EC135 / EC635, EC645, H145M, UH-72 (Airbus Helicopters / Eurocopter)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 506
72 484
113
A németeknél a SAR gépekkel tűzoltó feladatokat is végeznek....

EY2HXsAXgAAbfF4


EY2HZalWsAED9LT


Die SAR-Staffel in Niederstetten ist mit vier neuen Rettungshubschraubern vom Typ H145 im Einsatz. Der Nachfolger der Bell UH-1D kann u.a. mit eigenem Feuerlöschbehälter auch zur Waldbrandbekämpfung eingesetzt werden. Der BambiBucket fasst bis zu 800 Liter.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and arcas

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 506
72 484
113
  • Tetszik
Reactions: ravenlord

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 115
45 422
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 506
72 484
113

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 075
10 697
113
Ez nem véletlen azért.
Ezek szerint az Airbus megpróbálja még egyszer a lengyeleket?
Ugye a Mi-2-eseiket akarják a friss Perkoz tenderen lecserélni.
Ezeket a funkciókat kell ellátni:
  • Combat support/advanced training variant;
  • Command variant;
  • Reconnaissance and EW variant.
Nem lennék meglepve, ha rövidesen valami EW-vel is előrukkolnának! ;)

A polákok megpróbáltak a Mi-2-ből is csatahelikoptert barkácsolni, lsd Mi-2URP és URP-G változatok.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 506
72 484
113
Ebben a videóban benne vannak a szerb belühyes SAR-nak is használt helikopterek. A kötelékrepülésnél a 3 gépből összesen 1-en volt EO torony.


Ez meg egy másik szerb gép tényleges SAR konfigurációban.

Ha 10. hozzászólással visszanézel, ott egy fotó, amin meg a 3 német gépből 2-n van torony. Lehet mindenre példát találni...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 506
72 484
113
Egy kis érdekesség:


"The last of four Airbus H145Ms for the Serbian Police (Policija Air Support Unit) will be delivered in the second week of June 2020.

The initial order was for six H145Ms for the Air Force and three for the Police. But after signing the contract, this was changed on request by the Serbia government to five and four respectively. As a result the H145M (c/n 20259) that was already under construction in the air force configuration would not be taken up, and instead Airbus built a new H145M for the Police (c/n 20317). H145M with c/n 20259 became the Airbus company demonstrator and was registered D-HCBS. Delivery of the last Police H145M (D-HADP) is about nine months later than the other three H145Ms that are already in use with the Serbian Police. All Police H145Ms are based at Beograd/Nikola Tesla.

The registrations of the four helicopters are:
YU-ICE c/n 20235 (ex D-HADR)
YU-MED c/n 20233 (ex D-HADO)
YU-MUP c/n 20317 (ex D-HADP)
YU-SAR c/n 20245 (ex D-HCBV)

"
 
  • Tetszik
Reactions: arbalest

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 506
72 484
113
EckZYcGXoAEw7Zc


Airbus Helicopters - 2020 július 10.
"Our global H145M fleet has reached 20,000 flight hours."



5,5 év alatt 51 helikopterrel 20 ezer órát?
Az csak 71,3 óra/gép/év átlagosan...
Csak a 15 német gépnek kellett volna ennyit repülni 4,5 év alatt.





2014 október: 5 EC645 T2 - Thai Navy
2015 december: 15 H145M - German Armed Forces (Bundeswehr)
2016 december: 9 H145M - Serbia
2018 június: 20 H145M - Hungary
2018 július: 2 H145M - Luxembourg
2018 december: 7 H145 LUH SAR - Search and Rescue configuration (Bundeswehr)


5,5 év alatt eladtak 58 helikoptert.
De ha az EC645-öt még nem tekintjük H145M-nek, a 7 SAR helikopterről meg a gyártó mondja hogy nem az, akkor csak 46-ot.
Ha levonjuk belőle a kötelező hazai vásárlást (hogy legyen referencia és vegyen más is), akkor 31-et.
És abból 20-at Magyarország vett meg, 9-et pedig Szerbia.
HForce rendszer meg csak a magyar gépeken van és a szerbek egy részén.
A magyar rendelés óta eltelt 2 év, azóta csak a luxemburgiak rendeltek 2 gépet...
Nem tűnik akkora sikernek a katonai változat, mint ahogy azt a marketingesek előadják.

Ebből is látszik, hogy nagyon kellett nekik a magyar rendelés, de az sem indította be az eladásokat.

Állítólag Ecuador rendelni akart 6 gépet 2019 novemberében, de valamiért még a mostani összesítőben sincs benne. Lehet, a koronavírus járvány hatására meggondolták magukat.

De a könnyű üzemeltethetőség és 90% feletti bevethetőség az jó. Sokat repülhetnek a magyar pilóták is.
És ha azt nézzük hogy a több mint 1500 civil géphez kis marketinggel eladtak még 58-at, akkor az is ügyes.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
EckZYcGXoAEw7Zc


Airbus Helicopters - 2020 július 10.
"Our global H145M fleet has reached 20,000 flight hours."



5,5 év alatt 51 helikopterrel 20 ezer órát?
Az csak 71,3 óra/gép/év átlagosan...
Csak a 15 német gépnek kellett volna ennyit repülni 4,5 év alatt.
Kicsit furcsán számolsz, miből gondolod hogy az első felszállástól kezdve 51 gép állt rendelkezésre?!! Ráadásul először a kiképző repülések mennek, ahol azért igazodni kell az éppen tényleges időjáráshoz is, mivel a kiképzés nem rossz látású és éjszakai vakrepülő-kiképzéssel kezdődik. Szerintem mindig 1 géppel indul egy típus gyártása és repültetése, de ha az első 5 thai gépet vesszük kezdésnek sok éves átlagban akkor se 51 gépről beszélhetünk. Ráadásul ha éppen pl. monszun idején kapták meg az elsőket, akkor biza előfordulhat hogy hetekig csak a hangárban "repültek" velük.;):D
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 506
72 484
113
Kicsit furcsán számolsz, miből gondolod hogy az első felszállástól kezdve 51 gép állt rendelkezésre?!! Ráadásul először a kiképző repülések mennek, ahol azért igazodni kell az éppen tényleges időjáráshoz is, mivel a kiképzés nem rossz látású és éjszakai vakrepülő-kiképzéssel kezdődik. Szerintem mindig 1 géppel indul egy típus gyártása és repültetése, de ha az első 5 thai gépet vesszük kezdésnek sok éves átlagban akkor se 51 gépről beszélhetünk. Ráadásul ha éppen pl. monszun idején kapták meg az elsőket, akkor biza előfordulhat hogy hetekig csak a hangárban "repültek" velük.;):D

Átlagosan.
De jó az észrevétel. Ezt benéztem, mert az egyik oldalon valószínűleg téves a 300 óra/gép/év adatot írt a német gépekre...
A darabszámmal kapcsolatban igazad van, a magyar gépek egy része még nincs kész, így nem 51-el kellett volna osztani.
De az elején valószínűleg mindenki sokat repül, mert ki kell képezni a pilótákat, be kell gyakorolni az eljárásokat.
Újraszámoltam. A német gépek az első és az utolsó gép átvétele között kb. 2 év alatt (2015-2017) különböző források szerint 3900/5000 órát repültek. Az 130/160 óra/év/gép átlagosan. Így csak a német gépek legalább 10 ezer óránál kell hogy tartsanak. Ha az összes többi más országoknak eddig átadott gép (22 db) ugyanennyit repült, az egész jó, ha figyelembe veszem a monszun időszakot és koronavírust is.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 506
72 484
113
Brazilian_Navy_receives_its_second_H135_from_helicopter_manufacturer_Airbus_925_002.jpg



"The Brazilian Navy received on July 10, 2020, the second UH-17 aircraft in the 1st General Employment Helicopter Squadron (HU-1).

Brazil’s navy has inducted its second of an eventual three Airbus Helicopters H135s, which will see use on operations in the Antarctic region.
The H135s are replacing the current light twin-engine AS355s in service with the Brazilian Navy. They will support a range of missions such as special operations, transport of troops and freight, naval inspection, search and rescue and medical evacuation. The helicopters are equipped with a cargo hook, emergency flotation system and weather radar; two of the three will be delivered with aeromedical kits.

The H135 comes with two FADEC-equipped engine options, Safran Helicopter Engines’ Arrius 2B2plus and Pratt & Whitney Canada’s 206B3, and is fitted with a bearingless main rotor, Airbus’ Fenestron shrouded tail rotor, engine software modifications, and new lateral air intake.


Brazilian Navy received the first unit from Airbus subsidiary Helibras in February this year.
Bazilian navy orders three Airbus H135 light helicopters"

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed