Érdekességek a világ országaiból

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 067
9 179
113

És kapcsolódóan:
https://thebarentsobserver.com/en/i...tainer-ship-sevmorput-gears-antarctica-voyage


Avagy a 2016-ban, felújítást követően ismét szolgálatba álló hajót kényszerűségből küldték le Szentpétervárra, lévén a PD-50 ugye elsüllyedt, északon más szárazdokk meg nem tudta fogadni. Karbantartást követően elvileg most indul vissza Murmanszkba, ahonnan majd később az Antarktisz felé veszi az irányt, hogy a Vosztok kutatóállomásnak vigyen építési anyagot(?).
 
Last edited:

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113

És kapcsolódóan:
https://thebarentsobserver.com/en/i...tainer-ship-sevmorput-gears-antarctica-voyage


Avagy a 2016-ban, felújítást követően ismét szolgálatba álló hajót kényszerűségből küldték le Szentpétervárra, lévén a PD-50 ugye elsüllyedt, északon más szárazdokk meg nem tudta fogadni. Karbantartást követően elvileg most indul vissza Murmanszkba, ahonnan majd később az Antarktisz felé veszi az irányt, hogy a Vosztok kutatóállomásnak vigyen építési anyagot(?).
Eddigi élete 98%át móringon töltötte. Ha a déli-sarki út igaz lenne, akkor ez lenne az első orosz atomhajtányos jégtörő hajó, ami bírja az egyenlítői meleg vizet.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 589
8 712
113

Múltkor páran nagyon meg voltak lepődve,hogy a Bajkál tó jegére leszállt egy Cessna és a jég kibírta. Közben pedig a jég olyan erős, hogy a Mi-171A2-est is kibírja, a maga szerény 13 tonnás maximális felszállósúlyával. Üresen olyan 8.5-9 tonna a gép,ez utóbbi adatot nem találtam meg így hirtelen :)
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 589
8 712
113
Hát, oké.
Nyugati Pályát nem Te viszed véletlenül?

Ott tudják még ehhez hasonlóan megszakérteni a dolgokat, mint ez a válasz volt...
Hol hallottam a fentiekben feltett kérdésem, és az én bajom ha elhittem??! Az USA gyakorlatilag miután kért több résztvevő nyugat EU-s országot hogy hagyjon fel a NS 2 építésével, akár csak a területén való átengedésével és lepattant, már fenyegetett is mindenféle gazdasági retorzióval mindenkit aki részt vesz a buliban!

Uli, attól hogy letagadod a nyilvánvalót, nem leszel jobb vitapartner!

Nekünk meg az ukrán tranzit akkor lenne jobb, ha nem lennének megbízhatatlanok a haverjaid, meg éppen nem baszogatnák minden létező szarral a náluk lévő magyarokat!

Eddig nem tudtam, mire gondolsz. Tegnap feldobta a fosbook azt a "nagyszerű oldalt"(nyugati pálya). Voltam olyan vakmerő,hogy megnyitottam egy két cikket,és a hozzájuk írt kommenteket. Hát khm, én nem dohányzom, de úgy kiáradt a szemellenzős szellemi sötétség azokból a "lelkes rajongókból" (van ilyen státusz a fb-on), hogy elgondolkoztam rajta, hogy lemegyek venni egy öngyújtót a közeli dohányboltba,csak,hogy lássak valamit, mert ide a két lámpa fénye a szobában már kevés volt. Aztán inkább bezártam az oldalt, ahelyett, hogy felesleges költekezésbe kezdtem volna.
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Múltkor páran nagyon meg voltak lepődve,hogy a Bajkál tó jegére leszállt egy Cessna és a jég kibírta. Közben pedig a jég olyan erős, hogy a Mi-171A2-est is kibírja, a maga szerény 13 tonnás maximális felszállósúlyával. Üresen olyan 8.5-9 tonna a gép,ez utóbbi adatot nem találtam meg így hirtelen :)
Milyen vastag lehet a jeg?
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 962
113
Múltkor páran nagyon meg voltak lepődve,hogy a Bajkál tó jegére leszállt egy Cessna és a jég kibírta. Közben pedig a jég olyan erős, hogy a Mi-171A2-est is kibírja, a maga szerény 13 tonnás maximális felszállósúlyával. Üresen olyan 8.5-9 tonna a gép,ez utóbbi adatot nem találtam meg így hirtelen :)

