Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 178
61 041
113
Rimantasz Sztankeviciusz lezuhanása az olasz Salgareda füves repülőterén. A Burna programba is beválogatott kiváló pilóta itt túl alacsonyra vette a looping tetőpontját. A biztonsági rendszabályos "olaszosak" voltak, ez az utolsó áthúzás oldaltávolságán is látszik, de a földetérés helyén, a kukoricamezőn pont egy öttagú család is állt...

 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 178
61 041
113
Ilyenkor nem szabad általánosítani. Ez a gép vagy egyedi szélsőséges terhelést kapott és ezért esett rá a választás, vagy tervezetten "meghajtották" Szíriában, mert ismert volt a kivonási terve és a tesztközpontba szállítása. Valószínű az üzemeltetési tapasztalatokat vizsgálják és vetik majd össze az előzetes kalkulációkkal, gyártástechnológiákkal.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 869
9 801
113
Mindig azt a nevetséges kifogást hallom, hogy minek kell fejlett és nagy haderő az orosznak, mert az USA és Kína ellen ott az atom, más ellen meg elég a gyengébb is.
Akkor mi a fenének erőlködnek 40+ éve a felzárkózással a nyugathoz légierő és n+1 más téren is...?

Ezt magyarázd már meg te és az összes okostóni.

Minek akart pl. hordozót...? Mi f*sz szüksége van arra Oo.-nak, hogy amikor mindig is gyak. 0 expedíciós képessége volt. Nem tűnt fel Hpasp sorozatában is, hogy a legkomolyabb képességük a Tu-95 áttelepülés volt meg a hírszerző "halászhajó flotta"? Meg a proxy háborúban a légiszállítás SOS módban abból, ami elfért a nehéz terherszállítóba?

Minek akar folyamatosan újabb és újabb vadászgépeket, amikor a szovjet mintájú légierőt mindig elkalapálták. Akkor is, amikor minőségi és mennyiségi túlerőben voltak, pl. Izrael ellen.

Én tudnék rá választ adni, hogy miért, de minek erőlködjek ilyen "színvonalú érvrendszerrel élnek egyesek, mint te? Hogy éppen szájízük szerint jelentik, hogy minek kell ez és az...?

Ember!
Senki nem mondta, hogy az oroszoknak nem kell fejlett haderő. Már csak azért sem, mert itt senki sem tagja az orosz vezérkarnak. Ők tudják, hogy mi kell nekik.
Itt leginkább arról szokott menni a diskurzus, ha netán nem olvastad volna, hogy :
  • Az oroszoknak max tized akkora a hadi költségvetésük, mint az USA-nak (Ezt azért egy mérnöknek ideje lenne már felfognia)
  • Kell a modern harci eszköz nekik is, csak mivel az atom arzenálnak köszönhetően védve van az ország területe, ezért a modern harci eszközök fejlesztése nem égetően sürgős. Az utóbbi 30 évben kialakítottak egy ritmust(lassú ritmust) a fejlesztésekre, amit megfelelőnek tartanak. Te nem tartod annak. Érdekel ez valakit?

Én tudnék rá választ adni, hogy miért, de minek erőlködjek ilyen "színvonalú érvrendszerrel élnek egyesek, mint te? Hogy éppen szájízük szerint jelentik, hogy minek kell ez és az...?

Uhh.. Ez azért epic, mert szerintem Roni után te vagy a második, aki a legtöbbet mondja meg a fotelből, melyik fegyver értelmetlen és melyik fegyver egy rakás szar.
Más szemében a szálkát....
 
M

molnibalage

Guest
Ember!
Senki nem mondta, hogy az oroszoknak nem kell fejlett haderő.
Egyesek meg gyakorlatilag mindig ezzel jönnek, ha felmerül, hogy hol és mennyivel vannak lemaradva.


