[HUN] Dassault Falcon 7X

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Gyurma

Well-Known Member
2019. január 30.
949
1 665
93
Nem erről van szó. Nem előre, utólag lehetne valami értelmeset kommunikálni. Azt úgyis össze lehet ollózni, hogy melyik kormánytag mikor hová utazott, ha erdményes volt az útja, akkor az MTI is lehozza. Engem az zavar, hogy állami kommunikációs szintre fejlesztették a mellébeszélést és a fölösleges titkolózást.
Holnaptól elmodják, akkor olcsóbb lesz a kenyér? Nem is értem.
Engem jobban érdekel hogy 2002-2010 között hova tüntettek el sok-sok 10 milliárd dollárt, de még arra sem kaptam választ pedig azt a bőrömön is éreztem.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
T

Törölt tag 1586

Guest
Egy többféle szakterületből álló szakértői teamet (kb 20 ember tábornokostól szakértőstől ) hadd ne kelljen már charterrel küldeni. Meg tessék nem kormánygép mert a honvédség használja. Pilótaképzéshez kell a repóra, mivel nincs hozzá olyan kapitányunk aki nemzetközi légtérben repülhet, ezért a kapitány bérelt, a másodpilóta pedig a képzésen lévő akinek x órát kell repülni másodpilótaként nemzetközi légtérben a nemzetközi jogsihoz. Szóval az összes repülés egyben kiképzés is.
- ha 92% ban a kormány használja és 8% ban a honvédség, úgyhogy nekem senki ne próbálja bemagyarázni hogy nem k.ra kormánygépként használják!!:mad:
- a HUAF Falcon 7x-be tutira nem tudsz berakni 20 utast. Legfeljebb 10-et. Ha a hinni lehet az USA nagykövetnek akkor a magyar gépen is heverők vannak. Akkor pedig nincs hely 20 utasnak...
- a Falcon 7x repült óra klts. (400 óra /év használattal számolva ) $4.000 - 5.000 / óra. Kicsit tessék számolni…
- múltkor már volt róla szó hogy ésszerű idő és költség kereten belül esélyünk sincs arra hogy a Falconokat önállóan (értsd.: bérelt oktatók nélkül) üzemeltessük (már amennyiben VVIP embereket akarunk vele röptetni a világban). Tehát a "pilóta képzés" meg "gyakorló repülés" nagyon szarul hangzik. A realitás az hogy a Falconok még nagyon sokáig bérelni kell az oktató kapitányokat és csak azért reptetni őket hogy a magyar katonai személyzetnek gyűljön az ideje szimplán pazarlás.

Fenntartom amit már korábban írtam:
Az egész Falcon projekt - ha elfogadjuk hogy a cél az hogy a Légierő saját személyzetekkel, önállóan tudja üzemeltetni azokat - rohadt drága és időigényes dolog lesz, aminek a katonai relevanciája egyre valószínűbb hogy nulla közeli (èrtsd: nem lesz belőlük SIGINT gép)
Én elhiszem hogy kellenek kormánygépek, de annak a pár közjogi méltóságnak akinél ez a reptetés szóba jöhet szerintem bőven elég lenne az A319.
A Falconok beszerzése nálam akkor lett volna indokolható ha valami "special mission" gépet faragnak belőlük. Valami ilyesmi gép beszerzése amúgy el is hangzott a miniszter szájából, de egyenlőre jele sem látszik annak hogy komolyan gondolták volna...
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 818
117 990
113
- ha 92% ban a kormány használja és 8% ban a honvédség, úgyhogy nekem senki ne próbálja bemagyarázni hogy nem k.ra kormánygépként használják!!:mad:
- a HUAF Falcon 7x-be tutira nem tudsz berakni 20 utast. Legfeljebb 10-et. Ha a hinni lehet az USA nagykövetnek akkor a magyar gépen is heverők vannak. Akkor pedig nincs hely 20 utasnak...
- a Falcon 7x repült óra klts. (400 óra /év használattal számolva ) $4.000 - 5.000 / óra. Kicsit tessék számolni…
- múltkor már volt róla szó hogy ésszerű idő és költség kereten belül esélyünk sincs arra hogy a Falconokat önállóan (értsd.: bérelt oktatók nélkül) üzemeltessük (már amennyiben VVIP embereket akarunk vele röptetni a világban). Tehát a "pilóta képzés" meg "gyakorló repülés" nagyon szarul hangzik. A realitás az hogy a Falconok még nagyon sokáig bérelni kell az oktató kapitányokat és csak azért reptetni őket hogy a magyar katonai személyzetnek gyűljön az ideje szimplán pazarlás.

