Eurofighter Typhoon

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 107
45 398
113
A helyzet komolyságát ez is mutatja :rolleyes::
A kormányon lévő zöldek szerint az Airbus-botrány alkalmat teremthet arra, hogy Ausztria kiszálljon a nyomasztó Eurofighter-szerződésből. Az elöregedett Saabokat amúgy is olasz Leonardo M346-os vadászgépekre cserélnék, s ezek a nem szuperszonikus, de megbízható repülők az Eurofighterek helyébe is léphetnének. A drága légi járgányok éves üzemköltsége 65 millió euró, míg a Saabé csak négy millió, s a Leonardoé sem sokkal több.
Hozzátenném, hogy tavaly okt.-nov. magasságára belengették hogy elfogy a védelemre szánt pénz.
Ugyebár nekünk évente 29+Mrd forintba (kicsivel több mint 86M EUR) kerül a 14db Gripen Saabnak kifizetett díja a részletekért+supportért.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 470
113
A helyzet komolyságát ez is mutatja :rolleyes::

Hozzátenném, hogy tavaly okt.-nov. magasságára belengették hogy elfogy a védelemre szánt pénz.
Ugyebár nekünk évente 29+Mrd forintba (kicsivel több mint 86M EUR) kerül a 14db Gripen Saabnak kifizetett díja a részletekért+supportért.

A hir lenyege, hogy nem elegedettek a gep kepessegeivel es a kormanypartban most nagyon meg akarjak oldani a kerdest. Meglatjuk, mi lesz belole. (Nyilvan vegul megis csak egy Airbus upgrade sok penzert lesz a legolcsobb megoldas.)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 107
45 398
113
A hir lenyege, hogy nem elegedettek a gep kepessegeivel es a kormanypartban most nagyon meg akarjak oldani a kerdest. Meglatjuk, mi lesz belole. (Nyilvan vegul megis csak egy Airbus upgrade sok penzert lesz a legolcsobb megoldas.)
Szerintem meg, a hír lényege nem ez!
A lényege az, hogy magyar Gripen beszerzéshez (és nagyjából az összes nagyobb hadipari beszerzéshez) kapcsolódnak lobbisták, ami miatt ezek tisztasága általában előbb utóbb megkérdőjeleződhet (kormányváltás alkalmával biztosan). Az amerikai iratokból kiderültek erre utaló jelek az osztrák beszerzések kapcsán is. Most az osztrák kormány erre a vonatra akar felülni.
És a szerintük előnytelen szerződésből kilépni. Hogy mennyire hozzáértők ülnek a posztjaikon a védelmi minisztériumban, azt mi sem bizonyítja jobban, hogy az EF-eket szeretnék kiváltani kiképző gépekkel.
Ha nem elégedettek az EF képességeivel, akkor értelemszerűen majd a kiképzőgépek harcértékével azok lesznek... :rolleyes::)
Szerintem ezzel azt erővel a semlegességükre hivatkozva szántsák be a légierőt a francba, mert csak a pénzt viszi. :hadonaszos:
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 470
113
Szerintem meg, a hír lényege nem ez!
A lényege az, hogy magyar Gripen beszerzéshez (és nagyjából az összes nagyobb hadipari beszerzéshez) kapcsolódnak lobbisták, ami miatt ezek tisztasága általában előbb utóbb megkérdőjeleződhet (kormányváltás alkalmával biztosan). Az amerikai iratokból kiderültek erre utaló jelek az osztrák beszerzések kapcsán is. Most az osztrák kormány erre a vonatra akar felülni.
És a szerintük előnytelen szerződésből kilépni. Hogy mennyire hozzáértők ülnek a posztjaikon a védelmi minisztériumban, azt mi sem bizonyítja jobban, hogy az EF-eket szeretnék kiváltani kiképző gépekkel.
Ha nem elégedettek az EF képességeivel, akkor értelemszerűen majd a kiképzőgépek harcértékével azok lesznek... :rolleyes::)
Szerintem ezzel azt erővel a semlegességükre hivatkozva szántsák be a légierőt a francba, mert csak a pénzt viszi. :hadonaszos:

Hogy a politikusok "furcsa emberek", azt eddig is tudtuk. Azt is, hogyan mennek a fegyverbeszerzések és milyen "motivációk" vannak a háttérben.
Az osztrák védelmi miniszter csak jobb gépeket akar, használható levegő-föld képességgel és megfelelő üzemképességi mutatókkal. Amit még egy M346 gyakorlógép is tud. És most nagyon úgy tűnik, hogy tenni akarnak valamit, nem csak a szájkaraté megy...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Szerintem meg, a hír lényege nem ez!
A lényege az, hogy magyar Gripen beszerzéshez (és nagyjából az összes nagyobb hadipari beszerzéshez) kapcsolódnak lobbisták, ami miatt ezek tisztasága általában előbb utóbb megkérdőjeleződhet (kormányváltás alkalmával biztosan). Az amerikai iratokból kiderültek erre utaló jelek az osztrák beszerzések kapcsán is. Most az osztrák kormány erre a vonatra akar felülni.
És a szerintük előnytelen szerződésből kilépni. Hogy mennyire hozzáértők ülnek a posztjaikon a védelmi minisztériumban, azt mi sem bizonyítja jobban, hogy az EF-eket szeretnék kiváltani kiképző gépekkel.
Ha nem elégedettek az EF képességeivel, akkor értelemszerűen majd a kiképzőgépek harcértékével azok lesznek... :rolleyes::)
Szerintem ezzel azt erővel a semlegességükre hivatkozva szántsák be a légierőt a francba, mert csak a pénzt viszi. :hadonaszos:

