MIM-104 Patriot (USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Ha jól értem arra gondolsz hogy a célpont a képen balról-jobbra halad.
A képen mit jelentenek d0 (5 km-nél), d2 (25 km-nél), d5 (35 km-nél) és d4 (50 km-nél) pontok?

Kérdés: egy kevesebb mint 50 km-re lévő cél ellen miért lövik fel +80 km magasra a rakétát?
Egy patriot még sűrű légkörben is felgyorsul minimum M3-ra ami azt jelenti hogy az 50 km-es távot nem több mint 1 perc alatt lerepüli.
Ez idő alatt egy hangsebesség alatti cél nem tesz meg többet 15-20 km-nél.
???
Csak az X tengely x10. Pont ezt írtam le.

8 km magasan van a ballisztikus pálya csúcsa. Saccra 35 km--nél lesz az elfogási pont.
Sz-300-nál 45 km táján ez 10 km pályacsúcs. Csodák nincsenek, kb. tökugyanaz.
5V55R.jpg

A többi d betű nem tudom mit mutat.

Gondolom azért mert sehová nincs írva,hogy a cél nem fog gyorsítani.Ha már rakétát indítanak akkor törekednek a találatra is.
Nem megy fel 80 km-re, rudi elnézte a tengelyeket. Ha a célpont elé lőnek, akkor távolságot veszteni könnyű, lefelé fordul a rakéta és csá. Ha a célpont mögé és gyorsít, akkor az nem jó.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 516
113
A Patriot rendszer járművei nem férnek el a svájci utakon? (Az Oshkosh teherautók túl nagyok a svájci alagutakhoz és átjárókhoz)

A kiválasztási folyamat során Armasuisse konkrét előírásokat fogalmazott meg: a teherautónak az Iveco márkanév egyikének kell lennie. Az Iveco a mai svájci hadsereg standard teherautója, és ennek megfelelően illeszkedik a svájci utakra. A francia Eurosam SAMP / T platformja számára ez a követelmény azt jelenti, hogy nem szállíthatnak Renault teherautókat Svájcba. Az amerikaiak számára pedig azt hogy nem szállíthatnak Oshkosh teherautókat. Az amerikaiak kezdetben elutasították az Armasuisse kérését. A versenyzőknek 2020 augusztusáig van idejük újabb ajánlatot adni.
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 192
3 485
113
https://www.thedrive.com/the-war-zo...rabia-to-guard-critical-energy-infrastructure
"The Greek military has six squadrons of Patriot PAC-3 surface-to-air missile systems, all of which are assigned to the Hellenic Air Force's 350 Guided Missile Wing."
Nos úgy néz ki az USA-nak döntenie kellett, hogy a saját bázisát védi Irakban vagy a szaudiak olajkútjait a Királyságban.
Ezek szerint végül mások rakétáival védeti be az olaj vagyont (francia, britt, olasz). A görögök bár konstans para van a törökök miatt. Főleg most, hogy Erdogan őrültebnél, őrültebb kalandokba bonyolódik. Azért mentek bele, hogy így gesztust gyakoroljanak az öbölmenti országok felé a mediterrán térségbeli török befolyásszerzés ellensúlyozására.
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 156
7 938
113
A Patriot rendszer járművei nem férnek el a svájci utakon? (Az Oshkosh teherautók túl nagyok a svájci alagutakhoz és átjárókhoz)

A kiválasztási folyamat során Armasuisse konkrét előírásokat fogalmazott meg: a teherautónak az Iveco márkanév egyikének kell lennie. Az Iveco a mai svájci hadsereg standard teherautója, és ennek megfelelően illeszkedik a svájci utakra. A francia Eurosam SAMP / T platformja számára ez a követelmény azt jelenti, hogy nem szállíthatnak Renault teherautókat Svájcba. Az amerikaiak számára pedig azt hogy nem szállíthatnak Oshkosh teherautókat. Az amerikaiak kezdetben elutasították az Armasuisse kérését. A versenyzőknek 2020 augusztusáig van idejük újabb ajánlatot adni.
Mint Sándor György testnevelő tanára a futás előtt:
"Egyenlő pályák, egyenlő esélyek. Én kerékpáron megyek."
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 516
113
"In the preparation of the entry into the service of the Romanian Air Force of the ground-to-air missile system Patriot, at the headquarters of the 74 PATRIOT Regiment in the Mihai Bravu garrison began the training of operators on training equipment through RT-3 simulation (Reconfigurable Table Top Trainer), entered recently in the unit."