Fenntartom amit már korábban írtam:
Az egész Falcon projekt - ha elfogadjuk hogy a cél az hogy a Légierő saját személyzetekkel, önállóan tudja üzemeltetni azokat - rohadt drága és időigényes dolog lesz, aminek a katonai relevanciája egyre valószínűbb hogy nulla közeli (èrtsd: nem lesz belőlük SIGINT gép)
Én elhiszem hogy kellenek kormánygépek, de annak a pár közjogi méltóságnak akinél ez a reptetés szóba jöhet szerintem bőven elég lenne az A319.
A Falconok beszerzése nálam akkor lett volna indokolható ha valami "special mission" gépet faragnak belőlük. Valami ilyesmi gép beszerzése amúgy el is hangzott a miniszter szájából, de egyenlőre jele sem látszik annak hogy komolyan gondolták volna...
Az A319-nek nem drágább még a repült órája véletlenül mert jóval nagyobb a gép? Amúgy sajnos az international kapitány képzés drága és évekig tart hogy összeegyűljön a repült óra de ez igaz az A319-re is. Szomorú de ez van. Azokkal is utaznak kisebb nagyobb delegációk (inkább nagyobbak), elég sokat repülnek. (németbe sem busszal mennek a csoportok)
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 077
10 698
113
Az A319-nek nem drágább még a repült órája véletlenül mert jóval nagyobb a gép? Amúgy sajnos az international kapitány képzés drága és évekig tart hogy összeegyűljön a repült óra de ez igaz az A319-re is. Szomorú de ez van. Azokkal is utaznak kisebb nagyobb delegációk (inkább nagyobbak), elég sokat repülnek. (németbe sem busszal mennek a csoportok)
Szerintem arra gondol, hogy a 7x-ek árából jó sokáig repülnének a 319-esek.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 818
117 990
113
Totál mindegy...
Nem arra használják amire kéne.

Az A319-nek valahol $5.000-6.000 között van a rep.óra klts.e (400 óra / év) vagyis nincs nagyságrendi különbség
Imádom, hogy mindenki ennyire tudja (meg a faszt), hogy mit mire használunk, vagy mikor lesz átalakítva SIGINT-re. Kezdünk átmenni a sértődött gyerekbe aki tudni akarja, hogy mit kap karácsonyra.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 217
4 568
113
Holnaptól elmodják, akkor olcsóbb lesz a kenyér? Nem is értem.
Engem jobban érdekel hogy 2002-2010 között hova tüntettek el sok-sok 10 milliárd dollárt, de még arra sem kaptam választ pedig azt a bőrömön is éreztem.
Ezt is a mostani vezetéstől kellene megkérdezni, ők ígértek elszámoltatást, de egy kezemen meg tudom számolni, hány esetben történt rá kísérlet.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and borisz

Gyurma

Well-Known Member
2019. január 30.
949
1 665
93
Ezt is a mostani vezetéstől kellene megkérdezni, ők ígértek elszámoltatást, de egy kezemen meg tudom számolni, hány esetben történt rá kísérlet.
Értem én hogy mindenért a fidesz okolható,de azt még nem árultad el hogy neked mivel lesz jobb, ha megtudod hogy ki hova és kivel utazott.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Hát azért nem! A repülések 8%-át használják a politikusok vagy a 92%-ot!!!!
Hát de...
A maradék 92% ami állítólag katonai célú, az kiképző repülés vagy másodvonalas emberek szállítása különféle konferenciákra (és ha ezt feltételezem akkor nagyon jó indulatú vagyok azt hiszem…)
Csak hogy értsük egymást...mérhetetlen pazarlásnak tartom és szerintem ez egyáltalán nem katonai célú használat.