  • [*]Az oroszoknak max tized akkora a hadi költségvetésük, mint az USA-nak (Ezt azért egy mérnöknek ideje lenne már felfognia)
    [*]Kell a modern harci eszköz nekik is, csak mivel az atom arzenálnak köszönhetően védve van az ország területe, ezért a modern harci eszközök fejlesztése nem égetően sürgős. Az utóbbi 30 évben kialakítottak egy ritmust(lassú ritmust) a fejlesztésekre, amit megfelelőnek tartanak. Te nem tartod annak. Érdekel ez valakit?
Most akkor döntsd már el te is, ahogy akkor tüzet vagy vizet, amolyan Süsü módra...
Én meg nem mondtam semmi. Csak pusztán röhögök azon, hogy egyesek mindig találnak érvet arra, hogy miért van néha és miért nincs sapkája a nyuszinak és miért jó az úgy, ahogy van.


Uhh.. Ez azért epic, mert szerintem Roni után te vagy a második, aki a legtöbbet mondja meg a fotelből, melyik fegyver értelmetlen és melyik fegyver egy rakás szar.Más szemében a szálkát....
Itt már teljesen elvesztettem a fonalat, hogy miről vakerálsz.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 815
81 128
113
Ilyenkor nem szabad általánosítani. Ez a gép vagy egyedi szélsőséges terhelést kapott és ezért esett rá a választás, vagy tervezetten "meghajtották" Szíriában, mert ismert volt a kivonási terve és a tesztközpontba szállítása. Valószínű az üzemeltetési tapasztalatokat vizsgálják és vetik majd össze az előzetes kalkulációkkal, gyártástechnológiákkal.
Valószinü kimerítették az üzemidejét, hiszen Szíriában 80 bevetésen vett részt. Egyébként Novoszibirszkben a kutatóközpontban van a szintén leírt 28-as oldalszámú Szu-34(amelyik felfordult Buturlinovkában).
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre
M

molnibalage

Guest
Valószinü kimerítették az üzemidejét, hiszen Szíriában 80 bevetésen vett részt. Egyébként Novoszibirszkben a kutatóközpontban van a szintén leírt 28-as oldalszámú Szu-34(amelyik felfordult Buturlinovkában).
Ez valami viccnek van szánva? Ha minden bevetés 8 órás lenne, akkor is csak 650 óra. A Gripeneknél két D check között van 800 óra.
Nem arról van szó, hogy simán az ipari nagyjavítást csinálják rajta? Pár éves harcigép üzemideje nem jár le és nem kukázódik, hacsak nem sérült meg valahogy.

A jenkiknél volt olyan, hogy szándékosan nyúztak és tettek bele 1 év alatt 1000 órát egy F-15E-be asszem. Ettől a gép nem kukázódik.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 815
81 128
113
Ez valami viccnek van szánva? Ha minden bevetés 8 órás lenne, akkor is csak 650 óra. A Gripeneknél két D check között van 800 óra.
Nem arról van szó, hogy simán az ipari nagyjavítást csinálják rajta? Pár éves harcigép üzemideje nem jár le és nem kukázódik, hacsak nem sérült meg valahogy.

A jenkiknél volt olyan, hogy szándékosan nyúztak és tettek bele 1 év alatt 1000 órát egy F-15E-be asszem. Ettől a gép nem kukázódik.

80 bevetés alatt csak a bombák oldása vagy rakéták indítása értendő. Ezenkívül járőröztek, bombázókat kísérték...stb.
A Szibériai Repülési Kutató Intézet feladatai közé tartozik az aerodinamika, statika, szilárdság kutatása és fejlesztése a repülőgépek tesztelése.
Tehát nagyjavításról szó sincs. Itt a gép szerkezetét, szilárdságát..stb fogják vizsgálni-azt amire az Intézet szakosodott.
Ahogy az orosz is mondja "ubili reszurz" Allesmor jól írta és én nem cáfoltam.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 178
61 041
113
molnibalage

