A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
4 791
12 123
113
Én is a népautó gyárra gondoltam.
Az elmúlt bő 2 évben kk euban 3 rebegetés volt.
Az egyik a bömö - Debrecen lett.
A másik a népautó törökbe (bulgárok, szerbek, románok előtt nyerték el). De fel lett függesztve, mert Kardigán elszabadult.
Új üzem mindenképpen kell, mert a népautónál és a cseheknél a közép felső kategóriát nem tudják kiszolgálni a sok rendelés, illetve a sok új típusú suv-ok miatt.
Lehet még a világválság ellenére is sürgős ('19-ben a döntéskor 2022-es gyárindulással számoltak!).
Ez 300 ezer darabos gyár lesz valahol (darabra annyi, mint a suzuki fénykorában volt, csak x2 es az árbevétel).
Ha így lesz, akkor Pécs már előre örülhet.

ui: a 3. rebesgetés a japók (micsu) voltak, de az elhalkult.

Nem lesz ez egy kicsit sok egyszerre? :rolleyes:

Merci, Audi, BMW, most meg esetleg a VW?

Nem lehetne a változatosság kedvéért pl. vonatot vagy repcsit gyártani?
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 075
13 704
113
Én is a népautó gyárra gondoltam.
Az elmúlt bő 2 évben kk euban 3 rebegetés volt.
Az egyik a bömö - Debrecen lett.
A másik a népautó törökbe (bulgárok, szerbek, románok előtt nyerték el). De fel lett függesztve, mert Kardigán elszabadult.
Új üzem mindenképpen kell, mert a népautónál és a cseheknél a közép felső kategóriát nem tudják kiszolgálni a sok rendelés, illetve a sok új típusú suv-ok miatt.
Lehet még a világválság ellenére is sürgős ('19-ben a döntéskor 2022-es gyárindulással számoltak!).
Ez 300 ezer darabos gyár lesz valahol (darabra annyi, mint a suzuki fénykorában volt, csak x2 es az árbevétel).
Ha így lesz, akkor Pécs már előre örülhet.

ui: a 3. rebesgetés a japók (micsu) voltak, de az elhalkult.


Pécs örülhet? Hát ezt hol hallottad?

Az viszont biztos, hogy az Audi Hungária vezetése nem véletlenül eröltette a 4 éves bérmegállapodást. És valószínű nem véletlen, hogy a ahfsz is belement 3 évbe.

Az A3 el lett víve(csak a kabriót meg kasznit gyártják itt).
A tt kb 10000 db/év. Nem tétel. Pár év és leállnak vele.
A Q3 a covid elött tervekben sem terhelte ki a gyárat pár év múlva.
Ráadásúl Győrben még van hely bővíteni a gyárat.
Szóval én azt hallottam a török döntés elött Győr volt a magyar cél.
Persze hogy most mi van, főleg kormányzati szinten azt csak ők tudják.
Vagy a covid miatt ők sem.
 

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 370
2 568
113
Pécs örülhet? Hát ezt hol hallottad?

Az viszont biztos, hogy az Audi Hungária vezetése nem véletlenül eröltette a 4 éves bérmegállapodást. És valószínű nem véletlen, hogy a ahfsz is belement 3 évbe.

Az A3 el lett víve(csak a kabriót meg kasznit gyártják itt).
A tt kb 10000 db/év. Nem tétel. Pár év és leállnak vele.
A Q3 a covid elött tervekben sem terhelte ki a gyárat pár év múlva.
Ráadásúl Győrben még van hely bővíteni a gyárat.
Szóval én azt hallottam a török döntés elött Győr volt a magyar cél.
Persze hogy most mi van, főleg kormányzati szinten azt csak ők tudják.
Vagy a covid miatt ők sem.

Az lehet, hogy Győr szűkülni fog, de ekkora termelés fizikailag nem férne el a jelenlegi épületekben.

Pécs az csak egy erős tipp tőlem.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 792
113
Én is a népautó gyárra gondoltam.
Az elmúlt bő 2 évben kk euban 3 rebegetés volt.
Az egyik a bömö - Debrecen lett.
A másik a népautó törökbe (bulgárok, szerbek, románok előtt nyerték el). De fel lett függesztve, mert Kardigán elszabadult.
Új üzem mindenképpen kell, mert a népautónál és a cseheknél a közép felső kategóriát nem tudják kiszolgálni a sok rendelés, illetve a sok új típusú suv-ok miatt.
Lehet még a világválság ellenére is sürgős ('19-ben a döntéskor 2022-es gyárindulással számoltak!).
Ez 300 ezer darabos gyár lesz valahol (darabra annyi, mint a suzuki fénykorában volt, csak x2 es az árbevétel).
Ha így lesz, akkor Pécs már előre örülhet.

ui: a 3. rebesgetés a japók (micsu) voltak, de az elhalkult.
Pécset nem ertem, de a többi logikusan hangzik. :)

Azt értem hogy idejönnének az állami támogatás miatt, de honnan lesz hozzá munkaerő?
Lesz, illetve lenne. Mert ugye ez még csak pletyka.
Nem lesz ez egy kicsit sok egyszerre? :rolleyes:

Merci, Audi, BMW, most meg esetleg a VW?

Nem lehetne a változatosság kedvéért pl. vonatot vagy repcsit gyártani?
Hát, ez van. Repcsit csinálunk Pécsen, vonatot meg Dunakeszin.


De nem is ez itt az izgi, hanem, ami esetleg mellékesen a honvédségnél landol!!! :D:hadonaszos:

Már persze ha összejön a buli.
 
  • Tetszik
Reactions: Anti

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 792
113
Ha ezt a Szultán megtudja nem lesz Yalcin!!!
Nem csoda, hogy leütöttük a koronaválságban gyorsan a tornyokat is! :cool:
 

tomcat1

Well-Known Member
2014. december 30.
2 370
2 568
113
Nem biztos hogy kell. A győri a világ legnagyobb motorgyára. Diesel kiherélve, az elektromos van futtatva. Ahhoz meg harmadannyi ember kell mint a hagyományos motorokhoz. Már meg is van a munkaerő....
Ez is logikus. Bár a válság után dizel kiherélés? Örülni fognak az okosok, ha lesz mit, kinek megvenni.
Ekkora beruházás minimum 88 db Puma lesz. :)
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 075
13 704
113
Az lehet, hogy Győr szűkülni fog, de ekkora termelés fizikailag nem férne el a jelenlegi épületekben.

Pécs az csak egy erős tipp tőlem.


Nem emlékszem pontosan de kb1 év alatt húzták föl a q3 gyártásáran szánt épületet.
És nem kapkodtak.
Mivel az A3 el lett víve már most lenne gyártó kapacitás. Ha nem is elég.
De bőven van még hely a gyárban építkezni.
Motor helyben készül.
Ráadásul az egyre több elektromos motor miatt, amit már Győrben is gyártanak, a motorgyárban egyre kevesebb ember kell majd. Azok mehetnének a jármű gyárba. Így munkaerő is lenne./na most látom ezt már silvio is leírta/


Megjegyzem Győrben a török döntés elött nem nagyon bízták a vw idejövetelébe.
Viszont miután viszakoztak a németek Erdogan miatt, páran pukkantottak pezsgőt.
Bár szerintem korán, és a covid azt a kis esélyt is valószínű áthúzta. A mostani gyártósori kapacitások elegek lesznek a lecsökkent igényekre.

De a z26ra visszatérve a megrendelésekért cserébe a BMW gyár sem volt rossz bolt.(ha az alku részét képezte)
A vw nem hinném, hogy az alku része lenne. Hisz akkor nem a törökök nyertek volna.
De lehetne egy következőé. Ha lessz pénz a seregre.
Sajna én ennél borulátóbb vagyok. Pedig én már a kohóban láttam lelki szemeimmel a BTReket. :rolleyes:
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 792
113
Nem emlékszem pontosan de kb1 év alatt húzták föl a q3 gyártásáran szánt épületet.
És nem kapkodtak.
Mivel az A3 el lett víve már most lenne gyártó kapacitás. Ha nem is elég.
De bőven van még hely a gyárban építkezni.
Motor helyben készül.
Ráadásul az egyre több elektromos motor miatt, amit már Győrben is gyártanak, a motorgyárban egyre kevesebb ember kell majd. Azok mehetnének a jármű gyárba. Így munkaerő is lenne./na most látom ezt már silvio is leírta/


Megjegyzem Győrben a török döntés elött nem nagyon bízták a vw idejövetelébe.
Viszont miután viszakoztak a németek Erdogan miatt, páran pukkantottak pezsgőt.
Bár szerintem korán, és a covid azt a kis esélyt is valószínű áthúzta. A mostani gyártósori kapacitások elegek lesznek a lecsökkent igényekre.

De a z26ra visszatérve a megrendelésekért cserébe a BMW gyár sem volt rossz bolt.(ha az alku részét képezte)
A vw nem hinném, hogy az alku része lenne. Hisz akkor nem a törökök nyertek volna.
De lehetne egy következőé. Ha lessz pénz a seregre.
Sajna én ennél borulátóbb vagyok. Pedig én már a kohóban láttam lelki szemeimmel a BTReket. :rolleyes:
Melyik EU-s külügyminiszter mondta is a törököknek, nem lesz gond a szír kaland, mi blokkoljuk az EU szankciókat?
Nem is lett gond. Illetve ez a pici kis VW kosz. De mi akkora jófejek vagyunk, hogy ott is besegítünk.:cool:
Szíjjártó meg aki a külgazdasági beruházásokat intézi, hova valósi?
De ez már @haubagoi szintű konteo.

Z2026
Az IFV-t tavaly év elején nagyon belengették, aztán az év vége felé lecsendesedett a buli. Ahogy elment az egyik lehetőség, elhallkult a másik is. Ezért érdekelt hogy most az IFV beszerzés mennyire van fókuszban.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 517
113
Elmúlik?
Teljesen?
De ha mégis, akkor majd jönnek a szomszédból a szalag mellé.

2018.07.31-én jelentették be hogy a BMW gyárat fog építeni Debrecenben. Eltelt majdnem 2 év és most kezdték el az építkezési munkát.
Legalább 1 év, mire kész épületek lesznek, még fél év a gépészet. Ha valaki zöld mezős beruházással fog autógyárat építeni a semmiből, az legalább 2 év mire ember kell a gyártósorra dolgozni.