Az osztrákoknál az évtizedes kiváló kapcsolat a SAAB-al eleve arra predesztinálta volna a döntéshozókat anno, hogy a Draken után a Gripen következzen. A Gripen legolcsóbb, legkevesebbet tudó JAS-39A és B változata arra, amire most a Eurofighter-eket használják, bőven elég lett volna.
Az, hogy a németek egyértelműen leszoltak délre a szomszédjukhoz, hogy ti aztán kizárólag a mi levedlett gépeinkből vehettek csak, egyértelmű korrupció volt, de olyan súlyos indokolatlan károkozás is az osztrák költségvetésben, hogy ezt előbb, vagy utóbb valamelyik osztrák politikai tényező egyszer majd vizsgálni fogja.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 470
113
RAF Coningsby

49542972396_45b6257863_b.jpg


49502277726_c7e5d9cd81_b.jpg


49541693231_9d7f3b3ba0_b.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 470
113
A 4 Eurofighter annyit repült egy év alatt, mint amennyit a 14 magyar Gripen szokott egy év alatt. (ha nem többet)

2000 óra / 4 gép / 365 nap = 1,37 órát repült minden egyes gép, naponta átlagosan.

Valószínű, hogy mindig géppárban repültek. A különböző időszakos karbantartásokat hogyan oldották meg?

Azért az nem rossz teljesítmény...erre már lehetne büszke az Airbus.

Azért az elég meglepő, hogy épp az olaszoknál működik jól az Eurofighter. :cool:
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 470
113
A 4 Eurofighter annyit repült egy év alatt, mint amennyit a 14 magyar Gripen szokott egy év alatt. (ha nem többet)

2000 óra / 4 gép / 365 nap = 1,37 órát repült minden egyes gép, naponta átlagosan.

Valószínű, hogy mindig géppárban repültek. A különböző időszakos karbantartásokat hogyan oldották meg?

Azért az nem rossz teljesítmény...erre már lehetne büszke az Airbus.

Azért az elég meglepő, hogy épp az olaszoknál működik jól az Eurofighter. :cool:

A különböző időszakos karbantartásokat hogyan oldották meg? Valószínűleg cserélgették a gépeket.
Kuvaitban már ki lehet építve a karbantartás a megrendelt 28 géphez? Hamarosan megkapják az első gépeket.
Ha igen, akkor legalább nem kellett Olaszországba visszarepülni velük.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
T

Törölt tag 1586

Guest
How Does Digital Stealth Work?

(we talk to Mark Hewer, Leonardo’s Vice President Integrated Mission Solutions)
Ha kivonjuk a marketing részét a cikknek meglepő, de marad benne tanulságos rész is.
Szerintem ezek az alábbiak:
- "...The secret to this advantage is ‘mission data’, a term which sounds relatively benign but is critical to an aircraft’s EW performance and often life-saving. Mission data is the threat intelligence that allows the Eurofighter’s sensors to recognise a threat and use the appropriate electronic countermeasure or evasion technique to keep the Eurofighter safely out of harm’s way. For some aircraft, mission data is controlled by foreign nations or platform manufacturers, meaning that updates can be months, even years apart..." A BAE ezzel résszel arra a nagyon fontos apróságra hívja fel a figyelmet - ami az F35 nagy hátránya - hogy a modern EW rendszerek leg alapvetőbb kelléke a gondos és hosszadalmas munkával összegyűjtött és karbantartott MISSION DATA fileok = az adott környezetben a repülőgépre veszélyt jelentő ellenséges elektronikai eszközök jellemzőit tartalmazó könyvtár.

- "...With Eurofighter, which has an open, reprogrammable system which can be updated by the operator, a new threat which is reported as ‘unknown’ during today’s mission can be programmed into the system in hours, meaning that the threat will be identified and dealt with during the very next mission.
Leonardo provide full training to sovereign nations in the programming of Eurofighter and development of tactics and countermeasures (optional) so they are able to capitalise on the equipment’s capability rapidly and effectively...
" A BAE ezek szerint az alkalmazó ország kezébe adja ennek az adatbázisnak a kezelését (gondolom az összegyűjtését is rábízza)