Imádom, hogy mindenki ennyire tudja (meg a faszt), hogy mit mire használunk, vagy mikor lesz átalakítva SIGINT-re. Kezdünk átmenni a sértődött gyerekbe aki tudni akarja, hogy mit kap karácsonyra.
Már bocsi, de nem hiszem hogy nagyon nehéz volna kitalálni hogy mire használják a Falconokat...
A SIGINT átalakításnak nyoma sincs.
Ezek tények.
Az hogy valakit ez nem zavar az az Ő dolga. Lehet mondogatni azt is hogy...nem tudhatjuk...meg valami félreértelmezett párthűség miatt lehet kiabálni hogy...nem kormánygép...ettől függetlenül ezekre a gépekre, ebben a formában semmi szükség nincs.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 818
117 990
113
Hát de...
A maradék 92% ami állítólag katonai célú, az kiképző repülés vagy másodvonalas emberek szállítása különféle konferenciákra (és ha ezt feltételezem akkor nagyon jó indulatú vagyok azt hiszem…)
Csak hogy értsük egymást...mérhetetlen pazarlásnak tartom és szerintem ez egyáltalán nem katonai célú használat.


Már bocsi, de nem hiszem hogy nagyon nehéz volna kitalálni hogy mire használják a Falconokat...
A SIGINT átalakításnak nyoma sincs.
Ezek tények.
Az hogy valakit ez nem zavar az az Ő dolga. Lehet mondogatni azt is hogy...nem tudhatjuk...meg valami félreértelmezett párthűség miatt lehet kiabálni hogy...nem kormánygép...ettől függetlenül ezekre a gépekre, ebben a formában semmi szükség nincs.
Mondjuk én nem oda szavaztam meg pont le is szarom ki hova repül vele. De a két gépből az egyik előbb utóbb át lesz alakítva. Ezek szerint utóbb. A nem kormánygép irónia volt a részemről csak nem jeleníti meg a smileyt. De én nem sajnálom azt a gépet kormánycélokra, ha más lenne hatalmon se sajnálnám tőle. Szerintem szükség van egy kisebb gépre ilyen célokra ha már a Malévot sikerült megnyuvasztani. A kommunikáció szar ez tény.

De annyi az egész, hogy közben a titkolózás túl jól is működik. Ez pl bizonyos eszközök hazai tesztjeinél is összejött.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 217
4 568
113
Értem én hogy mindenért a fidesz okolható,de azt még nem árultad el hogy neked mivel lesz jobb, ha megtudod hogy ki hova és kivel utazott.
Megbíznék bennük, mert látnám, hogy arra költik a beszedett pénzt, amire való, meg amire ígérték, hogy költeni fogják.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 517
113
Értem én hogy mindenért a fidesz okolható,de azt még nem árultad el hogy neked mivel lesz jobb, ha megtudod hogy ki hova és kivel utazott.

A parlamenti ellenzék naiv módon azt gondolja, hogy ha kiderül valami a repülőgépekkel kapcsolatban, akkor abba valaki majd belebukik, mint ahogy külföldön szokott ez történni. Ezért nem tudják elengedni a témát. Nem ezekkel a repülőgépekkel kellene foglalkozni, de csak ezen találnak fogást...

A HTKA fórumozóit meg azért érdekeli, mert hátha kiderül hogy mégis lett valami szerelve a kompozit burkolat alá és mi is lehallgatjuk/megfigyeljük a szövetségeseinket és azért kell furcsának tűnő helyekre repülni mert az útvonal átvezet valami felett/mellett.

Benkő Tibor egyszer azt válaszolta valakinek a kérdésére, hogy majd a Honvédelmi Bizottság zárt ülésén elmondja, mit szereltek/mit fognak beszerelni a gépekbe.
 
T

Törölt tag 467

Guest
De azt tudjuk, hogy nincs még magyar személyzet. Mennyire látjuk esélyesnek, hogy mondjuk bérelt civil, vagy adott esetben külföldi katonai pilótával elküldjük a gépet adatokat szipkázni?
Most mielőtt félreértés lenne, nem mondom, hogy biztosan lesz SIGINT gép.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A parlamenti ellenzék naiv módon azt gondolja, hogy ha kiderül valami a repülőgépekkel kapcsolatban, akkor abba valaki majd belebukik, mint ahogy külföldön szokott ez történni. Ezért nem tudják elengedni a témát. Nem ezekkel a repülőgépekkel kellene foglalkozni, de csak ezen találnak fogást...

A HTKA fórumozóit meg azért érdekeli, mert hátha kiderül hogy mégis lett valami szerelve a kompozit burkolat alá és mi is lehallgatjuk/megfigyeljük a szövetségeseinket és azért kell furcsának tűnő helyekre repülni mert az útvonal átvezet valami felett/mellett.

Benkő Tibor egyszer azt válaszolta valakinek a kérdésére, hogy majd a Honvédelmi Bizottság zárt ülésén elmondja, mit szereltek/mit fognak beszerelni a gépekbe.
A kormánygépek a világon mindenhol érzékeny politikai témák és kiválóan lehet kampányolni azzal hogy...mi majd felszámoljuk a pazarlást és az urizálást.
Jelen helyzetben azt hiszem még valahol igazuk is van (nem azért mert ők nem szeretnének alsógatyában elterülni a díványon hazafelé New Yorkból…)

Ezt csak úgy lehet kivédeni ha ténylegesen katonai gépet csinálnának belőlük. Erre számtalan lehetőség van.
Egy valami nem létezik….olyan nincs hogy egy speciális feladatú gépen kívülről nem látszik semmi és hírszerző küldetéseket röpködünk vele más országok felett.
- Technikailag sem lehetséges úgy átalakítani egy gépet hogy azon ne legyenek árulkodó jelek (elsősorban nem std. antennák)
- A SIGINT gépekkel őrjáratozni szoktak és aprólékos sziszifuszi munkával óriási mennyiségű nyers adathalomból szedegetik össze az értékes információkat.
Csak egy példa: ezeknek a gépeknek mindig tartozéka egy a törzs alá szerelt SAR radar. Saját terület felett járőrözve huzamosabb ideig (évekig) megfigyelik a másik ország területén a határainkhoz közeli utak járműforgalmát és ebből összeállítanak egy jellemző forgalmi mintázatot. Ha egy feszült időszakban a forgalom jellege megváltozik - egyes utakon nagyobb forgalom lesz, más utakon kevesebb - már lehet gyanakodni és alaposabban utánajárni hogy mi történik.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 792
113
Hát de...
A maradék 92% ami állítólag katonai célú, az kiképző repülés vagy másodvonalas emberek szállítása különféle konferenciákra (és ha ezt feltételezem akkor nagyon jó indulatú vagyok azt hiszem…)
Csak hogy értsük egymást...mérhetetlen pazarlásnak tartom és szerintem ez egyáltalán nem katonai célú használat.


Már bocsi, de nem hiszem hogy nagyon nehéz volna kitalálni hogy mire használják a Falconokat...
A SIGINT átalakításnak nyoma sincs.
Ezek tények.
Az hogy valakit ez nem zavar az az Ő dolga. Lehet mondogatni azt is hogy...nem tudhatjuk...meg valami félreértelmezett párthűség miatt lehet kiabálni hogy...nem kormánygép...ettől függetlenül ezekre a gépekre, ebben a formában semmi szükség nincs.
Sztem ez a kormánygép egy becsípődés. Ha a haza szolgálata :), a miniszterelnök vagy egy kormánytag programja, kényelme megköveteli, hogy ezzel repüljön, ezzel fog. Ez a repülések kevesebb mint 10%_át teszi ki. Ezen rugózni, hogy Bayert idézzem proli suttyóság.
Még az előző honvédelmi miniszter balfaszul kommunikálta és azóta próbálják ebbe a narratívába beleszorítani ezt a projektet.
Ha xar a vétel és katonailag megítélésed szerint lófaszra sem való, azt elfogadom. Ha azt mondod 4 ilyen gép egy ekkora országnak luxus, oké. De azon álmodozni, hogy Orbán ezzel jár Svájcba bankolni, vegasba kaszinózni meg a Riviérára qrvázni, szánalmas.

A parlamenti ellenzék naiv módon azt gondolja, hogy ha kiderül valami a repülőgépekkel kapcsolatban, akkor abba valaki majd belebukik, mint ahogy külföldön szokott ez történni.
Trump az Air Force One-nal ment Nascart nézni, belebukott? Clinton szopatott az elnöki irodában, belebukott? Bush egy kreált hazugságra hivatkozva, lerohant egy orszagot, belebukott?
A szomszéd fűje mindig zöldebb. :)
 

Gyurma

Well-Known Member
2019. január 30.
949
1 665
93
De azt tudjuk, hogy nincs még magyar személyzet. Mennyire látjuk esélyesnek, hogy mondjuk bérelt civil, vagy adott esetben külföldi katonai pilótával elküldjük a gépet adatokat szipkázni?
Most mielőtt félreértés lenne, nem mondom, hogy biztosan lesz SIGINT gép.
Végre valaki meg írta, remélem már egy kicsit elgondolkoznak és nem csak az lesz, de miért?
 
  • Tetszik
Reactions: krisss