól a Haraszti hídig egyetlen helyen keresztezi szintben jelenleg főútvonal, a két haraszti állomás között az 510-es út. És ennyi. Minden más helyen felüljáró van. Az, hogy kisebb útvonalak keresztezi, mint pl. a Hősök terénél vagy másol az nem túl lényeges. Vagy huszadrangú utak, mint pl. a Beöthy utcánál. Ilyen a fővárosban n+1 villamosvonal.

Minimálisan kezelheted még főbb útvonalnal a Gubacsi hídról lehajtást Csepel-sziget felől, amikor délre mész a Soroksárin. Minden más komolytalan út. Aki arra jár, a kivárja. Nem kell kéregvasút minden piszlicsáré 1 sávos mellékutca miatt. Akkor egész Bp belvárosa felüljáró lenne...

Teljesen felesleges a kéregvezetés. Még a Csepel felől jövő Gyorsforgalmi útnál sem lenne erre szükség szerintem, csak a gyök2 sofőrök miatt kell, akik 100%, hogy rajta maradnának a síneken, ha nem lenne ott sorompó.... Amikor a Soroksárú út forgalma észak felé zúdúl (vagy délután dél felé), akkor simán belefér az, hogy azok hosszú zöldje alatt átmegy az elővárosi vasút. De ott is átmehet kéregként. Anno volt egy aluljáró az út alatt, ami betemettek. Olyan régen volt, hogy ezt szinte el is felejtettem. Na, az az aluljáró is Bp. egyik seggluka volt meg a környék az OBI féle rendezés előtt.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 121
53 697
113
molnibalage

Csepeli HÉV-nél végig szintben vannak a kereszteződések.
Ráckevei HÉV-nél pl. ott van a gyártelepi kereszteződés, km-s dugók vannak miatta. De harasztinál is tud dugót csinálni a HÉV.