[BIZTPOL] Szíriai helyzet

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Lehet, hogy hozott valami személyzetet az átadáshoz. Meg szerinted a pilóták hogy mennek haza, busszal? :D
Vitt bizony a Tupoljev az átadó küldöttségen és műszakiakon kívül "némi" dokumentációt is. Minden géphez tartozik átadás-átvételi jegyzőkönyv, egy kb. bőröndnyi műszaki dokumentáció, pl. minden olyan fedélzeti berendezéshez, aminek önállóan vezetni kell az üzemidejét tartozik saját üzemeltetési könyv (paszport). Ilyen a hajtómű (üzemidőt kell - üzemmódonként - dokumentálni), futóművek, fékagyak (leszállások száma szerint), kormányszervók, hidraulika-szivattyúk, hidraulikus vezérlő-csapok, szűrők, katapult és fegyverrendszer pirotöltetei, gépágyú (a garancia/élettartam lövésszám szerint), generátorok, stb., szóval volt ott "pár" kiló dokumentáció is - gépenként! Meg némi földi üzemeltetési felszerelés, ami minden egyes gép földi tartozéka, pl. féktuskók, emelők (ezek nélkül még egyszerű kerékcserét se lehetne végrehajtani), vontatóvillák, takarók a szívócsatorna, fúvócső, kabintető védelmére, szóval volt mit becuccolni a Tu-154 teherterébe. Együtt repülni és navigálni laza kötelékben meg sokkal egyszerűbb, mintha mindenki szólóban repülne idegen ország légterében, pláne mert le is kellett szállni tankolni, vagyis rádiózni kellett valószínűleg angolul!
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 933
53 497
113
Vitt bizony a Tupoljev az átadó küldöttségen és műszakiakon kívül "némi" dokumentációt is. Minden géphez tartozik átadás-átvételi jegyzőkönyv, egy kb. bőröndnyi műszaki dokumentáció, pl. minden olyan fedélzeti berendezéshez, aminek önállóan vezetni kell az üzemidejét tartozik saját üzemeltetési könyv (paszport). Ilyen a hajtómű (üzemidőt kell - üzemmódonként - dokumentálni), futóművek, fékagyak (leszállások száma szerint), kormányszervók, hidraulika-szivattyúk, hidraulikus vezérlő-csapok, szűrők, katapult és fegyverrendszer pirotöltetei, gépágyú (a garancia/élettartam lövésszám szerint), generátorok, stb., szóval volt ott "pár" kiló dokumentáció is - gépenként! Meg némi földi üzemeltetési felszerelés, ami minden egyes gép földi tartozéka, pl. féktuskók, emelők (ezek nélkül még egyszerű kerékcserét se lehetne végrehajtani), vontatóvillák, takarók a szívócsatorna, fúvócső, kabintető védelmére, szóval volt mit becuccolni a Tu-154 teherterébe. Együtt repülni és navigálni laza kötelékben meg sokkal egyszerűbb, mintha mindenki szólóban repülne idegen ország légterében, pláne mert le is kellett szállni tankolni, vagyis rádiózni kellett valószínűleg angolul!



Nem tudom át QUOTE - zni másik témában, kb mennyi egy mostani 29-esnek a papír doksija, és mennyi a digitális?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Nem tudom át QUOTE - zni másik témában, kb mennyi egy mostani 29-esnek a papír doksija, és mennyi a digitális?
Ez szerintem nem annyira tipustól, mint inkább légierőtől függ. Hiába adna a gyártó cég bármilyen géphez full digitális alapú dokut, ha a vevő légierő nincs erre felkészülve akkor papír-alapon kell megoldani. Szíria meg szerintem nem az az ország amelyik a minden területen fullosan felépített számítógépes rendszerekről lenne híres!
 

Serathis

Well-Known Member
2018. április 30.
1 125
2 460
113
Ez szerintem nem annyira tipustól, mint inkább légierőtől függ. Hiába adna a gyártó cég bármilyen géphez full digitális alapú dokut, ha a vevő légierő nincs erre felkészülve akkor papír-alapon kell megoldani. Szíria meg szerintem nem az az ország amelyik a minden területen fullosan felépített számítógépes rendszerekről lenne híres!

Dehogynem. Ahol tizenkétmillió kórházat vegyibombáztak le, ott számtech infrastruktúra is van.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 314
13 355
113
Ez szerintem nem annyira tipustól, mint inkább légierőtől függ. Hiába adna a gyártó cég bármilyen géphez full digitális alapú dokut, ha a vevő légierő nincs erre felkészülve akkor papír-alapon kell megoldani. Szíria meg szerintem nem az az ország amelyik a minden területen fullosan felépített számítógépes rendszerekről lenne híres!

Asszem alapból minden gyártó vállalja, hogy felszereli a hardware-t is, az rendszerint benne van a csomagban (F-35 pl., alapból védett cucc). Az oktatást is ezzel adják le, szerintem sokkal könnyeb is a szakszót kiadni digitális képzés után. Igazából ha van egy hálózat, mehet rá egy szerverpark, onnantól csak a PCk meg tabletek kellenek a szerelőknek (én is tableten hurcolásztam az egész CMM/AMM doksipakkot). Abból kiindulva pedig, hogy ott boldog-boldogtalan mobilozik meg instagrammozik, akkor baj nem lehet...

(Te is tudod az ACE/Lufi milyen komoly, csúcs PC parkkal meg IT támogatással volt felszerelve a hangárban.... :D)
 
  • Tetszik
Reactions: emel
T

Törölt tag 1526

Guest
Török MIM-23 Hawk légvédelem Idlibben.
22003927_0.jpg

22003927_1.jpg