Anno a transzszibériai vasutat kompokkal akarták átvinni a tavon, mivel túl drága és nehéz lett volna megkerülni.
Rendeltek is az angoloktól egy jégtörőt, de azt valahogy el is kellett juttatni a tóhoz, mivel felúsztatni nem tudták ezért szétvágták, vasúton elvitték amíg tudták, majd a tónál újra összerakták így röpke másfél év késéssel munkába állhatott.
Kifutott a kikötőből első próbaútjára, majd az első jégtáblán fennakadt, mivel nem tudta áttörni, így a tó télen továbbra is járhatatlan volt az idő nagy részében (később el is süllyedt, magával víve egy mozdonyt meg pár kocsit.
Közben kitört egy aprócska konfliktus egy elmaradott ázsiai feudalisztikus állammal, ami később Orosz-Japán háború néven került be a történelem könyvekbe, a tél kellős közepén is át kellett juttatni a tavon a szerelvényeket, így jobb ötlet híján a jégre fektetett síneken hurcolták át az árut, kisebb csoportokban, miután egy mozdony alatt beszakadt a jég.
A konfliktus után határozta el, 2. Miklós, hogy modernizálja a gyorsan és szarul megépített vasútvonalat, aminek részeként megépült a tó körüli rész is, de ebbe bele is roppant a birodalom, a felvett hitelek az 1915-ös befejezésre elvitték a költségvetés felét.


rail-ice-1904-603895.jpg.webp
 
M

molnibalage

Guest
Ritkán Látható Töri Blogról.

1991_julius_31_lithuanian_border_patrol_officers_slaughtered_by_the_soviet_omon.jpg


1991. július 31. A szovjet különleges egység (OMON) által meggyilkolt litván határőrök a Medininkai-nál újonnan felállított határőrállomáson. A függetlenségét korábban kikiáltott balti államot a Szovjetunió nem ismerte el és számos incidenst követtek el az újonnan felállított litván fegyveres testületek ellen, ezek a veréstől a gyilkosságig terjedtek. A tíznél is több határőrizeti épület elleni támadásban nyolc litvánt öltek meg és hatvanat sebesítettek meg szovjet csapatok

Én erről eddig nem is hallottam. Na, akkor ezek után asszem jobban megértem, hogy a Balit országok számára a NATO tagság és annak komolysága miért fontos. A történelmük során nekik sok jó nem származott abból, hogy az oroszok ott voltak. A széteső SZU is még egy utolsót rúgott beléjük a függetlenség elnyerése során.
 

svajcibeka

Well-Known Member
2013. február 10.
932
2 573
93
Ritkán Látható Töri Blogról.

1991_julius_31_lithuanian_border_patrol_officers_slaughtered_by_the_soviet_omon.jpg


1991. július 31. A szovjet különleges egység (OMON) által meggyilkolt litván határőrök a Medininkai-nál újonnan felállított határőrállomáson. A függetlenségét korábban kikiáltott balti államot a Szovjetunió nem ismerte el és számos incidenst követtek el az újonnan felállított litván fegyveres testületek ellen, ezek a veréstől a gyilkosságig terjedtek. A tíznél is több határőrizeti épület elleni támadásban nyolc litvánt öltek meg és hatvanat sebesítettek meg szovjet csapatok

Én erről eddig nem is hallottam. Na, akkor ezek után asszem jobban megértem, hogy a Balit országok számára a NATO tagság és annak komolysága miért fontos. A történelmük során nekik sok jó nem származott abból, hogy az oroszok ott voltak. A széteső SZU is még egy utolsót rúgott beléjük a függetlenség elnyerése során.
Szovjetunió vagy Oroszország?