Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 165
113
Egyel megint több !
Ahogy én látom, ez a Fighterbomber youtube csatorna egy fiatal Szu-34-es hajózóhoz köthető, aki, vagy akinek a haverjai készítik a Szu-30SzM videókat is.
Melyeket ő ugyanúgy közzétesz.
De eszerint van legalább egy cimborájuk most Szíriában is, aki Szu-35Sz-en repül és sanszosan a 64-es oldalszámú géppel.

Ezek a srácok valószínű az akadémiáról ismerik egymást és a jelenlegi, modernizálódó orosz légierő ifjú titánjai.
Akiket ugyanúgy benevezhetnek egy-egy hosszabb-rövidebb éles rotációra Szíriában.
Itt aztán ha jut nekik, repülhetnek éles csapásmérő bevetést, vagy “csak” őrjáratoznak a nemzetközi légtérben éles fegyverzettel. Ezt odahaza is megteszik, de nyílván a szír turné alatt ennek más a presztízse.
Az ilyen “fogtak maguknak egy Poseidon-t a fiaink” típusú videók amúgy ugyanolyan funkcióval bírnak, mint amikor az ifjabb F-4-es és F-14-es pilótáknak adták meg az esélyt, hogy egy-egy Tu-16-ost, vagy Tu-95-öst fogjanak maguknak az Atlanti óceán felett, a Hidegháború idején.
Ezeket is gazdagon fotódokumentálták, mert anélkül nem volt mutogatni való trófea.

Aztán, hogy ezek a közelrepülések mennyire professzionálisak, vagy kontrolláltak, az más kérdés. Retorziót az előljáróiktól biztos nem fognak kapni.

Csak egy példa.
Anno a szintén fiatal Vitalij Cimbal főhadnagyot, aki 1988-ban az akkor még vadonat új 36-os oldalszámú Szu-27P-jével repülve egy norvég Orion egyik légcsavarjával még össze is akadt, úgy “zavarták el” a zord éghajlatú, jeges Murmanszk-i bázisáról, hogy a napfényes Fekete tengernél kötött ki, már századosként...
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 663
27 826
113
Fighterbomber esetében érdemes az insta oldalát is figyelni (onnan indult a youtube csatorna is), régebben voltak ilyen kérdező rovatok sztorikban és ott írta, hogy igen a Szu-34-t repüli, még csúcsmagasságot és hasonló adatokat is írt de arra már pontosan nem emlékszem. Régebbi posztok közt van jópár elemzés/vélemény, természetesen rendes orosz repülős szlenggel és káromkodással megtűzdelve, de épp ezért szeretjük. Valószínűleg szerintem többen szerkeszthetik az oldalt, meg lehet egy ilyen VKSz-en belüli belső hálózat, hogy na most ezt elküldjük Fighterbombernek mint krutoj kontent.
Aki követné annak itt a link: https://www.instagram.com/fighter_bomber_/
 
M

molnibalage

Guest
Csak egy példa.
Anno a szintén fiatal Vitalij Cimbal főhadnagyot, aki 1988-ban az akkor még vadonat új 36-os oldalszámú Szu-27P-jével repülve egy norvég Orion egyik légcsavarjával még össze is akadt, úgy “zavarták el” a zord éghajlatú, jeges Murmanszk-i bázisáról, hogy a napfényes Fekete tengernél kötött ki, már századosként...
És ezt a logikát kérem magyarázza meg nekem valaki. Elvileg a vadász légierő krémjét alkotó pilóta gyakorlatilag egy busznak nekirepül, a gépét a nyugat szépen körbe is fotózta...
...majd előléptetik és nyaralni küldik...?

Ez nekem magas....
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 165
113
Persze, hogy elsőre magas neked. Egészen addig a pontig, amíg bele nem gondolsz, hogy ezzel gyakorlatilag a fiatal hajózó tanúbizonyságot szerzett úgymond az elszántságáról, helytállásáról, bátorságáról, bla-bla-bla...
A lényeg, hogy a Nyugat megláthatta az új fenyegetést, az új játékszert, sőt, le is fotózhatta! Mikor is? 1988-ban, tehát csupán egyetlen évvel az 1989-es párizsi bemutató előtt.
Lássuk be, nem volt a Szu-27-es akkora titok 1988-ban, hogy ne küldjék oda direkt pózerkedni a fiatal pilótát.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 364
113
És ezt a logikát kérem magyarázza meg nekem valaki. Elvileg a vadász légierő krémjét alkotó pilóta gyakorlatilag egy busznak nekirepül, a gépét a nyugat szépen körbe is fotózta...
...majd előléptetik és nyaralni küldik...?

Ez nekem magas....

-Nemzetközi balhét csinál, ami jól hangzik "kémgép a határainknál"
-Ismerve a nyugati repbiztonsági hozzáállást, legközelebb jóeséllyel nem jönnek ilyen közel
-ha egy P-8 leesik vagy még jobb, le kell szállni az ő bízisukon mert annyira megsérül (mint a kínai esetben), akkor egy egész balerinaosztályt is kap bónusznak...
 
