A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

W

Wilson

Guest
Az A380-ba sokkal többet "öltek bele" és bő 10 évesen elengedték. - A 10 évet elérő óriások meg a bontóban végzik... :(

Ha az A400M kinőtte a betegségeit, hol vannak a vásárlók...?!? - Tudod a piac nem hazudik, még a kedvedért sem...!

A sikeres Herky alapára meg kb a fele a használhatatlan Atlasnak. - Tudod én Neten fellelhető adatoknak hiszek, és nem kamm lódításainak...!

Az A380-t nem szerencsés összevetni az A400-l mivel az A380-t azért engedték el mert nem tudott versenyezni a kisebb, de hatékonyabb repülőkkel, mivel a hosszabb távolságokra is inkább Boeig 787-es és 777-es, illetve Airbus A330-as és A350-es modelleket vettek a légitársaságok amelyekkel a kisebb repülőtereket is repülhetik.Viszont az A400-l kapcsolatban nem ez a helyzet a C130-s és a C-17 közötti rést tölti be, amire reális igény van.Az eladhatatlan kicsit erős jelző az A400-a mivel kapásból kellene pl 15 db gép Szaud-Arábiának és többek között Indonézia is élénken érdeklődik az A400 iránt,a használhatatlan jelzőt abszolút nem értem mivel a törökök az angolok és a németek is intenzíven használják a típust, a francia hadsereg Száhel övezetben zajló hadműveleteinek pedig alappillére a tÍpus.
Ezt a fele árat is érdemes átgondolni,mivel a legutóbbi 4 db Hercules beszerzés 650 millió dollárjába került a francia adófizetőknek (úgy,hogy már üzemeltetik a típust)míg Malajziának 4 db A400 beszerzése ( új üzemeltetőként) 742 millió dollárjába került.
 
K

kamm

Guest
Az A380-ba sokkal többet "öltek bele" és bő 10 évesen elengedték. - A 10 évet elérő óriások meg a bontóban végzik... :(

Ha az A400M kinőtte a betegségeit, hol vannak a vásárlók...?!? - Tudod a piac nem hazudik, még a kedvedért sem...!

A sikeres Herky alapára meg kb a fele a használhatatlan Atlasnak. - Tudod én Neten fellelhető adatoknak hiszek, és nem kamm lódításainak...!

A nagybetus Net, ugye. :cool:
 
  • Tetszik
Reactions: Irsai Olivér

Ratamahata

Well-Known Member
2018. december 1.
1 211
4 414
113
A tanulmányban 2007-re 1,1%-ot ír. Kb. most is annyinál tartunk...
Csak nem mindegy hogy minek az 1,1%-a és az mennyi forint. (325 milliárd vs. 433 milliárd) :)
Szerintem folyton elfelejtjük hogy a tanulmány írásakor a dollár 180 az euró 200 HUF volt..... Szóval ahogy jelenleg állunk konkrétan baszhatjuk az éves százalékos GDP emeleseket, mert a kormányunk kiszolgalja a tőkés főnökeit és folyamatosan inflalja a forintot... Pl amit vettünk Leopardot tavaly 300 EUR ért az most kB 18%ot kapasbol dragult.... Minden a Gripen lízing, és a Zrínyi program is stb.... Sokkal többe fáj az adofizetoknek mint egy éve..... És ki tudja hol a vége.... Megint besír majd az Oudi hogy nagy a veszteség tesó kéne egy kis hátszél, semmi gond kapsz 370es eurót aztán örülj... Csak közben mi meg mindent EURban meg Dollárban veszünk kiváló magyar forintért.... Ez ám a nagy bót....
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
2006-ban meg vidaman gyartottak...

