Admiral Kuznyecov / Kuznetsov / Project 11435 (Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 783
30 563
113
De minek, ha úgy is igen zsúfoltak ezek a deszant hajók, ráadásul az Osprey pár éven belül olyan mindenes lesz, amivel mindent meg tudnak majd oldani.
Ugyan az angolok nem kértek az Ospreyből, de ha minden hajófedélzeti feladatot megkap, akkor szerintem be fognak belőle vásárolni 10-20db-ot.
Ugyebár utántöltő, és a légiszállító funkciói már most működnek, de tervek már vannak/voltak az AEW&C funkcióra is.
Pl a Thales rendszerével felszerelve.:
V22-TOSS-740x555.jpg

De ilyen is van:
30261867_1905466629485776_3920626008722518659_n.jpg
30226663_1905466256152480_4258297707056741009_n.jpg

Az pedig, hogy összesen 2 féle fő(drónokat nem ide véve, az F-35B, és az Osprey különböző verziói) repülő típussal meg tudsz oldani minden hajófedélzeti feladatot, az óriási előny. Sokkal kisebb lesz a hajó logisztikai igénye.
Kiváncsi lennék,hogy ezt a Thales féle rendszert alá lehetne e szerkeszteni mondjuk egy PC12 alá?Ha igen,az nekünk pont elég lenne AEW gépnek
 

Bleroka

Well-Known Member
2019. március 16.
365
1 066
93
Állitólag szárazföldi dokkokat próbáltak egybenyitni,de leállt a munka,jelenleg egy kormos magatehetetlen roncs,amit a vontatóhajók mozgatnak.
85-ben bocsátották vizre,tiz év múlva tudták befejezni,35 éves,az amerikai szuperhordozókat én ugy tudom 50 év után vonják ki a szolgálatból,lehet számolgatni.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 366
113
Állitólag szárazföldi dokkokat próbáltak egybenyitni,de leállt a munka,jelenleg egy kormos magatehetetlen roncs,amit a vontatóhajók mozgatnak.
85-ben bocsátották vizre,tiz év múlva tudták befejezni,35 éves,az amerikai szuperhordozókat én ugy tudom 50 év után vonják ki a szolgálatból,lehet számolgatni.

Ha van eszük kihajítják, mire visszajutna a szolgálatba, már a legócskább laposon is F-35B lesz, és jó eséllyel a Ford is bevethető lesz. Pénzkidobás, mivel az expedíciós/projective erejük enélkül is megvan.

Én két utat látok előttük (már ha nem vesznek kínai hajót): vagy nekiesnek a tervezett saját nagydarab katapultosoknak, vagy a rebesgetett VTOL gépet kalapálják össze és ahhoz több kisebb hajót szerkesztenek. Nem tudom mi most az aktuális stratégiai szemlélet, de ha nagyon elterjed a világban, lehet ők is beleállnak a VTOL dologba (már csak hogy legyen az F-35B-nek konkurenciája a piacon, ha már ennyire népszerű lett újabban).
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Bleroka

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 431
18 858
113
beleállnak a VTOL dologba (már csak hogy legyen az F-35B-nek konkurenciája a piacon, ha már ennyire népszerű lett újabban).
Ezt nem engedhetik meg maguknak. A szu-57 kéne pörögni,mert utána a 6 gen gépre kellesz koncentrálni márpedig az f-22 utódja nem VTOL lesz es bizony annal nem fogják elkövetni azt a hibat mint az f-22-nél hogy nem adják exportra ;)
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and Bleroka
G

Galthran

Guest
Ha van eszük kihajítják, mire visszajutna a szolgálatba, már a legócskább laposon is F-35B lesz, és jó eséllyel a Ford is bevethető lesz. Pénzkidobás, mivel az expedíciós/projective erejük enélkül is megvan.

Én két utat látok előttük (már ha nem vesznek kínai hajót): vagy nekiesnek a tervezett saját nagydarab katapultosoknak, vagy a rebesgetett VTOL gépet kalapálják össze és ahhoz több kisebb hajót szerkesztenek. Nem tudom mi most az aktuális stratégiai szemlélet, de ha nagyon elterjed a világban, lehet ők is beleállnak a VTOL dologba (már csak hogy legyen az F-35B-nek konkurenciája a piacon, ha már ennyire népszerű lett újabban).
terveztek már ilyen repülőt, nem? nem lehet leporolni a terveket vagy már elavultnak számít?
141.jpg
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 230
17 113
113
terveztek már ilyen repülőt, nem? nem lehet leporolni a terveket vagy már elavultnak számít?
Mindenképp nagy munka lenne, egyrészt modernizálni kell a terveket, másrészt eredetileg is a berepülő programja elején járt még a gép, amikor elkaszálták. Akkori beszállítók megszűntek, a tervezők azóta nyugdíjba mentek. Gyakorlatilag nulláról kellene elkezdeni a tervezést, annyi segítséggel, hogy az alap koncepció megvan a régi tervek miatt.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
A Jak-141 egy nem szerencsés VTOL megközelítés. Később is ötleteltek az oroszok ilyesmi megoldásokkal, de a gázdinamikai emelőerő generálás különféle variációi messze nem annyira gazdaságosak, mint a Harrier túlméretezett kisnyomású kompresszora és az arról leágazó mellső fúvócsövek, vagy az F-35B tengellyel a főhajtóműről mechanikusan hajtott, függőlegesen beépített, kontrarotáló Lift Fan-ja.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
A Jak-141 egy nem szerencsés VTOL megközelítés. Később is ötleteltek az oroszok ilyesmi megoldásokkal, de a gázdinamikai emelőerő generálás különféle variációi messze nem annyira gazdaságosak, mint a Harrier túlméretezett kisnyomású kompresszora és az arról leágazó mellső fúvócsövek, vagy az F-35B tengellyel a főhajtóműről mechanikusan hajtott, függőlegesen beépített, kontrarotáló Lift Fan-ja.
A Harrier nem is lett szuperszónikus.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Mindenképp nagy munka lenne, egyrészt modernizálni kell a terveket, másrészt eredetileg is a berepülő programja elején járt még a gép, amikor elkaszálták. Akkori beszállítók megszűntek, a tervezők azóta nyugdíjba mentek. Gyakorlatilag nulláról kellene elkezdeni a tervezést, annyi segítséggel, hogy az alap koncepció megvan a régi tervek miatt.
Nincs is már hozzá pilóta. Állítólag négy működőképes példánya van különböző gyárak udvarán.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
3+ napig próbáltam beszúrni/beilleszteni(embed) egy hasonlót, de nem sikerült, Írtam Tcat-nek, gondolom: folyamatban van ... :rolleyes:

Szép munka Állítólag néha "kiszivárog" némi segítség/infó: a propaganda fontos dolog (mindkét|3-4| oldalon ;) )
Lefagyott tőle a számítógépem.