[HUN] Antonov An-26 Curl

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

exi

Well-Known Member
2018. augusztus 28.
224
469
63
Ritka képek

"Az afganisztáni és iraki "kirándulások" egyik hozadéka volt a 405-ös An-26-os gépünk a vállról indítható infravörös rakéták elleni védelmének kialakítása. A munkafolyamatot és a végeredményt szeretném nektek megmutatni." (Barta Endre, Fotók a Magyar Légirerőről 1946-tól napjainkig)

91630248_2843212542425496_3776751170723250176_o.jpg


91351312_2843212549092162_1919448153329762304_o.jpg

91591837_2843212522425498_2548813917648322560_o.jpg


91471645_2843212692425481_8888986692304764928_o.jpg


92217134_2843212669092150_5210434781958897664_o.jpg
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 144
10 860
113
Ritka képek

"Az afganisztáni és iraki "kirándulások" egyik hozadéka volt a 405-ös An-26-os gépünk a vállról indítható infravörös rakéták elleni védelmének kialakítása. A munkafolyamatot és a végeredményt szeretném nektek megmutatni." (Barta Endre, Fotók a Magyar Légirerőről 1946-tól napjainkig)

91630248_2843212542425496_3776751170723250176_o.jpg


91351312_2843212549092162_1919448153329762304_o.jpg

91591837_2843212522425498_2548813917648322560_o.jpg


91471645_2843212692425481_8888986692304764928_o.jpg


92217134_2843212669092150_5210434781958897664_o.jpg

Valami iszonyat sufni megoldás.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 353
46 158
113
Valami iszonyat sufni megoldás.
Ezt most annyira nem értem. Ha egy gépet kellett átalakítani, akkor az egyedi gyártás elkerülhetetlen.
Ha jól sejtem ezen az AN-32-esen is hasonló helyen van egy hasonló megoldás.
indian_air_force_an32_missing_.jpeg

Én nem tudom, de szerintem a magyarnak sokkal kisebb a légellenállása.
És ha a már meglévő launchereket kellett felhasználni, ráadásul úgy, hogy a törzs szerkezetét ne bontsák meg... Szerintem ez egy teljesen vállalható megoldás.
Én egy 9/10-et adnék rá. A célnak megfelel, ráadásul a tömbösített verziónál hatékonyabb is, mert sokkal jobban szórja a csalikat.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ritka képek

"Az afganisztáni és iraki "kirándulások" egyik hozadéka volt a 405-ös An-26-os gépünk a vállról indítható infravörös rakéták elleni védelmének kialakítása
És milyen módon tervezik használni a rendszert? Merthogy MAWS az tudtommal nincs..o_O
 
  • Tetszik
Reactions: luperator

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 850
91 316
113
Az An-26-os típusra érvényes szakszolgálati engedéllyel rendelkező Airbus parancsnokok és másodpilóták a jártasság megőrzéséhez havonta legalább egyszer, a magyar légierőnél vélhetően végnapjait élő légcsavaros típuson is repülnek. Ez a fajta átjárás a két típus között addig megmarad, amíg az Ancsa repül, bár a feladatok tervezésénél arra törekednek, hogy egy adott hajózó ugyanazon a napon csak az egyik típussal repüljön. A napokban két jártasság-fenntartó feladatra, egy több repteret érintő útvonalrepülésre és ejtőernyős ugratásra kísérhettük el az egyetlen üzemelő An-26-os személyzetét. Az Ötvenkilences hétköznap első részében a zónában jártunk, most szálljunk fel egy szállítógépre.
https://airbase.blog.hu/2020/05/28/otvenkilences_hetkoznap_2_resz
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 694
3 882
113
Állítólag a váltótípus nem a KC-390 és nem 4 hajtóműves..
Lehet, hogy semmi se lesz, mert a semmi az nem a KC-390 és még csak nem is 4 hajtóműves..:p

Ez a helyzet, amúgy rávilágít, hogy mennyire tehetetlen a „cég” agya... Már itt kéne lennie legalább 2db valaminek (legalább egy közbenső bérelt váltótípusnak, amíg megszülik, hogy mit akarnak) és mennie kéne az átképzésnek.
Az csak önmagunk áltatása / melléugatás, hogy nekünk nem kell tehergép,megvagyunk nélküle... Azért nem kell, mert nem lesz...
A kényszerhelyzethez gyártjuk az ideológiát... és még azt is szarul. o_O
 
T

Törölt tag 1586

Guest