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 516
113
M

molnibalage

Guest
Most már tényleg mindent le fogunk tudni lőni, GaN technológia, 120 nap alatt elkészült mert nekünk fontos a katonák élete...
Ez mit javít a Patriot rendszeren? Az a lényeg hogy most már "360-degree Active Electronically Scanned Array radar"?
Nagyon nem 120 napja készül ez. Sokkal régebben. A hátsó kis radarok inkább önvédelmi funkciót adnak REL ellen. Szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 516
113
Nagyon nem 120 napja készül ez. Sokkal régebben.

"Most már tényleg mindent le fogunk tudni lőni, GaN technológia, 120 nap alatt elkészült mert nekünk fontos a katonák élete..."

Szerintem is marketing BS a közlemény, nem derül ki belőle semmi, csak lemaradt az idézőjel...
 

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
Nekekm az PS nek tunik abbol is gyengebbenek. A Bal also sarokban levo megjelenitest soha sehol semilyen radaron nem lattam.
igen,...pont ugyanerre kérdeztem rá ép privátban nálam hozzáértőbbeknél, hogy milyen érdekes megjelenités...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 516
113
Kuvait elköltött 1,425 milliárd USD-t Patriot rendszereire...



WASHINGTON, May 28, 2020 -

The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of Kuwait of eighty-four (84) Patriot Advanced Capability (PAC-3) Missile Segment Enhancements (MSEs) and related equipment for an estimated cost of $800 million. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.


The Government of Kuwait has requested to buy eighty-four (84) Patriot Advanced Capability (PAC-3) Missile Segment Enhancements (MSEs) with canisters; two (2) Patriot MSE test missiles 2-Pack per unit of issue; thirty-five (35) remanufactured (upgrades): Patriot modification kit, missile launchers A902+ Series to A903 Series; twenty-six (26) PAC-3 Missile Round Trainer (MRT); and twenty-six (26) Empty Round Trainer (ERT). Also included is one (1) Flight Test Target -Zombie, PAC-3 missile spares held in Continental United States (CONUS) for repair and return, two (2) PAC-3 telemetry kits, training devices, simulators, transportation, organizational equipment, spare and repair parts, support equipment, tools and test equipment, technical data and publications, personnel training and training equipment, U.S. government and contractor engineering, technical, and logistics support services, and other related elements of logistics support. The total estimated program cost is $800 million.





WASHINGTON, May 28, 2020 -

The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of Kuwait of a Patriot missile Repair and Return program for an estimated cost of $200 million. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.


The Government of Kuwait has requested to buy a Patriot missile Repair and Return program. Included are Patriot GEM-T missile and missile components repair services, transportation, organizational equipment, repair parts, support equipment, tools and test equipment, technical data and publications, personnel training and training equipment, maintenance services, U.S. government and contractor engineering, technical, and logistics support services, and other related elements of logistics support. The total estimated program cost is $200 million.

Implementation of this proposed sale will require the temporary assignment of five (5) U.S. contractors to provide handling and documentation support for one (1) to two (2) years.




WASHINGTON, May 28, 2020 -

The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of Kuwait of Patriot program sustainment and technical assistance as follow-on support for an estimated cost of $425 million. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.

The Government of Kuwait has requested to buy Patriot program sustainment and technical assistance as follow-on support. Included are PAC-3 Field Surveillance Program (FSP) services, storage and aging, surveillance firing, stockpile reliability, shared and country unique Patriot PAC-3 Missile Support Center (P3MSC) support, parts library, technical support for the Kuwait Missile Assembly/Disassembly Facility (MADF), transportation, organizational equipment, spare and repair parts, support equipment, tools and test equipment, technical data and publications, personnel training and training equipment, maintenance services, U.S. government and contractor engineering, technical, and logistics support services, and other related elements of logistical and program support. The total estimated program cost is $425 million.

Implementation of this proposed sale will require the temporary assignment of five (5) U.S. Government and twenty seven (27) contractors to provide support for one (1) to two (2) years.


 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 516
113
July 9, 2020 - The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Taipei Economic and Cultural Representative Office in the United States (TECRO) of Recertification of Patriot Advanced Capability-3 (PAC-3) missiles for an estimated cost of $620 million. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.

TECRO has requested to buy Recertification of Patriot Advanced Capability-3 (PAC-3) missiles, including the replacement of expiring Limited Life Components (LLCs) and certification testing in order to support an operational life of thirty years; Test and repair of PAC-3 missiles, including Stockpile Reliability Testing (SRT) and Field Returns; Repair and Return (R&R) of classified and unclassified PAC-3 missile items and Ground Support Equipment (GSE) component level parts; replenishment of classified and unclassified missile spares and GSE spares, as well as a seeker spares pool to improve the turnaround time of the repair and recertification efforts; air transportation services for missile processing; U.S. Government and contractor technical and logistics support; and other related elements of logistics support. The total estimated cost is $620 million.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 516
113
"In the preparation of the entry into the service of the Romanian Air Force of the ground-to-air missile system Patriot, at the headquarters of the 74 PATRIOT Regiment in the Mihai Bravu garrison began the training of operators on training equipment through RT-3 simulation (Reconfigurable Table Top Trainer), entered recently in the unit."


"A Patriot légvédelmi rakétarendszer első egységének fő elemeit az Egyesült Államokból leszállították a Román Hadsereghez - jelentette be az ország Védelmi Minisztériuma. A rendszer várhatóan az év végére lép üzembe.

Az első Patriots egység a Nemzeti Légvédelmi Képzési Központhoz kerül, a Fekete-tengeri Constanta kikötőjébe, ahol elvégezik a szükséges teszteket.
A folyamat várhatóan október második felére fejeződik be, utána a74. légvédelmi ezred kiképzése következik. A becslések szerint az év végére az első, a Patriottal felszerelt egység működőképes lesz.

2022 végére mind a hét rendszer leszállításra kerül.


A Patriot rendszer fő elemeinek megérkezése előtt logisztikai támogató eszközöket, tesztelő és kommunikációs eszközöket, valamint képzési szimulátorokat szállítottak Romániába. "



 
W

Wilson

Guest
A lengyel légvédelem kiépítése veszélyben van
840_472_matched__qfofeq_63904.jpg



A PGZ és a Honvédelmi Minisztérium hivatalosan megerősíti, hogy folytatódnak a tárgyalások a Raytheon amerikai konszernnel a Patriot rendszer megvásárlásával kapcsolatos ellentételezési kötelezettségek teljesítésére vonatkozó szerződésekről szóló megállapodás véglegesítéséről. A valóságban azonban volt egy másik mély zsákutca is. A vita lényege nem technikai, hanem üzleti és jogi. Az elhúzódó ipari vita veszélyezteti az egész lengyel légvédelmi programot.

. Augusztus elején Raytheon levelet küldött a lengyel oldalnak, amelyben kijelenti, hogy nem látja a PGZ-vel folytatott tárgyalások folytatásának lehetőségét a jelenlegi formula szerint. Ez azt jelenti, hogy az amerikaiak megszakították a tárgyalásokat? Formálisan nem, de nem hivatalos információk szerint elutasították a PGZ által benyújtott javaslatokat, többek között finanszírozás, engedélyezés és ellenőrzés. Ennek eredményeként az év eleji kinevezése óta. a kompenzációs megállapodás 1. számú mellékletét kidolgozó tárgyalócsoportban nem született megállapodás.

Ezt a csoportot annak érdekében hozták létre, hogy befejezzék a Raytheon-l folytatott tárgyalásokat, amelyek 2018 első felében kezdődtek, miután aláírták a Visztula fő szállítási szerződését. A vita tárgyát azonban nem technikai kérdések képezik (mivel ezekről már megállapodtak a szerződés mellékletének tervezetében), hanem a megadott engedélyekkel és ellenőrzésekkel kapcsolatos feltételek. Más szóval, a vita nem arról szól, hogy milyen technológiákat kell átadni a lengyel oldalnak, vagy hogyan kell ezt az átadást technikailag végrehajtani, hanem az üzleti feltételekről - a pénzről. És ezek okai a közel két és fél évig tartó tárgyalások jelenlegi zsákutcájának.

A PGZ-Raytheon vonalon elhúzódó tárgyalásoknak azonban következményei vannak a lengyel légvédelem építésének teljes folyamatára . Noha a Wisła-készletek első szakaszára vonatkozó fő szállítási szerződést 2018 tavaszán írták alá, az ellentételezési kötelezettségek teljesítéséről szóló szerződések az egyik ellentételező szolgáltatóval - a Raytheon-val még mindig nem készültek el (a második szerződéscsomagot a Lockheed Martinnal 2019 márciusában véglegesítették).

Ez a helyzet hatással van a lengyel légvédelmi programok végrehajtására. Az ellentételezési megállapodás olyan képességek felállítását feltételezi, amelyek hasznosak lesznek a Wisła teljes programjában - a projekt második szakaszában, valamint a Narew rövid hatótávolságú légvédelmi programjában is . Ezek a képességek a légvédelmi programok irányítására vagy a parancsnoki rendszerek integrálására vonatkoznak az IBCS-vel (az utóbbit Northrop Grumman biztosítja, ugyanúgy, mint a Bushmaster II 30 mm-es ágyút, amely szintén a szerződés hatálya alá tartozik, de Northrop Grumman kötelezettségeit belefoglalták a Raytheonnal kötött ellentételezési megállapodásba).

Ezért valamennyi szerződés teljesítése szükséges a potenciál kiépítésének megkezdéséhez a lengyel iparban, szükség szerint a Visztula támogatására, különösen annak későbbi szakaszaiban, de más légvédelmi rendszerekben is. Ez vonatkozik a Narew rövid hatótávolságú légvédelmi programjának a PGZ által várt elindítására is, a nemzeti védelmi ipar nagy reményeivel, mert a program legalább min 20 milliárd PLN értékű elemét Lengyelországban kell létrehozni. Raytheon viszont fokozott nyomást gyakorol a Nemzetvédelmi Minisztériumra, hogy először aa Visztula második szakaszát indítsa el, mert a Raytheon ebben a szakaszban biztosítja a Patriot rendszer legtöbb elemét. Partnereink hangsúlyozzák, hogy az elhúzódó tárgyalások Raytheon kezében vannak, amely a legtöbbet nyeri a Wisła második szakaszának elindításából.A Honvédelmi Minisztérium azonban először a Wisła-program már folyamatban lévő első szakaszának teljes befejezését akarja befejezni, és csak azután tesz lépéseket a későbbi projektekkel kapcsolatban, hogy az ellentételezéssel kapcsolatos tárgyalási pozíciója ne gyengüljön.

A Narew-rendszerre vonatkozó iránymutatásokról szóló döntést a Nemzetvédelmi Minisztérium ismételten elhalasztotta, amely iránymutatásoknak kell meghatároznia milyennek kell kinéznie a parancsrendszernek (C2), és ezek képezik az alapját annak végső konfigurációjának a kiválasztásához (az effektorral együtt). Korábban aztfeltételezték, hogy az ilyen ajánlásokat ez év első felében fogják kiadni. Tegyük hozzá, hogy 2014-ben feltételezték, hogy a Narew szállításai 2019-ben kezdődnek. Manapság a program még mindig elemzési szakaszban van , ami azt jelenti, hogy legalább öt évvel (és esetleg még többel is) késik.
 
  • Tetszik
Reactions: dkes
W

Wilson

Guest
A lengyel légvédelem kiépítése veszélyben van

2.

A folyamatban lévő patthelyzet nagyon is befolyásolja az első Visztula kiszállítását,(mert a lengyelországi Patriotok IBCS-verziója a program első szakaszában a lengyel igényekhez igazítva (pl. Járművek). éri el az alapvető üzemkész állapotot De a Visztula legtöbb képességét, beleértve a lengyel korai figyelmeztető érzékelők, a tűz irányító radarok és a megfelelő konfiguráció integrálását, a második szakaszban kell bevezetni. Egy ilyen módosítással a Visztula második fázisa "megelőzné" az F-35-es vadászprogramot - amelyet,ellentételezés nélkül kötöttek meg.

Hubert Stępniewicz, a PGZ igazgatóságának tagja megerősítette az ellentételezett kötelezettségek teljesítésére vonatkozó szerződések véglegesítésének késéseit:

A tárgyalások lefolytatására törekszünk érdekeink legjobb védelmére, amely nem mindig felel meg az ellentételezés szolgáltatóinak érdekeinek. A PGZ szempontjából a legfontosabb a megfelelő megtérülés elérése, amelyet a Nemzetvédelmi Minisztérium és a Raytheon közötti ellentételezés eredményeként kell meghoznunk. A program eltolása a PGZ magas költségeivel jár, anélkül hogy garantálnánk, hogy képesek leszünk használni a megszerzett kompetenciákat, termékeket és szolgáltatásokat. A tárgyalások mindkét oldaltól bizonyos fokú rugalmasságot igényelnek, reméljük, hogy hamarosan megfelelő megoldást találunk


A PGZ hatóságok képviselőjének nyilatkozata közvetetten megerősíti ezeket az információkat, amelyek azt mutatják, hogy a szigorúan üzleti (és nem műszaki) kérdések képezik a vita lényegét. Ismert azonban, hogy az ellentételezési megállapodások teljesítésétől függetlenül a Raytheon más üzleti megállapodásokat kötött a lengyel gyártókkal a Wisła programmal kapcsolatban. Az egyik a szerződés, amelynek értelmében 16 M903 hordozórakétát gyártanak a Huta Stalowa Wolában a lengyel Wisła rendszerek számára. E megállapodás hatálya azonban különbözik a beszámítási megállapodásban foglaltaktól, ezért végrehajtható a beszámítási kötelezettségek teljesítésére vonatkozó megállapodások véglegesítése előtt. A Wojskowe Zakłady Elektroniczne-nel kötött másik hasonló megállapodás a DLTM elektronikai modulokat érinti, amelyek az M903 hordozórakéta részét képezik.

Mindez azonban nem változtat azon a tényen, hogy az állambiztonsági szempontból alapvető fontosságúnak elismert képességek létrehozását szabályozó, az ellentételezésből fakadó megállapodásokat nem lehetett véglegesíteni - nem azért, mert a lengyel vagy amerikai partnereknek nincsenek speciális képességeik, de nem tudtak megegyezni abban, hogy mik az együttműködés feltételei. Felmerül a kérdés - miért, mivel a „iker” csomagot Lockheed Martinnal több mint egy évvel ezelőtt írták alá?

Az eltolódó tárgyalások holtpontja a korábban ismertetett okokból valamilyen módon automatikusan késlelteti a Visztula, és bizonyos mértékben a Narew következő szakaszának végrehajtását is. Ezért ez veszélyezteti a teljes lengyel integrált légvédelem kiépítésének folyamatát.

Korszerűsítése pedig egyre sürgetőbb szükséglet. Légvédelmi pajzsokra lesz szükség például a lengyel-amerikai megállapodás alapján Lengyelországban több ponton kifejlesztett létesítményekhez, valamint számos más elemhez, beleértve az elsődlegesen Narew által védett katonai csoportokat is. Ezért a modernizációt folytatni kell.

A szakértők hangsúlyozzák, hogy ideje bekapcsolódni a legmagasabb szintű politikai szintereknek is, mindkét oldalon. És ez nem jelentheti a polcról történő vásárlás megkísérlését, hanem ennek a végrehajtási szerződések véglegesítését kell jelentenie , mivel az ellentételezés az állambiztonság érdekében szükséges .



Alapvető információk a Wisła program első szakaszáról.

A Visztula első szakaszának fő kormányközi megállapodását 2018. március 28-án írták alá 4,6 milliárd USD összegben, és a teljes program megközelítőleg 4,75 milliárd USD értékű. A projekt részeként két, a legújabb verziójú Patriotot, az IBCS parancsrendszerrel integrálva rendeltek. A Visztula első szakaszának kifizetései a 2018–2022 közötti évekre oszlanak meg. A szerződés aláírását két ellentételezési megállapodás aláírása kísérte 46 kötelezettség vonatkozásában, amelyeket tíz éven belül teljesítettek, 950 millió PLN értékben.

Ezeket a PAC-3 rakéták gyártójával, a Lockheed Martinnal (15 ellentételezett kötelezettség 725 millió PLN értékben) és a rendszerfejlesztõvel - a Raytheon Company-val (31 ellentételezett kötelezettség 224 millió PLN értékben) kötötték. A Lockheed Martin ellentételezés várhatóan lehetővé teszi a PAC-3 MSE hordozórakéta-elemek gyártását és szervizelését, a kiválasztott rakétakomponensek gyártását, egy rakétatesztelő laboratórium felépítését és az F-16 repülőgép karbantartási képességeinek növekedését.

Viszont a Raytheon Company-val kötött megállapodásnak lehetővé kell tennie az IBCS modulon alapuló parancsnoki és irányítási képességek megszerzését, hordozórakéták és szállító- és rakodó járművek gyártását és szervizelését, tanúsított igazgatási és gyártásirányítási központ létrehozását, a Wisła rendszer adaptálását, szervizelését és javítását, valamint egyéb védelmi.légvédelmi programokat. A Raytheon Company-val kötött megállapodás része volt a 30 mm-es Bushmaster II ágyúk gyártási és szervizkapacitásának megszerzése is (ideértve a ZSSW-30 tornyokat is). Az ofszetprojektek lengyel ipari oldalának a Polska Grupa Zbrojeniowa vállalatoknak kell lenniük, amelyek számára ezek a projektek lehetőséget kínálnak a modern technológiák megszerzésére.