Na, errol irtam korabban. Siman ignoralja, amit szazszor leirunk es nyomja tovabb a magaet.
Nézz rá a naptárra, és - HOPPÁ - hát nem eltelt azóta 14 év, 2020-at írunk??!!
Ráadásul te is ignorálsz mindent amit más ír, és nyomod tovább a magadét!! Mi a különbség?!!
Egyébként megkérdezem: mikor és hol jártál 5m-en belül egy bármilyen légierőnél repülő A-400-hoz, és hány a típust üzemeltető műszakival tudtál már róla élőben beszélgetni (nem sajtónak kiadott véleményeket olvasni)??!
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Az A380-t nem szerencsés összevetni az A400-l mivel az A380-t azért engedték el mert nem tudott versenyezni a kisebb, de hatékonyabb repülőkkel, mivel a hosszabb távolságokra is inkább Boeig 787-es és 777-es, illetve Airbus A330-as és A350-es modelleket vettek a légitársaságok amelyekkel a kisebb repülőtereket is repülhetik.Viszont az A400-l kapcsolatban nem ez a helyzet a C130-s és a C-17 közötti rést tölti be, amire reális igény van.Az eladhatatlan kicsit erős jelző az A400-a mivel kapásból kellene pl 15 db gép Szaud-Arábiának és többek között Indonézia is élénken érdeklődik az A400 iránt,a használhatatlan jelzőt abszolút nem értem mivel a törökök az angolok és a németek is intenzíven használják a típust, a francia hadsereg Száhel övezetben zajló hadműveleteinek pedig alappillére a tÍpus.
Ezt a fele árat is érdemes átgondolni,mivel a legutóbbi 4 db Hercules beszerzés 650 millió dollárjába került a francia adófizetőknek (úgy,hogy már üzemeltetik a típust)míg Malajziának 4 db A400 beszerzése ( új üzemeltetőként) 742 millió dollárjába került.
"Élénken érdeklődik"...?!? - Na ne röhögtess, mert abból nem lesz bevétel...!
A rendelés az, ami már pénzügyi kötelezettséggel jár. Rendelés nélkül viszont elengedéssel zárul a történet...

A gépek ára a felszereltségtől függ, tehát 1-1 üzlet értékéből "átgondolva" sem kapsz alapárat. Csak annyit látsz, hogy a Herkit viszik mint a cukrot, az Atlas meg nem kell senkinek. Melyből tudhatod, hogy a két típus ára vagy a tényleges értéke JELENTŐSEN különbözik
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 446
113
Nézz rá a naptárra, és - HOPPÁ - hát nem eltelt azóta 14 év, 2020-at írunk??!!
Ráadásul te is ignorálsz mindent amit más ír, és nyomod tovább a magadét!! Mi a különbség?!!
Egyébként megkérdezem: mikor és hol jártál 5m-en belül egy bármilyen légierőnél repülő A-400-hoz, és hány a típust üzemeltető műszakival tudtál már róla élőben beszélgetni (nem sajtónak kiadott véleményeket olvasni)??!
Mikor történt ez a beszélgetés a műszaki személyzettel?
 
W

Wilson

Guest
"Élénken érdeklődik"...?!? - Na ne röhögtess, mert abból nem lesz bevétel...!
A rendelés az, ami már pénzügyi kötelezettséggel jár. Rendelés nélkül viszont elengedéssel zárul a történet...

A gépek ára a felszereltségtől függ, tehát 1-1 üzlet értékéből "átgondolva" sem kapsz alapárat. Csak annyit látsz, hogy a Herkit viszik mint a cukrot, az Atlas meg nem kell senkinek. Melyből tudhatod, hogy a két típus ára vagy a tényleges értéke JELENTŐSEN különbözik

Az alapárat te hoztad fel,amúgy az alapárnak nem sok gyakorlati jelentősége van mutas nekem olyan légierőt amely csak a csupasz Herkyt vette meg?Ha már a gépek árait nézzük akkor csak a teljes csomag árát érdemes nézni bár messzemenő következtetéseket ebből sem szabad levonni.Az tény,hogy az A400k kisebb a piaca mint a C-130 k de eladhatatlanak beállítani erős csúsztatás.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74
K

kamm

Guest
Nézz rá a naptárra, és - HOPPÁ - hát nem eltelt azóta 14 év, 2020-at írunk??!!

Te egyaltalan erted, mire valaszoltal?
Ketlem.

Ráadásul te is ignorálsz mindent amit más ír, és nyomod tovább a magadét!! Mi a különbség?!!

Annyi, hogy en nem a valagambol huzok elo erveket, hanem publikusan elerheto tenyeket sorolok.

Egyébként megkérdezem: mikor és hol jártál 5m-en belül egy bármilyen légierőnél repülő A-400-hoz, és hány a típust üzemeltető műszakival tudtál már róla élőben beszélgetni (nem sajtónak kiadott véleményeket olvasni)??!

Ez most hogy jon ide?
Mi koze az empirical dolgoknak az alapveto, publikus tenyekhez, amit keptelen emberunk meg elolvasni is?

Amugy te hany brit, francia, spanyol, nemet pilotaval beszelgettel orakig avagy hany nagyjavitasban vettel reszt?
Micsoda ostoba demagog szoveg.
 
K

kamm

Guest
Konkretan jelenleg az irtozatos amerikai politikai nyamas miatt a kevesebbre kepes C-130J dragabb, mint az Atlas, ami egy rohej.

Az alapárat te hoztad fel,amúgy az alapárnak nem sok gyakorlati jelentősége van mutas nekem olyan légierőt amely csak a csupasz Herkyt vette meg?Ha már a gépek árait nézzük akkor csak a teljes csomag árát érdemes nézni bár messzemenő következtetéseket ebből sem szabad levonni.Az tény,hogy az A400k kisebb a piaca mint a C-130 k de eladhatatlanak beállítani erős csúsztatás.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Te egyaltalan erted, mire valaszoltal?
Ketlem.
Annyi, hogy en nem a valagambol huzok elo erveket, hanem publikusan elerheto tenyeket sorolok.
Ez most hogy jon ide?
Mi koze az empirical dolgoknak az alapveto, publikus tenyekhez, amit keptelen emberunk meg elolvasni is?
Amugy te hany brit, francia, spanyol, nemet pilotaval beszelgettel orakig avagy hany nagyjavitasban vettel reszt?
Micsoda ostoba demagog szoveg.
Értem mire válaszoltam, te írtad hogy a C-17-et 2006-ban még gyártották. Én meg írtam hogy már 2020 van, vagyis ha miénk a Dárius kincs akkor se tudnánk venni egyet sem, mert már nem gyártják (akinek meg van az őrzi mint a gyémántot, dehogyis adná el - ellentétben az A-400-al amit vehetsz is a Luftwaffe-tól, vagy beszállhatsz velük közös programba is - mindegy, csak szabadulhassanak tőle valahogy!).
A "PUBLIKUS tények" viszont sok esetben csak reklámok, propaganda, azért publikusak a sajtónak kiadva, a kevésbé publikus tényeket meg nem reklámozzák szórólapokon. Így sokkal többre megyek a szakemberek véleményével, amiket nem a sajtónak szánnak. Persze NEM a pilóta-dumákkal, hiszen ők csak akkor találkoznak a géppel, ha azt REPÜLŐKÉPES állapotban a seggük alá tolják, és akkor az Atlas tényleg csodagép! Csak azt nem tudják a pilóták hogy ez hány munkaórába kerül a műszakiaknak, és hány euróba a költségvetésnek, vagyis mit és hányszor kell cserélni hogy a gépük repülőképes legyen?!! Nem azért mert hülyék, hanem mert ez nem az ő asztaluk, ők max azt tudják, hány gépükből mennyi a repülőképes (de azt is csak akkor ha "beteg" gép miatt feladatot kell törölni, de ha van annyi gép ahányat éppen repülni kell, akkor nagyon nem érdekli a pilótákat hogy hány másik gép áll problémák miatt a betonon). A karbantartási problémák azok a műszakiak asztala, arról meg nekem a sajtóhíreknél sokkal többet mond mikor Hanzi az üzemképességet firtató célirányos kérdésre válaszul csak krákogott egyet, elhúzta a száját aztán legyintett (köpni azért mégse akart a NATO-day tömegei előtt, de látszott hogy az lett volna a valódi szándéka). Szóval inkább hiszek neki, mint a te "publikus", és hogy téged idézzelek: "ostoba, demagóg" szövegeidnek.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 446
113
2016 szeptemberben
Ez egy elég érdekes egybeesés.
Megint az a probléma, hogy ez a 20 órás engine check időszaka. Az első módosított hajtóművek (pontosabban gearbox) 2016 szeptemberétől kezdte szállítani az Airbus.
Valljuk be a 20 óránkénti engine check tényleg tragikus. Azóta meg a 20-ról felmentek 650-re!!!
Tehát amit a műszaki kartárs akkor mondott neked, az lehet, hogy AKKOR releváns volt, mára viszont teljességgel okafogyott.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Ez egy elég érdekes egybeesés.
Megint az a probléma, hogy ez a 20 órás engine check időszaka. Az első módosított hajtóművek (pontosabban gearbox) 2016 szeptemberétől kezdte szállítani az Airbus.
Valljuk be a 20 óránkénti engine check tényleg tragikus. Azóta meg a 20-ról felmentek 650-re!!!
Tehát amit a műszaki kartárs akkor mondott neked, az lehet, hogy AKKOR releváns volt, mára viszont teljességgel okafogyott.
LEHET hogy így van, de én még nem látom ennek nyomát (az Atlas-nak ui. nemcsak a gearbox-oknál voltak problémái). De a javulásban majd akkor fogok hinni, ha se a Luftwaffe nem kínálgatja eladásra az általa megrendelt aztán mégis "fölösleges" gépeit, se a német had- és külpolitika nem "közös alakulat/üzemeltetés"-ben gondolkozik. Majd ha "NEM adjuk, vegyél te is magadnak!" jelszóval ragaszkodnak az Atlas-hoz, akkor elhiszem hogy minden problémát megoldottak (persze akkor se fogjuk tudni, mibe került ez). A magyarországi légi-szállítási gyakorlaton csak "statikus gép"-nek becézték Pápán az A-400-at, merthogy idejött a gyakorlatra sok más légierővel együtt, aztán repült minden másik gép, még a kohószökevény An-26 is ... csak az A-400 napozott a betonon kitartóan. :(
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75 and fishbed
M

molnibalage

Guest
LEHET hogy így van, de én még nem látom ennek nyomát (az Atlas-nak ui. nemcsak a gearbox-oknál voltak problémái). De a javulásban majd akkor fogok hinni, ha se a Luftwaffe nem kínálgatja eladásra az általa megrendelt aztán mégis "fölösleges" gépeit, se a német had- és külpolitika nem "közös alakulat/üzemeltetés"-ben gondolkozik. Majd ha "NEM adjuk, vegyél te is magadnak!" jelszóval ragaszkodnak az Atlas-hoz, akkor elhiszem hogy minden problémát megoldottak (persze akkor se fogjuk tudni, mibe került ez). A magyarországi légi-szállítási gyakorlaton csak "statikus gép"-nek becézték Pápán az A-400-at, merthogy idejött a gyakorlatra sok más légierővel együtt, aztán repült minden másik gép, még a kohószökevény An-26 is ... csak az A-400 napozott a betonon kitartóan. :(
Az A400 a kutyának nem kell.
Kamm meg nagy kegyesen olyan dolgokat elfelejt, hogy két ország már a gyártás előtt kiszállt belőle, akik rendszeresítették volna...
Rugózik az árakon, de egy linket sem tette be, hogy akkor mennyi is az A400. Sehol nem merik kiírni...
A malájok viszont elég meredek áron kötöttek kiterjesztett karbantartási szerződést.
Komolyan mondom azt érzem, hogy őt az AB delegálta ide terjeszteni az igét..
 

BiancoGasto

Well-Known Member
2018. november 14.
759
918
93
Szerintem folyton elfelejtjük hogy a tanulmány írásakor a dollár 180 az euró 200 HUF volt..... Szóval ahogy jelenleg állunk konkrétan baszhatjuk az éves százalékos GDP emeleseket, mert a kormányunk kiszolgalja a tőkés főnökeit és folyamatosan inflalja a forintot... Pl amit vettünk Leopardot tavaly 300 EUR ért az most kB 18%ot kapasbol dragult.... Minden a Gripen lízing, és a Zrínyi program is stb.... Sokkal többe fáj az adofizetoknek mint egy éve..... És ki tudja hol a vége.... Megint besír majd az Oudi hogy nagy a veszteség tesó kéne egy kis hátszél, semmi gond kapsz 370es eurót aztán örülj... Csak közben mi meg mindent EURban meg Dollárban veszünk kiváló magyar forintért.... Ez ám a nagy bót....

Ki van ám ez találva. A nap végén jobban jár az állam a gyenge forinttal. (Hogy az állampolgár rövid távon nem,az is biztos.)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 516
113
"Az A400 egy üzemeltetési rémálom. Azt gondolom nem igazán engedhetünk meg magunknak egy olyan gépet amitől a jelenlegi üzemeltetői is leginkább csak szabadulni akarnak."

Érdekes,hogy folyamatosan a németek panaszkodnak az A400 miatt,miközben az összes többi országban ahol rendszeresítették az A400-t összesen nincs annyi panasz a gépre mint a németeknél,szerintem a tényleges hibák mellett az is közrejátszhat a németeknél,hogy túl sok A400-t rendeltek és egyszerűen nincsen ennyi gépre szükségük.

Az angolok konkrétan úgy hívják az A400-ast hogy: "a kutya"


Kíváncsi lettem, mi a helyzet az A400M-ekkel...

Az elmúlt 1 hónapban nem repült

- a franciáknál 6 a 15-ből ( 40%)
- a törököknél 2 a 9-ből (22%)
- a németeknél 18 a 32-ből (56%)
- a spanyoloknál 3 a 8-ból (38%)
- az angoloknál 9 a 21-ből (43%)

Az is lehet hogy nem meghibásodások miatt nem repültek, hanem mert a koronavírus miatt lett kevesebb a feladat.