M

molnibalage

Guest
Persze, hogy elsőre magas neked. Egészen addig a pontig, amíg bele nem gondolsz, hogy ezzel gyakorlatilag a fiatal hajózó tanúbizonyságot szerzett úgymond az elszántságáról, helytállásáról, bátorságáról, bla-bla-bla...
A lényeg, hogy a Nyugat megláthatta az új fenyegetést, az új játékszert, sőt, le is fotózhatta! Mikor is? 1988-ban, tehát csupán egyetlen évvel az 1989-es párizsi bemutató előtt.
Lássuk be, nem volt a Szu-27-es akkora titok 1988-ban, hogy ne küldjék oda direkt pózerkedni a fiatal pilótát.
Hát nem tudom. A Forma1-es pilótát, aki nagy elszántságában a semmiért töri rommá a kocsit nem jutalmazni szokták. Sőt, igazából sehol.
Szóval lehet, hogy ez kulturális eltérés. Én eddig azt gondoltam, hogy a profizmus egyik területén - a vadászgép és repülőgépvezetés az - egy ilyenért minimum valagba rúgják. Vagy az csak gépveszteségnél lett volna?

-Nemzetközi balhét csinál, ami jól hangzik "kémgép a határainknál"
-Ismerve a nyugati repbiztonsági hozzáállást, legközelebb jóeséllyel nem jönnek ilyen közel
-ha egy P-8 leesik vagy még jobb, le kell szállni az ő bízisukon mert annyira megsérül (mint a kínai esetben), akkor egy egész balerinaosztályt is kap bónusznak...
Én még a 88-as esetről beszéltem. Ma ezt a marhaságot elvileg nehezebb kéne legyen beadni...
Elvileg...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 165
113
Szóval lehet, hogy ez kulturális eltérés. Én eddig azt gondoltam, hogy a profizmus egyik területén - a vadászgép és repülőgépvezetés az - egy ilyenért minimum valagba rúgják. Vagy az csak gépveszteségnél lett volna?
Te a Taran hazájában vársz el ezért valagba rugást??? Ne legyél már ennyire naív.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 165
113
Aero India 1998 decembere.
Jevgenyij Frolov áll a 79-es oldalszámú T-10K prototípus előtt. A Szu-33-asokat ekkor még Oroszország ugyanúgy promózta az indiaiaknak, mint a Szu-30MKI-t, melynek legelső, 01-es prototípusa ott áll a háttérben, Ez utóbbi gép alig egy év múlva, 1999 nyarán Párizsban a földnek ütközve megsemmisül, pilótái sikeresen katapultálnak. Az akkori baleset szerencsére nem vetette vissza az MKi programot, mely alapján a TVC-s Szu-30-as alváltoztaból immáron több, mint 500 darabot gyártottak le. A Szu-33-asból viszont nem készült több, csak kb 18 darab és az orosz haditengerészeten kívül nem rendszeresítette senki. Kína a J-15-öseit amolyan kvázi-illegális másolással "fejleszette ki", de az mégsem Szu-33-as.

 

Robur

Well-Known Member
2018. április 9.
3 259
5 295
113
Én olyat ismertem, hogy "A TASZSZ jelenti: a Szovjetúnió légterét megsértette egy amerikai kémrepülőgép. A környéken békésen szontogató szovjet traktorok sikeresen földre kényszerítették, majd visszarepültek bázisukra..."
Nem, az nem úgy szólt.
"A szovjet - kínai határ mentén aratott egy szovjet kombájn, amire tüzet nyitott egy kínai harckocsi. A kombájn viszonozta a tüzet, majd elrepült."
https://szabadalom.blog.hu/2017/01/19/szovjet-talalmanyok
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 077
10 698
113
Csak egy példa.
Anno a szintén fiatal Vitalij Cimbal főhadnagyot, aki 1988-ban az akkor még vadonat új 36-os oldalszámú Szu-27P-jével repülve egy norvég Orion egyik légcsavarjával még össze is akadt, úgy “zavarták el” a zord éghajlatú, jeges Murmanszk-i bázisáról, hogy a napfényes Fekete tengernél kötött ki, már századosként...

És ezt a logikát kérem magyarázza meg nekem valaki. Elvileg a vadász légierő krémjét alkotó pilóta gyakorlatilag egy busznak nekirepül, a gépét a nyugat szépen körbe is fotózta...
...majd előléptetik és nyaralni küldik...?

Ez nekem magas....

Ott biztos, hogy nem fog összeakadni norvég gépekkel.


Én egy harmadik formában ismerem, de az legyen meglepi holnap a másik topikban. ;)

Kínai...?
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
967
3 374
93
Ott biztos, hogy nem fog összeakadni norvég gépekkel.

Nem találkozott többet, mert sajnos hamarosan autóbalesetben elhunyt Vaszilij Cümbal az eseményben résztvevő szovjet pilóta.

14%20%2848%29.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed