A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

K

kamm

Guest
Figyu, a marketing maszlaggal mást kéretik fárasztani.

Ha valami nem vilagos, inkabb kerdezz. Az okoskodasoddal eddig rendszeresen beegtel, lassan at kellene terni az ertelmezo olvasasra...

Gy.k.: a franciak szimplan annyit mondtak, hogy ezzel egy ujabb operational funkciot allitottak rendbe, direkt dobalhatnak Toulousebol akarhova. A 20 tonna eppen a mostani meret volt, ez lehet 35 is, mint tudjuk, a C-17-et meg nem gyartjak, no meg 2x annyiba kerul egy kanyar vele, tehat ritka ostoba valasz volt (arrol mar nem is beszelve, hogy szazszor vegigmentunk azon, hogy az Atlas kismillio helyen le- es felszall, ahol a C-17 sosem fog. A kulcs ehhez a gephez a kepessegek *osszessege*, egy gepben, nem masik kettot-harmat uzemeltetni kulonbozo scenariokra, pazarlo amerikai modra.)
 
M

molnibalage

Guest
Ha valami nem vilagos, inkabb kerdezz. Az okoskodasoddal eddig rendszeresen beegtel, lassan at kellene terni az ertelmezo olvasasra...

Gy.k.: a franciak szimplan annyit mondtak, hogy ezzel egy ujabb operational funkciot allitottak rendbe, direkt dobalhatnak Toulousebol akarhova. A 20 tonna eppen a mostani meret volt, ez lehet 35 is, mint tudjuk, a C-17-et meg nem gyartjak, no meg 2x annyiba kerul egy kanyar vele, tehat ritka ostoba valasz volt (arrol mar nem is beszelve, hogy szazszor vegigmentunk azon, hogy az Atlas kismillio helyen le- es felszall, ahol a C-17 sosem fog. A kulcs ehhez a gephez a kepessegek *osszessege*, egy gepben, nem masik kettot-harmat uzemeltetni kulonbozo scenariokra, pazarlo amerikai modra.)
Figyukám, ezt vot az eredeti komment.

Kicsit fényezik a gépet, hogy teherbírásban, gyorsaságban és a megtett távolságban a világon a lehető legjobb.
Ez simán nem igaz.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 509
72 506
113
"Airbus A400M performed an air-bridge between Toulouse and Madrid in order to deliver critically-needed mask supplies in support of COVID19 crisis efforts. This comes on top of donations by Airbus in recent days to provide thousands of masks to hospitals and public services around Europe. The Company will continue to support with additional flights planned to take place in the coming days in coordination with national authorities."


Videó

A400M_Masks_Getafe%20(3).jpg


A400M_Masks_Getafe%20(8).jpg
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 433
113
A németek után a franciák is megkezdték sürgősséggel használni az A400-asaikat EÜ szállításokra. Ha jól értettem, ez nem az Airbus megoldása, hanem az angoloktól kaptak valami adaptert, amivel sikerült megoldani. Hivatalosan csak a németeknél van rendszerben az evakuációs készlet.


Más:
Elkészült és el is kezdték leszállítani 7 egységgel az A400-hoz tervezett önálló daru rendszert. Ez lehetővé teszi, hogy a földön a gépet úgy is kirakodják a betonra, hogy nem áll rendelkezésre munkagép, targonca, miegymás. A teherbírása 5t.
Összesen az eddig megrendelt 174 gépből 121-re felkerül ez a daru. A már leszállított gépek is meg fogják kapni.
Crane-en-avion_3_H%C3%A9roux-Devtek-324x160.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: endre

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 688
3 827
113
Más:
Elkészült és el is kezdték leszállítani 7 egységgel az A400-hoz tervezett önálló daru rendszert. Ez lehetővé teszi, hogy a földön a gépet úgy is kirakodják a betonra, hogy nem áll rendelkezésre munkagép, targonca, miegymás. A teherbírása 5t.
Összesen az eddig megrendelt 174 gépből 121-re felkerül ez a daru. A már leszállított gépek is meg fogják kapni.
Crane-en-avion_3_H%C3%A9roux-Devtek-324x160.jpg
Lassacskán olyan multifunkciós okosrepülő lesz,mint egy Il-76-os a kezdetektől fogva. :)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 509
72 506
113
2020.03.28-án a Spanyol Légierő egyik A400M repülőgépét elküldte Kínába, hogy Sanghajból 14 tonna védőeszközt szállítson Spanyolországba. A küldetést 8 fő, 3 leszállással, 33 óra repüléssel teljesítette. Oda egy, vissza kettő (Novoszibirszk, Riga) megálló volt.


https://www.infodefensa.com/es/2020...nol-transporte-desde-china-millon-rapido.html

https://www.infodefensa.com/es/2020...nol-transporte-desde-china-millon-rapido.html

https://www.outono.net/elentir/2020...la-31-con-14-toneladas-de-material-sanitario/
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
2020.03.28-án a Spanyol Légierő egyik A400M repülőgépét elküldte Kínába, hogy Sanghajból 14 tonna védőeszközt szállítson Spanyolországba. A küldetést 8 fő, 3 leszállással, 33 óra repüléssel teljesítette. Oda egy, vissza kettő (Novoszibirszk, Riga) megálló volt.


https://www.infodefensa.com/es/2020...nol-transporte-desde-china-millon-rapido.html

https://www.infodefensa.com/es/2020...nol-transporte-desde-china-millon-rapido.html

https://www.outono.net/elentir/2020...la-31-con-14-toneladas-de-material-sanitario/
Ez ám a "stratégiai" szállítógép. Ennyire kis teherrel két leszállás kell 10 ezer km-hez? Meg 33 óra? Ezt egy C-17-es kb. fele annyi idő és talán leszállás nélkül is hozza, mert annak a 14 tonna az terhelésének a 20%-a sincs...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 509
72 506
113
Ez ám a "stratégiai" szállítógép. Ennyire kis teherrel két leszállás kell 10 ezer km-hez? Meg 33 óra? Ezt egy C-17-es kb. fele annyi idő és talán leszállás nélkül is hozza, mert annak a 14 tonna az terhelésének a 20%-a sincs...

A pápai C-17-esek a Bukarest - Thaiföld - Dél-Korea és ugyanígy vissza útvonalat 45 tonnával kb. ugyanennyi idő alatt teljesítették.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 433
113
A pápai C-17-esek a Bukarest - Thaiföld - Dél-Korea és ugyanígy vissza útvonalat 45 tonnával kb. ugyanennyi idő alatt teljesítették.
Látom Molnika belikolta... :rolleyes::D

Méretek!
Ha alaposan végignézed a videót, feltűnhet, hogy 9 azaz 9 db raklap került fel a gépre. A 14t nem a gép súlyhatára erre a távolságra ennyi leszállásra. Egyszerűen ebből a típusú rakományból nem lehet légköbméterre többet beletenni.
Így néz ki 9 raklappal (88"x108") az A400M raktere:
Airbus-A400M-Atlas-Payload-Pallets-and-Personnel-740x166.png


Valószínűleg 25-27t-val is ugyan ennyi leszállásra lett volna szüksége.
De szerintem a C-17-nek is le kellett szállnia valahol visszafelé, mivel 45t-ra nagyon-nagyon ki lenne centizve a 8300km-es hatótáv a Szöul-Bukarest útvonalon, ráadásul széllel szemben.
Hja és akár mennyire is furcsa, a Madrid-Sanghaj oda-vissza távolság egy picit hosszabb, mint a Bukarest-Bangkok-Szöul-Bukarest. ;)