U-2 Dragon Lady (Lockheed, USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 480
113
U-2 Modular Payload Capability
89818377_3460964460596730_1805183035205746688_n.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 480
113
84304579_3460964447263398_1241403126599122944_o.jpg



"The Dragon Lady will carry out missions well beyond 2025

Recently, the US Department of Defense (US DoD) gave away the Fiscal Year (FY) 2021 budget estimates. More became known about the USAF's Lockheed U-2S Dragon Lady and its expectations for the future. The U-2S Dragon Lady platform is a high-demand/low-density aircraft equipped with state-of-the-art sensors and data link systems providing mission essential Intelligence, Surveillance, and Reconnaissance (ISR) to the Combatant Commands, Joint and Combined forces, and the Intelligence Community in peace- and wartime.

In the recent past, USAF's thirty U-2S (and two training TU-2S) aircraft were slated more than once to become obsolete. Because of the FY 2021 budget estimates statements, it has been confirmed that the USAF will fly the Dragon Lady long after the year 2025.

Scramble Magazine has learned that it is all about the U-2's Advanced Synthetic Aperture Radar System (ASARS) and the Collins Aerospace Senior Year Electro-Optical Reconnaissance System sensor, SYERS-2C. Last year, Raytheon signed a USD 320 million undefinitised contract to develop a new version of the Advanced Synthetic Aperture Radar with all weather day/night capability, that flies on the U-2 Dragon Lady aircraft. Up to and including FY 2025, most of the reserved budget will be used for the new U-2 ASARS systems. The ASARS-2B would double the surveillance range while maintaining the mapping and imagery resolution of the current ASARS-2A system.

ASARS-2B is capable of detecting and accurately locating both stationary and moving ground targets; target information is transmitted via a wideband data link to a ground station. The radar is, at a certain height and at an unspecified angle, capable of producing extremely high resolution images at long range. Also, the ten-band, high spatial resolution SYERS-2C sensor, which provides unmatched ability to find, track, and assess moving and stationary targets, was recently flight-tested by the USAF, Lockheed Martin, and Collins Aerospace Systems. It was stated that all actors involved completed the upgrade of the U-2 Dragon Lady fleet with the SYERS-2C electro-optical/infrared sensor capability.

Besides the USAF, the National Aeronautics and Space Administration (NASA) operates two Lockheed ER-2S Earth resources aircraft as flying laboratories in the Airborne Science Programme under the Agency's Science Mission Directorate."
 
M

molnibalage

Guest
Az első részt végighallgattam, de kb. semmi érdekeset nem mondott. Kb. arra emlékszem, hogy Neil Armstrong fiával egy óvodába járt...
A másodikhoz emiatt nincs erőm, de hátha valaki hall valamit és, ha érdekes, akkor megosztja.


 
M

molnibalage

Guest
És durva, hogy mennyire semennyi pálya nem kell neki felszálláshoz mikor ennyire könnyű.
Ez minden gépre igaz. Ma a legerősebb hajtóműves A320 15% keróval lehet, hogy lenyomna egy F-86-ost felszállás utáni gyorsulás és emelkedésben egy jó darabon...
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 395
3 632
113
Ez minden gépre igaz. Ma a legerősebb hajtóműves A320 15% keróval lehet, hogy lenyomna egy F-86-ost felszállás utáni gyorsulás és emelkedésben egy jó darabon...

Erősen valószínű, igazából ezt kiszámítani sem lenne nagy feladat, csak kellenének hozzá az F-86 adatai.

Itt az U-2 esetében az adja az igazán rövid pályahosszt, hogy jet létére nevetségesen kicsi a felszállási sebessége a nagyon kicsi felületi terhelése miatt.
Mindez párosul az igen komoly tolóerő-tömeg aránnyal, azaz még jól is gyorsul.
Az utazó magasságán ugye 5-6%-a csak a levegő sűrűsége, mint itt lenn, ennek megfelelően, a hajtómű tolóereje is brutális itt lent a fentihez képest.