Pont ezt a hozzászólásodat akartam megelőzni. Ez a gép 6000 órára van hivatalból tervezve. Ez azt jelenti, hogy a Szu-35Sz 2012 környékén megindult alacsony ütemű sorozatgyártásakor a szokásos óvatos orosz becslés, amit papírra is vetettek, certifikátként a legmagasabb szükséges szinteken is ellen tudtak jegyezni, az volt 6000 óra.
Ismerve a helyi színvonalat és a működési metódust, ez akár még meg is duplázható. Most ne a szovjet érából vegyünk példákat, mert számos Szu-27-es az előző színvonalú méretezéssel és gyártás-üzemeltetési kultúrával is előbb lett kannibalizálva, mint lekonzerválva, így nem is érhette meg az üzemidő hosszabbítást.
Jó közelítéssel egy egykoron 2500 órára szavatolt Szu-27-es kb 4000 órára hosszabítható, amibe elvileg bele lehet látni akár 6000 órát is.
A Szu-35Sz-nél ez kb 6000 óráról indul.
Hacsak nem áll be olyan fordulat, mint néhány első szériás német EF-nél, amit váratlanul, 2500 óránál kellet kukázni. Vagy nem kellett, de ezt mondták, hogy kannibalizálni lehessen őket.

Szóval, szerintem az 53-ast az "törvényileg" minősítették át hadrendből kivontnak, mert a tervezőirodának és a gyártónak kellett egy teljesen élő és szó szerint sokat és alaposan megreptetett példány, amit ízekre fognak szedni, szénné fognak röntgenezni, meg fognak a földön terhelni és újra fognak vizsgálni. Anyagokat fognak rajtuk cserélni, azokat is meg fogják vizsgálni és így tovább. Az 53-as a szóba jöhető 4-8 gép közül minden aspektusból a legmegfelelőbb volt, ezért választották ezt. Valószínű, hogy szándékosan túlterhelt gép volt, már a kezdetek óta, és/vagy kapott néhány keményebb leszállást, erősebb belerántást, éles körülmények között, felfegyverezve. Ideális vizsgálati alany.

Novoszibirszkben nem nagyjavítanak Szu-35Sz-t, ott erre nincs technológia, különösen nem egy állami kutatóintézetben. Ez ugyanis nem a NAPO, ahol ráadásul Szu-34-eseket csinálnak, csináltak. Ebben a kísérleti kutatóintézetben nem típusvizsgás repülőgépszerelők, hanem a kutatóintézet szakemberei, mérnökei, technikusai dolgoznak, teljesen másfajta jogosításokkal. Ismerik a gépet, szerelik is, de náluk nincs engedély és nem is a feladatuk nagyjavítani és megfelelő papírokkal ellátni a gépet.

Gyanítom, hogy az UAC, a KnAAZ, az állami kutatóintézetek és a Légierő között van egy megállapodás, hogy a vizsgálatok idejére a gépet a hadrendből kivonják, majd azok végeztével átadják a KnAAZ-nak, hogy lesznek szívesek újra gépet csinálni belőle, azaz elvégeznek egy komplett ipari nagyjavítást. Majd.
És azt sem tartom kizártnak, hogy a légierőnél is számolnak egy olyannnal, hogy mire a vizsgálatok és az azokból leszűrhető eredmények kész lesznek, addigra már elég gép fog összegyűlni a nagyjavítandók listáján, így az eredmények ismeretében kiadott bulletinek alapján nem csak javítva, de módosítva is lesznek a gépek.
 
M

molnibalage

Guest
molnibalage

Pont ezt a hozzászólásodat akartam megelőzni. Ez a gép 6000 órára van hivatalból tervezve. Ez azt jelenti, hogy a Szu-35Sz 2012 környékén megindult alacsony ütemű sorozatgyártásakor a szokásos óvatos orosz becslés, amit papírra is vetettek, certifikátként a legmagasabb szükséges szinteken is ellen tudtak jegyezni, az volt 6000 óra.
Ismerve a helyi színvonalat és a működési metódust, ez akár még meg is duplázható. Most ne a szovjet érából vegyünk példákat, mert számos Szu-27-es az előző színvonalú méretezéssel és gyártás-üzemeltetési kultúrával is előbb lett kannibalizálva, mint lekonzerválva, így nem is érhette meg az üzemidő hosszabbítást.
Jó közelítéssel egy egykoron 2500 órára szavatolt Szu-27-es kb 4000 órára hosszabítható, amibe elvileg bele lehet látni akár 6000 órát is.
A Szu-35Sz-nél ez kb 6000 óráról indul.
Hacsak nem áll be olyan fordulat, mint néhány első szériás német EF-nél, amit váratlanul, 2500 óránál kellet kukázni. Vagy nem kellett, de ezt mondták, hogy kannibalizálni lehessen őket.

Szóval, szerintem az 53-ast az "törvényileg" minősítették át hadrendből kivontnak, mert a tervezőirodának és a gyártónak kellett egy teljesen élő és szó szerint sokat és alaposan megreptetett példány, amit ízekre fognak szedni, szénné fognak röntgenezni, meg fognak a földön terhelni és újra fognak vizsgálni. Anyagokat fognak rajtuk cserélni, azokat is meg fogják vizsgálni és így tovább. Az 53-as a szóba jöhető 4-8 gép közül minden aspektusból a legmegfelelőbb volt, ezért választották ezt. Valószínű, hogy szándékosan túlterhelt gép volt, már a kezdetek óta, és/vagy kapott néhány keményebb leszállást, erősebb belerántást, éles körülmények között, felfegyverezve. Ideális vizsgálati alany.

Novoszibirszkben nem nagyjavítanak Szu-35Sz-t, ott erre nincs technológia, különösen nem egy állami kutatóintézetben. Ez ugyanis nem a NAPO, ahol ráadásul Szu-34-eseket csinálnak, csináltak. Ebben a kísérleti kutatóintézetben nem típusvizsgás repülőgépszerelők, hanem a kutatóintézet szakemberei, mérnökei, technikusai dolgoznak, teljesen másfajta jogosításokkal. Ismerik a gépet, szerelik is, de náluk nincs engedély és nem is a feladatuk nagyjavítani és megfelelő papírokkal ellátni a gépet.

Gyanítom, hogy az UAC, a KnAAZ, az állami kutatóintézetek és a Légierő között van egy megállapodás, hogy a vizsgálatok idejére a gépet a hadrendből kivonják, majd azok végeztével átadják a KnAAZ-nak, hogy lesznek szívesek újra gépet csinálni belőle, azaz elvégeznek egy komplett ipari nagyjavítást. Majd.
És azt sem tartom kizártnak, hogy a légierőnél is számolnak egy olyannnal, hogy mire a vizsgálatok és az azokból leszűrhető eredmények kész lesznek, addigra már elég gép fog összegyűlni a nagyjavítandók listáján, így az eredmények ismeretében kiadott bulletinek alapján nem csak javítva, de módosítva is lesznek a gépek.
Ez mind tiszta sor. Csak egyeseknek nem ez jön le a hírből. Ez lényegében egy "élveboncolásra" ítélt gép. Semmi több. Csak emberrel ellentétben, ez összerakható újra.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 815
81 128
113
Csapligin Intézet Novoszibirszk 2018-Nyílt napok
fdWqgrco6Gg.jpg
 

cinikus

Well-Known Member
2010. május 7.
2 315
4 656
113
Ugyanazt írtam csak más szavakkal. ;) Tervezetten "meghajtották" = kimerítették az üzemidejét.
Bocs, de szerintem a kettő nem ugyanaz:

vagy egyedi szélsőséges terhelést kapott és ezért esett rá a választás, vagy tervezetten "meghajtották"
Ez a gép 6000 órára van hivatalból tervezve.
vs.
Valószinü kimerítették az üzemidejét, hiszen Szíriában 80 bevetésen vett részt.

A Szu-35Sz üzemideje 6000 óra, amit ez a példány 2016-2017-2018 során repülhetett le, ha kimerítették az üzemidejét. Ez évi 2000 óra, vagyis napi 5,5 óra. Oké, hogy már jobban állnak repült idővel, de azért ez nehezen hihető, még akkor is, ha kétnaponta repkedtek vele 11 órákat. Átlagban. Ez igencsak valószínűtlen, lsd. molni hozzászólását.
AO verziója ezzel szemben inkább azt jelenti, hogy a 6000 órából a gép lerepült 2-3-4 ezret mondjuk, de akkor viszont "kapott rendesen", ami azt jelenti kb, hogy ez volt az a gép, amivel hivatalosan is lehetett huligánkodni, ütni-vágni-csapkodni-rángatni, amit akarsz, vagyis amíg a többi gépnél a seggedet szétrúgták, ha a felfegyverzett gépen 6 G-nél többet húztál, addig ennél az egy gépnél elvárták mondjuk a 10 G-t. Szóval nem valószínű, hogy ez a gép 2-3 év alatt lerepülte a 6000 órát, vagyis valószínű, hogy nem merült még ki az üzemideje. Szóval nem kötekedni akarok, de szerintem nem az üzemidő az a kifejezés, amit keresel. ;)
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 178
61 041
113
Azért azt tudnotok kell, hogy az üzemóra nem statikus adat. Nem arról van csak szó, hogy megnézik az egyes fel és leszállás közt eltelt levegőben töltött időket és szépen egymáshoz adogatják őket.
Minden egyes típusra vannak spec szorzók, melyek a különféle előre determinált helyzeteknél módosítják a lekönyvelt repült időt, mégpedig felfelé.
Szélsőséges példával élve, akár ezer levegőben eltöltött órára is le lehet könyvelni kétezer repült órát és fogadjuk el, hogy hivatalosan ez utóbbi fog számítani.
Többek közt azért vannak a bulletinek, hogy egy-egy célzott átépítéssel, utólagos megerősítéssel ezek a dolgok jobban szinkronba kerüljenek.
 

cinikus

Well-Known Member
2010. május 7.
2 315
4 656
113
Azért azt tudnotok kell, hogy az üzemóra nem statikus adat. Nem arról van csak szó, hogy megnézik az egyes fel és leszállás közt eltelt levegőben töltött időket és szépen egymáshoz adogatják őket.
Minden egyes típusra vannak spec szorzók, melyek a különféle előre determinált helyzeteknél módosítják a lekönyvelt repült időt, mégpedig felfelé.
Szélsőséges példával élve, akár ezer levegőben eltöltött órára is le lehet könyvelni kétezer repült órát és fogadjuk el, hogy hivatalosan ez utóbbi fog számítani.
Többek közt azért vannak a bulletinek, hogy egy-egy célzott átépítéssel, utólagos megerősítéssel ezek a dolgok jobban szinkronba kerüljenek.
Oké, magyarán az üzemóra nem egyenlő a tényleges repült idővel. Így számszakilag is stimmelhet a dolog, köszi.
Bocs, boki.
 
  • Tetszik
Reactions: boki

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 815
81 128
113
A Szu-35Sz üzemideje 6000 óra, amit ez a példány 2016-2017-2018 során repülhetett le, ha kimerítették az üzemidejét. Ez évi 2000 óra, vagyis napi 5,5 óra. Oké, hogy már jobban állnak repült idővel, de azért ez nehezen hihető, még akkor is, ha kétnaponta repkedtek vele 11 órákat. Átlagban. Ez igencsak valószínűtlen, lsd. molni hozzászólását.
AO verziója ezzel szemben inkább azt jelenti, hogy a 6000 órából a gép lerepült 2-3-4 ezret mondjuk, de akkor viszont "kapott rendesen", ami azt jelenti kb, hogy ez volt az a gép, amivel hivatalosan is lehetett huligánkodni, ütni-vágni-csapkodni-rángatni, amit akarsz, vagyis amíg a többi gépnél a seggedet szétrúgták, ha a felfegyverzett gépen 6 G-nél többet húztál, addig ennél az egy gépnél elvárták mondjuk a 10 G-t. Szóval nem valószínű, hogy ez a gép 2-3 év alatt lerepülte a 6000 órát, vagyis valószínű, hogy nem merült még ki az üzemideje. Szóval nem kötekedni akarok, de szerintem nem az üzemidő az a kifejezés, amit keresel.

Ez tiszta. Nem is cáfoltam, hiszen orosz oldalakon is ugyanazt írták amit Allesmor + a "resurs" ami fordítható mint üzemidő vagy élettartam. A resurs nem csak a repült időt foglalja magába. De ezek mind tippek, hiszen hivatalos információ nincsen, hogy miért került Novoszibirszkbe az 53-as. Ami biztos,hogy 2018-hoz kivonták a harci szolgálatból. Nem tudni, hogy vissza kerül-e. Szép csendben még 3 Szu-34-et is kivontak a 28-as oldalszámú mellett.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre